Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Lapsen saaminen
Keskenmeno ja elämä sen jälkeen
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="SL, post: 30621463, member: 71232"]</p><p>ISOT PAHOITTELUNI JA OSANOTTONI KAIKILLE KESKENMENON KOKENEILLE :hug:</p><p></p><p>Tässä minun tarinani:</p><p></p><p>Minulla on yksi lapsi, joka sai alkunsa 6 kk Clomifen kuurista sekä lievää kilpirauhasen vajaatoimintaa hoidettiin myös. Olin yksityisellä puolella lapsettomuushoidoissa. Kuukautiseni olivat todella epäsäännölliset ja en koskaan bongannut ovulaatiota kierroistani. </p><p>Silloin ekassa raskaudesa oli voimakasta pahoinvointia koko raskausajan.</p><p></p><p>Toinen lapsi on ollut myös todella haluttu meidän perheeseen. Ensimmäinen lapseni on kohta 2 vuotias, joten ajattelimme mieheni kanssa, että alkaisimme yrittää toista. Syksyllä 2014 aloitimme yritykset. Minulta oli kilpirauhaslääkitys lopetettu noin 6kk sitten ja TSH arvoni oli nousussa koko ajan, mutta julkisen puolen lääkäri oli sitä mieltä, ettei lääkitystä tarvita kun kyseessä lievä vajaatoiminta eikä minulla ollut juurikaan oireita. Kilpirauhasen vajaatoimintahan vaikeuttaa raskaaksi tulemista mm. munasolut eivät kehity kunnolla eivätkä irtoa ja eivät tartu kohtuun.</p><p></p><p>Ajattelin silloin viime syksynä, että hieno juttu kun kiertoni onkin nykyään säännöllinen sekä olen oviksen bongannut joka kierrosta. Eli edellytykset raskaaksi tulemiselle olivat siis hyvät. Ja ajattelin, että ehkäpä tuo kilpirauhasenvajaatoiminta ei häiritsekään kiertoani nyt tällä kertaa.</p><p>Olin kyllä asiasta kysellyt myös omalääkäriltäni, mutta hän piti melkeinpä lumelääkkeenä minun kohdallani jos lääkitys taas aloitettaisiin. Julkisella puolella suorastaan melkein naureskeltiin vajaatoiminnalleni.</p><p></p><p>Sitten se tapahtui ihana, uskomaton tapahtuma kun kuukautiseni eivät alkaneetkaan joulukuussa ja sain raskaustestiin tuloksen "raskaana 2-3 viikkoa". Olin aivan haltioissani, mutta myös ikävä epämääräinen ja epäileväinen tunne tuli minulle. Raskausviikolla 6 alkoi tulla pahoinvointia, mutta ei niin pahaa kuin ekassa raskaudessani. Myös turvotti kovasti mahaa, jota ihmettelin sillä ekassa ei vielä noin alussa turvottanut noin pahasti. Rinnat olivat arat jne selkeitä raskausoireita oli.</p><p>Silti oloni oli epäileväinen ja en tuntenut oloani varmaksi tämän raskauden suhteen.</p><p>Yritin tavoittaa äitiysneuvolaa raskausviikolla 7, jotta ilmoittaisin olevani raskaana jne. En saanut sieltä ketään kiinni sillä viikolla. Sitten tulikin joulunajan sulku ja vasta loppiaisen jälkeen sain kiinni neuvolan tädin. </p><p></p><p>Rv 10 oli oloni alkoi olla ihmeen oireeton. Ei oikein minkäänlaisia raskausoireita. Kaikki oireet olivat alkaneet häviämään. Huoleni kasvoi ja vahva tuntemukseni siitä, ettei kaikki ole tässä raskaudessa hyvin, vahvistui.</p><p></p><p>Ensimmäisella neuvolakäynnillä rv 10+1 ei löydetty sydänääniä. Neuvolan täti kyllä varoitteli, ettei heidän huonoilla laitteilla välttämättä saada sydänääniä kuulumaan. Itse ihmettelin miksei muka sydänääniä kuulunut koska olen todella hoikka. Oireettomuuttani seliteltiin sillä, että oireet voivat vaihdella, kadota ja tulla taas takaisin, ja että ehkä tämä toinen raskaus vaan on helpompi.