Keskenmenon ensimerkit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"surku"

Vieras
Tänään rv 6+0, eilen illalla tuli pikkurillin kynnenkokoinen kirkas limaklöntti pönttöön jossa ihan vähän verta. Myös pikkuhousuihin oli tullut pieni läntti valkovuotoa jossa hieman verta. Sen jälkeen ei ole vuotanut. Vatsaa sattuu välillä niinkuin on sattunut alusta saakka ja pahoinvointi on ehkä hieman lievempää kuin eilen. Keskenmenon alkua vai voisiko esim. eilen päivällä harrastettu seksi aiheuttaa tuollaisen limapalan irtoamisen?

Tiedän ettei kukaan voi tietää oikeaa vastausta, pakko vaan purkautua johonkin. Silmät olen jo itkenyt päästäni, tämä olisi kolmas km vuoden sisään....

alkoi keskenmeno alaselkävihlasulla, jota seurasi runsas kirkas verenvuoto.
Sitten mulla on ollut loppuun mennyt raskaus, jossa oli rv6 ja rv 7 verenvuotoja kohdunuulla sijaistevan hematooman takia, sekä toinen loppuun mennyt raskaus, jossa tuli ihan pientä ruskeaa vuotoa rv 7 eteenpäin polyypin takia.
Niinkuin kirjoitit, voi tilanne mennä miten päin vain. Pystytkö käymään ultrassa yksityisellä? 6+0 (jos olet varma viikoista) voi jo näkyä syke. Oikein muuta tapaa selvittää mistä on kyse ei ole. Voima!

Tekisi kovin mieli mennä ultraan, mutta toisaalta pidän sitä hukkaan heitettynä rahana kun tuntuu siltä että tämäkin nyt meni kesken eikä se ultrasta muuksi muutu. Vaikka pientä toivon kipinää sitä aina pitää yllä ennenkuin alkaa kunnon vuoto.

Eka meni kesken viikolla 7, ison limavanan mukana tuli kirkasta verta ja seuravaana päivänä alkoi kunnon vuoto. Toinen meni kesken viikolla 5 ja alkoi heti runsaalla verenvuodolla.

kiitos!

No ei voi tosiaan tietää, mutta ihan hyvin voi olla normaaliakin alkuraskauden vuotoa. Minulla oli tuollaista raskaudessa ja olinkin hetken varma, että meni kesken kuten edelliset ja loppuun asti se menikin. Toivon sinulle parasta. Halauksia!

Mulla ei ollut kummassaakaan km:ssa mitään ennakkomerkkejä. Ensimmäinen alkoi heti runsaalla vuodolla rv 9. Seuraava oli keskeytynyt km ja huomattiin ultrassa rv 10, sikiö vastasi noita viikkoja joten sydän oli lakannut sykkimästä korkeintaan kahta päivää ennen ultraa.

Nyt viimeisimmän ja loppuun asti menneen raskauden alussa olinkin sitten jo ihan hermoraunio. Ostin kotiin dopplerin jolla aloin kuuntelemaan sikiön sykkeitä rv 11 alkaen.
Ja yhdyntöjä ei uskallettu harrastaa ennen raskauden puoliväliä (joo, ehkä vähän liioiteltua, mutta pelättiin molemmat niin paljon km:a). Suuseksiä kuitenkin oli puolin ja toisin =)

Lohduttaudu sillä, ettet voi tehdä mitään ehkäistäksesi/aiheuttaaksesi keskenmenon: se tulee jos on tullakseen. Seksi voi hyvin aiheuttaa veritipat, eivätkä ne välttämättä vielä merkitse keskenmenoa, vaikka usein keskenmenon ainoa oire on juurikin verenvuoto. Minulla on takana 2 keskenmenoa ja kolme onnistunutta raskautta, ja myös jälkimmäisissä esiintyi alkuvaiheessa vähäistä verenvuotoa.

Jos tämä on jo kolmas perättäinen keskenmeno, niin hakeudu toki tutkimuksiin, säästyt enemmältä surulta. Toivotaan kuitenkin, että kolmas kerta vauvan sanoo ja selviät säikähdyksellä!

