*Keskenmenon jälkeen kuumeilevat KESÄ/SYKSY 2014*

Moi,

Täällä taitaa olla murheiden viikko, kun kaikki itkee. Minäkin olen ollut ihan maassa ja miettinyt, että meillä olisi nyt jo kaksi lasta maailmassa ja pyöritettäisiin kaksosarkea. :´( Mutta eipä ole yhtään, eikä ole sitä toisena tärpännyttäkään pientä kasvamassa... Kaikesta huolimatta me selvitään ja toivottavasti jokainen saadaan vielä se pieni. Minulla on ollut koko aamun menkkakipuja ja pelkään, että tämäkin yritys menee puihin... Jotenkin epäilen olisiko ollut sitten ovuloimaton kierto, kun en sitä räikyvää plussaa koskaan saanut. Menkkakivut tosin kuuluu alkuraskauteenkin, mutta silti nyt fiilis on jo siellä toisessa päässä...

Voimia jokaiselle!
 
Voimia tosiaan kaikille :hug:

Mun tilanne meni nyt sikäli aika jännäksi, että nyt on kp33/28-32. Tilasin testit, enkä malttanut ensi viikkoon... Eli tänä aamuna testattu. Sain kun sainkin testiin ne odotetut, mutta samaan aikaan pelätyt kaksi viivaa! Kyllä mä tuon varovaisesti plussaksi tulkitsen, vaikkei kontrolliviivan vahvuinen olekaan. Kuitenkin ihan selvä haalea, punainen viiva. Ei tarvi miettiä, onko pelkkä viivanpaikka. En osaa kännykän muistista kuvaa lisätä, joten saatte uskoa ilman kuvaa :D mä en kuitenkaan halua mitään onnitteluja, ennenkuin näen, vahvistuuko viiva. Ne menkat kun ei välttämättä ole vielä kovinkaan paljon myöhässä. Olin päättänyt testata vasta ensi viikolla, koska ikinä en ole näin aikaisessa vaiheessa testannut. Mutta koska tissit kipuilee edelleen, yöllä huippasi, kun nousin vessaan ja aamulla tuli etova olo, kun noustiin tytön kanssa ylös, niin pakko se oli uskaltaa jo tänään. En kyllä vahvaa viivaa, jos viivaa ollenkaan, odottanut. Katsotaan nyt, miten tässä käy. Ihan pikkuisen uskallan iloita, mutta se pelko... Se on VALTAVA.

Tälläistä tähän aamuun.
 
Pihla Minä kyllä aavistelinkin että kyllä sieltä plussa on tulossa, toivotaan että viivat vahvistuu ja pikkuinen pysyy matkassa :heart::hug:

Itse en ole kyllä koskaan saanut ihan täysin samanvahvuista viivaa kuin se kontrolliviiva, vaikka vahva plussa on tullutkin..
 
Kiitos teille kaikille tuesta ja ei-onnitteluista :)

Voi Wenda :hug: Kyllä se aurinko vielä teillekin paistaa. Jos joskus haluat tarkemmin kertoa, niin me ollaan täällä tukena. Onneksi olet fyysisesti toipunut hyvin, toivotaan että se henkinen puoli alkaisi helpottaa ja saisit yöt nukutuksi. Jospa sitten jaksaisit lähteä uuteen yritykseen :)

Mä olen pyöritellyt tuota pissatikkua koko päivän :D kyllä siinä vaan edelleen se sama haalea, mutta selvästi punainen viiva näkyy. Milloinkohan sitä uskaltaisi testailla uudelleen? Mulla ei ole kuin yksi testi jäljellä. Olisi pitänyt tilata se isompi paketti, niinkuin ensin meinasin... Näkyisiköhän jo sunnuntaina tai maanantaina enemmän? Tuo vaalea viiva sai minut nyt luopumaan päivittäisestä energiajuomasta ainakin siihen saakka, että testaan uudelleen. Tulee varmaan vuosisadan päänsärky :D vaikka vähän tuo vaalea viiva mietityttääkin... Teen nyt kuitenkin kaiken voitavani, etten pilaisi viivan vahvistumista omilla tekemisilläni. Ja järki sanoo, että testi on niin aikaisessa vaiheessa tehty, että ei ole ihmekään, että viiva on vaalea ja että se voi ihan hyvin vahvistua vielä. Tosiaan aikaisemmissa raskauksissa olen testaillut vasta 10+ päivää myöhemmin ja silloin on ollut jo vahvat viivat. On tämäkin piinailua nyt.
 