</p><p>Itse en uskonut noihin selityksiin ollenkaan, mutta jotenkin jäin hölmönä odottamaan ja seuraamaan oloani. Ja yritin toivoa, että asia olisi noin. </p><p></p><p>Rv 11+1 aamulla vessakäynnillä pyyhkiessäni paperiin jäi aavistus vanhaa limaistaverta. Samana päivänä illalla tuli pieni verinen limaklöntti. Tunteeni vahvistui, että kyllä tämä raskaus on nyt kyllä tässä ja kerroin miehelleni tunteeni. </p><p></p><p>Seuraavana päivänä soitin neuvolaan ja sain ajan omalääkärille. Omalääkäri ei voinut tehdä muuta kuin kokeilla kohtuni vatsan päältä ja katsoa kohdunkaulan tilanne. Itkin ja olin surun murtama. Omalääkäri ei saanut ultra-aikaa minulle kuin vasta VIIKON päähän. Olin järkyttynyt. Sanoin, että kohtuutonta joutua odottamaan VIIKKO.</p><p></p><p>Lähdin kotiin ja mies oli aivan järkyttynyt miten voidaan jättää ihminen odottamaan viikoksi. Hän käski minun varata yksityiselle ultra-ajan. Sain ajan seuraavalle päivälle.</p><p></p><p>Yksityisellä sitten totesivat alkion kuolleen kohtuun rv 9+0. Laittoi lähetteen Taysiin naistentautien poliklinikalle. Menin klinikalle ja siellä tutkiin myös ja todettiin sama asia. Aloitettiin lääkkeellinen kohdun tyhjennys, jota menin kahden päivän jälkeen Mifegyne-pilleristä jatkamaan naistentautien osastolle. Laittoivat osastolle tyhjennykseen sen vuoksi kun kivun hoito siellä parempaa sekä heillä oli rajana tuo rv9 milloin voi vielä turvallisesti kotona tehdä tyhjennyksen. </p><p></p><p>Olin tietyllä tapaa huojentunut kun asia selvisi. Tuntemukseni ja koko pienen raskaana oloni aikana tuntemani epävarmuus olivat osoittautuneet oikeiksi. Suunnaton suru kuitenkin valtasi minut myöhemmin.</p><p></p><p>Kohdun tyhjennys sujui osastolla hyvin (rv 11+5). Alkio ja myöhemmin istukka syntyivät peltiseen pönttöön. Itsekin näin alkion ja havaitsin erityisesti päässä alkiolla kehityshäiriötä. Hoitaja katsoi ne ja totesi myös selkäen kehityshäiriön. </p><p></p><p>Aloin miettimään tätä alkiota ja noinkin vakavaa kehityshäiriötä. Otin kilpirauhasen vajaatoiminnasta tietoa ja järkytyin siitä tiedosta mitä sain... LIEVÄKIN KILPIRAUHASEN VAJAATOIMINTA TULEE HOITAA RASKAUTTA YRITTIVÄLLÄ NAISELLA JA ETENKIN RASKAANA OLLESSA. Aiheuttaa erityisesti aivojen kehityshäiriöitä. Ja VAIKKA raskaus menisikin lapsen syntymään saakka, myöhemmässä iässä lapsella todettaisiin alhaisempi älykkyysosamäärä kuin terveellä lapsella. Eli jonkin asteinen kehitysvammainen lapsi olisi jokatapauksessa.</p><p></p><p>Tieto lisää tuskaa, mutta se myös toisaalta toi lohtua. Sitten alkoi kiukuttaa: miksei minulle omalääkäri ollut kertonut näistä asioista. Miksei hän ollut sanonut, että jos lisää lapsia halutaan niin minun kilpirauhasasia pitää hoitaa, ETENKIN kun raskauden alkuvaiheessa kilpirauhanen joutuu toimimaan lisätehoilla, jotta saa tuotettua kilpirauhashormonia riittävästi alkion normaaliin kehittymiseen!!!! </p><p></p><p>Keskeytynyt keskenmenoni siis johtui erittäin suurella todennäköisyydellä lievästä kilpirauhasen vajaatoiminnastani, joka pahentunut väistämättä alkuraskaudessani kun kilpirauhastuotannossani ollut jo häiriötä, niin häiriö täten pahentunut eikä alkio ole saanut tarvittavia kehitykselle tärkeitä hormoneja. </p><p></p><p>Asiasta olen keskustellut omalääkärini kanssa ja hän on myöntänyt virheensä ja tyhmyytensä. Se ei oloani lohduta. </p><p></p><p>Ja ne ketkä sanoo, että ole onnellinen kun sinulla on jo yksi terve lapsi, niin eivät ymmärrä näistä asioista mitään. Jokainen ymmärtää miltä tuntuu kun on kokenut keskenmenon. Suru on valtava ja etenkin pelko uudelleen yrittämistä kohtaan kasvaa valtavasti. </p><p></p><p>Nyt odottelen, että jälkivuoto loppuisi ja tulisi uudet kuukautiset, jolloin taas voimme uudelleen alkaa yrittämään. Pelottaa, että miten taas käy. Miten pitkään joudumme yrittämään jne. Tulevaisuus on aivan tietämätöntä, iso musta aukko. Kilpirauhaslääkitys, tyroksiini, aloitetaan minulle. Ainakin edes se valtava riski on sitten poistettu...