Keskenmeno ja lääkkeellinen tyhjennys

  • Viestiketjun aloittaja Surupusero
  • Ensimmäinen viesti
Surupusero
Hei, onko täällä muita lääkkeellisen tyhjennyksen (syystä taikka toisesta) kokeneita? Kovasti palaisin halusta lukea kokemuksistanne siitä, kuinka kaikki on sujunut, erityisesti noin fyysisesti.

Itselläni todettiin keskiviikkona keskeytynyt keskenmeno, alkio vastasi kooltaan rv 6+1 eli oli kuollut kohtuun noin pari viikkoa aikaisemmin. Samalla munasarjasta löydettiin suurehko kysta, jonka vuoksi olen menossa jatkotutkimuksiin mahdollisimman nopeasti. En oikein tiedä miksi, kun eivätkö ne yleensä ole vaarattomia? Lääkäri ei hirveitä selittänyt, tai sitten ajatukseni olivat niin muualla. Puhui vain, että kovien mahakipujen yhteydessä täytyy lähteä suinpäin sairaalaan.

No, kuitenkin. Sain lääkäriltä keskiviikkona Mifegynen ja eilen kello 17.30 otin kaikki neljä Cytoteciä kerralla suun kautta, koska vuoto oli alkanut aikaisemmin päivällä jo. Olin varautunut todella koviin kipuihin ja veren lentämiseen, kun aihetta olin googlaillut, mutta kaikki menikin paljon kevyemmin.

Kello 20.30 alkoivat hieman menkkakipuja kovemmat kivut ja jo noin tunnin päästä pönttöön tuli jonkin verran hyytymiä. Verta ei tässä vaiheessa tullut juurikaan, luulisin. Tämän jälkeen ei ole tullut enää mitään ulos, mutta kivut jatkuivat koko illan, kuitenkin siedettävinä. Jossain vaiheessa iltaa kipui muuttui enemmänkin pistäväksi vasemman alavatsan kohdalle, mistä se säteili toiselle puolelle selkään. Muina oireina oli vain kova huimaus.

Yöni sain nukuttua suht hyvin, pari kertaa heräsin koviin kuukautismaisiin kipuihin. Aamulla herättyäni tuntuu, kuin koko alavatsa olisi tulessa. Kipu on edelleenkin verrattavissa kuukautiskipuihin, mutta huomattavasti kovempana. Se jotenkin jäytää sisuskaluja. Otin yhden sairaalasta saamani Panacodin ja kipu pysyy nyt jotenkin aisoissa, kun istun paikallani.

Mietin vain, että onko muilla mennyt suht samalla kaavalla? Olen kerran aikaisemmin (vuosia sitten) saanut spontaanin keskenmenon ja mikäli muistelen oikein, niin silloin kivut ja vuoto olivat itse tyhjennyksen aikana huomattavasti rajummat. Olin varma, kun raskausmateriaali poistui kehosta, nyt en enää ole. Se tuntui paljon helpommalta.

Lisäksi muistelen kipujen loppuneen aikalailla samantien keskenmenon tapahduttua. Tietysti voi olla, että keskenmenot ovat erilaisia, jos ne tapahtuvat lääkkeiden avustuksella. Kauankohan kivut voivat jatkua?

Anteeksi, jos sepustukseni on sekava taikka epälooginen. Sellainen vain on olonikin nyt, ja niin kovin tyhjä.

Olisin kiitollinen kuulemaan kokemuksianne, ja toivon teille kaikille mitä parhainta lauantaita. Enköhän minäkin pääse tämän tuskan yli, henkinen puoli olisi vain huomattavasti helpompi käsitellä, kun keho alkaisi parantumaan asiasta.
 
Minä sain keskenmenon viime joulukuussa. Ultrassa todettiin sikiön kuolleen ja kotona laitoin kapselit alakautta ja jäin odottelemaan tyhjentymistä.. Muistaakseni kunnon vuodot alkoi vasta seuraavana päivänä. Isoja klimppejä tuli ainakin kuuden tunnin ajan. Kivut ei olleet missään vaiheessa kovia. Kuukutiskipuja joihin söin itsekkin panacodia. Vuotelin viikon verran. Isommat klöntit tuli samana päivänä ja sen jälkeen pienempää limaista vuotoa.

4kk myöhemmin kun kuukutiset eivät alkaneet löytyi ultrasta vieläkin raskausjätettä ja kasvaimia. Mitään kipuja tai muita oireita ei ole ollut. Nyt jonotan kohdun poistoon,koska kasvaimet oli huonolaatuisia.

Mut hirveesti tsemppiä sinulle!! Jos olet kipeä vielä parin päivän kuluttua, ota yhteys sairaalaan. Tai jos kuukautiset ei ala 8:n viikon sisällä. Kyllä se aikanaan helpottaa :hug:
 
Paljon voimia sulle ! :hug: Itselläni oli tammikuussa keskeytynyt km. (rv 13 ja päälle.) , lääkkeellisen tyhjennyksen luultiin auttavan, kunnes vasta kuukauden päästä tajuttiin ettei auttanutkaan, vatsakivut ym vaan jatkui. Lopulta meni tilanne sen verran pahaksi, että jouduin suoraan kaavintaan (vielä influenssassa, ois normaalisti odotettu muutama päivä että helpottaa) paikallispuudutuksessa. Kaavinnasta meni 3 viikkoa, sitten alkoi kuukautiset. Paljon, paljon voimia sulle !
 

Yhteistyössä