Keskenmeno epäily mutta syke kuuluu?

Nyt tarviin apua ja mielipiteitä :( Hankin kotidopplerin, sain sen tänään ja heti oli kokeiltava siitä huolimatta, että viikkoja vasta 9+5 eikä välttämättä olisi kuullut sykettä. Kuului kuitenkin pienen etsinnän jälkeen ❤
Lähdin töihin ja parin tunnin päästä aloin yhtäkkiä vuotamaan verta kunnolla. Kun pääsin vessaan niin pönttöön valahti muun vuodon seassa tumma iso klimppi, jonka ihan kunnolla tunsi kun valui ulos :(
Kotiin päästyäni kokeilin doppleria uudelleen ja syke löytyi edelleen... Voiko mitenkään olla mahdollista että pikkuinen olisi edelleen kyydissä? Olin varma keskenmenosta ennen kuin kuulin taas reippaan sykkeen. Kuulin myös omani joten en sekoita siihen. Sain laskettuakin 150 lyöntiä minuutissa...

Tottakai nyt on viikonloppu aluillaan ja maanantaihin pitäisi odotella että neuvola aukeaa... Onko päivystykseen mitään mahdollisuutta päästä tälläisissä tilanteissa?

Hätä ja huoli on kova 😭
 
vierailija
Nyt tarviin apua ja mielipiteitä Hankin kotidopplerin, sain sen tänään ja heti oli kokeiltava siitä huolimatta, että viikkoja vasta 9+5 eikä välttämättä olisi kuullut sykettä. Kuului kuitenkin pienen etsinnän jälkeen
Lähdin töihin ja parin tunnin päästä aloin yhtäkkiä vuotamaan verta kunnolla. Kun pääsin vessaan niin pönttöön valahti muun vuodon seassa tumma iso klimppi, jonka ihan kunnolla tunsi kun valui ulos
Kotiin päästyäni kokeilin doppleria uudelleen ja syke löytyi edelleen... Voiko mitenkään olla mahdollista että pikkuinen olisi edelleen kyydissä? Olin varma keskenmenosta ennen kuin kuulin taas reippaan sykkeen. Kuulin myös omani joten en sekoita siihen. Sain laskettuakin 150 lyöntiä minuutissa...

Tottakai nyt on viikonloppu aluillaan ja maanantaihin pitäisi odotella että neuvola aukeaa... Onko päivystykseen mitään mahdollisuutta päästä tälläisissä tilanteissa?

Hätä ja huoli on kova
Eikö ole mahdollisuutta hakeutua äitiys- ja naistentautien polille.
 
Nyt tarviin apua ja mielipiteitä Hankin kotidopplerin, sain sen tänään ja heti oli kokeiltava siitä huolimatta, että viikkoja vasta 9+5 eikä välttämättä olisi kuullut sykettä. Kuului kuitenkin pienen etsinnän jälkeen
Lähdin töihin ja parin tunnin päästä aloin yhtäkkiä vuotamaan verta kunnolla. Kun pääsin vessaan niin pönttöön valahti muun vuodon seassa tumma iso klimppi, jonka ihan kunnolla tunsi kun valui ulos
Kotiin päästyäni kokeilin doppleria uudelleen ja syke löytyi edelleen... Voiko mitenkään olla mahdollista että pikkuinen olisi edelleen kyydissä? Olin varma keskenmenosta ennen kuin kuulin taas reippaan sykkeen. Kuulin myös omani joten en sekoita siihen. Sain laskettuakin 150 lyöntiä minuutissa...

Tottakai nyt on viikonloppu aluillaan ja maanantaihin pitäisi odotella että neuvola aukeaa... Onko päivystykseen mitään mahdollisuutta päästä tälläisissä tilanteissa?

Hätä ja huoli on kova
Riippuu kunnasta. Hussin alueella ei ole päässyt helposti ns. tarkistus ultraan julkisella verenvuodosta alkuraskaudessa, ellei epäillä kohdunulkoista tms.
 
vierailija
Valitettavasti monesti päivystyksessä sanotaan että kun on alkuraskaus kyseessä niin ei voi mitään tehdä. Jos kotona pärjää ja kipuja ei ole niin sitten yhteys neuvolaan. Näin mulle sanottiin.
 
Kiitos vastauksista, nyt tiedän mihin aamulla soitan. Jospa saisi hetken nukuttua ensin ☹ HUS alueella tosiaan asun ja pelkään juuri tuota ettei täällä pääse mihinkään, vaan pitää odottaa maanantaihin.

Kipuja ei tosiaan ole enkä siitä haluaisi valehdellakaan, vaikka se kovasti houkuttaisi että pääsisi tutkittavaksi.
 
Minulla oli aikoinaan samanlainen tilanne, kun viikkoja oli 11 ja pönttöön hulahti kunnon veret. Dopplerilla äänet löytyi heti ja ultrassa epäiltiin alunperin kaksoisraskautta joista toinen oli mennyt kesken.
 
Minulla oli aikoinaan samanlainen tilanne, kun viikkoja oli 11 ja pönttöön hulahti kunnon veret. Dopplerilla äänet löytyi heti ja ultrassa epäiltiin alunperin kaksoisraskautta joista toinen oli mennyt kesken.
Mulla ei tästä voi olla kyse, varhaisultrassa käyty ja vaan 1 papunen löytyi. Helpottavaa kuitenkin kuulla että aina voi olla jostain muustakin kyse, vaikka pahalta näytti. Nyt soittelemaan... Saa nähdä miten käy.
 
