**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**KESÄLLÄ 2013**

miss_piggy
ralliruutu: Pahoittelut vielä tätäkin kautta... Mulla jälkivuoto kesti noin 12 päivää... Ekoja kuukautisia sainkin odotella 67 päivää ja käynnistin ne silloinkin teroluteilla...

).( Mittasin tänään aamulla huvikseni aamulämmöt niin ne oli jotain 36,5c, eilen oli 35,5c :D Tietysti heti alkoi mielikuvitus laukkaamaan. Ja mulla on oikea tissi jotenkin kipeä tuolta yhdestä kohdasta rinnan alta... Ja mahassa on koko aika sellasia menkkamaisia tuntemuksia, lievempänä kuitenkin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
rosuliina tykkäsin, koska musta monet ovat tosi ajattelemattomia keskenmenon jälkeen sanomisissaan. En ole kovin monelle kertonut ja suurin osa suhtautui hyvin. Mutta minäkin sain kommentteja:"Ensi kerralla tähtäätte sitten terveeseen lapseen" tai "sullahan on kaksi pientä kotona, odotelkaa vaan rauhassa" niin ja parhaana "Eihän tota nyt surra tarvitse". Ihan kun noilla kommenteilla olisi sitten omaa pahaaoloa jotenkin voinut helpottaa.

Mutta keskenmeno on sellainen juttu, että monet siihen suhtautuu kevyesti jos ei ole itse sitä kokenut.
 
Miss_piggy nyt taitaa olla niin, että sua on onnistanut:) Kuulostaa aika lupaavalta noi sun tuntemukset. Ihanaa, valaa lisäuskoa omaankin tilanteeseen.

Kesäsuunnitelmista joku kyseli. Mulla on sellanen "pikku"juttu ku häät tulevana kesänä. Ne pitävät hieman ajatuksia pois tästä yrittämisestä. Arvaatte varmaan mitä toivon häälahjaksi?! Muuten aion nauttia kesästä ja tulevasta raskaudesta;)
 
  • Tykkää
Reactions: Eleonoora86
miss_piggy
RosuliinaEi nuolasta ennen ku tipahtaa :D Ite epäilen että kuvittelen taas vaan kaikki, tai sitte täti luuraa jo jossain nurkan takana :wave:
Meillä ois tässä muutto edessä viikonloppuna. Pitäis alkaa pakkailemaan tavaroita jo pikkuhiljaa :) Tällä viikolla on töitä vaan enää huominen ja keskiviikko, sitte 7 päivää vapaata, 2 yötä ja sitte mulla loppuu hommat tossa paikassa, ja pääsen siihen ihanaan kesätyöpaikkaan =) Lähdetään tukholman risteilylle 13.6 kun mies täyttää 30v, ja siellä ollaan sitten 2 yötä. Että on tässä onneks hommaa jos jonkunmoista.
 
  • Tykkää
Reactions: coffeeBreak
Ralliruutu: pahoittelut! Itsellänikin todettiin viime vuonna tuulimunaraskaus, vasta np ultrassa huomattiin rv 11.

Zannukka: onnea!!!! :)

Päätin kokeilla tilata ebaysta ovulaatiotestejä 10 kpl ja digiraskaustestejä 4 kpl. Sitten jo suunniteltii miehen kanssa että lähdetään elokuussa ulkomaille säästössä olevilla vauvarahoilla jos ei ala pienokaista kuulumaan!! Kokeillaan siis tällaista keinoa tällä kertaa!

Täällä muutamat tuskaili että tuleeko sitä vauvaa ollenkaan. Itsellä ihan sama fiilis. Mä alan olla niin loppu ja töissäki on tällä hetkellä ihan yhtä helvettiä! Tuntuu että pitäis hoitaa kolmen ihmisen hommat yhtäaikaa :( olen koittanut pyytää että saisin lisäkäsiä. Mä alan olla niin loman tarpeessa! Karppauskin on lipsunut herkutteluksi.. pitäisi vain ajatella että kyllä täältä ylös noustaan mutta samallaa tumtuu että jokin vetää pohjalle..olen saanut jo 8 kg painoa alas niin ei haluttais kyllä saada niitä kiloja takaisin muutakuin vauvan muodossa.

