Keskenmeno paljastui tänään ultrassa ;(

  • Viestiketjun aloittaja itku
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
otan osaa :hug: :hug: mulla joulun alla sama tilanne, ylläriraskaus joka päättyi keskenmenoon vkolla 13, näin kanssa sen möykyn siellä ultran ruudussa, ja sain lääkettä joka "hoiti homman" ja illalla sitten tää möykky vain kilahti pönttöön :'( :'(
Eikö muuten ole kamalaa :( Kykenitkö katsomaan?
joo näin sen, ja se kuva oli kamala ja välillä näen jopa painajaisia... se koko juttu oli muutenkin niin sekava ja mua pompoteltiin useampi vko verikokokeissa yms... pahin hetki nyt sen jälkeen oli tossa pari vkoa sitten kun pitelin kaverin vastasyntynyttä, (6pvä) sylissä. silloin tuli kyyneleet ja mietin että kuinka pitkällä olisin nyt jos ei.. :'( :'(
 
a_p
Alkuperäinen kirjoittaja a_p:
Itsellä ei raskausoireita ole ollut enään muutamaan viikkoon kun pahoinvointi loppui. Nyt on verenvuotoa ja jomotusta selässä ja vatsassa kipristelyä. Kuinkahan nopeasti spontaani keskenmeno etenee? Hoituisiko itsekseen jo illan ja yön aikana? En haluaisi niitä supistavia lääkkeitä ottaa, jos luonto hoitaisi asian itse. Jos ultralla huomenna näkevät että kohtu itsekseen tyhjentymässä, jäävätkö seuraamaan miten käy vai antavatko lääkkeet silti heti?
Niin siis huomenna olen menossa äitipolille tyhjennykseen lääkkeillä.
 
a_p
Kun "möykky" tulee ulos niin huomaako sen tulon? Siis jos pönttöön tulee? En haluaisi pientä enään pöntössä nähdä. Mutta pystynkö olemaan katsomatta pönttöön sen tapahduttua? Tarpeeksi pahalta tuntuu se kuva ultrassa. :(
 
a_p
Osaiskohan joku vastata tähän kysymykseen. Huomenna aamusta pitäisi soittaa ja varata aikaa tyhjennykseen.

Kuinkahan nopeasti spontaani keskenmeno etenee? Hoituisiko itsekseen jo illan ja yön aikana? En haluaisi niitä supistavia lääkkeitä ottaa, jos luonto hoitaisi asian itse. Jos ultralla huomenna näkevät että kohtu itsekseen tyhjentymässä, jäävätkö seuraamaan miten käy vai antavatko lääkkeet silti heti?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja a_p:
Kun "möykky" tulee ulos niin huomaako sen tulon? Siis jos pönttöön tulee? En haluaisi pientä enään pöntössä nähdä. Mutta pystynkö olemaan katsomatta pönttöön sen tapahduttua? Tarpeeksi pahalta tuntuu se kuva ultrassa. :(
Tätä minä juuri tarkoitin. Mä en halunnut katsoa. Itse asiassa, en ollut varma, tuntui lähinnä hyytymältä ja molskahduksen kuuli. Lääkäri sitten totesi, ettei kohdussa enää mitään ollut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja a_p:
Osaiskohan joku vastata tähän kysymykseen. Huomenna aamusta pitäisi soittaa ja varata aikaa tyhjennykseen.

Kuinkahan nopeasti spontaani keskenmeno etenee? Hoituisiko itsekseen jo illan ja yön aikana? En haluaisi niitä supistavia lääkkeitä ottaa, jos luonto hoitaisi asian itse. Jos ultralla huomenna näkevät että kohtu itsekseen tyhjentymässä, jäävätkö seuraamaan miten käy vai antavatko lääkkeet silti heti?
:hug:

Itse olen saanut kaksi alkuraskauden spontaania keskenmenoa; toisella kertaa vuotoa kesti kolmisen viikkoa ja jouduin syömään kolmea eri hyydyttävää lääkettä. Jos ei olisi lääkkeillä loppunut, olisin joutunut kaavintaan.
Toisella kertaa myös kun vuoto alkoi, kesti se yli kaksi viikkoa. Kummallakaan kertaa ei annettu supistavia lääkkeitä kun niin selkeästi "luonto hoiti asian". :|
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja a_p:
Kun "möykky" tulee ulos niin huomaako sen tulon? Siis jos pönttöön tulee? En haluaisi pientä enään pöntössä nähdä. Mutta pystynkö olemaan katsomatta pönttöön sen tapahduttua? Tarpeeksi pahalta tuntuu se kuva ultrassa. :(
Kyllä minä ainakin tunsin, kun sikiö tuli ulos. Viikkoja oli 13+2 ja pari päivää aiemmin oli keskeytynyt.
Ei sitä unohda varmaan koskaan :( Se liikkumaton ultrakuva oli munkin mielestä yks pahimmista asioista tuossa tilanteessa.

