Keskenmenon jälkeen ei tärppää?

Onko kellään samanlaista tilannetta? Onko löytynyt syytä sille, miksi keskenmenon jälkeen ei tärppää? Voisiko keskenmeno häiritä munasarjojen toimintaa niin, ettei ovulaatiota enää tule normaaliin aikaan tai ollenkaan??

Olemme olleet jo monta vuotta ehkäisyttä viime km:n jälkeen.
 
Mä tulin melko nopeesti raskaaksi pillereitten lopettamisen jälkeen (6kk). Kuitenkin se meni kesken rv11 ja jouduin kaavintaan. Lääkärit sanoivat, että hyvät mahdollisuudet raskautua eikä vaikuta mitenkään. No siinä odoteltiin ja odoteltiin, eikä mitään tapahtunut. Vähän reilu vuosi km:sta mentiin sitten tutkimuksiin. Syy selvisi. Miehen siemenet olivat huonolaatuisia. Lääkärin lausunnossa lukee, ettei mahdollisuutta luomuraskauteen. Joopa joo....no yksi ihme siis oli tapahtunut, kun luomusti tulin raskaaksi. Nytpä ei sitten mitään.....parissa inseminaatiossa ollaan käyty ja nyt mietitään jatkoja. Vauvaa ei ole yli 2vuoden yrityksen jälkeen..... :headwall:
 
Ihmettelen minäkin
Hei ja kiitos alkuperäiselle tämän aiheen esille tuomisesta! Olen viime aikoina miettinyt useasti itsekin, että mikä voi olla syynä, ettei km:n jälkeen tärppää. Yleisesti ottaen minulla on semmoinen tuntuma, että monesti km:n jälkeen tärppää melko pian uudestaan. Meillä on nyt takana aktiivista yritystä yli puoli vuotta viime elokuisen km:n jälkeen ja mitään ei tapahdu. Ensimmäistä yritämme ja alkaa jo huolestuttaa, koska olemme yli 30 ja lisäksi minun kiertoni ovat menneet aivan sekaisin km:n jälkeen (23-50 päivää). Lisäksi vuodot ovat todella runsaat joka kerta. Oviksen olen kerran onnistunut tikulla löytämään, mutta ainoastaan viikko sen jälkeen alkoivat tuhrut, joita kesti usean päivän ajan ja siihen päälle vielä yli viikon menkat. En yhtään ymmärrä missä mennään. Olenkin kohta hakeutumassa gynen juttusille, eikä tuo simppojenkaan testaaminen taida ihan huono idea olla. Toivotan tsemppiä ja plussaonnea meille kaikille!
 
apvieras
Kiitos teille vastauksistanne. Olen siis aloittaja, ja omalla kohdallani on ainakin teroluteja (keltarauhashormoni) kokeiltu, tuloksetta. Ensimmäinen keskenmenoon johtanut raskaus lähti aika nopeasti käyntiin, n. 3 kk e-pillerien lopetuksesta. Pillerimerkki oli muuten Diane Nova, ja olen vähän pähkäillyt, että auttoivatko nuo pillerit jopa siinä raskautumisessa. Sen jälkeen kun ei sitten ole tärppiä helpolla saatu.
Käyn gynen pakeilla loppuviikosta ja raportoin sitten teille, jos jotain apua saisi. :wave:
 
vieras myös
Keskenmeno oli syyskyyssa 06...eikä vieläkään ole tärpännnyt uudestaan.. Ensimmäistä yritetään..(olen 31v)Mulla meni kanssa hormonitoiminta sekasin ja kuukautiskierto vaihdellut 28-50 pv välillä..Aina kun oon luullut että nyt on menkat myöhässä ja saattaisin olla raskaana, niin onkin ollut vasta ovulaatio (oon tikutellut sillon tällön ihan kiinnostuksesta..). Keskenmenon jälkeen mulla on alkanut voimakkaat oviskivut, jotka tuntuu samanlaisilta kun kuukautiskivut. Rinnat ei ole reagoinut km jälkeen mitenkään(normaalisti aristaa n.viikko ennen kuukautisten alkua). Ja nyt pitkästä aikaa rintoja alkoi aristaa... Olin niin varma että nyt tärppäs, mutta äskeinen testi taas toi maan pinnalle. Täytyy varmaan kokeilla, josko ovistikku näyttäis edes plussaa..