Pahoittelut omanapaisuudesta taaskerran. Olen kyllä kaikki tekstit lukenut mutta tabletilla on hankala siirtyä takaisin katsomaan.
 
Eleonoora86 tsemppiä!! Kyllä meitä onnistaa!
Mutta ymmärrän hyvin varsinkin tuon työasian. Itsellä myös järkyttävä kiire ollut pidemmän aikaa ja kevät varsinkin oli yhtä h*****iä. Kun olin raskaana jaksoin paremmin kun ajatteli, että kohta pääsee pois joksikin aikaa. No, toisin kävi.
 
zannukka Oi, ihanaa! :heart: Erityisesti sun ja MiNalon tilannetta oon käyny seuraamassa, ja teille kovasti plussaa toivonut. Meinasin sulle sanoa jo niistä oviksen jälkeisistä repäsykivuista että voipi merkata plussaa, kun mulla oli just nuita repäsykipuja oviksen jälkeen kun tämä raskaus alko. Mutta en sitten uskaltanu sanoo mitään, etten turhaan vala toivoa jos täti tuleekin kylään :) Kovasti tervetuloa tuonne plussanneisiin kunhan sinne uskallat siirtyä!

Ja kovasti taas toivottelen niitä plussatuulia ja tarrasukkia kaikille! :heart:
 
ralliruutu, sinäkin täällä. :( Pahoittelut keskenmenosta!

Ehkä monet vaan ei keksi parempaa sanottavaa, niin sitten sanotaan niitä helppoja vaihtoehtoja.."kyllä te vielä ehditte, ootte niin nuoria vielä" ym.

ÄLLÖVAROITUS!
Äsken tuntui, että housuun valahti jotain ja kun menin vessaan, niin pyyhkiessä jäi paperiin peukalon kokoinen kiinteä klöntti jotain tavaraa. Ties mikä istukka oli, ällöttävä joka tapauksessa. Toiveissa olisi, että nyt alkaisi vuoto pikkuhiljaa helpottaa ja kaikki aines olisi tullut nyt ulos.
 
Pölö-: Hei jee ovis+! Huippua!

Rosuliina: Mä kans laskin päiviä siihen, että pääsee vähän pidemmälle vapaalle duunista.. Ei sillä, meillä on kiva duunipaikka ja kaikki ihan okei, mutta nyt niin paljon muutoksia ja sen myötä pientä kireyttä ettei jaksa erityisesti kiinnostaa..

ON: Mä oon niin sekoomassa.
Nimimerkillä 22:10 ja grillimakkaraa naamaan. En ees tykkää grillimakkarasta. Mulla on varmaan joku puutostila elimistössä, koska oon tänään vedellyt muutenkin käytännössä pelkkää lihaa. Ja muutaman porkkanan. Raskausoireeksi en ees vitsillä viitsi tätä laskea, koska oon onneks sen verran lukenut että tiedän kiinnittymisenkin olevan vasta edessäpäin... :D
 
Miss_piggyllä on kyllä lupaavat oireet! Mähän sanoin, että tämä on se The kierto ihanaa. Jännäilen täällä sun puolesta.

Rosuliina häät! Ihanaa. Pidän sillekin peukkuja pystyssä, että saat sen mieluisan lahjan.

Fujin mun teki edellisessä raskaudessa hulluna mieli lihaa. Ja makkaraa! ;)
 
Plussia, ihanaa!