Olen todella pahoillani, että sinäkin jouduit tämän kokemaan :(
 
a_p
Nyt on selvästi keskenmeno käynnistynyt. Aamusta huljahti jo ilm. lapsivedet ja vuotoa+hyytymiä on tullut koko aamun. Nyt parin tunnin aikana on menossa jo varmaan 8 side (always night plus), kun koko ajan tuntuvat märiltä ja jatkuvasti jotain vuotaa. Kohta soittoa äitipolille jatkosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NO:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Alkuperäinen kirjoittaja sori mut:
mikä ihme silmää iskevä surunaama toi sun käyttämä hymiös on ap?? jotenki sekopäistä
Se tulee sulkumerkistä.
eikä tuu, kun toi joka on jo otsikossakin
No pah teidän kanssa. MÄ ainakin käytän tuollaista jos haluan näyttää kiukkuselta/vihaiselta/pettyneeltä jne. Ei se mikään vinkkaus ole. Kuinka surullisena tai vihasena voi vinkata, hä? ;(((((

 
a_p
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Mulla kävi samalla tavalla kolmannessa raskaudessa. Menin ultraan rv:lla 10 ja sikiö ei liikkunut..järkytys oli. Koita jaksaa.. :hug: Mulla tekivät kaavinnan nukutuksessa.
Mulla on huomenna aamulla ultra jossa katsotaan onko kuinka hyvin tyhjentynyt. Nyt vuotanut koko aamun tosi runsaasti ja kätilö oli sitä mieltä että kun on näin hyvin käynnistynyt niin ei tarvi ainakaan vielä tyhjentää lääkkeillä. Toivottavasti nyt tyhjentyis kunnolla itsekseen. En haluais niitä supistavia lääkkeitä ottaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja a_p:
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Mulla kävi samalla tavalla kolmannessa raskaudessa. Menin ultraan rv:lla 10 ja sikiö ei liikkunut..järkytys oli. Koita jaksaa.. :hug: Mulla tekivät kaavinnan nukutuksessa.
Mulla on huomenna aamulla ultra jossa katsotaan onko kuinka hyvin tyhjentynyt. Nyt vuotanut koko aamun tosi runsaasti ja kätilö oli sitä mieltä että kun on näin hyvin käynnistynyt niin ei tarvi ainakaan vielä tyhjentää lääkkeillä. Toivottavasti nyt tyhjentyis kunnolla itsekseen. En haluais niitä supistavia lääkkeitä ottaa.
Jännä miten eri tavalla toimivat sairaaloissa kun mulle eivät edes ehdottaneet että alettaisiin lääkkeillä tyhjentämään, vaan heti varasi seuraavaksi aamuksi kaavinnan.
 
:(
Voi, otan osaa! Aina kauhistuttaa nämä keskenmenot. Koska itse on saman kokenut. Alaselkä kipeänä ja pieni aavistus jos mielessä menin itse vuosi sitten 12viikon ultraan, niin lääkäri vain tokas: Jaaha, ei täällä oo elämää, se on mennyt kesken! En ensin ees tajunnut mitä se tokas... Mut sitten tuli itku ja lääkäri vain passitti ulos huoneesta ja pyysin saikkua, niin sano, että: En minä sitä voi sulle kirjoittaa!!
Menin osastolle ja sain lääkkeet ja parin pv päästä menin sit osastolle saamaan toiset lääkkeet. Kaiken kuulemma pitäis pois tulla niillä lääkkeillä, mut minulla ei niin käynyt. Vuosin melkein 2kk, väliin enemmän, väliin vähemmän... Oletin sen kuuluvan asiaan, mutta nla:sta määräsivät mut ultraan ja siellä näkyi, että joitakin paloja oli vielä jäänyt pois tulematta. Joten vielä sitten tehtiin kaavinta!!
Mut toivon ja pidän peukkuja (db) että sinulla menee kaikki hyvin! Voimia!! :)
 
a_p
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Alkuperäinen kirjoittaja a_p:
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Mulla kävi samalla tavalla kolmannessa raskaudessa. Menin ultraan rv:lla 10 ja sikiö ei liikkunut..järkytys oli. Koita jaksaa.. :hug: Mulla tekivät kaavinnan nukutuksessa.
Mulla on huomenna aamulla ultra jossa katsotaan onko kuinka hyvin tyhjentynyt. Nyt vuotanut koko aamun tosi runsaasti ja kätilö oli sitä mieltä että kun on näin hyvin käynnistynyt niin ei tarvi ainakaan vielä tyhjentää lääkkeillä. Toivottavasti nyt tyhjentyis kunnolla itsekseen. En haluais niitä supistavia lääkkeitä ottaa.
Jännä miten eri tavalla toimivat sairaaloissa kun mulle eivät edes ehdottaneet että alettaisiin lääkkeillä tyhjentämään, vaan heti varasi seuraavaksi aamuksi kaavinnan.
Mulle taas sanottiin että jos ei lääkkeillä onnistu niin sitten kevyessä nukutuksessa kaavinta. Ja OYS kyseessä.
 
