keskenmenoko ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Loka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi ei, kivut tuli taas takas :| tää raskauden eka kolmannes on kyllä ihan kökköä aikaa.... |O Pahoinvoinnit ja muut oireet ja tää tietämättömyys päälle ni kyllä tällänen stressiin taipuvainen ihminen on taas päästään pyörällä :headwall: :headwall:

Mulla on ollut tosi oireeton raskaus ja oireet (siis ne vähät, tissiturvotus pääasiassa) on ollut joskus useita päiviäkin poissa ja sitten palaillut taas. Mutta tossa vaiheessa kroppa rupee tottumaan raskaanaoloon ja oireet lievenee.
Kaikki on varmaan ihan hyvin!
Ja mulla on vihlonut kokoajan sillointällöin, olisko sulla muuten menkat just nyt normaalisti,sekin voi oireilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuitsu:
Mulla on ollut tosi oireeton raskaus ja oireet (siis ne vähät, tissiturvotus pääasiassa) on ollut joskus useita päiviäkin poissa ja sitten palaillut taas. Mutta tossa vaiheessa kroppa rupee tottumaan raskaanaoloon ja oireet lievenee.
Kaikki on varmaan ihan hyvin!
Ja mulla on vihlonut kokoajan sillointällöin, olisko sulla muuten menkat just nyt normaalisti,sekin voi oireilla.

Näihin aikoihin menkat kai oli, ei ehkä ihan vielä, mut kuitenki...
Juu, kyllä sillai on helpompi olla ku mitään vuotoja ei oo ... mut pelottaa kuitenki nuo nyt jo vähä lähinnä nippailuksi muuttunu tunne.
Oon muutenki tosi säikky, esikon aikana sitä vaan luotti et kaikki menee hyvin ja niin menikin.
Nyt ku tätä toista on niin toivottu ja odotettu ja tutkittu ja hutkittu ... ni nyt sitte iskee paniikkia melkein joka asiasta. Voikun tää eka kolmannes ois pian ohi :saint:

Voi ei, kirjoitin äsken pitkään ja kaikki hävis.. No alusta. Eli mulla pitkään jatkunut pahoinvointi loppui kuin seinään viikolla 30, huh, mutta kuitenkin. Silloinkin vielä pelkäsin, että jotain on vialla, vaikka vauva potki mahassa.

Alavatsakipuja muistan alkuviikoilta, ja ne tuntuivat ihan pissatulehduksen oireilta. Asiaa tutkittiin neuvolassa, mutta tulehdusta ei koskaan ollut. Kivut oli välillä kovia, mutta kun kohtu alkaa pikku hiljaa kasvaa, niitä voi tulla, kipuja siis. Lisäksi minua ainakin pissatti jatkuvasti, eli siitäkin voivat nuo alavatsakivut johtua. Ja tuttua on minulle tuo verenvuodon kyttääminen ja pelkääminenkin.

Luulen, että sinun oireesi ovat ihan tyypillisiä alkuvaiheen kipristelyjä. Niin ja vielä yksi asia, oma keskenmenoni ennen onnistunutta raskautta alkoi ruskealla tuhruvuodolla, eikä raskaudessa ollut oikein oireita.

Voimia odotukseen, se on suuri asia, joka aiheuttaa monenlaisia tuntemuksia ja mietteitä. :)

mä uskon, että kaikki menee hyvin loppuun asti! kun ei kerran vuotoa ole niin en tosiaan jaksa uskoa, että ois km, raskauden alussa kun saattaa olla jos jonkin näköistä kipua, särkyä, kolotusta, nippailua ym. ja kaikki on normaalia! onnea odotukseen, kaikki menee varmasti hyvin.

Mulla alko kolmannen lapsen odotus ihan järkyillä vatsakivuilla, oli ihan kosketusarkakin koko maha ennen raskaudesta tietämistä. Kävin pissakokeessa, joka oli negatiivinen. Ruskeeta tuhrua alko tulee, kun plussasin (eka näytti negaa, viikon päästä plussaa) ja koko ajan viilteli vähän väliä ja supisteli. Ihan järkkyä ja pelkäsinkin aika lailla, mutta onneks ultrat ja sydänäänten kuuntelut sitten aina varmisti, että kaikki on ok.

Kuopus synty sitten kiireellisellä sektiolla 40+1, onneks niin kun napanuora oli vaan 20 vai 30cm. :o :heart:

Voi sinua :hug:

Nuo alavatsakivut ei välttämättä kerro mitään. Niille voi olla monia erilaisia aiheuttajia, jotka sitten ovat kuitenkin melko harmittomia. Sinun varmaan kannattais labraan viedä näyte, jotta tutkisivat pissatulehduksen, jos sulla niitä tulehduksia on ollut, niin se on hyvä poissulkea.

Kohdunkannattimet löystyy, jotta kohtu pääsee kasvamaan, se voi olla yksi syy. Ne alkaa hormonien vaikutuksesta ja kohdun turpoamisesta sitten kipuilemaan, joka voi jollakin viedä ihan niin, että sängystä ei paljon jaksa nousta. Älä vielä huolehdi, jos sitä vuotoakaan ei ole tullut. Rauhotut ja ajattelet positiivisesti..

Voiko noita kipuja tulla enemmän, kovempina jos on yksi sektio takana ? vaikuttaako se kohdun arpi siihen tms ?

Ei tää mitään sellasta kipua oo että itkua tekis mieli vääntään, lähinnä sellasta nipistelyä, viiltelyä ja epämielyttävää tunnetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Loka:
Voiko noita kipuja tulla enemmän, kovempina jos on yksi sektio takana ? vaikuttaako se kohdun arpi siihen tms ?

Ei tää mitään sellasta kipua oo että itkua tekis mieli vääntään, lähinnä sellasta nipistelyä, viiltelyä ja epämielyttävää tunnetta.

Mulle antoi th myös kyllä senkin vaihtoehdon, että on arvessa kiinnikkeitä, jotka sitten voi vähän siellä äksyillä, kun kohtu on alkanut kasvamaan. Että on se mahdollista olla sieltäkin peräisin.

Yhteistyössä