</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="SL, post: 30621463, member: 71232"] ISOT PAHOITTELUNI JA OSANOTTONI KAIKILLE KESKENMENON KOKENEILLE :hug: Tässä minun tarinani: Minulla on yksi lapsi, joka sai alkunsa 6 kk Clomifen kuurista sekä lievää kilpirauhasen vajaatoimintaa hoidettiin myös. Olin yksityisellä puolella lapsettomuushoidoissa. Kuukautiseni olivat todella epäsäännölliset ja en koskaan bongannut ovulaatiota kierroistani. Silloin ekassa raskaudesa oli voimakasta pahoinvointia koko raskausajan. Toinen lapsi on ollut myös todella haluttu meidän perheeseen. Ensimmäinen lapseni on kohta 2 vuotias, joten ajattelimme mieheni kanssa, että alkaisimme yrittää toista. Syksyllä 2014 aloitimme yritykset. Minulta oli kilpirauhaslääkitys lopetettu noin 6kk sitten ja TSH arvoni oli nousussa koko ajan, mutta julkisen puolen lääkäri oli sitä mieltä, ettei lääkitystä tarvita kun kyseessä lievä vajaatoiminta eikä minulla ollut juurikaan oireita. Kilpirauhasen vajaatoimintahan vaikeuttaa raskaaksi tulemista mm. munasolut eivät kehity kunnolla eivätkä irtoa ja eivät tartu kohtuun. Ajattelin silloin viime syksynä, että hieno juttu kun kiertoni onkin nykyään säännöllinen sekä olen oviksen bongannut joka kierrosta. Eli edellytykset raskaaksi tulemiselle olivat siis hyvät. Ja ajattelin, että ehkäpä tuo kilpirauhasenvajaatoiminta ei häiritsekään kiertoani nyt tällä kertaa. Olin kyllä asiasta kysellyt myös omalääkäriltäni, mutta hän piti melkeinpä lumelääkkeenä minun kohdallani jos lääkitys taas aloitettaisiin. Julkisella puolella suorastaan melkein naureskeltiin vajaatoiminnalleni. Sitten se tapahtui ihana, uskomaton tapahtuma kun kuukautiseni eivät alkaneetkaan joulukuussa ja sain raskaustestiin tuloksen "raskaana 2-3 viikkoa". Olin aivan haltioissani, mutta myös ikävä epämääräinen ja epäileväinen tunne tuli minulle. Raskausviikolla 6 alkoi tulla pahoinvointia, mutta ei niin pahaa kuin ekassa raskaudessani. Myös turvotti kovasti mahaa, jota ihmettelin sillä ekassa ei vielä noin alussa turvottanut noin pahasti. Rinnat olivat arat jne selkeitä raskausoireita oli. Silti oloni oli epäileväinen ja en tuntenut oloani varmaksi tämän raskauden suhteen. Yritin tavoittaa äitiysneuvolaa raskausviikolla 7, jotta ilmoittaisin olevani raskaana jne. En saanut sieltä ketään kiinni sillä viikolla. Sitten tulikin joulunajan sulku ja vasta loppiaisen jälkeen sain kiinni neuvolan tädin. Rv 10 oli oloni alkoi olla ihmeen oireeton. Ei oikein minkäänlaisia raskausoireita. Kaikki oireet olivat alkaneet häviämään. Huoleni kasvoi ja vahva tuntemukseni siitä, ettei kaikki ole tässä raskaudessa hyvin, vahvistui. Ensimmäisella neuvolakäynnillä rv 10+1 ei löydetty sydänääniä. Neuvolan täti kyllä varoitteli, ettei heidän huonoilla laitteilla välttämättä saada sydänääniä kuulumaan. Itse ihmettelin miksei muka sydänääniä kuulunut koska olen todella hoikka. Oireettomuuttani seliteltiin sillä, että oireet voivat vaihdella, kadota ja tulla taas takaisin, ja että ehkä tämä toinen raskaus vaan on helpompi. Itse en uskonut noihin selityksiin ollenkaan, mutta jotenkin jäin hölmönä odottamaan ja seuraamaan oloani. Ja yritin toivoa, että asia olisi noin. Rv 11+1 aamulla vessakäynnillä pyyhkiessäni paperiin jäi aavistus vanhaa limaistaverta. Samana päivänä illalla tuli pieni verinen limaklöntti. Tunteeni vahvistui, että kyllä tämä raskaus on nyt