Keskenmeno paljastui tänään ultrassa ;(

  • Viestiketjun aloittaja itku
  • Ensimmäinen viesti
itku
Nyt pitäis olla rv 13+3, mutta tänään ensimmäisessä ultrassa paljastui sikiön lopettaneen kasvun jo rv 9. Ei pikkuinen kiikkunut eikä sydän lyönyt. Oli hirveää nähdä pieni ultraruudulla, liikkumatta. Oli selvästi pää ja vartalo, kun se siellä köllötteli. ;( ;(
 
a_p
Pientä aavistusta oli kun jo pidempään tuntunut ettei kaikki ole kuten pitäisi, mutta yllätyksenä tulee kuitenkin. Verta tiputellut nyt pari päivää, mutta olin ajatellut sen "valekuukautisiksi" kun olisi juuri niille sopiva aikakin ollut. :(
 
vieras
otan osaa. Koin kanssa km:n tässä jokin aika sitten. Mä tosin en ehtinyt näkemään alkiota ollenkaan. suunnilleen samoilla viikoilla menin, ehkä viikko enemmän, mutta itsestään tuli pois.
 
a_p
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
otan osaa. Koin kanssa km:n tässä jokin aika sitten. Mä tosin en ehtinyt näkemään alkiota ollenkaan. suunnilleen samoilla viikoilla menin, ehkä viikko enemmän, mutta itsestään tuli pois.
Se kuva pyörii kokoajan mielessä. Toivon etten olisi sitä edes nähnyt. :(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja a_p:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
otan osaa. Koin kanssa km:n tässä jokin aika sitten. Mä tosin en ehtinyt näkemään alkiota ollenkaan. suunnilleen samoilla viikoilla menin, ehkä viikko enemmän, mutta itsestään tuli pois.
Se kuva pyörii kokoajan mielessä. Toivon etten olisi sitä edes nähnyt. :(
Joo, uskon. Tavallaan hyvä mullekin kun en nähnyt. Toisaalta salaa kuitenkin toivoo, että ois päässyt vilkasemaan. Kaikenlisäksi tämä pieni päätyi vessanpönttöön... en ole kyennyt ajattelemaan kovin pitkälle.
 
harmaa
Osanottoni.
Minulla kaksi sinun kanssa samoilla raskausviikoilla huomattua keskenmenoa. Lisäksi kolme muuta keskenmenoa aikaisemmilta viikoilta. Tällä hetkellä olen jälleen raskaana kolmen perättäisen keskenmenon jälkeen. Viikkoja nyt sen verran on kasassa, että uskallan jopa jo toivoa onnelliseen lopputulokseen.
Sure nyt kun on sen aika. Ja toivon teille uutta onnellista odotusta sitten kun olette siihen valmiita.
 
otan osaa :hug: :hug: mulla joulun alla sama tilanne, ylläriraskaus joka päättyi keskenmenoon vkolla 13, näin kanssa sen möykyn siellä ultran ruudussa, ja sain lääkettä joka "hoiti homman" ja illalla sitten tää möykky vain kilahti pönttöön :'( :'(
 
määä
Koin saman marraskuussa ja samoin ajoituksin lähes. Ei tullut spontaania keskenmenoa, vaan lääkeillä tehtiin supistukset ja sairaalassa sitten tuli sikiö niiden avulla pois. Tuntui tosi rankalta ottaa nuo supistuksia tekevät lääkkeet kun raskausoireet olivat sikiön sydänäänien loppumisesta huolimatta kovin voimakkaita ja pääni (ja sydämeni) käski suojella sikiötä eikä suinkaan "lähdettää" sikiötä. Hyvin toivottu lapsi olisi ollut.

Otan osaa ja pahalta tuntuu kun päästän nuo tunteet ajatuksiini. Mua auttoi jaksamaan se, että meillä on jo 2 lasta jotka saavat arjen rullaamaan ja antavat ajateltavaa ja iloa kovasti. Itselläni myös raskaushormoni tippui nopeasti sairaalasta pääsyn jälkeen (yhden yön olin ja melko usein kuulemma ei tarvitse yöksikään jäädä) mikä helpotti oloa sitten. Joskushan raskaushormoni laskee hitaasti lääkkeellisen hoidon jälkeen.

Olen kokenut myös spontaanin keskenmenon, mutta henkisesti otti kovemmille tämä jälkimmäinen kun itse piti aloittaa lääkkeiden otto eikä luonto ns. hoitanut asiaa. Halusin useamman lääkärin mielipiteen ennenkuin suostuin ekat lääkeet nielemään, jotta ei vaan sitten mielikuvitukseni lähtisi laukkaamaan ja kun olo oli niin raskaana olevan. Suosittelen sulle samaa - vaikka lopputulos ei siitä muutukaan - oli se itselleni tärkeää - siis tietää, että suojelin lastani niin pitkälle kuin mitenkään järkevää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
otan osaa :hug: :hug: mulla joulun alla sama tilanne, ylläriraskaus joka päättyi keskenmenoon vkolla 13, näin kanssa sen möykyn siellä ultran ruudussa, ja sain lääkettä joka "hoiti homman" ja illalla sitten tää möykky vain kilahti pönttöön :'( :'(
Eikö muuten ole kamalaa :( Kykenitkö katsomaan?
 
hilja
Minun pikkuiselleni kävi samoin samoilla viikoilla. Lopulta se tuli ulos ja pyyhkiytyi vessassa paperiin :( Olin sairaalassa silloin, koska km nostatti minulle korkeahkon kuumeen. En kertonut hoitajille, että otin pienen möykkyni talteen ja myöhemmin hautasin sen veljeni haudalle.

Voimia ap:lle!
 
a_p
Itsellä ei raskausoireita ole ollut enään muutamaan viikkoon kun pahoinvointi loppui. Nyt on verenvuotoa ja jomotusta selässä ja vatsassa kipristelyä. Kuinkahan nopeasti spontaani keskenmeno etenee? Hoituisiko itsekseen jo illan ja yön aikana? En haluaisi niitä supistavia lääkkeitä ottaa, jos luonto hoitaisi asian itse. Jos ultralla huomenna näkevät että kohtu itsekseen tyhjentymässä, jäävätkö seuraamaan miten käy vai antavatko lääkkeet silti heti?
 

Yhteistyössä