Keskenmenoko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Adii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Adii

Jäsen
30.11.2011
802
9
18
Helsinki
Noin tunti sitten alkoi todella kova alavatsa- ja alaselkäkipu, kuukautiskipumainen. Samaan aikaan huomasin pienen ruskean tuhruvuodon alkaneen. Nyt rv 5+6.

Asia huolettaa siksi erityisesti että edellinen raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon joka huomattiin vasta np-ultrassa mutta oli keskeytynyt rv 6+1. Myös silloin 6+1 alkoi samanlainen ruskea tuhruvuoto joka loppui parin päivän päästä.

Pitäisikö/voinko soittaa johonkin? Kauan pitää odotella tai mitä pitää tapahtua että pääsen tarkistuttamaan tilanteen? Viimeksi kysyin vuodon loputtua rv 7 neuvolasta mahdollisuutta päästä ultraan varmistamaan mutta kuulemma sellaista mahdollisuutta ei täällä ole koska oireet olivat menneet ohi. Pitääkö minun siis nyt oireiden ollessä päällä hakeutua hoitoon vai odotella? Asun siis Helsingissä ja ottaisin yhteyttä naikkarille tai kättärille.

Kiitos jos joku osaa neuvoa. Epätietoisuus on kamalinta :/

Minä soitin terkalle joka yritti saada aikaa heti lääkärille terveyskeskuksestamme, kun tiesi ettei kättärit ja nk:t ota ellei ehdotonta vaaraa tms.
Voithan toki soittaa ja kysyä vielä.
Menimme sitten yksityiselle jonne saimme ajan parin tunnin päähän.
Epätietoisuus on kyllä kamalinta ja en kadu että käytiin.

Haleja ja toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin, voihan noita olla vaikka ei mitään kävisikään! :hug:

Itse olen vähän liioitellut kipuja, jotta oikeasti tarkistaisivat tilanteen. Jos tulee vain vähän vuotoa, niin eivät tahdo ottaa.
Olenkin sanonut, että vatsakipuja, vuotoa ja buranaa mennyt, eikä olo helpotu. Joka kerta olen päässyt tarkistuttamaan tilanteen, ja ikävikseni keskenmenoja ne on olleetkin. Vaikka varsinaista kipua ei ollutkaan...

Ja soita naistentautien päivystykseen suoraan.

miten se tilanne siitä muuttuu? jos se on keskenmeno, niin sitten on, ei sille mitään voida tehdä. eikä edes todeta noin aikaisin, kun sydänlyöntejäkään tuskin näkyy ultrassa. niillä on ihan oikeasti parempaakin tekemistä naistentaudeilla kun ultrailla jotain rv5 ruskuaispussia. ehkä kuulostaa julmalta, mutta näin se vaan on. lääkärille maanantaina.

[QUOTE="vieras";26532289]miten se tilanne siitä muuttuu? jos se on keskenmeno, niin sitten on, ei sille mitään voida tehdä. eikä edes todeta noin aikaisin, kun sydänlyöntejäkään tuskin näkyy ultrassa. niillä on ihan oikeasti parempaakin tekemistä naistentaudeilla kun ultrailla jotain rv5 ruskuaispussia. ehkä kuulostaa julmalta, mutta näin se vaan on. lääkärille maanantaina.[/QUOTE]

Ihan kuule sen takia ajattelin sitä yhteyttä ottaa jos homma menee saman kaavan mukaan kuin viimeksi että vuoto loppuu pian ja oireita ei enää ole, en pääse tutkimuksiin enää. Näin sanottiin viimeksikin sekä kättärillä että neuvolassa. Nyt kun olen soittanut niin ainakin tietävät että näin on tilanne, niin varmaan ottavatkin minut maanantaina kättärille kun en viitsisi yli sataa euroa maksaa yksityisellekään...

[QUOTE="vieras";26532289]miten se tilanne siitä muuttuu? jos se on keskenmeno, niin sitten on, ei sille mitään voida tehdä. eikä edes todeta noin aikaisin, kun sydänlyöntejäkään tuskin näkyy ultrassa. niillä on ihan oikeasti parempaakin tekemistä naistentaudeilla kun ultrailla jotain rv5 ruskuaispussia. ehkä kuulostaa julmalta, mutta näin se vaan on. lääkärille maanantaina.[/QUOTE]

...