kyllä tässä ja kerroin miehelleni tunteeni. Seuraavana päivänä soitin neuvolaan ja sain ajan omalääkärille. Omalääkäri ei voinut tehdä muuta kuin kokeilla kohtuni vatsan päältä ja katsoa kohdunkaulan tilanne. Itkin ja olin surun murtama. Omalääkäri ei saanut ultra-aikaa minulle kuin vasta VIIKON päähän. Olin järkyttynyt. Sanoin, että kohtuutonta joutua odottamaan VIIKKO. Lähdin kotiin ja mies oli aivan järkyttynyt miten voidaan jättää ihminen odottamaan viikoksi. Hän käski minun varata yksityiselle ultra-ajan. Sain ajan seuraavalle päivälle. Yksityisellä sitten totesivat alkion kuolleen kohtuun rv 9+0. Laittoi lähetteen Taysiin naistentautien poliklinikalle. Menin klinikalle ja siellä tutkiin myös ja todettiin sama asia. Aloitettiin lääkkeellinen kohdun tyhjennys, jota menin kahden päivän jälkeen Mifegyne-pilleristä jatkamaan naistentautien osastolle. Laittoivat osastolle tyhjennykseen sen vuoksi kun kivun hoito siellä parempaa sekä heillä oli rajana tuo rv9 milloin voi vielä turvallisesti kotona tehdä tyhjennyksen. Olin tietyllä tapaa huojentunut kun asia selvisi. Tuntemukseni ja koko pienen raskaana oloni aikana tuntemani epävarmuus olivat osoittautuneet oikeiksi. Suunnaton suru kuitenkin valtasi minut myöhemmin. Kohdun tyhjennys sujui osastolla hyvin (rv 11+5). Alkio ja myöhemmin istukka syntyivät peltiseen pönttöön. Itsekin näin alkion ja havaitsin erityisesti päässä alkiolla kehityshäiriötä. Hoitaja katsoi ne ja totesi myös selkäen kehityshäiriön. Aloin miettimään tätä alkiota ja noinkin vakavaa kehityshäiriötä. Otin kilpirauhasen vajaatoiminnasta tietoa ja järkytyin siitä tiedosta mitä sain... LIEVÄKIN KILPIRAUHASEN VAJAATOIMINTA TULEE HOITAA RASKAUTTA YRITTIVÄLLÄ NAISELLA JA ETENKIN RASKAANA OLLESSA. Aiheuttaa erityisesti aivojen kehityshäiriöitä. Ja VAIKKA raskaus menisikin lapsen syntymään saakka, myöhemmässä iässä lapsella todettaisiin alhaisempi älykkyysosamäärä kuin terveellä lapsella. Eli jonkin asteinen kehitysvammainen lapsi olisi jokatapauksessa. Tieto lisää tuskaa, mutta se myös toisaalta toi lohtua. Sitten alkoi kiukuttaa: miksei minulle omalääkäri ollut kertonut näistä asioista. Miksei hän ollut sanonut, että jos lisää lapsia halutaan niin minun kilpirauhasasia pitää hoitaa, ETENKIN kun raskauden alkuvaiheessa kilpirauhanen joutuu toimimaan lisätehoilla, jotta saa tuotettua kilpirauhashormonia riittävästi alkion normaaliin kehittymiseen!!!! Keskeytynyt keskenmenoni siis johtui erittäin suurella todennäköisyydellä lievästä kilpirauhasen vajaatoiminnastani, joka pahentunut väistämättä alkuraskaudessani kun kilpirauhastuotannossani ollut jo häiriötä, niin häiriö täten pahentunut eikä alkio ole saanut tarvittavia kehitykselle tärkeitä hormoneja. Asiasta olen keskustellut omalääkärini kanssa ja hän on myöntänyt virheensä ja tyhmyytensä. Se ei oloani lohduta. Ja ne ketkä sanoo, että ole onnellinen kun sinulla on jo yksi terve lapsi, niin eivät ymmärrä näistä asioista mitään. Jokainen ymmärtää miltä tuntuu kun on kokenut keskenmenon. Suru on valtava ja etenkin pelko uudelleen yrittämistä kohtaan kasvaa valtavasti. Nyt odottelen, että jälkivuoto loppuisi ja tulisi uudet kuukautiset, jolloin taas voimme uudelleen alkaa yrittämään. Pelottaa, että miten taas käy. Miten pitkään joudumme yrittämään jne. Tulevaisuus on aivan tietämätöntä, iso musta aukko. Kilpirauhaslääkitys, tyroksiini, aloitetaan minulle. Ainakin edes se valtava riski on sitten poistettu... [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta kirjainta on sanassa KIRAHVI?
