keskenmenojen jälkeen onnistunut raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Hei!

Olen saanut 4 alkuraskauden keskenmenoa (kaikissa kehitys pysähtynyt vkolle 7-8).
Nyt olen raskaana jo viikolla 15+0 mutta en osaa yhtään nauttia :( en uskalla kertoa raskaudesta kellekkään vaikka np ultrassa kaikki oli hyvin ja neuvolassakin jo kuultu pariin kertaan sydänäänet. maha alkaa jo vähän näkyä ja olen ihan paniikissa että joudun kohta paljastamaan raskauden.

onko ketään muuta samassa tilanteessa olevia?
Koska olette uskaltaneet kertoa raskaudesta usean keskenmenon jälkeen?

neuvolassakin on lohdutettu että on jo hyvillä viikoilla niin voi jo vähän nauttia.
en vaan osaa.. pelkään veläkin jokaista vessakäyntiä että tuleeko vuotoa tms. :(

Mulla oli esikoisen ja kuopuksen välissä kaksi ihan alkuraskauden keskenmenoa. Kuopuksen odotuksesta en osannut yhtään nauttia kun koko ajan pelkäsin että menee kesken. Kerroin kyllä raskaudesta avoimesti ihan alusta asti. Mutta koko raskauden ajan joka kerta kun kävin vessassa niin kyllä katsoin vessapaperia pyyhkiessä että onko tullut verta, ihan loppuun asti panikoin tämän asian kanssa.

mulla oli kolme keskenmenoa esikoisen ja tän tuoreen vauvelin välissä. Uskalsin luottaa elävään vauvaan vasta reilusti yli 20 viikoilla. Kaikille juttelin avoimesti raskaudesta(samoin kun oon puhunu keskenmenoista), mutta aina puhuin olevani toistaiseksi raskaana. Raskaudesta en osannut nauttia, kun vasta lopussa. Kovasti jaksamista ja koita nauttia(olet kumminkin hyvillä viikoilla) ja tiedän, helpommin sanottu kuin tehty tuo nauttiminen.

Onhan meitä. Minulla myös 4 km perättäin, joista yksi vasta 12-13 viikolla. Silti uskalsin nyt jo loppusuoralla olevassa raskaudessa kertoa läheisille ja muille lapsillekin nt-ultran jälkeen, ihmettelin itsekin. Työpaikalla tosin kerroin vasta rakenneultran jälkeen. Edelleen mielensopukoissa miettii kaikenlaista mutta lasten kanssa puhutaan paljon vauvasta ja sen syntymästä.

Tuttu tunne. Minulla esikoisen jälkeen 4 keskenmenoa. Edellisen kerran luulin kaiken jo olevan hyvin, kunnes keskenmeno tuli viikolla 17.
Nyt raskaana viikolla 10, mutta en voi nauttia raskaudesta yhtään. Uskon, että kaikki menee hyvin, sitten kun vauva on sylissä.

Esikoisen jälkeen sain keskenmenon viikolla 8. Ei ollut edes mikään helppo keskenmeno, vaan sitä prosessia jatkui yli kuukauden. Melkein kaksi. Tulin raskaaksi toisesta kierrosta keskenmenon jälkeen ja en nauttinut koko raskaudesta. Kun vauva syntyi olin ihan järkyttynyt, että tuollainenko meille on tulossa. Ihan elävä vauva.
Nyt olen uudelleen raskaana, np-ultra on ylihuomenna! En ole kertonut kenellekkään, paitsi puolisolleni ja olen ihan varma, että mahassa ei ole mitään elävää. Tsemppiä!

Yhteistyössä