Kiitos tsempeistä, kp10:n ultra käyty eikä se megaiso ollut limakalvo tälläkään lääkityksellä... Keskiviikkona vielä kerran tsekki. Sen verran kyl eroa aiempaan Gonal-F lääkkeeseen et nyt vaikuttaisi oma lh-hormoni erittyvän, huvikseni tekemäni ovistesti näytti jo varsin vahvaa viivaa vaikkei vielä plussa ollutkaan. Nyt siis käytössä Menopur. Aikalailla myös jomottelee alavatsalla. Sitten taas sormet ristiin. Kyl noi pettymykset syö naista, viime kierron aikana jo vollotin vessassa ettei meille toista vauvaa varmaan ikinä tuu... Jotenkin sitä kuitenkin itsensä kasaa ja alkukierrosta on taas toiveikas, loppukierrosta taas hermoraunio ja negoja testatessa tekis mieli nirhata joku vaan muodon vuoksi...
 
Tiistai 28.5.2013

HAAVEISSA ESIKOINEN

Hanttuliini84_____KM 10/12________________________KP 20/34
Miwwi_____KM 5/12,KM 9/12,KM 1/13,KEM 4/13_______KP 31/30-36
Pölö-______KM 1/13_____________________________ KP 14/27-30
miss_piggy__31v___KKM 2/13______________________KP 26/30-70
Fujin______KKM 3/13_____________________________KP 25/26-32
Eleonoora86____TM 10/12, KKM 2/13________________KP 5/28
Villemo____KM 3/13______________________________KP 59/25-27
kukkurukuu___24v____KKM 12/12___________________KP 15/30
saraah___27v____KM 2/13_________________________KP 32/26-36
Rosuliina__31v____KM 4/13________________________KP 18/30
Minnah88____KU 2/13, KM 5/13_____________________KP 15/28-30
Taru81_____TM 12/12, KKM 4/13___________________KP 14/25-32

HAAVEISSA TOINEN

MiNalo___28v___KKM 6/11,KKM 3/12,KM 11/12_________KP 15/28
Alien_1____KKM 10/12, KM 2/13_____________________KP 12/28-31
Niiskunenä__27v____KM 3/13_______________________KP 12/25-28
Minel83_____KM(TM?) 4/13_________________________KP 22/28
Ambrosia85___28v____RK 4/13______________________KP 4/28-43
NeitiT_____KM 5/13________________________________KP ?/?
espe--___25v_____KM 1/13_________________________KP 26/28-32

HAAVEISSA KOLMAS

Pikkusukka___35v____KKM 1/13______________________KP 26/26-27
_kenguru___35v___KM 3/13_________________________KP 28/28
Ollakovai...?_____KKM 4/13__________________________KP 9/28
Väpä08_____KM 2/13_______________________________KP 5/28

HAAVEISSA NELJÄS

coffeeBreak___33v___KM -06, -08 ja 3/13_______________KP 31/28

HAAVEISSA VIIDES

carolina30+____KM 6/09, TM 3/12_____________________KP 18/28-30

***PIINAILIJAT*** :popcorn:

saraah dpo 15
_kenguru_ dpo 13
Miwwi dpo 12
Pikkusukka dpo 11
coffeeBreak dpo 11
miss_piggy dpo 10
Fujin dpo 6
carolina30+ dpo 5
katrinainen dpo 3
Pölö- dpo 1
kukkurukuu dpo -1
MiNalo dpo -1


TAUSTALLA/KATEISSA:

Hemu2
Bambini
Maame
Lexie
Kenya
sydänx3
prinsessat
Piki80
katrinainen
suurperheen mamma
Joosukka
Khisu
Ralliruutu


:heart::heart:PLUSSANNEET 2012:heart::heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja


:heart::heart:PLUSSANNEET 2013:heart::heart:

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, dyddö, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu: Praia, zannukka

Linkit edellisiin kuumeilukeskusteluihin:
TALVI 2012-2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html
KEVÄT 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2251418-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kevat-2013-a/

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2244328-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevaalla-2013-a/

Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä


Päivityspyynnöt punaisella kiitos!:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Ralliruutu Pahoittelut keskenmenosta ja tänne joutumisesta! :hug:

Pölö Voi kun nyt tärppäisi teilläkin! :heart:

alien_1 Jospa se limakalvo siittä kuitenkin vahvistuisi ja ovis tulisi myös pikapuolin! Pidän peukkuja tärpin puolesta! :heart:

