Keskenmenoja kokeneet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haaveena oma vauva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Haaveena oma vauva

Vieras
Aloin tässä miettimään tälläistä (ehkä jopa ihan yksinkertaistakin asiaa), että onko keskenemot selvästi kivuliaammat aina miten pitkällä raskaus on?

Itse takana kolme keskenmenoa, kaksi ihan alkuraskaudesta ja yksi rv 12.
Tuo viimeisin joka tapahtui juurikin tuolla viikolla 12 oli aivan järkyttävän kivulias. En ole vielä onnistunut saamaan omaa lasta, enkä täten ole kokenut synnytyskipuja mutta uskottavasti nuo kivut menevät jo hyvinkin lähelle sitä.

Ensimmäisessä kahdessa kivut olivat vain vähän normaaleja kuukautiskipuja kivuliaammat. Tuttavani sai keskenmenon viikolla kymmenen ja hänen mukaansa se ei ollut mitenkään erityisen kivulias.. mutta mietin silti. En ole alan ammattilainen eikä leikkaa vaikka olisi ihan simppeli juttu.

Olen tehnyt sekä keskeytyksen että saanut keskenmenon viikolla 8. Näitä yhdisti se, että mikään määrä kipulääkettä ei tuntunut riittävän ja veikkaan, että synnytyskipuihin vertaaminen ei olisi kaukaa haettua...toki lievempinä, mutta siltikin.

mulla on takana kolme keskenmenoa (kaksi viikolla 6 ja 7 ja yksi viikolla 13) ja neljä synnytystä ja en kyllä kokenut niitä keskenmenoja mitenkään erityisen kivuliaina. Menkkamainen jomotus mulla oli ja verenvuoto. Synnytykset paljon kivuliaampia selkeästi.

Mulla on takana monen monta keskenmenoa ja syntyneitäkin lapsia on.Mun viimeinen keskenmeno oli viikolla 22+jotain.Se oli erittäin kivulias koska" synnytys" oli käynnistynyt.Muistan huutaneeni kätilölle,että etkö voisi vain"repiä"sitä vauvaa ulos?????No,onneksi ei voinut:D.Ei mulla muut alkuraskauden keskenmenot ole kivuliaita ollut.Paitsi yksi joka päättyi taas rv 12.Jotenkin tiesin/vaistosin ettei se raskaus tule loppuun asti menemään.Min maha oli alusta asti niin kipeä,että olisin burana 800 ottanut jos oisin voinut.:(

Mulla spontaani km rv 8+6 ei ollut kivulias lainkaan. Seuraava km oli keskeytynyt ja jouduin lääkkeillä tyhjentämään rv 9+4, ja siinä kivut oli helvetilliset!
Yhden lapsen olen täysiaikaisena synnyttänyt ja kyllä ton keskeytyneen tyhjentämisen aiheuttama kipu oli aivan yhtä kamalaa kuin synnytyksessä.

Yhteistyössä