Keskenmeno???

  • Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti
apua
Mitähän tämä on.. rv 6+1 ois tänään, en oo käynyt ultrassa vielä tms. Ovulaation perusteella tuo rv laskettu.
Eilen tuli hieman verta, ei yhtään ruskehtavaa vaan sellasta hailakkaa ( ei kuitenkaan niin kirkasta kuin esim nenäverenvuoto).. yöksi laitoin siteen, siihen tullut pari läiskää ja aamulla hyvin pieniä hyytymiä, tai ennemminkin "murusia" (mietin että onko vaan sitä verta joka on ollut "jumissa" koko yön vai tuliko kohdusta tuollaisena"), sen jälkeen ei oo vuotanut. Kunnes äsken tuli ihan vähän paperiin pyyhittäessä..
Aavistuksen vatsaa juilii, eilen oli pahempi..
Odottelenko josko vuoto alkaa kunnolla vai pitäiskö käydä jo lääkärillä?
Ihan uutta nää asia mulle joten pliiis älkää pitäkö mua ihan tollona :snotty:
 
mulla alkoi maanantai iltana niukka veren limainen vuoto viikkoja oli 6+1 ja vasta seuraavana päiväna muuttui rajuksi ja hyytymiä paljon. kävin eilen lääkärissä,oireiden mukaan olis kyllä selkeä kesken meno,mutta ultrauksen jälkeen ei ollut täysin varma enää asiasta ja ottivat verestä raskaushormooni pitoisuuden ja hormoonia oli mutta ei tarpeeksi että vastaisi viikkoja 6+4 (eilen) eli nyt vaan odotellaan...voimia kovasti sulle.kyllä sinne lääkäriin voi mennä vaikka niukkaa vuotoa olisi ja soita ainakin niin saat jotain tietoa.
 
Mun keskenmeno alkoi rusehtavalla vuodolla. Ku ite kävin tk:ssa siitä, ne totesivat, että ei ainakaan vielä ole kesken menny, joten kotiin lepäämään ja ei saa tehdä mitään muuta ku maata. No kesken meni joka tapauksessa. Mutta usein, jos jonkinlaista vuotoa tulee, tulisi ottaa todella iisisti.

Epätietoisuushan siinä kauheinta on, joten voithan käydä ultrassa tarkistamassa, onko siellä kaikki hyvin.

Todennäköisesti sua käsketäänkin vain odottelemaan, mitä tapahtuu.. En menee takuuseen. Mutta ainakin mulla ei ollut muuta vaihtoehtoa ku pysyä kotona ja odotella, alkaako kunnon vuoto vai ei... Ja vasta jos vuoto on ihan järkyttävää tai kivut ovat liian kovia, niin sit olisivat ottanu mut tutkittavaks paremmin.

Toivottavasti vauvasi pysyy matkassa! :) <br><br>
 
Hei,
Ajattelin, että kertoisin omasta kokemuksestani...

Olen (todennäköisesti olin) kuudennella viikolla.
Minulla on koko ajan niukkaa vuotoa mutta eilen illalla rupesi tulemaan hyytymiä ja vuoto lisääntyi selkeästi. Olin aivan paniikissa ja hätääntynyt. Kävin tänä aamuna polilla ja lääkäri löysi jotain kohdustani mutta ei mahdollisen sikiön sydän ääniä. Lääkäri totesi, että todennäköisesti on km mutta minun pitää odotaa vielä viikko jotta voivat varmistaa ettei sydän ääniä ole.
Tuntuu, että elämä on niiiin epäoikeudenmukaista. Tätä lasta olemme odottaneet jo 4 vuotta. Olemme myös olleet lapsettomuushoidoissa.
No, olen itkenyt lähes koko päivän ja edelleen olo on todella apea. Päätin kuitenkin, että jumakauta minä EN anna periksi!
Tsemppiä kaikille!
 
surusilmä
No, mulla oli km vaikkei kunnolla vuotoa tullut missään vaiheessa eikä kipuja ollut ollenkaan :'( Joillakin voi taas vuotaa kunnollakin, kuin ois menkat ja silti kaikki on hyvin. Näistä ei tosiaan voi tietää. En tiedä näkyisikö jo 6+1 viikolla sydämen syke ultrassa, luultavasti. Voisit vaikka neuvolaan soittaa heti maanantaina tai huomenna jo päivystykseen, kun sua huolettaa. Jospa pääsisit sitten pian ultraan ja tietäisit sitten mikä on tilanne. Toivotaan että kaikki on ihan hyvin :hug:
 
Tääläkin odotetaan huomista viikkoja 14+3 ja päivällä hulahti verta ihan kunnolla ja sen jälkeen pientä vuotoa. Maha tosi kipeä ja olisivat ottanut osastolle mutta sanoin että lepään kotona aamuun. Tosi kurja olo ei auta kun katsoa.
 

Yhteistyössä