Kesämökki kelpasi, yhteyttä ei pidetä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mur"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mur"

Vieras
Jotenkin nyt suututtaa... Tai lähinnä oon itteeni pettyny kun piti taas jälleen kerran yrittää olla ystävällistä. Annettiin siis avomiehen kanssa meidän kesämökki kaveripariskunnalle viikoksi kesällä käyttöön, miehet sopivat tästä keskenään. Jotenkin odotin, että tuon pariskunnan vaimo ottaisi yhteyttä tämän jälkeen edes kiittääkseen - tai edes kysyäkseen tarkemmin mitä "omaa" pitää ottaa mukaan jne. Eipä ottanut ja nyt ei sitten soittoonikaan vastaa. Oliko tää heidän lomapaikan järjestäminen siis jotenkin itsestäänselvyys heille? Mitään maksua ei siis todellakaan heiltä olla perimässä, joten siksi tätä ihmettelen. Mitä te viisaammat ajattelette moisesta käytöksestä?

Siis eivät ole vielä mökkiä käyttäneet?

Mulle ainakin tulisi mieleen kiittää sitten virallisesti vasta mökkiloman jälkeen. Ostaa jotain pientä kiitokseksi.
Ja onhan se miehesi ystävä varmasti miestäsi sanallisesti kiittänyt, kun mökki lainaksi luvattiin?

Älä nyt vielä revi pelihousujasi.

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
No oletko useastikin yrittänyt soitella? Älä nyt hyvä ihminen ainakaan yhden vastaamattoman puhelun takia hermostu, ei aina tarvitse olla tavoitettavissa.

Onko heidän mökkeilyynsä pitkäkin aika vielä? Ehkä he kiittelevät ja tiedustelevat myöhemmin...?

No jos miehet on siitä sopineet keskenään niin voipi olla että vaimo tuntee siinä ittensä vallan ulkopuoliseksi koko sopimuksen suhteen.

Ainakin mun mies on sellainen säätäjä, että varsinkin seurustelun alkuvaiheessa hän täysin sääti meidän yhteisiäkin asioita, kuulin niistä sitten joskus, mutta ei tullut mieleenkään että mun pitäis niihin miehen säätöihin jotenkin reagoida. Jos mies on ollut hommammassa asiaa niin mitäs se mulle kuuluu...

Jos he ovat vasta menossa mökille ja myöhemmin kesällä ei se kiitos ihan nyt ole tarpeellista. Ja mitä neuvon sinulle vastaavia tilanteita varten, että sopikaa mökin säännöistä ihan heti. Sinne viedään tilalle se, mitä on käytetty eli vessa- ja talouspaperia, kahvipaketti, sokeria eli mitä nyt katsotte, että siellä pitää koko ajan olla kaapeissa. Ei kukaan täysjärkinen vaan anna mökkiään silkasta ystävällisyydestä, sillä mökille on aina kuskattava monenlaista tavaraa mukanaan etenkin jos lähin kyläkauppa on 25 km päässä.Jne....Tuskin te mitään ilmaista täyshoitolaa suostutte tarjoamaan? Kuin myös siivous, puiden käyttö jne.

Minä en edes tajua, mitä varten annatte mökkinne toisten käyttöön. Harva arvostaa ilmaista hyvää, joten toivotaan että tuttunne arvostavat elettänne sitten myöhemmin.

[QUOTE="vieras";28540865]

Minä en edes tajua, mitä varten annatte mökkinne toisten käyttöön. Harva arvostaa ilmaista hyvää, joten toivotaan että tuttunne arvostavat elettänne sitten myöhemmin.[/QUOTE]

Niinpä. Itse voisin kuvitella että jos mies tulisi ilmoittaen että päästään niiden ja niiden mökille viikoksi... kysyisin että mitä maksaa, ja mies sanois että ei mitään... niin varmaan sitten ajattelisin että ne on itse silloin varmaan lomamatkalla ja haluaa ettämökki ei ole tyhjänä tms.