Pihla kannattaa testailla vasta parin päivän päästä uudestaan, silloin pitäisi näkyä jo tummempi viiva kun hormoonimäärätkin on tuplaantuneet :) Vaan minä edelleen liputan sen puolesta että jos tarpeeksi vahvan viivan saa niin se ei välttämättä vahvistukaan..Eri asia on ne hailakat haamuilevat viivaset joista ei ota selkoa onko se lintu vai kala :D kyllä mulla menee aina se 5 testiä kun plussan saan. kyllä, olen mielipuoli, tuhlaan rahat testeihin mutta perkules jos sen plussan saan niin pissaan siihen tikkuun ihan siitä ilosta että näen VIHDOIN ne kaksi viivaa :LOL:

Jos se viiva siinä edelleen komeilee niin olet kyllä melko "vahvan" plussan kuitenkin saanut, nyt pelot nurkkaan ja raskaana olet kunnes toisin todistetaan! Yritä päästä nauttimaan olostasi, kaikkea hyvää matkaan :hug:
 
Uskallanko tunnustaa, että tehtiin ekan plussan aikaan miehen kanssa 17 testiä ja hihkuttiin joka kerta ihan yhtä paljon... Eri päivinä tietenkin, mutta järkyttävä määrä. Toisella kerralla tein varmaan sen 5-6 testiä, joista kaksi oli digejä...

Ei mulla muuta... Jännityksestä kynnet syöty...
 
On se viiva siinä edelleen. Mä olen tehnyt negan joskus tuolla samalla testillä, eikä se ole antanut edes selkeää viivanpaikkaa. Mikä on mun mielestä ihan hyvä. Tuo viiva on tosiaan ihan selvä punainen, vaikka melko vaalea onkin. Ei tarvi käännellä ja tihrustaa :D tosi inhottavaa, kun en pysty lisäämään kuvaa, että saisin muidenkin mielipiteet. Miehelle en ole nöyttänyt, enkä kertonut. Kerron vasta, jos viiva vahvistuu ja on kerrottavaa. En halua saada sitä turhaan innostumaan ennen aikojaan. En vielä tänään ole testannut uudelleen.

Nyt siis jo kp 34/28-32. Ei menkkoja, eikä taaskaan juurikaan menkkatuntemuksia. Tissit sen sijaan on kipeytyneet entisestään ja välillä huimaa. Olo ei ole sellainen "normaali". Mutta en usko, etten vain kehitä näitä oireita itselleni, ennenkuin näen vahvistuneen viivan :D

Mä en ole koskaan tehnyt digiä. Mutta kyllä mäkin olen aina useamman testin tehnyt. Tytöstä tein 4 ja keskenmenneestä 3. Vaikka silloin, kun niistä testasin, niin jo ekaan testiin tuli vahvat viiva heti. Jokohan huomenna aamulla uskaltaisi testailla uudestaan...

Olisi pitänyt suosiolla odottaa vielä pari päivää ennen sitä ekaa testiä :D mutta kun halusin jättää ne energiajuomat pois mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Niitä kun ei raskaana oleville suositella. Vaihdoin toistaiseksi kokikseen. Miehelle sanoin, että aloitin vieroittautumisen siltä varalta, että plussa tulisi. Kyllä se tietää, että mun menkat on myöhässä, mutta siitä testistä se ei tiedä. Jotenkin hassua, mutta riittää, että mä piinailen ja kehitän itselleni oireita, ettei enää miehen tarvi vakuutella, että varmasti olen raskaana. Se tosin on jo ihan varma ilman testiäkin :D voi apua, mene aika nopsaan.

Vauvatoiveiselle toivon kovasti sitä plussaa nyt. Menkkakrampit kun tosiaan kuuluu monilla alkuraskauteenkin. Tytön kohdalla mulla oli niin epäsäännöllinen kierto, etten osannut edes aavistaa olevani raskaana. Kun oli ne menkkakivutkin ja ihan sellainen tunne, että ne menkat alkaa ihan just. Vasta tissisärky pisti hälytyskellot soimaan ja silloin tosiaan mentiin jo jossain kp47 :D mulla kun ei ole selkeää raskauspahoinvointiakaan koskaan ollut. Pientä etomista vaan. Siksi näistä oireiluista on vaikea sanoa, mikä kuuluu raskauteen ja mikä menkkojen alkuun.

