keskenmeno -uudelleen raskaaksi yrittäminen?

Eli tällaista pohdin, että kuinka moni on saanut luvan yrittää heti uudelleen raskautumista, odottamatta yhtiä menkkoja välissä? Minulla siis todella nopeasti kävi kaikki, 31.3 alkoi illalla vasta kymmenen paikkeilla vuoto ja aluksi sitä tuli vain paperiin, todellä vähäistä siis. Eilen eli 1.4 alkoi kunnon vuoto aamupvällä ja noin puoli kolmen maissa alkio tuli siteeseen ja sitä ennen tuli isoja hyytymiä välillä. Tyhjentyminen oli siis todella nopeaa ja hyvin tyhjenee itsestään, kävin juuri lääkärissä ja kohdun limakalvo oli paksuimmillaan 13mm enää ja lääkennällistä tyhjennystä/kaavintaa ei tarvita.

Voisinko siis yrittää heti uudestaan? Kaksi lääkäriä ainakin sanoi että ei mitään estettä olisi.

Mulla oni viikkoja 7, kun meni kesken. Emme tarvinnu lääkennällistä tyhjennystä taikka kaavintaa, vaikka sinne olikin jäänyt jotain... Kyseessä oli kaksosraskaus.
Meille lääkäri sanoi naistenklinikalla ainakin, että saadaan heti yrittää, kun vuoto lakkaa. Vuodon aikana ei saa, sillä tulehtumis riski on niin suuri.

Niin ja iloista ja avointa mietä uudelle yritykselle. Itsellä ainakin pelko kalvaa mieltä, että apua jos näin käy uudelleen, kuinka sen jaksaa? Aikaa kulunut kuitenkin tai vasta 3 kuukautta. Nyt alkaa vasta olla mahdollisuus tulla uudelleen raskaaksi, kun kaikki hormooni hommat alkaa olla normaaleissa ja kroppa tajunnu, ettei siellä asusta enää ketään.

juu, mullakin kyllä pelko että entä jos... mut sen kanssa on vaa pakko elää.. :( mut mul käyny niin nopeasti ja hyvin kohtu tyhjentyny et alkaa jo suht normaali olo olla fyysisesti, ei satu mahaan enää edes painellessa eikä muutenkaan mitään oireita ole suuntaan eikä toiseen.. Tosin ei ollut raskaudessakaan, ainoastaan alussa ennen plussatestiä ja vähän testin teon jälkeen.

:hug: Mulla meni kesken rv 11+1 ja kaavinta tarvittiin. HCG-kontrolli oli 4 viikon päästä ja arvo oli edelleen melkein 400 eikä tietenkään kuukautisia ollut vielä ollut. Ainoa neuvoni on, että jos yritätte heti uudestaan niin suhtaudu varauksella jos saatkin pian plussan r-testiin. Noinkin korkea arvo on ihan normaali vielä kuukaudenkin päästä. Tarkoitan vaan että älä sitten pety :ashamed: Toivottavasti tärppää pian! :heart:

Minulla raskaus meni kesken viikolla 10 ja kohtu tyhjeni itsestään. Menkat alkoivatkin sitten jo kahden viikon kuluttua km:stä, eli kyllähän HCG-arvo voi laskea todella nopeastikin. Onnea yritykseen! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
mut eikös sul kärppä ollu kaavinta ni jos siks on suositeltavaa se? ku eikös ne raaputa sen kaiken limakalvon pois jollon se vaatii enempi aikaa toipua?
Sama aika ois kuulemma ollu vaikka ois ollu lääkkeellinen tyhjennys tai kaavinta. Näin mua opasti kaksi eri gyneä... Yks kierto (siis yhdet menkat) väliin ja sit saa alkaa. ...mutta tosiaan, meillä siihen tullee pidempi väli...

kärppis, nii.. mietin vaa sitä et jospa siks mulle annettii het lupa yrittää (ku kakski lääkäriä nii sano) ku tuli kummiski itestään pois.. et josko se ois sit et ku kaavintaa on tai lääkkeellistä ni sit joutuu oottaa ees yhet menkat.. haluatko kertoa miks sul tulee pidempi väli? ja viel ISO :hug: sulle kun jouduit kans tuon keskenmenon kokemaan :'( ei oo kivaa ei :'(

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
kärppis, nii.. mietin vaa sitä et jospa siks mulle annettii het lupa yrittää (ku kakski lääkäriä nii sano) ku tuli kummiski itestään pois.. et josko se ois sit et ku kaavintaa on tai lääkkeellistä ni sit joutuu oottaa ees yhet menkat.. haluatko kertoa miks sul tulee pidempi väli? ja viel ISO :hug: sulle kun jouduit kans tuon keskenmenon kokemaan :'( ei oo kivaa ei :'(
Ihan omasta "halusta". Pelkuruudesta (niistä antihistamiineista sun muista ...kirjoitin tuonne vauvakuumeelle. Ei löydy tahtoa ottaa ylimääräistä riskiä, vaik kaikki ehkä meniskin niiden puolesta hyvin. Pärjään kuitenkin sit ton pahimman siitepölykauden jälkeen täysin ilman, joten miks riskeerata. Syyttäisin itseäni ikuisesti, jos jotain tapahtuis uudestaan ja tietäisin, et oon niitä käyttänyt :snotty: ) ja tarpeesta saada oma kroppa kaikin puolin kuntoon ensin.