[QUOTE="niinpä";28540876]Niinpä. Itse voisin kuvitella että jos mies tulisi ilmoittaen että päästään niiden ja niiden mökille viikoksi... kysyisin että mitä maksaa, ja mies sanois että ei mitään... niin varmaan sitten ajattelisin että ne on itse silloin varmaan lomamatkalla ja haluaa ettämökki ei ole tyhjänä tms.[/QUOTE]

Kellä on sellanen mökki jossa asutaan 24/7/kesä? Ei kellään!!!

Minua niin turhauttaa ihmiset, jotka tekevät palveluksia muka sillä puheella, "ettei tarvitse mitään maksaa, ihan hyvän hyvyyttämme, kun kerran toisilla on kesäpaikan tarve, kaveriapuna".... ja sitten kuitenkin on tällaisia sanomatta jätettyjä velvoitteita, joita palveluksen vastaanottaja on velvoitettu tekemään ollakseen pahoittamatta palveluksen tekijän mieltä, kuten kiitossoitot ja kaveeraamiset siitä hyvästä, että on otettu palvelus vastaan. Miksi kerjäätte kiitosta. Pelkästään siitä pitäisi tulla hyvä mieli, että on saanut tehdä hyvän teon ja auttaa. Siitä pitäisi tulla hyvä mieli silloinkin, vaikka toiset eivät hoksaa niitä kiitospuheluita soittaa.

Minua niin turhauttaa ihmiset, jotka tekevät palveluksia muka sillä puheella, "ettei tarvitse mitään maksaa, ihan hyvän hyvyyttämme, kun kerran toisilla on kesäpaikan tarve, kaveriapuna".... ja sitten kuitenkin on tällaisia sanomatta jätettyjä velvoitteita, joita palveluksen vastaanottaja on velvoitettu tekemään ollakseen pahoittamatta palveluksen tekijän mieltä, kuten kiitossoitot ja kaveeraamiset siitä hyvästä, että on otettu palvelus vastaan. Miksi kerjäätte kiitosta. Pelkästään siitä pitäisi tulla hyvä mieli, että on saanut tehdä hyvän teon ja auttaa. Siitä pitäisi tulla hyvä mieli silloinkin, vaikka toiset eivät hoksaa niitä kiitospuheluita soittaa.
Niiiin peesi!

Miksi just naisen pitäisi soittaa? Meillä kyllä jompikumpi soittaisi ja kyselisi tarkemmin ohjeita, mutta todennäköisesti vasta päivää-paria ennen reissua. Mun miehen tuntien, se ei varmaan muistaisi edes heti kertoa mulle sopineensa jonkun kaverinsa kanssa tuollaista.
Miksi just naisen pitäisi soittaa, just nyt? Aika hätähousu olet.

[QUOTE="vieras";28541003]Ja sitten kun ei ole, niin sinne on pakko saada joku siksikin aikaa????????[/QUOTE]

Mistäs minä tiedän. Mutta kyllä monella kesämökki toimittaa ihan kesäkodin virkaa. Naapurin mummo asuu mökillään toukokuun alusta syyskuun alkuun. Kamat pakuun ja menoks.

Jos mun menee sopimaan asioita jonkun toisen miehen kanssa, niin ei mulla ole tapana enää ottaa asian tiimoilta yhteyttä tämän miehen vaimoon. Tossa mökkitapauksessa laittaisin kyllä pariskunnalle yhteisesti jonkin pienen kiitoksen mökilät palattuani, ellei mieheni olisi jo yksin päättänyt hoitaa asian ja antanut esimerkiksi sille kaverilleen jotain.

Ja hyvä pointti tuolla ylempänä, jos ette erikseen ole sopineet mitään, niin voi olla, että loman loputtua teitä odottaa sekainen mökki josta on käytetty ja kaikki talous- ja vessapaperit, valmiiksi pilkotut polttopuut ja pihaankin on jäänyt roskia. Osa ihmisistä on vaan ajattelemattomia ja osa röyhkeitä.

Yhteistyössä