Kaikille muillekin toivon plussatuulia (itseni mukaanlukien)! Kesä oli hiljainen plussien suhteen, niin voitaisiin syksyn kunniaksi tehdä plussaennätys :)
 
Ihanaa Pihla!!!!:) Toivottavasti plussa vahvistui ja kaikki menee hyvin!:) Ja paljon plussia tietty meille kaikille!:)

Itel olo alkanut helpottaa henkisesti. Tullu sellanen fiilis,et viittiikö sitä tutkimuksiin pääsyä odottaa!? Kilppareissa ei ilmeisesti mitään. Ha ilmeisesti muut hormoniongelmat epätodennäköisiä? Jos koittais Aspiriinin voimalla seuraavasta kierrosta...kuhan ne menkat nyt ensin alkais!:D
 
Salve, kiva kuulla, että olo helpottaa :) mä kokeilin tässä kierrossa gelee royalea. Sen pitäisi tasapainottaa hormonitoimintaa (edellisessä kierrossa välivuoto) ja lisätä hedelmällisyyttä :D

Vahvistunut on. Ei vieläkään kontrolliviivan vahvuinen, mutta paljon ei puutu. Miehelle näytin aamulla ja kysyin, mitä se siinä testissä näkee. Sanoi heti, että kaksi viivaa. Että uskottava se on! :) aion tilata lisää testejä vielä kuitenkin. Mies lupasi maksaa :D on tässä kyllä olojakin. Tissikipu, nivussärky ja "krapulainen" olo. Mutta jos vaan teille sopii, niin jään vielä hetkeksi tänne pyörimään? Ollaan niin alussa, että mitä vaan voi käydä ja haluaisin vielä sen kontrolliviivan vahvuisen viivan saada. Olen tosi iloinen, mutta samalla kamalan peloissani. Niin toivon, että nyt kaikki menisi hyvin.
 
Pihla: ihanaa. Siihen uskotaan, että kaikki menee nyt hyvin ja toukokuussa sinulla on pieni. :heart:

Täällä todennäköisyys tärppiin on pieni. Tein aamulla testin ja nega paukahti. Jotain hailuraa pitäisi siis jo olla, jos olisi tärpännyt. Teen huomenna uuden, mutta sitten odotellaan vain tätiä... Ehkä en ovuloinut ollenkaan nyt. Surettaa kyllä kovasti, mutta minkäs tälle voi...
 
Surusilmät, suosittelen :D mieshän mulle naureskeli, kun sitä ostin. En tiedä, onko sattumaa, vai voiko se oikeasti toimia. Mutta sitä homeopaatti mulle suositteli ja kun googlailin, niin päätin kokeilla :)

Vauvatoiveiselle plussaonnea huomiselle! Älä vielä luovuta. Voi se vielä plussaksi muuttua. Mulla ainakin tuntuu aika myöhään näkyvän testeissä. Kp28 tuskin olisi näkynyt yhtään mitään ja nyt kp35 oli jo melko selkeä viiva :) yhdelle kaverille laitoin kuvan ilman mitään tekstejä ja kyllä sieltäkin heti tuli "oiiiiih<3, toivottavasti kaikki menee hyvin" -vastaus :D että selvästi näkyy kuvassakin.
Muuten ei olla kertomassa kenellekään, eikä kukaan muu ole tiennyt yrityksestäkään.

Tilattiin miehen kanssa vielä 4 testiä lisää ja paketti foolihappoa. Luin, että foolihapon puutos aiheuttaa huimausta ja anemiaa ja tietysti lisää keskenmenon riskiäkin. Mullahan on huimausta (mikä toki on normaali raskausoirekin), mutta mulla on myös aina matala hemoglobiini. Koska foolihappoa on vaikea saada yliannostusta, niin ajattelin kokeilla. Aion tehdä kaikkeni, että nyt onnistuisi loppuun saakka. Olipas hassusti selitetty. Googlella kutenkin löysin ja olisiko ollut ihan terveyskirjaston sivuilta. Tuli kuitenkin sellainen olo, että on pakko ostaa raskausvitamiinin lisäksi se foolihappopaketti.
 