Mulla ei tästä voi olla kyse, varhaisultrassa käyty ja vaan 1 papunen löytyi. Helpottavaa kuitenkin kuulla että aina voi olla jostain muustakin kyse, vaikka pahalta näytti. Nyt soittelemaan... Saa nähdä miten käy.
Itse en ainakaan päässyt hussilla alkuraskauden verenvuodossa mihinkään tutkimuksiin ennen np-ultraa. Eihän sinullakaa sinne enää pitkä aika ole, joten todennäköisesti pyytävät odottamaan.

Jos löydöt sykkeet itse niin miksi edes mennä? Siellä hän on :)
 
Itse en ainakaan päässyt hussilla alkuraskauden verenvuodossa mihinkään tutkimuksiin ennen np-ultraa. Eihän sinullakaa sinne enää pitkä aika ole, joten todennäköisesti pyytävät odottamaan.

Jos löydöt sykkeet itse niin miksi edes mennä? Siellä hän on :)
Juu ei tosiaan päässyt, pyysivät soittamaan uudestaan jos sama toistuu...
Niin epäuskoinen olo että miten tuollasen jälkeen siellä mitään voisi olla. Ei ole jotenkin nyt luottoa edes noihin sydänääniin. Ja töissä pitäis kyetä olla koko viikonloppu ☹ Siksi varasin nyt iltapäivälle ultraan ajan yksityiseltä...
 
Juu ei tosiaan päässyt, pyysivät soittamaan uudestaan jos sama toistuu...
Niin epäuskoinen olo että miten tuollasen jälkeen siellä mitään voisi olla. Ei ole jotenkin nyt luottoa edes noihin sydänääniin. Ja töissä pitäis kyetä olla koko viikonloppu Siksi varasin nyt iltapäivälle ultraan ajan yksityiseltä...
No hematoomat juuri esim tulevat jopa runsailla hyytymillä pois. Sydänäänet on sydänäänet ja sikiö varmasti siellä kekkuloi vailla huolenhäivää :) olethan rh + veriryhmältä? Jos miinus niin tarvitset anti-d pistoksen.
 
Mulla on samanlainen kokemus.
Olin rv9 ja alkoi todella runsas verinen vuoto. Mukana juurikin noita isoje hyytymiä (ovat pakkaantunutta verta). Itselläni kyseessä oli iso hematooma, joka sitten vuotelikin läpi koko raskauden. Jos sykkeen olet löytänyt, voi kyseessä olla joko alkava keskenmeno tai juurikin hematooma, joka vuotelee pois. Julkisellepuolelle ei tosiaan välttämättä pääse, joka on valitettavaa mutta ymmärrettävää (resurssit, koska vuodot niin yleisiä ei resurssit riittäisi enää vakavampiin tapauksiin, jos kaikki alkuraskauden vuodot otettaisiin tutkimuksiin).
Itse kävin ostamassa itselleni mielenterveyden tilanteeseen ja kävin yksityisellä ultrassa, jossa todettiin hematoomaksi (maksoi n. 170e). Esim Perhearte -klinikka tekee edullisemmin (alle 100e), jos sieltä saisit itsellesi ajan? Tsemppiä ja voimia tilanteeseen. Raskasta aikaa tuo epävarmuus. ❤

Edit/ Olitkin jo ostanut ajan yksityiselle. Varmasti järkevää, niin ei tarvitse stressata. 🙂 Tsemppiä!
 
Eilen tosiaan oli ultra ja siellä kaveri köllötteli, alkanut liikkumaankin 🥰 Samalla näkyi että mistä kohtaa kohtua vuodan, varoiteltiin että voi vuotaa vielä uudestaan. Nyt ainakin tiedän että tuollaisiakin määriä voi tulla. Oli hintansa arvoinen reissu ❤
Ihanaa että kaikki hyvin! ❤
Mulla oli aina välillä kipujakin mukana, koska kohtu kramppas kun yritti saada verta puskettua pois. Pääsin sillon aina julkiselle puolelle näytille, koska viikot lisääntyi koko ajan ja kipu+verinen vuoto voi olla niin montaa asiaa. Tsemppiä jatkoon! Jos haluat, laita mulle yv, niin voin suositella yhtä suljettua facebook ryhmää, jossa paljon keskusteluja hematoomaraskauksista. 🙂
 
Ihanaa että kaikki hyvin! ❤
Mulla oli aina välillä kipujakin mukana, koska kohtu kramppas kun yritti saada verta puskettua pois. Pääsin sillon aina julkiselle puolelle näytille, koska viikot lisääntyi koko ajan ja kipu+verinen vuoto voi olla niin montaa asiaa. Tsemppiä jatkoon! Jos haluat, laita mulle yv, niin voin suositella yhtä suljettua facebook ryhmää, jossa paljon keskusteluja hematoomaraskauksista. 🙂
Noi kivut kyllä säikäyttäis, onneksi toistaseks ei oo ollu! Ja jatkossa luotan myös siihen että jos kotona kuulen sykkeen niin siellä hän on 😄

Kiitos, laitan sulle viestiä!
Edit/ En pysty laittamaan. Tulee ilmoitus "Tapahtui virhe" ja "Tämä käyttäjä on rajoittanut profiilinsa katselua"
 
  • Tykkää
Reactions: Mollama

Yhteistyössä