Keskenmenoko???

Olin eilen alkuraskauden ultrassa, jolloin rv 7+6. Tänään olisi siis pitänyt alkaa 9. raskausviikko.

Sikiön koko ei vastannut kuitenkaan raskausviikkoja. Oli vain n. 4 mm. Sikiökaiku löytyi, muitta ruskuaispussia ei näkynyt. Tosin sikiön koko oli niin pieni, ettei lääkäri uskaltanut oikein sanoa juuta eikä jaata. Sain uuden ultra-ajan 2 viikon päähän. Millään ei jakaisi odottaa niin pitkää aikaa-tuskaa.

Olo on kyllä todella pettynyt ja surullinen. On täysin sellainen olo, että raskaus on kyllä varmasti mennyt kesken jo jokin aikaa sitten.

Täytyykö todella odottaa 2 viikkoa, että asia selviää? Onko jollain vastaavaa kokemusta? Huonoltahan tämä mielestäni näyttää (itkettää!!!) Kuinka pitkän täytyy vielä odotella, että tästä tuskasta pääsisi eroon?

Kovasti voimia ja tsemppiä kaikille keskenmenon kokeneille!!!
 
Itselläni oli aivan samanlainen tilanne alkuvuodesta. Menin ultraan kun raskausviikkoja olisi pitänyt olla 7+. Ultran mukaan löydöksen koko vastasi vasta 5+ viikkoja. Arvasin jo sillin, että raskaus ei olisi mitenkään voinut olla vasta niin alussa. Sain sitten kahden viikon päähän uuden ajan ultraukseen. Viikot oli kyllä aika piinaavat, kun toisaalta piti yrittää olla murehtimatta liikaa asiaa. Kuitenkin ajatukset oli koko ajan jotenkin ultrassa.
Viikon kuluttua ensimmäisestä ultrasta alkoi sitten niukka vuoto. Se koveni viikon aikana. Mitään kipuja ei kuitenkaan ollut. Päivää enne sitä toista ultraa jouduin sitten päivystykseen kun verta tuli jo lorahtelemalla.
Tuomioksi tuli sitten tuulimuna.
Uutta raskautta tässä toivotaan, mutta ainakaan vielä ei ole tärpännyt.
Voimia sinulle, toivottavasti kohdallasi on 'väärä hälyytys'
 
Kiitos vastauksestasi ja osanottoni sinullekin, Sanna! Olen kyllä melko varma, että keskenmeno minullakin varmasti kyseessä. Tässä siis vaan odotellaan, että milloinkohan se vuoto sitten alkaa...Todella piinaavaa vain odotella. Tuntuu, että kesälomasta nauttiminen jää vähiin, kun istuu kotona murehtimassa.

Kuinka pitkään sinä vuodit? Onko vuoto yleensäkin niin runsasta, että täytyy olla vuodelevossa? Entä selviääkö tavallisilla terveyssiteillä?

Voimia kaikille, joita suru on kohdannut!!! Itse tässä odottelen víelä tuomiota...
 
itselläni todettiin rv 9+6 et vauva oli kuollut rv 8+6,lääkkeellisellä keskeytyksellä alkoi vuoto,lupa yrittää uusix ekojen kuukautisten jälkeen.

Kunpa sinulla olisi kyse vain siitä,et hedelmöitys ois tapahtunut oletettua myöhemmin =)
 
mulla todettiin noin vuosi sitten tuulimuna viikolla 13+ ja siis sikiö pussi yms löyty mut ei vauvan alkuu ihmettelivät kun ei ollu vielä vuoto alkanut vaikka koko vastas noin 6 vkoo... kaaavintaa siittä sitten jouduin seuraavana päivänä uuden ultrauksen jälkeen.....

uuden raskauden yritystä suositeltiin vasta ekojen menkojen jälkeen...

ja uuden raskauden alkuun meni noin 7kk.......siis siihen asti kun menkat tuli säännöllisesti kun ne alkuun heittteli 25-36 päivään......kun kierto tasaantu noin 28 päiväksi niin helmikuussa sit tärppäs......

näin meillä......voimia ap:lle toivottavasti oli väärä hälyytys ........
 
Niinhän siinä kävi, että tuntemukseni osuivat oikeaan ja keskenmeno tuli. Vuodot alkoivat rv 8+0 eli yhden päivän jälkeen ekasta ultrasta. Menin sitten kontrolliin, jossa ultrasivat ym. tutkimukset. Kohtu todettiin tyhjäksi 8+0. Tarkkaa km-aikaa ei tiedetä. Itselläni kuitenkin sellainen olo, että viikko pari taisi kohdussa olla jo aika hiljaista.

Hiljainen tunnelma on itsellä kaikin puolin. Olin jo niin asennoitunut, että meille tulisi vauva helmikuussa. Muiden raskausuutiset satuttavat kovasti ja isoja mahoja näkyy joka puolella. Yritän kuitenkin jaksaa, päivän kerrallaan. Onneksi on jo yksi lapsi lohtuna, kyllähän se auttaa hieman.