a_p
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Voi, otan osaa! Aina kauhistuttaa nämä keskenmenot. Koska itse on saman kokenut. Alaselkä kipeänä ja pieni aavistus jos mielessä menin itse vuosi sitten 12viikon ultraan, niin lääkäri vain tokas: Jaaha, ei täällä oo elämää, se on mennyt kesken! En ensin ees tajunnut mitä se tokas... Mut sitten tuli itku ja lääkäri vain passitti ulos huoneesta ja pyysin saikkua, niin sano, että: En minä sitä voi sulle kirjoittaa!!
Menin osastolle ja sain lääkkeet ja parin pv päästä menin sit osastolle saamaan toiset lääkkeet. Kaiken kuulemma pitäis pois tulla niillä lääkkeillä, mut minulla ei niin käynyt. Vuosin melkein 2kk, väliin enemmän, väliin vähemmän... Oletin sen kuuluvan asiaan, mutta nla:sta määräsivät mut ultraan ja siellä näkyi, että joitakin paloja oli vielä jäänyt pois tulematta. Joten vielä sitten tehtiin kaavinta!!
Mut toivon ja pidän peukkuja (db) että sinulla menee kaikki hyvin! Voimia!! :)
Miten ne ei lääkkeiden jälkeen ultralla tarkastaneet tilannetta? Ja mulle sanottiin että jos lääkkeillä tyhjennys niin aamulla polille ja päivä siellä menee kun eivät kotiin päästä välillä. Tyhjentävät ja tarkastavat tilanteen.
 
:(
Alkuperäinen kirjoittaja a_p:
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Voi, otan osaa! Aina kauhistuttaa nämä keskenmenot. Koska itse on saman kokenut. Alaselkä kipeänä ja pieni aavistus jos mielessä menin itse vuosi sitten 12viikon ultraan, niin lääkäri vain tokas: Jaaha, ei täällä oo elämää, se on mennyt kesken! En ensin ees tajunnut mitä se tokas... Mut sitten tuli itku ja lääkäri vain passitti ulos huoneesta ja pyysin saikkua, niin sano, että: En minä sitä voi sulle kirjoittaa!!
Menin osastolle ja sain lääkkeet ja parin pv päästä menin sit osastolle saamaan toiset lääkkeet. Kaiken kuulemma pitäis pois tulla niillä lääkkeillä, mut minulla ei niin käynyt. Vuosin melkein 2kk, väliin enemmän, väliin vähemmän... Oletin sen kuuluvan asiaan, mutta nla:sta määräsivät mut ultraan ja siellä näkyi, että joitakin paloja oli vielä jäänyt pois tulematta. Joten vielä sitten tehtiin kaavinta!!
Mut toivon ja pidän peukkuja (db) että sinulla menee kaikki hyvin! Voimia!! :)
Miten ne ei lääkkeiden jälkeen ultralla tarkastaneet tilannetta? Ja mulle sanottiin että jos lääkkeillä tyhjennys niin aamulla polille ja päivä siellä menee kun eivät kotiin päästä välillä. Tyhjentävät ja tarkastavat tilanteen.
Taitaa olla niin sairaala kohtaisia juttuja... Ois varmaan pitänyt itsellä sitä ultraa silloin heti vaatia, mut eipä silloin jaksanut kaikkea ajatella...
En tiedä enkä muista mitä ne lääkkeet oli, mut eka otettiin suun kautta heti silloin ultran jälkeen (ke) ja ja sitten pe menin osatolle jossa laitettiin kohdun suulle jotain lääkkeitä. Rupes supistelemaan ja ei siinä kauaa mennyt kun vessassa käydessä tippui möykky... Kipuja oli aikalailla! Ja 4tuntia olin osatolla ja pääsin kotia. Viikon päästä sitten vuoti niin, että en voinut pöntöltä pois nousta, soitin synnärille ja kysyin, että mitä teen, niin arvaa mitä vastasivat... Kai sulla on alkanut jo kuukautiset!!! Siis häh... No tyydyin kohtaloon ja vuotokin hiljalleen muuttui pikku tiputteluksi! Mut se vaan jatkui, ja jatkui....
 

Yhteistyössä