keskenmenoko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v.T
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v.T

Vieras
Lopetin pillerit jo kesällä 2007 kun en enää halunnut syödä e-pillereitä ja sellainen ehkäisymuoto ei enää ollut kohdallamme ajankohtainen. Aluksi ehkäisykeinona oli puolen vuoden ajan kondomi sittemmin ollaan jatkettu keskeytetyllä yhdynnällä. Tämä on toiminut paria kertaa (jolloin ollaan menty loppuun asti) lukuunottamatta hyvin. Raskaus saa tulla jos on tullakseen. Miten hyvä menetelmä raskauden ehkäisyyn on keskeytetty yhdyntä?

Tammikuussa 2009 säikähdin, kun kuukautisia ei tullutkaan. Olin puoliksi iloinen ja puoliksi säikähtänyt. Siinä sai punnita todella olenko valmis tähän. Varsinaista "yritysaikaa" ollaan kaavailtu tälle keväälle. Olin aivan varma että olen raskaana. Olin ihan tajuttoman väsynyt ja olo ihan outo. (Seksi tuntui aivan mahtavalta. En koskaan ole saanut orgasmia niin helposti). En muistanut milloinka viimeiset kuukautiseni olivat olleet. Viimeisin muistikuvani oli marraskuulta. (Elämä ollut aika stressaavaa viime aikoina). Tein parit raskaustestit ja ne olivat negatiiviset. Sitten alkoivat "kuukautiset" yhtenä yönä heräsin valtavaan alavatsakipuun. Säikähdin tätä todella. Särkylääkkeitä jouduin ottamaan muutaman eikä kipu meinannut hellittää millään. Yritin nukkua puoli-istuvassa asennossa. Vuoto oli melko runsasta (muutoin vuoto melko niukkaa kuukautisten aikaan). Sainko keskenmenon vai mikä hormoonioikku oikein oli kyseessä? Seuraavat kuukautiset olivat mielestäni taas normaalit. Muuten kuukautiset ovat olleen säännölliset koko ajan. Pillereiden lopettamisen jälkeen parit ensimmäiset kuukautiset hakivat paikkaansa sitten kierto säännöllistyi. Vastaavanlaisia kokemuksia?

Jotain muuta häikkää, veikkaisin. Kyllä keskenmenossa verta tulee tosi paljon, siis kuin hanasta, ei voi sekottaa edes erittäin runsaisiin kuukautisiin klimppeineen päivineen. Tietysti riippuu viikoista, mutta jos menkat oli marraskuussa ja vuoto tammikuussa, niin kyllä keskenmenossa tulisi paljon verta. Tietysti yks vaihtoehto olisi kohdunulkoinen raskaus, joka olisi kuivunut itsestään. Silloin voisi siis tulla runsaat "kuukautiset", koska usein kohtuunkin jotain ilmestyy vaikka alkio kasvaisi muualla. Ja alavatsakivut voivat liittyä sekä keskenmenoon että muuhunkin häiriöön. Veikkauksia veikkauksia...

Keskeytetty yhdyntä ei liene kovin hyvä ehkäisykeino, koska siittiöitä usein karkailee jo ennen siemensyöksyä. Tietysti määrä on silloin pienempi ja mahdollisuudet siis huonommat, mutta näin olen ymmärtänyt.

Itselläni oli tuulimuna ja siitä keskenmeno viikolla 9-10 ja kipuja ei ollut lainkaan, verta tuli paljon, kuin hanasta siis välillä.

Minulla oli tuulimuna ja spontaani keskenmeno myöskin viikolla 9-10. Kivut olivat huomattavasti normaaleja kuukautiskipuja voimakkaammat, mutta vuoto vain hieman normaalia runsaampaa. Tuulimunaraskaus näkyi kuitenkin heti raskaustesteissä, joten jos sinulla negaa näytti pariinkin kertaan, niin raskaus oli joko hyvin alussa tai sitten kyse oli jostain muusta häikästä. Näin itse veikkailisin.

Yhteistyössä