Keskenmeno????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iltarusko67
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Iltarusko67

Vieras
Tietääkö kukaan kuinka pian raskaushormooni häviää elimistöstä eikä enää näy virtsasta raskaustestissä???? Olen plussannut joitakin viikkoja sitten ja raskausviikolla 7 olisin menossa. Nyt olen huomannut että rinnat eivät enää ole kovinkaan kipeät kun vielä vähän aikaa sitten aamulla oli tuskallista nousta sängystä.... Vuosi sitten minulla oli km rv 9+. Se todettiin ultrassa, ei vuotoa eikä muuta kuin että rinnat ei silloinkaan enää olleet kipeät. Kuvottava olo on joskus mutta ei niin että se olisi jatkuvaa joten en osaa siitä päätellä mitään.Olen ihan kauhuissani!!!!!
Toivottavasti tämä on jotakin aivan muuta ja hätäilen turhaan mutta kun tuntuu että asiat toistavuvat samalla tavalla kuin vuosi sitten...
Soitin äitiysneuvolaan ja sieltä sanottiin että täytyy tehdä raskaustesti aamuvirtsasta....?????
Jos keskenmeno on tapahtumassa niin näkyykö se siinä???

Voimia sinulle Iltarusko!

Valitettavasti raskaustesti näyttäisi vielä plussaa vaikka sinulla olisi mahdollisesti alkanut keskenmeno. Mikäli r-hormoni olisi radikaalisti laskenut saattaisi testi näyttää ainoastaan haamua. Testi saattaa näyttää plussaa vielä viikkoja vuodonkin alkamisen jälkeen. Ainoa varma tapa varmistaa että kaikki on ok, on käydä ultrassa.

Oireiden väheneminen ei välttämättä kerro että sinulle olisi tulossa keskenmeno. Minulla oireiden voimakkuus on vaihdellut päivästä toiseen ja esim. rinnat ovat vain satunnaisesti kipeät. Kuvotustakin on vaihtelevasti ja se aaltoilee päivän aikana.

Ymmärrän että pelkäät kun sinulla on huonoja kokemuksia, mutta yritä kuitenkin ajatella positiivisesti. Eiköhän siellä masussa ole kaikki ok. Suosittelen ultraan menemistä, ihan oman mielenrauhan vuoksi, jos se suinkin on mahdollista.

Voimia sinulle ja onnellista odotusta!

T. Jazz rv 9+2

Mulla on vastaavanlainen tilanne myös, olisin halunnut kysyä, että mitä keskenmenon kanssa tehtiin viimeksi, kun se ei ilmeisesti alkanut vuotaa itsekseen. Pelkääpä nimittäin pahoin, että mulla on sama tilanne nyt kun sulla ollut aiemmin ja mietin jo jatkovaihtoehtoja. Apua sun ongelmaan ei tästä vastauksesta ollut, mutta toivottavasti sun raskaus jatkuu hyvin! Eiks oireet kuitenkin voi vaihdella suuntaan ja toiseen...? Onnea!!

Näin mieki asian oon luulu olevan että vaikka keskenmeno on käynnissä raskaushormoonia on elimistössä vielä jonkin aikaa ja näkyy raskaustestissä. Rintojen kipu on ollut jatkuvaa ja joka päivästä. Sitä olen ilolla seurannu koska se on ollu mulle ainoa merkki raskaudesta ja todiste siitä että raskaus jatkuu.... Nyt on vaan pakokauhu ja pelko kun ei ole varma... Huomenna kun soitan äitiysneuvolaan pyydän lähetteen ultraan.

Iltarusko, ihan ekaks: Voimahalaukset!
sitten ainut konsti raskauden jatkumisen varmistamiseksi on käydä ultrassa. Joko niin että menet vaan sairaalaan ensiapuun ja sanot että mun vauva on varmasti mennyt kesken on pakko päästä ultraan tai sitten äippäpolille ja samat jutut. Minä olen joskus tehnyt noin. toinen vaihtoehto on yksityiselle gynelle ultraan, maksaa meidän kaupungissa 60 euroa ja siitä kelan korvaukset. Kun rimputtaa kaikki läpi niin pääsee varmasti samana päivänä.
tuo raskaustestin tekeminen aamuvirtasasta ei selvitä muuta kuin että sulla on raskaushormoonia, ei sitä että onko pikkuinen elossa. Koska kyseessä on joko harmiton oireiden vaihtelu tai keskeytynyt keskenmeno niin mene ultraan mahdollisimman pian että saat mielenrauhan! Neuvolatätisi ei taida olla järin asiantunteva:( Toivotaan että saat kuitenkin sen lähetteen niin on kivempi mennä sairaalaan. Mutta jos et saa lähetettä niin mene silti sinne ultraan jollakin kostilla.
Halauksia ja voimia ja enkeleitä lähetän sylin täydeltä!