Viittiiks tähän edes sanoa mitään.

Ihan kuule sen takia ajattelin sitä yhteyttä ottaa jos homma menee saman kaavan mukaan kuin viimeksi että vuoto loppuu pian ja oireita ei enää ole, en pääse tutkimuksiin enää. Näin sanottiin viimeksikin sekä kättärillä että neuvolassa. Nyt kun olen soittanut niin ainakin tietävät että näin on tilanne, niin varmaan ottavatkin minut maanantaina kättärille kun en viitsisi yli sataa euroa maksaa yksityisellekään...

Mihin tutkimuksiin? Jos olet pos. testin tehnyt, ja vuotoa on tullut, hcg-kontrollit otetaan ja ehkä ultrataan. Noin varhaisissa nuokaan ei ole pakollisia, vaan itse voi odotella vuodon loppumista, ja testata raskaustestillä parin viikon päästä onko hormonia vielä. Tosin ihan satavarmasti tämän pääsee tekemään ihan terveydenhuollon puitteissa labraan lähetteellä.

Loppujen lopuksi nuo rv5 keskenmenot ovat vuosisatoja olleet naisille pelkät myöhästyneet menkat, mitkä eivät oikeastaan ikinä aiheuta mitään lääketieteellisiä jatkotoimenpiteitä.

[QUOTE="vieras";26532338]Mihin tutkimuksiin? Jos olet pos. testin tehnyt, ja vuotoa on tullut, hcg-kontrollit otetaan ja ehkä ultrataan. Noin varhaisissa nuokaan ei ole pakollisia, vaan itse voi odotella vuodon loppumista, ja testata raskaustestillä parin viikon päästä onko hormonia vielä. Tosin ihan satavarmasti tämän pääsee tekemään ihan terveydenhuollon puitteissa labraan lähetteellä.

Loppujen lopuksi nuo rv5 keskenmenot ovat vuosisatoja olleet naisille pelkät myöhästyneet menkat, mitkä eivät oikeastaan ikinä aiheuta mitään lääketieteellisiä jatkotoimenpiteitä.[/QUOTE]

Niin olisi kiva tietää jos tämäkin on keskeytynyt keskenmeno, ihan sen haluaisin tutkia. Kun viimeksikin oli aivan samoilla oireilla. Ja niin sanottiin äsken naikkarillakin että valitettavasti siltä kuulostaa. Että en haluaisi taas "olla raskaana" sinne np-ultraan asti ja kantaa kohdussani kuollutta alkiota taas toista kuukautta. Helsingissä ei pääse tutkituttamaan asiaa kunnalliselle ellei oireet ole päällä.

[QUOTE="vieras";26532353]Älä kehtaa moralisoida, itse valehtelet itsellesi turhat tutkimukset ja tuhlaat verorahoja pikkuviikkojen keskenmenoihin, mitkä luonto lähes aina hoitaa itsekseen. Mikä on asian kiireellisyys, ettei voi odottaa normaalia lääkäriaikaa?[/QUOTE]

Psst. Omat keskenmenoni ei ole olleet pikkuviikoilla, eikä luonto aina niitä itsekseen hoida. Eikai sitä muuten "turhaan" lääkäriin hakeudutakkaan? ;)

Niin olisi kiva tietää jos tämäkin on keskeytynyt keskenmeno, ihan sen haluaisin tutkia. Kun viimeksikin oli aivan samoilla oireilla. Ja niin sanottiin äsken naikkarillakin että valitettavasti siltä kuulostaa. Että en haluaisi taas "olla raskaana" sinne np-ultraan asti ja kantaa kohdussani kuollutta alkiota taas toista kuukautta. Helsingissä ei pääse tutkituttamaan asiaa kunnalliselle ellei oireet ole päällä.

Verenvuoto on oire, taatusti saa ajan/lähetteen labraan virka-aikana. Np-ultraan on aikaa sitäpaitsi 7 viikkoa, sinä aikanakin voisi kontrolloida itse hcg-hormonia raskaustesteillä.

Sitä kai kukaan ei ole väittänytkään, etteikö lääkäriin tulisi hakeutua. Jotkut eivät vain käsitä, mitkä ovat päivystyksellisiä asioita ja mitkä taas voivat odottaa virka-aikaan. Typerää tuhlata päivystysten rajattuja resursseja valehtelemalla.

