keskenmeno????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surku

Vieras
miten voin lohduttaa ystävää.
keskenmeno rv 15.
mistä keskenmenot yleensä johtuu? mietin,oliko sattumaa vai ettei ole sellaista joka mahd. seuraavissakin raskauksissa vaikuttais ja tulis esim. keskenmeno?????
itellä niin paha olo myös, odotin niin hänen kanssaan sitä vauvaa :(

Mua auttoi eniten se, kun yksi ystävä laittoi ihan vain kerran viikkoon vielä pitkän ajan kuluttuakin sähköpostiin viestin, että miten menee. :) Kuunteli siis. Se, että jotakuta oikeesti kiinnosti ja sain purkaa.

Syytä ei voi tietää, jos ei lääkäri kerro. Mahdollisia syyvaihtoehtoja on vaikka kuinka monta, jotkut voi vaikuttaa tokallakin kerralla, toiset ei.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mua auttoi eniten se, kun yksi ystävä laittoi ihan vain kerran viikkoon vielä pitkän ajan kuluttuakin sähköpostiin viestin, että miten menee. :) Kuunteli siis. Se, että jotakuta oikeesti kiinnosti ja sain purkaa.

Syytä ei voi tietää, jos ei lääkäri kerro. Mahdollisia syyvaihtoehtoja on vaikka kuinka monta, jotkut voi vaikuttaa tokallakin kerralla, toiset ei.

en ole viitinyt kysyä,mutta tutkitaanko jo minkäikäisiä sikiöitä? että löytyiskö syy?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:

en ole viitinyt kysyä,mutta tutkitaanko jo minkäikäisiä sikiöitä? että löytyiskö syy?

Ei tuota vielä.

Olet pahoillaan ja kuuntelet. Et tungettele liikaa mut anna ystäväsi ymmärtää et sinä välität.
Voit sanoa suoraan ette ymmärrä keskenmenosta paljoakaan mut haluat olla tukena.

Alkuperäinen kirjoittaja b:
mulla meni ainakin kesken ,koska sikiö ei ollut elin kelpoinen :(

Useimmiten se kai tuosta johtuukin. Yhden keskenmenon ei pitäisi lisätä riskiä, ei edes kahden, mutta sitten kolmannen jälkeen alkaa todennäköisyyskin kasvamaan. Näin mulle ainakin sanottiin.

Kuuntele, jos ystävä haluaa puhua, anna hänelle aikaa. Jätä turhat, kuluneet kommentit sanomatta. Kun on juuri saanut keskenmenon, siinä ei lohduttelut uudesta raskaudesta välttämättä auta. Itse ainakin halusin keskenmenneen takaisin masuun.

Ja vielä:

Älä vaan mene sanomaan, että ehkä näin oli parempikin, käytä sanaa luonnonvalinta tai totea, että uutta vaan putkeen. :kieh: Tai että onneks meni nyt eikä myöhemmin.

Uskomatonta ehkä, mut näitä ihmiset tuossa tilanteessa usein jakelee. :(

Yleisin keskenmenojen syy taitaa olla ihan vaan se, että alkion/sikiön kehityksessä menee jotain pahasti pieleen.

Ole läsnä jos olkapäätä tarvii.
Mua itseäni lähinnä vain häiritsi jos joku kyseli tai puhui asiasta...halusin siis käsitellä asian ihan itse (ja miehen kans). Varsinki jos joku sellane jonka kans en muutenkaan oo ihmeemmin jutellu...

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Yleisin keskenmenojen syy taitaa olla ihan vaan se, että alkion/sikiön kehityksessä menee jotain pahasti pieleen.

Mua itseäni lähinnä vain häiritsi jos joku kyseli tai puhui asiasta...halusin siis käsitellä asian ihan itse (ja miehen kans). Varsinki jos joku sellane jonka kans en muutenkaan oo ihmeemmin jutellu...

ok. kiitos "vinkeistä."
mietin vaan että kun keskenmeno tapahtu noin myöhään, yli 12 viikon?
eikö ne yleensä tapahdu alle kun sikiö kehittyy ensimmäiset 12vkoa?
tiedän toki että niitä tapahtuu läpi raskauden...siks rupesin, omassa päässäni, miettiin että oisko johtunut jostain muusta kun sikiöstä.
np ultra oli kaiketi ollut normaali.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:

ok. kiitos "vinkeistä."
mietin vaan että kun keskenmeno tapahtu noin myöhään, yli 12 viikon?
eikö ne yleensä tapahdu alle kun sikiö kehittyy ensimmäiset 12vkoa?
tiedän toki että niitä tapahtuu läpi raskauden...siks rupesin, omassa päässäni, miettiin että oisko johtunut jostain muusta kun sikiöstä.
np ultra oli kaiketi ollut normaali.

Näitä sattuu välillä. Utrassa kaikki ok ja päivän, parin kuluttua tulee keskenmeno. :( Äidilleni kävi noin ennen kuin minua alkoi odottamaan.

Yhteistyössä