Piinailijoiden lista sen kuin kasvaa!! Nyt äkkiä lisää plussia toukokuulle, vielä ehtii! +++++++ :heart: :)

ON: Nyt täytyy pitkästä aikaa sanoo et oon vähän ymmälläni mun kierrosta...Ovisplussaa ei ole vieläkään näkynyt, tänään jo kp 14..Parina viime kiertona ovis siis ollut juurikin kp 13 tai 14. Toisaalta en ole niissä kierroissa tikutellut ja nyt kun tikutan niin viivat toki vahvistuneet mutta ei plussaa kummiskaan vielä! :confused: Mulla on kyllä käytössä nyt RFSU:n ovistestit ja aiemmin oon käyttänyt vaan PC:tä, joten voihan sekin vaikuttaa et niissä on eroja..Jos vaikka se rfsu ei näytäkään mulle niin vahvana sitä plussaa kuin pc..Noh, mene ja tiedä, talleteltu on ja jatkuu vielä..Jospa toivon mukaan kumminkin ovuloin tässä kierrossa. :)
 
MiNalo Toivottavasti ovis on hyödynnetty oikeeseen aikaan ja saatte tässä kierrossa sen plussan :heart:

Mä sorruin jo sitten eilen tekemään sen digitestin ja näyttöön tuli ei raskaana, pitäisköhän jo uskoa, että ei tässä raskaana olla, vaan odotella niiitä menkkoja. Olen nyt aina välillä mittaillu lämpöjä ja aika alhaalla on, mahaa turvottaa, tissit on vähän arat, ja vessassa saa ravata, mutta mitä näitä oireta taas kuvittelee, tai sitten nää on uusia oireita kun täti tulee..

Kyllä tässä vaan itku tulee :'( Arttu Wiskari - Ikuisesti kahdestaan (Virallinen musiikkivideo) - YouTube
 
Viimeksi muokattu:
Ralliruutu, :hug:

MiNalo, kiitos päivityksestä! Muuten en kyllä tietäisi missä milloinkin menossa. Tässäkin kierrossa olin menossa väärissä Dpo:ssa monena päivänä. :heart:

Tsemppejä ja peukkuja piinailijoille, lohtuhalit tädin kohdanneille, rentoutta peittojen heilutteluun oviksen kanssa puuhaaville ;)

on: testi negaa. Eiköhän täti kurvaa paikalle... Osaisiko joku kertoa, mistä voisi johtua, kun alavatsaa on kiristänyt, vihlovasti koskenut reilun viikon? Välillä aran oloinen. Mulla ei koskaan ole mitään "naistentauteja" ollut, mutta voisiko johtua jostain sellaisesta? Rahatilanne tällä hetkellä niiin huono, ettei lääkärinkään ensi kuussa pysty menemään :( Mulla ei koskaan tällaista ole ollut, menkatkit alkavat aina ennalta-arvaamatta. Nämä kivat tuntemukset aiheuttavat sen, että olen valmis laittamaan hanskat tiskiin, monen vuoden jälkeen alkaa olemaan "takki" aika tyhjä. :'(
 
ralliruutu, pahoitteluni että tänne puolelle jouduit takaisin :hug:
Mulla jälkivuoto kesti reilun viikon (olikohan perjantaista seuraavan viikon sunnuntaihin) mutta sitten ei enää edes tiputellut.
Ite kuukupin käyttäjänä taas pidin ihan hyvänäkin vaihtoehtona ton siteen - kuppi oli tulvinu jatkuvasti yli (+toki se tulehdusriski) ja näki konkreettisesti mitä sieltä tuli ja kuinka paljon.


Esimiehesi reagoinut todella hyvin - itselläni hyvinkin samanlainen esimies ja on ollut hengessä mukana. Oli jopa googletellut tyttäremme diagnoosin ja ensimmäisenä päivänä kun palasin töihin istuttiin pihalla 2 tuntia juttelemassa keskeytyksestäkin.