[QUOTE="vieras";26532400]Verenvuoto on oire, taatusti saa ajan/lähetteen labraan virka-aikana. Np-ultraan on aikaa sitäpaitsi 7 viikkoa, sinä aikanakin voisi kontrolloida itse hcg-hormonia raskaustesteillä.[/QUOTE]

Keskeytyneessä keskenmenossa hcg ei laske. Minulla oli positiivinen arvo vielä yli 6 viikkoa kohduntyhjennyksen jälkeenkin ja ennen tyhjennystä oli kulunut 6 viikkoa alkion "kuolemasta." Voi jestas, ei oikeesti tarvitse tulla selittämään asioista joista et ilmiselvästikään mitään ymmärrä. Jos tarkoituksesi oli nyt pahoittaa mieleni, onnistuit siinä, nyt voit poistua.

Sitä kai kukaan ei ole väittänytkään, etteikö lääkäriin tulisi hakeutua. Jotkut eivät vain käsitä, mitkä ovat päivystyksellisiä asioita ja mitkä taas voivat odottaa virka-aikaan. Typerää tuhlata päivystysten rajattuja resursseja valehtelemalla.

Enhän minä ole valehdellut. Soitin ja kerroin miten asia on. Päivystävä kätilö sanoi että hyvä kun soitit ja neuvoi miten toimin heti maanantaina tai jos tilanne muuttuu.

Keskeytyneessä keskenmenossa hcg ei laske. Minulla oli positiivinen arvo vielä yli 6 viikkoa kohduntyhjennyksen jälkeenkin ja ennen tyhjennystä oli kulunut 6 viikkoa alkion "kuolemasta." Voi jestas, ei oikeesti tarvitse tulla selittämään asioista joista et ilmiselvästikään mitään ymmärrä. Jos tarkoituksesi oli nyt pahoittaa mieleni, onnistuit siinä, nyt voit poistua.

Ja väität siis että sinua ei virka-aikaan hoidettaisi joten olisi pakko mennä nyt juuri päivystykseen? Väitätkö että keskeytyneessä km:ssa hcg ei laske, vaan nousee normaalisti?

En viitannut sinuun, vaan siihen, joka itse kirjoitti valehtelevansa tilannetta pahemmaksi päästäkseen heti tutkittavaksi.
Sinä ap olet toiminut ihan oikein. Sykettähän ei noilla viikoilla muutoinkaan taida ultrassa näkyä, joten muutamien päivien odotuksella vältyt turhaltakin mielipahalta, jos tilanne olisikin paremmin kuin luulet, ja vuoto harmitonta.
Kovasti jaksamista tilanteeseesi!

[QUOTE="vieras";26532453]Ja väität siis että sinua ei virka-aikaan hoidettaisi joten olisi pakko mennä nyt juuri päivystykseen? Väitätkö että keskeytyneessä km:ssa hcg ei laske, vaan nousee normaalisti?[/QUOTE]

Eivät sitäkään missään mitanneet kun "ei ole aihetta." Raskaustesti oli hyvin vahva positiivinen joten "hätää ei ole."

Idiootti.

En viitannut sinuun, vaan siihen, joka itse kirjoitti valehtelevansa tilannetta pahemmaksi päästäkseen heti tutkittavaksi.
Sinä ap olet toiminut ihan oikein. Sykettähän ei noilla viikoilla muutoinkaan taida ultrassa näkyä, joten muutamien päivien odotuksella vältyt turhaltakin mielipahalta, jos tilanne olisikin paremmin kuin luulet, ja vuoto harmitonta.
Kovasti jaksamista tilanteeseesi!

Juu ja kun sanoin liioitelleeni kipua, niin minulla kyllä tosissaa oli enempi viikkoja kun rv5, että kyseessä ei silloin ollut enää vain ruskuaispussin tarkistamisesta.
Ja kuten aiemmin kirjoitin, niin keskenhän ne kaikki on menneet joista tarkistuksessa olen käynyt. Yhtään "turhaa" käyntiä ei siis ole ollut.

Anonyymiyden takaa on helppo huudella ja haukkua. Ikävää että jollakin on niin surkea juhannus että pitää sekin käyttää muiden kiusaamiseen.

Kiitos asiallisista vastauksista, yritän tässä nyt pärjäillä maanantaihin asti.

Yhteistyössä