Tää on niin masentavaa kun aina ehtii valaa pientä toivon kipinää raskaudesta...ja sit..
Kävin erikoisgynellä tarkastuksessa ja sanoi että kaikki näyttää normaalilta ja että tulkaa puolen vuoden päästä uudestaan jos ei kuulu... Ehkä meidänkin pitäis tutkituttaa että onko kaikki sit kuitenkaan ok..
Mietin kanssa noita keltarauhashormoneja...ku menkat on niin vaihtelevat...
 
Mulla kans km syyskuussa 2006. Raskaus alkoi heti ensimmäisestä yrityskerrasta. Ja nyt sitten ei millään onnistu. Mullakin kierrot heittää 35-42 välillä. Ennen km:a kierto oli aika tarkka 30-35! Muutenkin tuntuu, että kroppa ei ole entisensä tuon km:n jälkeen. Kuukautiskivut ovat nykyään kamalat. Lisäksi tuntuu, et jotain vihlomisia ja kipuja läytyy pitkin kiertoa. Mulla ei oo koskaan ennen rinnat kipeytyny ennen menkkoja, mut nyt kahdessa viimeisessä kierrossa näin on käynyt juuri viikkoa ennen menkkoja. Ja testejä kulunut monen monta turhiin negoihin...
 
sama vika, mitään ei tapahdu.. km elokuussa 06. Jonka jälkeen siis ei minkäänlaista eloa, ei ovulaatiota pongttu kertaakaan, eikä kuulemma toivoakaan siitä, ainakaan gynen (ultrausten) mukaan. Minulla kyllä kierto tasoittui heti ekojen kuukautisten jälkeen siihen normaaliin 26-27 päivään, joten sen puoleen ei ihmeitä. Ja tosiaan vaikka kuukautiset säännölliset, niin sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa ovuloiko vaiko eikö, sanoi lääkäri viimeksi.
Ja parin ekojen kuukautisten jälkeen, jotka oli tosi runsaita ja kivuliaita, niin palautunut minulle tavalliseksi. Mutta tällä iällä on kovasti osuutta asiaan eli just täyttänyt 38v ja siinäpä se sitten onkin.. Odottelen vaihdevuosia ja kuumia aaltoja seuraavana, ei kait tässä muutakaan voi..?
 
vierasalkuperäinen
Hei!

Kävin gynen pakeilla ja sain sitten lähetteen lapsettomuuspolille. Eipäs siinä sen kummempaa. Kaikki näytti olevan ihan muuten kunnossa, eli vika saattaa olla miehessä. Toivotaan, että kaikki menee sitten hyvin.

 
Heippa!Meillä meni keskenmenon jälkeen 6kk ennen kuin tärppäsi...muistan myös kuinka kamala oli laskea kuukausia.Itselläni ensimmäinen raskaus alkoi heti ekasta yrittämästä ja meni ikävästi kesken viikoilla 20+4...jouduin synnyttämään sikiön ja istukka ei irronnut ja jouduin kaavintaan.Veikkaan että tämä kaavinta on sen verran "raju" toimenpide että kestää aikansa kun limakalvot taas on normaalit!Tuskaisaa oli tuo odottaminen mutta lopulta se palkittiin!Nyt minulla on 3v. ja 1v2kk tytöt,mutta menettämämme enkeli poika on aina sydämessämme!
 
viimeisun km oli helmikuussa ja viime viikolla alk.todella tappiolta tuntuneet menkat! Sain km myös syyskuussa-06 ja sen jälkeen meni 3kk että tärppäsi uudelleen.Tällä kierroksella tuntuu etten jaksaisi odottaa uutta raskautta yhtään ja lapsenteosta on tullu suorittamista! Pelottaa, että mitä jos nyt ei enää tärppääkkään yhtä helposti kuin aikaisemmin ja olen lähinnä masentunut ja itkuinen kaiken aikaa! Edes kevät ja auringonpaiste ei piristä, toivottavasti tämä tästä menee ohi ja saisin muutakin ajateltavaa:)
 

Yhteistyössä