Nega se on. Todella kovat vatsakivut alkoi jo eilen ja jatkuu koko ajan. Vuoto alkaa tänään, olen aivan varma siitä. Ei tule meille pientä ja alan uskoa, että tämä kroppa ei vain toimi. Tuskin siis edes oli ovulaatiota. Yli 2 vuotta on jo mennyt ja tuloksena kaksi keskenmenoa ja todella monta negakiertoa. En tiedä miten täältä taas noustaan. Miehen jo aamulla löylytin, kun tuli liian lähelle. Tuntuu aivan kamalalta.
 
vauvatoiveinen Olen todella pahoillani :hug:

Sanoisin sinulle kuitenkin että älä vielä luovuta, mekin aikanaan tehtiin ensimmäistä se 3 vuotta, ja vaikeaan matkaan eksyi pieni enkelivauva. Kaiken sen tuskan ja menetyksen jälkeen kuitenkin onni potkaisi ja saatiin edes yksi lapsi. Jaksoin kuitenkin aina uskoa että kyllä se meillekin vielä tulee. Ja tulikin. Suru, epätoivo ja lapsettomuus koskee, vaikka minullakin on jo yksi lapsi, koen edelleen ne samat tunteet mitä ensimmäistäkin yrittäessä ja vanhat muistot palaavat mieleen yhtä kipeinä. Toivon sinulle paljon jaksamisia ja positiivista mieltä, jospa saisitte kuitenkin vielä raskauden alulle ja sitä kautta pienen syliin asti.
 
Vauvatoiveinen, älä vielä luovu toivosta. Jos seuraava kierto olisi SE kierto. Laittaisin halaavan hymiön, mutta ei toimi. Virtuaalihalaus sitten näin.

Yritän laittaa kuvan eilisestä testistä, että saisin muidenkin mielipidettä asiaan :)


"Krapula" jatkuu ainakin.
 
Onnea Pihla! Selkeimmistä selkein plussa. :heart:

KP1. Jos jotain positiivista, niin kierto on normaalin mittainen jo eli 28 päivää. Viimeisinhän oli todella lyhyt. Kauheesti en toivoa näe, kun tausta on tämä ja ikää jo 38... Vielä me yritetään. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä...
 
Tämä voisi palailla tänne takaisin...tosin toistaiseksi vain taustailemaan.
Viikko sitten käytiin ultrassa ja sykettä ei tuolloin löytynyt. Tänään sama juttu, eikä toukka ollut kasvanutkaan viikon aikana yhtään. Kotiin päästyä alkoikin sitten vuoto...

pieni toive (ku 5/14, km 9/14)
 
Pieni toive, voi ei. Pahoittelut. Ja jaksamista :hug:

Vai on se teidän mielestä ihan selvä plussa? No kiitos sitten kaikille :) huomenna varmaankin tulee ne eilen tilatut testit ja aion kyllä keskiviikko aamuna testailla vielä. En tiedä, uskallanko huomenna iltapäivästä, kun posti tulee. Jotenkin niin epäuskoinen olo. Samaan aikaan on tosi iloinen ja kuitenkin ihan kauhuissaan. Nyt jos tämä menisi loppuun saakka, niin ikäero tytön kanssa olisi 2v5kk, mikä olisi just sopiva. Ja siskon vauvaan tulisi ikäeroa n. 2kk ja menisivät aikanaan samalle luokalle kouluun :D kunpa nyt tällä kertaa onnistuisi. Sitten mulle riittää ja tyytyisin kahteen lapseen ja olisin maailman onnellisin. Tytöllä olisi edes yksi sisarus, eikä olisi sitten niin kova paikka, jos lapsiluku jäisikin siihen kahteen. Lupaan olla valittamatta yhtään raskausoireista, jos tämä vaan menee loppuun asti. Vaikka oksentaisin 24/7 tai olisi yhtä kovat tai kovemmatkin liitoskivut kuin tyttöä odottaessa. Arvostaisin jokaista oiretta, joka kertoo, että olen raskaana. Melkein toivon raskauspahoinvointia :D nyt on vaan sitä "krapulaa". Kuulostaa tosi epätoivoiselta, mutta varmaan ymmärrätte.

Täällä mä vaan pyörin, kun en uskalla plussanneisiin vielä liittyä. Pelkään keskenmenoa, tuulimunaa, kohdunulkoista ja mitä kaikkea voikaan olla. Kunhan selvittäisiin kunnialla yli 12 viikon, niin ehkä uskaltaisi jo nauttiakin. Nyt on menkoista laskettuna 5+0, mutta todellisuudessa varmaan vähemmän, kuten aikaisemmissakin raskauksissa.
 

Yhteistyössä