Voimia kaikille km:n kokeneille!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 09:50 muumi kirjoitti:
Niinhän siinä kävi, että tuntemukseni osuivat oikeaan ja keskenmeno tuli. Vuodot alkoivat rv 8+0 eli yhden päivän jälkeen ekasta ultrasta. Menin sitten kontrolliin, jossa ultrasivat ym. tutkimukset. Kohtu todettiin tyhjäksi 8+0. Tarkkaa km-aikaa ei tiedetä. Itselläni kuitenkin sellainen olo, että viikko pari taisi kohdussa olla jo aika hiljaista.

Hiljainen tunnelma on itsellä kaikin puolin. Olin jo niin asennoitunut, että meille tulisi vauva helmikuussa. Muiden raskausuutiset satuttavat kovasti ja isoja mahoja näkyy joka puolella. Yritän kuitenkin jaksaa, päivän kerrallaan. Onneksi on jo yksi lapsi lohtuna, kyllähän se auttaa hieman.

Voimia kaikille km:n kokeneille!

voimia itsellesikin :hug:

anna paikojen parantua rauhassa pari kiertoo ennenkuin alat uutta yrittämään......ja voi olla et menkat on alkuun tosi heittelevätkin ja vasta kun kierto tasaantuu niin käypi onni ++++ muodossa.....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 09:50 muumi kirjoitti:
Niinhän siinä kävi, että tuntemukseni osuivat oikeaan ja keskenmeno tuli. Vuodot alkoivat rv 8+0 eli yhden päivän jälkeen ekasta ultrasta. Menin sitten kontrolliin, jossa ultrasivat ym. tutkimukset. Kohtu todettiin tyhjäksi 8+0. Tarkkaa km-aikaa ei tiedetä. Itselläni kuitenkin sellainen olo, että viikko pari taisi kohdussa olla jo aika hiljaista.

Hiljainen tunnelma on itsellä kaikin puolin. Olin jo niin asennoitunut, että meille tulisi vauva helmikuussa. Muiden raskausuutiset satuttavat kovasti ja isoja mahoja näkyy joka puolella. Yritän kuitenkin jaksaa, päivän kerrallaan. Onneksi on jo yksi lapsi lohtuna, kyllähän se auttaa hieman.

Voimia kaikille km:n kokeneille!
:hug: Olen pahoillani menetyksestä. Tuollaisesta toipuu vain ajan kanssa. Itselläni takana 2 km ja yksi kohtukuolema ja kaikki ystävät ja tutut raskaana ja joka puolella näkee isoja mahoja ja se sattuu minuunkin. Sen kanssa on vaan elettävä jotenkin.
:hug: vielä kerran.
 
Kurja juttu Muumi! :hug:

Vuosin silloin päivystykseen mennessä jo runsaasti. Tehtiin sitten kaavinta seuraavana päivänä kun materiaali ei ollut tullut kaikki pois. Jälkivuotoa kesti parisen viikkoa ja menkat tuli sitten nelisen viikkoa kaavinnan jälkeen. Sen jälkeenkin siten aivan säännöllisinä. Tärpännyt ei kuitenkaan vielä ole. Mutta eiköhän meidänkin aika ole vielä. Jaksamista sinulle. Ajan kanssa asia helpottuu. Minulla ensimmäisestä keskenmenosta oli vaikeampaa toipua, koska jouduin sikiön synnyttämään. Olisi ollut aivan terve ihmisenalku, mutta minulla meni lapsivedet 14. raskausviikolla ja synnytys jouduttiin käynnistämään. Sikiöllä ei tietenkään ollut mitään mahdollisuutta selvitä. Mutta puhuminen on ainakin minua auttanut. Voimia Sinulle!
 
Voi sinua muumi, olet ajatuksissani..
itse menin tiistaina ultaan rv piti olla 10+3 ja ultraaja sai tasan 8vkoa.Hän ei edes kertonut mahdollisesta keskenmenosta vaan kovasti väitti, että raskaus oli alkanut vain oletettua myöhemmin. Itse osasin pelätä pahinta ja kerroinkin miehelleni aavistuksestani. Hän kuitenkin yritti minua lohduttaa että olisihan ultraaja sen kertonut..Samaisessa ultrassa myös sanotiin että luultavasti saisin uuden ajan kahden vkon päähän. Seuraavana pvänä minulla oli onneksi neuvolalääkäri joka laittoi minut tarkempiin tutkimuksiin missä sitten selvisi, että meidän pikkuinen rakas oli lopettanut kasvunsa jo pari vkoa aikaisemmin. Kyllä oli kamalaa kuultavaa, en edes tajunnut kaikkea kun tuntui että koko maailma olis romahtanu ympäriltä. Kotona sitten lääkkeillä aloitin kohdun tyhjennyksen. Tuosta nyt kaksi pvää.. Meillä myös yksi lapsi ennestään, ja hänestä olen todella kiitollinen :heart: Tuntuu itestäkin jotenkin pahalta nyt kuulla muiden vauva uutisia ja se että meidän tyttö kyselee miksei hänestä voi tulla isosisko kun kavereillekin tulee pieniä sisaruksia. Kovasti toivon, että vielä joskus meillekin..
 

Yhteistyössä