keskenmenoko ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Loka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Loka

Vieras
Pahoinvointia on ollu nyt n. kolme viikkoa ja välillä todella kovaakin. Alkanu aamu ysiltä ja loppunu joskus ilta kymmenen aikaan. Nyt sitte eilen oli huono-olo viimeeks joskus kahden aikoissa ja sen jälkeen olo on ollu aikas hyvä, pitkästä aikaa. Tisut oli kolme viikkoa sitte tosi kipeet mut nyt ei enää ollenkaan niin paljoa varmaan kahteen viikkoon. Kipeet kuitenki vähä vieläkin.
Tänään on nyt sitte tullu pahoinvoinnin tilalle alavatsaan samanlainen tunne ku pissatulehuksessa :(
Onko tää nyt sitte keskenmeno ?
Mitään vuotoa ei oo, eikä oo ollukaan.
Huomenna eka neuvola mut eipä sielläkään selviä muuta kuin se että jos kyse tosiaan on pissatulehuksesta. Ultraa täällä ei ole.

Pelottaa :( :( :(

Loka ja Onni rv. 8+0

Miulla pahimmat oireet alko hävitä noilla samoilla viikoilla ja nyt mennään rv 25+2. Toivotaan että kyse olis "vain" pissatulehduksesta eikä mistään vakavammasta. :hug:

Voi ku tää ois jotain muuta :(
Tosiaan, minkäänlaista vuotoa ei oo, eikä tää oo oikeen menkkamaistakaan tää kipu.
Esikoinen synty sektiolla ja siitä katetrista aiheutu sitte sellanen että kuukaus synnytyksen jälkeen sain ekan pissatulehuksen ja niitä tuli sitte muutama peräjälkeen.
Nyt niitä ei oo sen jälkeen ollu ja mietinkin että voisko se kierre alkaa nyt taas ku oon raskaana ??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuunteleehan tai ainakin yrittää kuunnella neuvolassa sydänäänet.

Juu, yrittää varmaan kuunnella mut en tiedä kuuluisko vielä :/
Pelottaa ihan kamalasti, vajaa kaks vuotta tätä raskauttaa odotettiin ja nyt ... :'(

mulla alko verisellä tuhruvuodolla joka sitte pari viikkoa kesti ja lopulta tuli runsaasti. inhottavaa oli olla se 3 vkoa tietämätön mitä tapahtuu, kun kumminkin kahen viikon ajan sikiö näkyi ultrassa ja sydämen syke. mut ei jaksanut matkassa :(
eiköhän se keskenmeno ala sillä verisellä vuodolla.

Alkuperäinen kirjoittaja D-mamma:
:hug: toivottavasti ois vaan sen takia hävinny pahoinvointi ett on jo viikkoja hyvin kasassa..mulla ainakin on aina alkanu vuodolla.

Mie ihan melkein innostuin ku tajusin että pahoinvointi melkein kokonaan nyt hävinny, olinki tosi "huonona". Välillä ainoa mikä meni alas oli appelsiini-pillimehu ja itkin ukolle ku oli niin paha olla.
Mut nyt kuitenki pelottaa et tää on jotain kamalaa ... :(
Oon kyllä aamupäivästä tuohon puol seiskaan ollu reissussa, kävin 60 km päässä kaupungissa ja käppäilin siellä ja sit takasii.
Eli en oo kerenny levätä ollenkaan niin paljon kun tuon pahoinvoinnin takia oon joutunu lepäämään kolme viikkoa :ashamed:

joo,ei välttämättä noilla vkoilla vielä kuulu sydänäänet..mulla ekassa raskaudessa alko oireet (pahoinvointi yms. ) vkolla 7 ja jatkui kolmannelle kuulle.mutta :hug: sulle.meilläkin yritystä jo jonkun ajan ollu ilman tulosta.

No ei tossa vaiheessa vielä sydänääniä kuunnella kun ei ne kumminka kuuluis vaikka kaikki olisikin ok.

Tsemppiä Ap:lle

6+5 viikolla kuului mun masusta.Merkintä on neuvolakortissa!Ja muistan sen kyllä miltä kuulosti kuulla ekan kerran!!Ei välttämättä kaikilta kuulu tuolloin.

No ei tossa vaiheessa vielä sydänääniä kuunnella kun ei ne kumminka kuuluis vaikka kaikki olisikin ok.

6+5 viikolla kuului mun masusta.Merkintä on neuvolakortissa!Ja muistan sen kyllä miltä kuulosti kuulla ekan kerran!!Ei välttämättä kaikilta kuulu tuolloin.
Mahtoko olla omas...? Noo ei vaan. Hyvin harvoilla kyllä tollon kuuluu.

Onko teidän lähellä muualla ultraa jos sinne laittaisi menemään.Tai sitten yksityinen.

Viikon päästä maanantaina oon menossa yksityiselle varhaisraskaudenultraan. Mutta nyt se aika tuntuu ikuisuudelta , se on kesälomalla tulevan viikon se lääkäri :/

Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Ennen mitään vuotoja voisin ajatella kaiken olevan hyvin =)
Voihan se masu olla vähän tötteröllään jos yhtäkkiä ootkin voinu olla pystyssä ja esim oot syöny paremmin ku useampaan viikkoon???

Suht. hyvin on ruokakin jo kyllä maistunu. Samat ruoat ällöttää edelleen ku raskauden aikana tähänkin asti.
Oon melkein paniikissa, saankohan edes nukuttua :(

siis ihan oikeesti?

:o

Ei kuulosta oikein keskenmenolta, eiköhän se alkais vuodolla. Onhan alkuraskaudessa päiviä, jolloin on tosi paljon oireita ja toisina päivinä olo on vallan normaali. Ei hätiä mitiä, jos vuotoa olis niin sitten sinuna huolestuisin enemmän, vaikka ei se vuotokaan aina tarkoita keskenmenoa. :heart:

Mulla tässä raskaudessa alkoi rv7+jotakin vuotamaan vähän ja raskausoireet loppui kuin seinään. Aikasemmin oli ollu tosi kuvottava olo ja väsymys, mutta yhtäkkiä ei mitään ja lisäksi vuoti. Menin gynenpolille varmana siitä, että tämäkin menisi kesken. Mutta yllätys oli suuri, kun sikiön sydän löi ja kaikki oli ok. Nyt onkin viikkoja kohta 30. =)

Niin ja lisäksi oli aika kovia mahakipuja.

Mie vähä lepäsin sohvalla ja ihan ku se ois sillä menny vähä ohi ...
Kyllä vieläki tuntuu vähä ikävältä tuossa nivusien kohdalla mut ei koko alavatsalla niinku äsken.
Kiitos kaikille vastauksista !!

Yhteistyössä