Rosuliinalle etukäteisonnittelut häistä!

Meillä ei mitään ihmeempiä kesäsunnitelmia ole. Yksi lomaviikko säästettiin syksylle jos sillon lähdettäs kahden etelään.
Tarkotus olis nauttia ja liikkua koko kesä :)

Täällä täti pakkailee kamojaan. Aika ihanaa ettei tää vuoto kestäny mitään kahta viikkoa, vaan ilmeisesti tutusti ja turvallisesti tuon 4-5päivää loppu tuhruineen.. Kivuistakin selvisin hengissä :)
Viikon päästä tikut esiin ja sitten miestä kellistämään ;)
 
Kauhee, kun täällä on tapahtunu paljon! Oon koittanu seurailla tätä vähän väliä, mutta oon ihan pihalla, missä mennään!
Pahoittelut tänne joutuneille. Ralliruutu: vaikka sulle on käyny ikävästi, niin jotenkin sun viesti oli lohdullinen ja positiivinen. Toivottavasti pääsette nopeesti seuraavaan yritykseen, joka tärppää äkkiä!

miss_piggy: IIIIKKK!!!! NYT PLUSSAAT PERKULE!!!

Ja sitten... Täällä on kaksi Onnellista! TARRASUKKIA!!! Ihanaa!!! :flower:

Että nyt sitten jatketaan tätä plussa aaltoo!! paljon paljon plussa tuulia kaikille! ++++++++:whistle:

).( Mä tajusin just, että en oo pongannu ovislimoja moneen kuukauteen! No nyt oon! Vaikka testit on ollu positiivisia ja lämmöt ollu niin kun pitää... Mut ei kai se vauva tärppää, jos joku osa ei toimi!
Päätin olla testailematta, kun tiedän kyllä millon mulla ovis on, että ihan vaan oon tarkistanu tuntemukset niillä testeillä.
Tänään siis lämmöt oli laskenu, toissapäivänä alko limailut ja jatkuu lisääntyen... Mies ollu himokkaampi, kun yleensä ja itelläkin "kutitellu silleen"... :LOL:
Jotenkin musta on tuntunu, että vaikka mulla on ovis ollu, niin kroppa ei oo silti toiminu ihan ajallaan... Ihan kun se olis ollu "myöhässä" siitä oviksesta.. Niin kun esim sen "kutittelun" suhteen... Se on tullu vasta pari päivää jälkeen, kun sen pitäis olla samaan aikaan, kun ovis!!
Tässä kuussa me ei olla tupakoitu, ei juotu ja me ollaan lenkkeilty. Jos nyt ei tärppää, niin ei ikinä.
Mulle voi päivittää:DPO -1
 
  • Tykkää
Reactions: Eleonoora86
Voih, toivottavasti te piinailijat pääsisitte plussanneisiin! Peukut pystyssä täällä teille!

pikkusukka, älä vielä luovuta. :hug: Mulla ei valitettavasti ole tietoa tuollaisista kivuista, toivottavasti menee ohi tai pääsisit lääkäriin. Keskenmenoon ne voisivat liittyä, mutta kai aika epätodennäköistä, että enää tässä vaiheessa kun sulla kuitenkin siitä jo aikaa..Tsemppiä!
 
Täällä mä taas vaan omanapailen... Oonkohan mä laskenu mun kierron alun päin honkia? Mulla siis oli 11.-12.5. sellasta pientä tuhrua, 13.-14.5. ei mitään ja 15.5. alko menkat kuten normaalistikin. Kummastakohan tuo kp1 nyt sitte pitäis laskee? Ovislimat bongasin jo 24.5., joten siihen verrattuna kai tuo 11.5. olis lähempänä totuutta?
 
miss_piggy
Täällä tuli taas tällänen olo ->:headwall: Dpo 10 ja puhdasta negaa!
Ei vaan jaksa enää, tuntuu taas vaihteeks, että ei meille vaan sitä elävää vauvaa tuu :( Ja mussahan se vika on todistetusti, eikä miehessä...Huoh..
No ootellaan nyt sitte vaan että alkaa se yk 11... Eipä mulla nyt tässä oo enää ees kummempia oireita.
Näin viime yönä unta, että tein plussa-testin, ja toissa-yönä näin unta että ostin dopplerin.