Mulla väheni äkisti raskausoireet siinä rv8 lopulla (varsinkin etominen), ja valkovuodossa oli pientä punerrusta 9+6 ja juuri sellanen kynnellinen sitkee limaklimppi, ja hailakan rusehtavaa11+6. Mitään pahempia kipuja ei missään vaiheessa. Ajattelin että ehkä kaikki on kunnossa ja normaalia niin kauan kun ei oo kipuja ja enempää vuotoo.. no sitten rv12+ ultrassa todettiin kaksosten kuolleen kohtuun juuri sillon rv8+ aikoihin.
Että kannattas vaan mennä sinne ultraan viimestään 7+0, ettei tarvi mahdollisesti kantaa monta viikkoo kuollutta mukana ja kuvitella turhaan odottavansa onnellisesti.. niin mä ainakin aion jatkossa tehdä, jos tulee vastaavaa. Varmaan muutenkin kävisin 2-3 varhaisultrassa vaikka oireet jatkuis miten vahvoina.

No eipä se raskauden jatkumiseen mitenkään vaikuta vaikka kävisit v-ultrassa joka päivä. Se alkio kun voi kuolla vaikka 2 tunnin päästä ultrauksesta.

Jos olis millä mällätä niin tokihan sitä vois tuosta vaan juosta sinne ultraan. Köyhemmän pitää vaan odotella. Se on kuitenkin yli 100€/krt eikä mitään välttämättä edes vielä näkyisi näillä viikoilla.

Kiitos kaikille vastauksista. Ihan kiva kuulla että jollain raskaus on jatkunut vuodosta huolimatta,vaikka vaikea sitä on omalle kohdalle uskoa.

Eipä niin vaikuta mutta ei ainakaan tarvi odotella koko kuukautta kuolleet mahassa.
Sen verran pyrin pitään säästössä ylimäärästä että voi sitten käydä ultrissa tilanteen ja tarpeen tullen.

Mulla kolmessa raskaudessa tuli vuotoa alussa. Kahdesta tiputteli ruskeaa vähän ja jatkui onnellisesti loppuun saakka. Kolmannessa tiputteli heti vaan verta. Monta päivää tuli vähän ja sitten tuli kivut kuvioihin. Ultraan pääsin rv11 ja tuulimunahan se. Tyhjennysnapit kouraan ja kotiin vollottamaan. Nyt neljäs raskaus, eikä mitään vuotoja ja mennään jo rv 18.

Minulla tuli tässä raskaudessa, joka nyt 10+0, veristä vuotoa ultran jälkeen 5+4 aika paljonkin. Siis ihan kirkasta, jopa tummaakin välillä, verta. Myös isohko 2x3cm klöntti. Olin ihan varma keskenmenosta jo menkkamaisten kipujen takia. Ilmeisesti kuitenkin ultralla törkkiminen aiheutti vuotoa kohdunsuulla, sillä kaikki on toistaiseksi ollut aivan hyvin sen jälkeen (useasti ultrattu tuon jälkeen).
Todellakin yhdyntä voi aiheuttaa vuotoa.

Todella toivon että johtui vaan yhdynnästä eikä ole sen vakavempaa... jospa yhdyntä sai limatulpasta irtoamaan pienen osan tms. Eilisen veritipan jälkeen ei ole tullut lisää vuotoa onneksi, mutta vatsa on kipuillut. Toisaalta vielä ainakin etoo ja tissit arastaa ja väsyttää PALJON, eli oireet on tallella.

Ei kyllä yhdynnässä uskalla enää olla :/ Vähän pelästyin kun googlailin tälläisen: http://demo.seco.tkk.fi/tervesuomi/item/nn:182

Aina sanotaan että keskenmenoa ei voi itse esim. yhdynnällä aiheuttaa, mutta jospa se on asian silottelua. Meillä ekakin keskenmeno tapahtui muuten yhdynnän jälkeen. Ehkä sattumaa tai sitten ei.

Yhteistyössä