keskenmenon/alkavan km:n kaikki mahdolliset oireet???

panikoin taasen tuleeko jälleen km,eli laittakaan kaikki mahdolliset oireet mitä teillä on ollu keskenmenossa ja sen alkaessa.
Mulla on tautisen kylmä koko ajan,kädet puutuu itsestään,alamahaa pistelee,alamaha kipee välillä(tuntuu kuin olis p-hätä),ei onnex vielä mitään vuotoa,nukkuisin kellon ympäri(jos mahdollista olis),tissejä vihloo,oikee käsi sairaan kipee...osa näistä varmaan liittyy itsestäänkin raskauteen,mutta entäs keskenmenoon?
kertokaa kaikki kiitos
 
Mulla oli oireina keskenmenon aikaan aivan tajuton maha kipu, otsa oli tuskan hiestä märkä, oksentelin rajusti ja paska lensi, huimas niin paljon etten pystyny lattialta nousta ylös, naama lakanan valkonen, konttasin kun niin rajut kivut oli ja vuosin verta. Ihmettelen että miten jaksoin sillon kouluun mennä ja istua ton matkan bussissa. Toi kaikki tapahtu viime keväänä ja oli kyl aika kammottavaa. Henkisesti oli kova kolaus. Mutta onneks nyt oon raskaana ja kaikki sujunu hyvin alusta asti ja rv 28+2 menossa :heart: .
 
Anteeksi, tämä ei varsinaisesti luetteloksi tule mutta koeta rauhoittua :hug: Ihan tavallisia raskausoireita nuo on, keskenmenoja on niin monenlaisia, eikä kaikkien mahdollisten oireiden kertominen ehkä ole hyvä idea, koska sitten alat etsiä ja löytää niitä itseltäsi.
Itse koin keskenmenon viime kesänä (oli tuulimuna mutta kuitenkin) ja koko syksy on kuumeiltu uutta raskautta, varmasti jos tärppää tulen jännittämään keskenmenon mahdollisuutta niinkuin sinäkin, mutta se ei auta asiaa.

Ehkä paras esimerkki oireiden viittaamisesta suuntaan jos toiseenkin on tämä ekasta raskaudestani, aloin viikolla 6 vuotaa todella paljon ja kuitenkin äitiyspolin ultrassa näkyi sydämen syke ja 8kk myöhemmin syntyi terve poika. Joten koeta rauhoittaa mielesi, ja ajatella sitä, että todennäköisyyksien valossa raskautesi menee onnellisesti loppuun saakka!

Lepoa nyt, ja rauhaa :hug:
 
Mulla molempien keskenmenojen yhteydessä päänsärky, migreeni ekana oireena, ennen vuotoa. Joten jos seur. raskauden aikana saan migreenin, rupean varmana panikoimaan jo siitä.
Sitten se saamarin vuoto tietty ja hitonmoiset krampit mahassa, jotka loppuivat kuin seinään, kun sikiö oli tullut ulos. Krampit (vko 6+) oli aikamoiset senkin jälkeen, kun olin vetänyt luvattomia määriä käsikauppasärkylääkkeitä (Panadol&Burana). Pienimuotoinen synnytys kun on kyseessä, niin kai sen kuuluukin sattua, kun kohdusta lähtee tulemaan...

Ei oikeastaan muuta.

Niin, ja raskausoireet (väsymys, rintojen arkuus, hajujen yökötys) hävisivät nopeasti.
 
niin olen katos testannu lähes joka päivä tällä viikolla,kun alunperinkin viiva oli haalea mutta selkeä positiivinen kuitenkin. lokakuussa saamani km:ssa viiva oli myös tosi haalea,mutta nyt tuo viiva tuntuu vaan yhtä haalealta vaikka jokapäivä raskauden pitäis edetä ja viivan voimistua,eikö?
 
Mulla keskeytynyt keskenmeno havaittiin ultrassa pari päivää sitten, mutta enkelivauva lensi taivaaseen jouluaattona :( Aattona oli jomottavaa selkäkipua pitkään.Vaikka ei tullut vuotoa, niin aavisin, että kesken menee.Myös pahoinvointi loppui kuin seinään.Kamalinta on odotella, milloin pääsee lääkkeelliseen tyhjennykseen.
 
Sain km:n viikolla 10. Illalla alkoi maha kramppaamaan. Menin kumminkin nukkumaan ja joskus puolenyön jälkeen heräsin vessaan ja katoin, että verta on ruvennut tulemaan. Heräsin monta kertaa yössä uudelleen vessaan ja koko aika verentulo lisääntyi ja lopulta sikiö tuli kanssa ulos. Muutaman päivän oli tuota kramppaamista. Aika kovaa, mutta ajattelin ilman särkylääkkeitä selvitä. Mitään muuta oireita ei ollut ja ei ollut kyllä raskauden aikanakaan.
Kyllä mulla se viiva vahvistu jo jossain viikon neljä vaiheilla ja sen jälkee voimistu koko aika. Eli ei kai sen pitäisi haaleana pysyä. Toisaalta jos on mennyt kesken, niin pitäisi sen siitä silloinkin muuttua. Eli ei kai ne hormoonit voi mitenkään tasaisesti viivaa antaa.
 

Yhteistyössä