Ennen kkm:ää ja ennen plussaa, näin myös unta plussa-testistä ja sitte se plussa tuli oikeesti. Nyt ei taida käydä samoin.
 
Miss piggy: :hug: tiedän miltä tuntuu kun turhauttaa! Mutta ei sitä toivoa saisi koskaan menettää vaikka talkuiselta tuntuukin! Itsellä aamusta taas tuntui jotenkik niin masentavalta myöskin. Mies kun läksi töihin niin minä laitoin lenkkivaatteet niskaan ja lähdin kävellen käymään apteekissa ostamassa uuden purkin raskausvitamiineja (taitaa olla kolmas tai neljäs purkki jota jo varmuuden vuoksi syön) kyllähän sitä vähän tuolla autingossa piristyi kun laittoi vielä hyvää musiikkia kuulokkeista soimaan :)

Pikkusukka: en tiedä mistä kivut johtuisivat. Toivottavasti loppuvat jos ei niin rahatilanteesta huolimatta kannattaa mennä lääkäriin!

KYLLÄ ME KAIKKI TÄÄLTÄ SUOSTA VIELÄ NOUSTAAN PERKELE!!! joskus pitää vähän huutaa ja kirota, mä olen päättänyt kokeilla ihan mitä tahansa kunhan saan sen vauvan, paitsi toista miestä!
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Miss piggy vielä on mahdollisuudet plussaan!

Pikkusukka älä sinäkään luovuta!

Eleonoora86 Hyvä asenne tuo, että kaikkea kokeillaan paitsi uutta miestä! :)

Mitäs vitamiineja/pillereitä te syötte jos syötte?
Itsellä on Minisunin Mama-vitskut käytössä raskauden jäljiltä. Aion jatkaa sen syöntiä tämänkin purkin jälkeen. Lisäksi otan 400 mikrogrammasta foolihappoa, kalkkia ja vuoropäivin Gelee royal-kapselin tai vehnänalkioöljyä.
 
Mä syön d-vitskuu ja c-vitskuu, gelee royalea, kalanmaksaoljyä, magnesiumia ja sit toki on metformiinit edelleen (heikentynyt glukoosinsieto ja olivat sitä mieltä raskauden aikana että pitää syödä sillonkin niin sillä voidaan ehkästä radia - sen verran suuret todennäköisyydet siihen olis).
Minisunin mama-vitaa söin vielä viimeviikolla , mutta purkki loppu, eikä meidän apteekeissa sitä ainakaan viimeviikolla ollut toimittajan toimitusongelmien takia :) Sitä olis tarkotus kyllä ostaa ja alottaa taas.

Varmaan sitä vielä hankkii jotain lisäfoolihappoa jos tässä raskautuu tai viimeistään sitten kun alkaa hoidot taas ja on suurempi todennäköisyys raskautua.

Uskon kyllä että paras lääke mulla on tällähetkellä toi liikunta ;)
 
Syökö teillä miehet myös vitamiineja?

Pari kuukautta ennen kuin raskauduin, ehdin käydä yksityisellä perustutkimuksessa kun raskaus ei ollut alkanut vuoden sisällä. No, kaikki arvot oli ok. Lääkäri kirjoitti meille foolihappoa reseptillä (800 mikrog.) ja kehoitti meidän molempien syömään sitä. Niin me ollaan sitten tehtykin ja reseptiä uusittu tarvittaessa. Mies siis syö tuota reseptikamaa ja minä mamaa + käsikauppa-foolihappoa.

Eli kannattaa miettiä myös tuota miehen foolihapon riittävää saantia.

ps. en siis oo lääkäri, mutta noin meitä neuvottiin:)
 

Yhteistyössä