Oon joutunu olemaan tosi pitkään liikkumatta, kun ensin alkuun olin muista syistä liikuntakiellossa, sitten vuotojen takia ja nyt kaavinnan. Jos ens viikosta pääsis alottelemaan normaalia elämää silläkin rintamalla, kunto on tällä hetkellä niin huono, ettei mulla varmaan koskaan ennen (harrastan normaalisti liikuntaa aika aktiivisesti..). Laihtuakin tahdon ensin pari kiloa, jotta voin sit raskauden takia taas ottaa ne takaisin. :D

Jotta semmoinen -- ei hermoloma-- mutta voimien keruuloma. Hinku ois alkaa yrittää jo heti (yllättävää kyllä. Viime viikolla ajattelin vielä ihan toisin), mutta jokin vaan käskee pitämään ensin hiukan taukoa ja hoitamaan "puitteet" kuntoon. :)

kärppis, ai niin luinhan mä ton! Hitsi, en muistanu.. no mut niihä se oliki. Mie tosin sit kummiski ehk annan het tulla jos tulis ku vuoto vaa loppuu.. Kun kaks lääkäriä kummiski sanoi et juu ei mitään estettä sille ois.. tiedä sitten taas...

Alkuperäinen kirjoittaja JackQe:
Minulla raskaus meni kesken viikolla 10 ja kohtu tyhjeni itsestään. Menkat alkoivatkin sitten jo kahden viikon kuluttua km:stä, eli kyllähän HCG-arvo voi laskea todella nopeastikin. Onnea yritykseen! :heart:

Tietenkin voi laskea nopeastikin, mutta sulla kuitenkin oli ne kuukautiset välissä. Mietin vaan miten kamala tilanne olisi jos 4 viikon päästä testaa plussan ja siitä vaikka viikon päästä alkaa vuoto ja luulee että tuli taas keskenmeno vaikka plussa testissä olikin vaan edellisen raskauden aiheuttama eikä uuden. Itse en olisi kestänyt joten odotimme yhden kierron. Mielestämme se oli pieni aika siitä mielenrauhasta ja varmuudesta. Mutta jokainen toimii kuin parhaaksi katsoo. Ap tietää mikä on heille paras vaihtoehto. Toivotan kovasti onnea! :flower:

nii, mä aattelin ny testata huviksee ERITTÄIN herkällä testillä eli kympin tasosella ni eipä siihenkää kovin vahvaa viivaa enää tuu ja ku aattelee että vuotoa ollu vasta kolmatta pvää niin ehkä se voi olla sit et se hormoni poistuis nopeastikin :) :heart:

Mulla oli tuulimuna, lääkkeellinen tyhjennys epäonnistui ja tehtiin kaavinta (vk11+). Sairaalasta sanottiin että yhdet kuukautiset pitää odottaa. Kun kävin vähän ennen niitä ensimmäisiä kuukautisia (4vk keskenmenosta) jälkitarkastuksessa yths:llä, lääkäri sanoi että ei mitään kortsuja tarvita, heti olisi saanut yrittää kun vuoto loppui. Ei sitä kuulemma keho tule raskaaksi, jos ei ole valmis siihen. Me sitten nakattiin loput kortsut menemään, kuukautiset alkoi muutaman päivän päästä, ja siitä viiden viikon päästä tein positiivisen testin! Nyt vk 6+5, ja kyllä pelottaa tuulimunan mahdollisuus, vaikka yritän olla iloinenkin.

Ai nii, sellaista vielä, että ennen edellistä tuulimunaraskautta yritystä oli reilu vuosi, ja kun turhauduin, niin tärppäsi. Nyt ajattelin, että en odottele mitään, menee varmaan taas vuosi, ja kas, heti tärppäsikin taas. Kyllä stressaaminen vaikuttaa!

JA eikös km jälkeen kohtu oo muuteski vastaanottavaisempi uudelle raskaudellekin:)? Mä ainaski sit ku vuoto loppuu ni yritän mut saa nähä sit millo tärppäis.. onneks eka tärppäs kuiteski jo yk3, niin ei mittään hirmusen isoja ongelmia pitäs olla ku kiertokin oli 31-36 väliä noi kolme kiertoo :)

Yhteistyössä