keskenmeno pelottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pelokas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pelokas"

Vieras
Mua pelottaa ihan törkeesti että saan keskenmenon. Pelko varjostaa koko alkuraskautta. Onko mahdollista päästä varhaisultraan katsomaan onko kaikki hyvin ? Olen aikaisemmin saanut keskenmenon.

Mielestäni turha käydä etukäteen ultrassa, koska kriittinen aika kestää kuitenkin 12 viikolle saakka. Mitä hyötyä siis tietää, että tänään on elossa, jos kuolisi huomenna. Luonto hoitaa, jos jotain vialla. Keskenmenot on yleisiä, mutta ei ollenkaan todennäköistä, että saat toisen keskenmenon, Ei auta kuin odottaa.

Yksityisellä voi käydä varhaisultrassa viikon 7 tietämillä, siellähän sen näkyy lyökö sydän vai ei. Jos sydän lyö, niin hyvät mahdollisuudet onnistuneeseen raskauteen :)

Niin. Alkuraskaudessa pelottaa keskenmeno. Sitten mahdolliset kehitysvammaisuudet rakenneultraan saakka. SItten alkaa pelätä kohtukolemaa, jonka jälkeen voi alkaa pelätä synnytystä - siinähän voi tapahtua mitä vaan kamalaa! Kunnes sitten lapsen synnyttyä alkaa pelottaa kätkytkuoleman mahdollisuus. Lapsi kasvaa ja ajatukset kääntyy siihen, entä jos se joutuu onnettomuuteen, hukkuuu vaikka tai jää auton allle...

Äitinä olemisessa menettämisen tuska on koko ajan läsnä!

Kärsin itse myös keskenmenon pelosta. Takana oli kaksi keskenmenoa. Kunnalliselle ei päässyt ultraan vaikka kuinka itki. No onneksi oma gyneni ultrasi tarvittaessa samana päivänä, tosin "hyvään" hintaan. Mutta oli sen arvoista. Pelko aina hälveni joksikin aikaa.

Mielestäni turha käydä etukäteen ultrassa, koska kriittinen aika kestää kuitenkin 12 viikolle saakka. Mitä hyötyä siis tietää, että tänään on elossa, jos kuolisi huomenna. Luonto hoitaa, jos jotain vialla. Keskenmenot on yleisiä, mutta ei ollenkaan todennäköistä, että saat toisen keskenmenon, Ei auta kuin odottaa.

Ultraus luo toivoa raskaudesta jos pelkää tuulimunaa tai kohdunulkoista.

Tänään on 5+2. Pelottaa juurikin ettei sydän lyö jne. Olisi kiva tietää lyökö sydän jo ja onko kaikki normaalisti. Vauva on todella toivottu ja pitkään yritetty.

varaisin ar ultran. itellä oli ultra rv 10+2 oli hyvin asiat nyt alkaa hälveneen keskenmenon pelko pikku hiljaa nyt on menossa 11+4
onnitelut sinne :) takana yksi onnistunut raskaus ja yksi km

[QUOTE="pelokas";29738466]Tänään on 5+2. Pelottaa juurikin ettei sydän lyö jne. Olisi kiva tietää lyökö sydän jo ja onko kaikki normaalisti. Vauva on todella toivottu ja pitkään yritetty.[/QUOTE]

Eipä tuossa vaiheessa välttämättä sykettä näy. Yhden kohdalla pääsin ultraan vuotojen takia, laskettu aika siirtyi myöhemmäksi, ultarn perusteella oli juuri 5+2, viikkoa myöhemmin näkyi se sykekin. Ja kokenut gyne totesi sillä ensimmäisellä käyntikerralla, että nyt vaan odotetaan ja katsotaan kuinka käy.

Samoin. Takana keskenmeno ja kemiallinen. Varhaisultraan en mene, mutta kaikessa olen ääreist tarkka jo nyt; en syö mitään kiellettyä, en nostele mitään painavia juttuja jne, pelottaa niin paljon tuo keskenmeno.

Mee ihmeessä (ainakin sitten viikolla 7) yksityiselle, jos huolettaa kovin. Mun "lapseni" oli ollut kohdussa kuolleena neljä viikkoo, ennenkun tuli pois. Kyllä siinä kerkes paljon pilvilinnoja rakenteleen neljässä viikossa (ja kertoon kaikille raskaudesta). Uskon, että ois ollu helpompaa, jos ei ois sitä neljää viikkoo kuvitellu olevansa raskaana.
Ja jollekin aikasemmalle kirjottelijalle tiedoksi, että keskenmenon jo saaneen on aivan yhtä todennäköistä saada uus keskenmeno, kun jonkun muun raskaana olevan saada ensimmäinen keskenmeno.
Mulla nyt viikko 31. Paljon onnea matkaan sulle.

Niin kuin tuolla yksi jo mainitsi, niin siitä lähtien kun tikkuun tulee plussa, saa koko loppuelämän pelätä. Se on asia joka kannattaa vaan hyväksyä ja toivoa parasta. Ei tässä elämässä voi ihan kaikkeen vaikuttaa :hug:

Yhteistyössä