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Raskauden keskeytys
22 min sitten
Liblikas
0 Viestiä
Lapsen saaminen
2.
"Liikevaihdoltaan maailman suurin yritys, amerikkalainen vähittäiskauppajätti Walmart luopuu useista DEI-käytännöistä, kertoo CBS News."
32 min sitten
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Kepu haluaa vaihtaa kansan
36 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
4.
"Kansalaisuuden saamisen edellytyksiä tiukennetaan – ministeri Rantanen: “Suomen kansalaisuus ei ole automaatio”"
39 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
5.
"Koulu Helsingingin Pukinmäessä ajautui kaaokseen: Syynä joukko väkivaltaisia oppilaita"
Tänään 12:37
vierailija
6 Viestiä
Aihe vapaa
6.
"Lakivaliokunta iloitsee silpomisen rangaistavuuden selkeytymisestä – “Perussuomalainen oikeusministeri tarvittiin tämän lain säätämiseksi”"
Tänään 12:32
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
7.
"Sisäministeriöltä lakimuutoksia turvapaikkaprosessiin – lomailua lähtömaissa ei enää sallittaisi"
Tänään 12:30
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Vihreiden ja vasemmistoliiton talousvaihtoehto järkyttää: Säästöjen ja työllisyystoimien perumista, lisää veroja, lisää maahanmuuttoa ja..."
Tänään 12:28
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
"Helsinkiläinen koulu jakoi äidinkielen tunnilla härskin seksikirjan oppilaille luettavaksi – ”Hinkkausseksiä”, ”Kuinka k****n saa syvälle suuhun”"
Started by vierailija
Maanantai klo 15:28
Luettu: 1K
Aihe vapaa
2.
Suomessako ei korruptiota? Opetushallitus tilaa kieltenopetusta käsittelevän selvityksen RKP-taustaiselta ajatushautomolta, ja yllätys yllätys...
Started by vierailija
Sunnuntai klo 23:37
Luettu: 753
Aihe vapaa
3.
Kauppalehti: Pääkirjoitus - OrpoPurran arvonlisäverojen nosto on osoittautumassa virheeksi
Started by vierailija
Sunnuntai klo 22:58
Luettu: 637
Aihe vapaa
4.
”Ilkeät kielet kertovat, ettei Sanna Marin muun muassa tervehtinyt loppuaikoinaan kollegoitaan eduskunnassa.” -No nehän on rehellisiä, ei ilkeitä!
Started by vierailija
Maanantai klo 11:57
Luettu: 540
Aihe vapaa
5.
Ärsyttää naapurien välinpitämättömyys
Started by viisikymppinen isoäiti
Maanantai klo 09:55
Luettu: 474
Aihe vapaa
6.
Miksi Euroopan pitäisi rahoittaa Ukrainan sotimista?
Started by vierailija
Sunnuntai klo 10:16
Luettu: 471
Aihe vapaa
7.
Yhteys poliisiin tai lääkärille? Sillä vastuunkantajana on ikävä tehtävä: Tuntemani iäkäs autoilija on vaaraksi liikenteessä itselle ja monille muille
Started by vierailija
Sunnuntai klo 20:25
Luettu: 464
Aihe vapaa
8.
Relaatio 1071
Started by vierailija
Eilen 12:45
Luettu: 404
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
Keski-ikäistyminen on perseestä.
Latest: vierailija
1 min sitten
Aihe vapaa
2.
K/B-komposti
1 min sitten
Aihe vapaa
3.
"Liikevaihdoltaan maailman suurin yritys, amerikkalainen vähittäiskauppajätti Walmart luopuu useista DEI-käytännöistä, kertoo CBS News."
Latest: AivanSama
2 min sitten
Aihe vapaa
4.
"Helena Koivu asettaa Kaksoiselämää-podcastissa ehdot tulevalle kumppanilleen."
7 min sitten
Aihe vapaa
5.
"Koulu Helsingingin Pukinmäessä ajautui kaaokseen: Syynä joukko väkivaltaisia oppilaita"
8 min sitten
Aihe vapaa
6.
Onnenarpa ja Janne Antin
16 min sitten
Aihe vapaa
7.
nyt nolottaa
Latest: viisikymppinen isoäiti
17 min sitten