Keskenmenojen syy hyytymishäiriö, verenohennuksesta apu? 4 raskaus.

Olen kärsinyt toistuvista keskenmenoista. 3 tuli täyteen tänä vuonna.
Pääsin tutkimuksiin ja syykin löytyi: hyytymishäiriö. Nyt olen piikittänyt klexanea kerran päivässä heti plussatestin tehtyäni, nyt siis menossa rv7 ja 4 raskaus, ei yhtään lasta.

Viimeisin km tuli rv18, ja syynä veritulppia istukassa. Kalvot meni rikki ja pieni vauva syntyi. 2 muuta olivat alkuraskauden keskenmenoja.

Haluaisinkin kuulla kokemuksia, onko jollain samantapaisia kokemuksia? Keskenmeno/menoja, ja sitten aloitettu klexanehoito ja raskaus olisi sujunut hyvin? En uskalla rentoutua ollenkaan tässä raskaudessa mutta silti haluaisin kuulla jos jollain olisi näillä avuin onnistunut raskaus... Onko minulla toivoa?

Kiitos jo etukäteen. Vastaukset olisivat kullanarvoisia.
 
Itsellä ei tuota klexanehoitoa ole, mutta täälä siis vuoden sisällä oli 3 keskenmenoa varhaisilla viikoilla ja syytä tähän ei löytynyt, hyytymistekijätkin oli ok. Sitten tässä neljännessä raskaudessa gyne ehdotti minulle aspiriini tabletteja joita olen plussauksesta asti napsinut ja täälä nyt menossa rv 21+3 ja olen varma, että tässä asti ollaan aspiriinin avulla! :)
 
Itse olen pistänyt Klexanea plussasta lähtien vaikka hyytymistekijöissä ei ole löydetty vikaa. Itsellä 3 km (1kkm vk11+3 ja 2 varhaista) sekä 1 kemiallinen reilun vuoden sisään. Nyt olen raskausviikoilla 12+0 ja ajatus on pistää Klexanea vielä kymmenisen päivää. Yksityisen kautta oli "varmuuden vuoksi" lääkityksenä ja raskaus on edennyt hyvin. En tiedä sitten milloin uskaltaa henkäistä helpotuksesta, nyt pitäisi olla jo "varmat viikot" mutta ei anna mieli rentoutua... Sinulla nunnush on kuitenkin diagnoosi ja siihen on toimivaksi todettu lääkitys :) Kukaan ei mielenrauhaa valitettavasti annettuna tuo (todettu on henkilökohtaisesti) mutta raskaus etenee ja päivä kerrallaan selvitään. Tsemppiä kovasti!
 
Hei!

Pistän myös Klexanea, koska testeissä todettiin hyytymishäiriö. Taustalla yksi varhainen keskenmeno. Hyytymishäiriö tarkistettiin, koska minulla on ollut muutama vuosi sitten leikkauksen jälkeinen veritulppa. Itse uskoin vahvasti, että syynä oli nimenomaan leikkaus, mutta kun ultrassa asiaa tulin kysyneeksi, niin heti laitettiin tutkimuksiin ja mutaatiohan sieltä löytyi. Nyt menossa rv 16+3. Pistämään aloin rv 12 eli nt-ultran jälkeen. MUtta seuraavissa raskauksissa pistäminen tulee aloittaa heti plussasta.

Mitä olen lukenut, niin Klexanen pitäisi kyllä estää tehokkaasti veritulppien muodostuminen. Jostain luin myös, että Suomessa syntyy vuosittain n. 2000 lasta, joiden odotusaikana on syystä tai toisesta pistetty Klexanea.

Kyllä me tästä selvitään ja toivoa on!!!
 
Minulla on todettu hyytymishäiriö, löytyi kahden keskenmenon jälkeen, kun itse maksettiin tutkimukset (kun olisi pitänyt olla se kolme keskenmenoa, että olisi saanut tutkimukset julkisella). Pistin Fragminia (miksiköhän suurimmalla osalla on Klexane ja mulla Fragmin?) heti plussasta ja se jatkui 6 viikkoa synnytyksen jälkeen. Eli keskenmenojen jälkeen sain kaksi lasta.
Eli nunnush mä vahvasti uskon, että verenohennuslääkitys auttaa myös sua! Osa lääkäreistä nupisee siitä lääkityksestä, vaikka olis ihan diagnoosi, niiden mielestä se ei ole tarpeen kuin vasta loppuraskaudessa. Niitä puheita ei kannata kuunnella. Lääkkeestä ei ole mitään vaaraa/haittaa lapselle -päinvastoin! Ja sulle kuuluu myös ylimääräiset ultrat viikoilla 30 ja 36, jotta voidaan tarkistaa että istukka toimii, lapsivettä on tarpeeksi ja vauva kasvaa. Jos et näitä saa automaattisesti, niin vaadi neuvolasta, että laittavat lähetteen äitipolille!

Monille, joilla on takana keskenmenoja ja vaikka ei ole todettu hyytymishäiriötä, on hyötyä verenohennuslääkityksestä. Se on siis kokeilemisen arvoinen vaihtoehto, jos raskaudet aina päättyvät kesken. Kun siitä lääkkeestä ei tosiaan ole vauvalle (eikä äidille) haittaa. Tämä vaatii vaan asioihin perehtyneen lääkärin, joka osaa asiaa ehdottaa.
 

Yhteistyössä