keskenmeno(ko?)

heips.
kokemuksia kaipaillaan:)

mulla rv 10+4 ja eilen alkoi runsas vuoto:(
mahakipuja myös ollut.
kävin tk:ssa ja teki sisätutkimuksen, epäili keskenmenoa tai tuulimunaa..laittoi lähetteen ultraan.
aamulla heti soittelin että millon pääsisin,mutta sain ajan vasta huomiselle:(
kauheeta odottaa.
vuotoa kesti eilisen illan, mutta yöllä tai tänään ei ole tullut mitään.....
vatsa on kyl oudon tuntunen...
neuvolasta sanottiin että hyvinkin mahd.voi olla että kaikki on hyvin...??
voisko?
onko kellään kokemuksia vastaavasta..että tulis runsasta vuotoa, mut raskaus jatkuiskin normaalisti??
olis kiva kuulla..kun tosiaan on ootettava huomiseen asti että selviää miten on käynyt....
kahdessa edellisissä raskauksissa ei ollut mitään vuotoja!ja kaikki meni hyvin.
kummastuttaa myös että tässä tilanteessa mun täytyy vaan odottaa kotona, että ultraan pääsee.onneksi jo huomenna.sanoi sieltä että voi mennä myös viikko ennenkuin saa ajan....? kauheeta!!!
 
Hei, olin jo päättänyt, että täältä vetäydyn, mutta oli aivan pakko tulla vastaamaan. Nyt sinun ei kyllä minusta pitäisi ollenkaan odotella huomiseen, vaan päästä ultraan heti! Etkö voi soittaa aikaa yksityiselle puolelle? Tai soittaa sairaalan päivystykseen? Tuo neuvoloiden ja terveyskeskusten peli kuulostaa pirulliselta pelleilyltä! Nyt kuitenkin tärkeintä on, että lepäät. Toivotaan, ettei ole km! :hug:
 
kävin tosiaan eilen päivystyksessä,eikä tehnyt kun sisätutkimuksen:(
odottaa sai kyllä kauan sitäkin että pääsi edes lääkärin huoneeseen..
ja eipä paljon auttanut.
toi yksityinen olis tietty hyvä ratkaisu..maksaa:(
 
...neuvolasta sanoi, että jos on mennyt kesken niin voi hyvin varttua huomiseen, että asialle ei voi enää mitään..onhan se toisaalta noin..mutta ei ole kiva odottaa vastausta kuitenkaan.
ja sit jos kaikki oliskin hyvin vielä, niin se olis ollut kiva kuulla kyllä jo sit heti eilen. vois olla rauhassa:)
en tiedä nyt mitä tekis..viittiskö maksaa yksityisestä..paljonkohan ottavat?
 
Mielenrauhan takia minä varmaan olisin sinun asemassa hakeutunut yksityiselle jo tänään, mutta eihän huomisaamuunkaan niin pitkä ole, jos nyt tilanne on rauhallinen, eikä kipuja ole. Mutta kannattaa tosiaan levätä! Kuulostaa kyllä todella välinpitämättömältä, että eivät päästäneet ultraan heti, kun tilanne oli noinkin paha! Yksityisellä olisi kyllä myös ultrattu heti. Mutta tosiaan toivotaan, ettei ole km. Tiedän montamonta tapausta, että vuotoja on ollut, eikä silti ole ollut mitään hätää! :hug:
 
mulla ultra oli 61? mut se oli erikoisen edullinen, usein maksaa satasen pintaan. Itse maksoin km:n takia 44?, koska pakottivat tulemaan polille kahteen kertaan (illalla ei muka ollut lääkäriä joka osaisi ultralaitetta käyttää ).

Itse en yksityiseen ultraan menisi jos tietäisin pääseväni huomenna ultraan kun km:lle ei kuitenkaan mitään mahda jos se kyseessä on. Jaksamisia ja toivotaan ny, et kaikest huolimatta kaikki ois hyvin!!
 
Mulla oli viikkoja kuukautisista 8+3 kun alkoi tuhruttelemaan rusehtavaa vuotoa, loppui parin päivän päästä. Sitte alkoi uudelleen kun oli 9+2, ja mentiin sairaalan päivystykseen, koska tuli kirkastakin verta hiukan. Siellä todettiin että on yksi ruskuaispussi joka on tyhjä, ja toinen jossa on viikkoa 5+2 vastaava alkio, kohdunsuu kiinni. Seuraavana yönä sitten vuoto vaan yltyi ja seuraavana päivänä todettiin että kesken oli mennyt toinenkin. Joko siis aiemmin jo, tai sitten raskaus oli alkanut myöhemmin, mikä myös oli ihan mahdollista.

Ap, jos siellä teidän lähellä on sairaala jossa on naistentautien päivystys voit kyllä koittaa mennä sinne suoraan. Terkassa ei ole ultralaitteita millä vois katsoo, ja sitä varten ei lähetettä tehdä päivystykseen kun ei sille kuitenkaan mitään voi jos tuossa vaiheessa menee kesken. Toivottavasti sulla olis kaikki kuitenkin hyvin! :hug:
 
moit!
pääsin sinne ultraan ja lääkäri totesi et kaikki on niin kun pitää.
vauva liikkui ja sydän sykki :heart:
nyt kävin siin vk12 niskapoimu ultras,ja kuulin sydämen lyönnit!!!!ihanaa.
kivaa että ei sitten keskenmennyt!
se ultran tekijä ihmetteli sitä, että tk:ssa oli sanottu keskenmeno.Sen mielestä kun sitä ei voi tietää ennenkun ultrassa!ja tässä tapauksessa onneksi tk:n lääkäri oli väärässä!!!
 
tiipeli
Onnittelut ek85! toiv itsellä myös kaikki masussa hyvin pienestä, mutta hieman lisääntyneestä vuodosta huolimatta.......... :'( viime raskaudessa tuli noin viikolla 11 toooosi runsasta vuotoa, tk:ssa sanottiin että todnäk keskenmeno, ultraan ei päässy ennen kun viikon kuluttua kun oli muutenkin sillon varattu ultra-aika. Oli tosi ikävää odotella epätietoisena. Ultrassa sitten näkyi sykkivä sydän ja lisäksi tyhjä sikiöpussi. Mutta aika epätodennäköiseltä tuntuu että taas ois noin...huokaus..... :/
 
moi!
eli se sun edellinen syntyi ja kaiki ok?
mulla oli eiliseen asti vuotoa ja mentii kättärille, istukka oli kiinittynyt 4v. poikamme hätäsektioarpeen ja raskaus oli kolmen eri lääkärin mukaan pakko keskeyttää! ei olisi ollut mahdollisuuksia edetä synnytykseen asti ja minunkin henki olisi ollut kuulemma vaarassa jos raskaus olisi edennyt. sain piikin ja ma. ja pe. taas kättärikäynnit... rv. oli 6. onko kellään kokemusta samanlaisesta tapauksesta? vai tehtiinkö keskeytys turhaan?
 
tiipeli
Joo edellinen syntyi ja kaikki on ok... vajaa 2 v touhupoika on nyt.
Tämä kyllä on keskenmeno :( verenvuoto on lisääntynyt ja kipujakin on. Se siitä sitten, kunpa olis pian ohi.
 
tiipeli
Keskenmeno tosiaan! Järkky mikä yö takana. Verta vuosi/vuotaa edelleen kamalasti, isoja klimppejä tuli mm. nyrkinkokoinen ja sattuu ja supistelee mahaan. Lääkäriin yritän soittaa...

*ISO HUOKAUS*
 

Yhteistyössä