Viimeksi menin ultraan lasketunajan määrittämisen vuoksi, eli en ollu varma viimisistä kuukautisista. Ensin tehtiin ultra ulkoapäin ja ilmeisesti lääkäri huomasi että kaikki ei ole ok. Hän sanoi tekevänsä sisäisen ultraäänitutkimuksen ja siinä hän lopulta totesi että raskaus oli päättynyt vk 9+. Ainoa oire raskaudesta oli sillonki rintojen kipu ja jälkeenpäin tajusin että se oli hellittänyt kuin salaa.... En tietenkään osannu ajatellakkaan että se oli merkki km.sta.
Mulle tehtiin kaavinta seuraavana päivänä ja niiltä osin kaikki meni hyvin. Mua kauhustiutti ajatus lääkkeellisestä tyhjennyksestä. Halusin hoitaa asian heti pois kun mitään muuta ei enää voinu.
Raskausoireet on niin moninaisia ja jokainen kokee ne erinlailla. Ei varmaan ole kahta samanlaista raskautta mutta kun mulla on tuo tausta niin se saa mut ihan paniikkiin vaikka järki sanoisi mitä!!! Toivon että tämä on vain mun hapatusta ja kohta saan nauraa koko asialle mutta nyt ei juuri naurata.
Älä sie ystävä säikähä näistä jutuista!!!! Sulla voi olla aivan erinlainen raskaus ja oireet tosiaan voi vaihdella toisilla päivittäin. Ihmettelin vaan kun mut laitetaan raskaustestiin eikä heti ultraan... Voimia sullekki minä77 jaota neuvolaan yhteyttä!!! Ne on meitä varten ja yksin ei kannata murehtia ja kiitos jazz rohkasevista sanoista!!!

Hei taas!

Toivottavasti saat lähetteen sinne ultraan! Ymmärrän hyvin tunteesi ja pelkosi, itsekin useamman keskenmenon kokeneena. Ei sille pelolle voi mitään kun se ajatus sinne pääkoppaan putkahtaa. Toivotaan kuitenkin että vauvallasi olisi kaikki ok! Enkeleitä lähetän minäkin sinun ja vauvasi matkaa varjelemaan.

Samoin kovasti voimia ja enkeleitä minä77:lle! Toivotaan että sinullakin olisi kaikki ok. Ultrausta suosittelen minäkin. Äippäpolin päivystykseen vain jonottamaan, jos ei yksityisellä ole mahdollista käydä. Ä-polille ei kannata hirvittävästi soitella etukäteen, koska silloin sanovat vain että ellei vuotoa ole ei ole hätää.

Halauksia kaikille teille!

Hei Iltarusko!

Mulla oli samanlainen tilanne, josta tuonne vanhoihin kirjoitinkin: viikoilla 6++ raskausoireet (rintojen arkuus ensimmäisenä) hävis kuin tuhka tuuleen ja kolme päivää täällä itkin keskenmenoa (takanani niitä kolme) ja surin lasta, jonka sydän iloisesti sitten jumputtikin ultrassa.... Nyt nukkuu kuukauden vanha tyttö tuolla pinnasängyssään, joten ei raskausoireet välttämättä tarkoita km:aa. Ultra on paras keino varmistaa asia, joten toivottavasti sinne pääset...

Voimia sinulle!

Kovasti voimia ja positiivista mieltä toivotan Iltaruskolle ja Minä77:lle!

Jos on tulossa km, eikös sen hormonin pitäis olla jo laskusuunnassa? Olettekos milloin testanneet? Vaikka parhain tapa varmaankin on edellä mainitut ultrissa käynnit.

Halauksia kovasti ja toivotaan että kummallakin kaikki on hyvin!!!

Kyllä sitä tuntee ittensä vähän hömpäksi mutta minkäs teet.... Pääsin tänään ultraan ja pienen pieni sydän jo harjoitteli suurta urakkaansa!!!!! Voi että osaa olla hyvä olo!!!! Hyvää yötä teille kaikille ja kiitos kaikesta tuesta!!!! Ootte kyllä ihania ko jaksatte kuunnella ja tukea!!!! Hyvää naistenpäivää (iltaa)
Niin, nyt on sitte rv 7 meneillään!!!!

Ihanaa Iltarusko !!!!

Täällä minäkin aina välillä surffailen kun kerkiän. Miten niin taas vauvahaaveitten puolella...??? Onnea hirveästi ja pitää tässä pirautella, voin tarkistella päiväkirjasta miltä minusta tuntui kun samat kokemukset jaetaan. Kyllä se kaikki nyt hyvin menee. Oli harjoituskierros se eka niinkuin meilläkin : )) Syksyllä teillä on se ihana nyytti sitten sylissä. Nyt yrität unohtaa keskenmenoajatukset ja annat positiivisilla ajatuksilla sille pikkuiselle elinvoimaa. Äkkiä se aika menee...ajattele meidän vauveli jo 10 viikkoa vanha !

T. Ystäväsi Mariia

Heipsan kukkuu rakas ystäväiseni Mariia!!!!
Että vauvahaaveilijoissa sieki ; )))
Muistatko että mun tytöllä ja pojalla on ikäeroa 10.5 kk. joten siitä vaan!!!!
Imetin ihan normaalisti eikä se ainakaan vaikuttanu raskaaksi tuloon.
Mun on pitäny kans ostaa se päiväkirja. Käynki maanantaina ostamassa. Onhan niitä sitte kiva lueskella myöhemmin. Saatiin muuten eka kuva sieltä ultrasta!!!!
Kyllä oli kyynelet silmissä kun näki kuinka pieni sydän löi!!!
Nyt vaan väsyttää vaan niin vietävästi, ei jaksais ko kylkeä kääntää ; )))
Onneksi perhe ja varsinki mies on ymmärtäväinen. Kovat ajat on hälläki eessä.
Koitetaan saaha nämä muutki yhteydet toimimaan niin saadaan jutskata lisää!!!
Terveiset pikkuprinsessalle ja sille "vähän" isommallekki!!!

T. Ystäväsi Iltarusko

Yhteistyössä