P
piia
Vieras
Oltiin viikko takaperin tuttavaperheessä kylässä, reissu oli sovittu hyvissä ajoin etukäteen ja varmistettu että heille käy että tullan(kaksi yötä oli tarkoitus olla). Päästiin perille ja tuliaisiksi vietiin kassillinen ruokaa, pari tuoretta leipää, grillimakkaraa ja hedelmiä. Perheen vaimo siinä sitten naureskeli että eihän hän ole suunnitellut ollenkaan mitä tänään syötäisiin. Mies sitten lähti häntä käyttämään kaupassa ja toivatkin pari kassillista ruokaa, ruuat oli tosin ostettu meidän rahoilla ja mies oli joutunut lainaamaan heille vielä 200e rahaa. Eipä siinä mitään, meilläkin välillä tosi tiukkaa, mut ihmetytti kyllä vähän, meillä kun käyvät niin on heille kaikki tarjottu, ja he tuoneet aina vähän jotain syötävää tuliaisiksi.
Ja sit toisin päin. Meillä kävi toiselta puolen suomea pariskunta (tästä on jo kulunut tosin aikaa). Oli sovittu et ovat meillä viikonlopun. Rouvalle ei kelvannut mikään laittamamme ruoka, hänellä siis ei ollut ruoka-aine allergioita tai muita vastaavia, ei vain pitänyt näistä ruuista, vaan meidän täytyi vielä erikseen lähteä hänelle hakemaan eri ruoka kaupasta. Lisäksi he päättivät että viipyvätkin vielä pidempään, kun heillä oli loma. Me siis kustansimme täysin heidän asumisensa, eivät osallistuneet ruokamenoihin mitenkään, vierailu jatkui ja lopulta mun piti pyytää heitä poistumaan kun meiltä oli rahat ihan loppu. Mies oli tuolloin työttömänä ja minä äitiyslomalla kotona vauvan kanssa. Rouva tietenkin suuttui minulle , eikä edelleenkään pidä minuun yhteyttä.
Että tämmöstä. Miten teillä tapana kun kesävierailette?
Ja sit toisin päin. Meillä kävi toiselta puolen suomea pariskunta (tästä on jo kulunut tosin aikaa). Oli sovittu et ovat meillä viikonlopun. Rouvalle ei kelvannut mikään laittamamme ruoka, hänellä siis ei ollut ruoka-aine allergioita tai muita vastaavia, ei vain pitänyt näistä ruuista, vaan meidän täytyi vielä erikseen lähteä hänelle hakemaan eri ruoka kaupasta. Lisäksi he päättivät että viipyvätkin vielä pidempään, kun heillä oli loma. Me siis kustansimme täysin heidän asumisensa, eivät osallistuneet ruokamenoihin mitenkään, vierailu jatkui ja lopulta mun piti pyytää heitä poistumaan kun meiltä oli rahat ihan loppu. Mies oli tuolloin työttömänä ja minä äitiyslomalla kotona vauvan kanssa. Rouva tietenkin suuttui minulle , eikä edelleenkään pidä minuun yhteyttä.
Että tämmöstä. Miten teillä tapana kun kesävierailette?