Kesälomareissun suunnittelu! Vinkkejä jakoon!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kesäesa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kesäesa

Vieras
Kesälomareissun suunnittelu olis tarkoitus pistää käyntiin nyt viimeistään!

Pistetääs ideoita ja vinkkejä erilaisista lomamahdollisuuksista lasten kanssa!

Itsellä on kaksi pientä lasta, alle 3 v molemmat. Mietinnässä pari ideaa:

-kaupunkiloma eurooppaan lentäen. esin Riika ja Budapest kiinnostaisi. Budapestissä olen juuri käynyt jotn ehkä riika mielummin...

-risteily tukholmaan tai tallinnaan, vähän tylsä ja tavanomainen kun on tullu jo molemmissa useesti käytyä....

-reissu suomessa, vuokra-mökki, muumimaailma yms muuta sellaista...

Kertokaa omia kokemuksia, haaveita ja jo tehtyjä reissuja.... Meillä eka kesäloma yhdessä tulossa, aina on joku ollu sairaalassa, joko synnyttämässä tai leikkauksissa, joten nyt tänä kesänä haluttais oikeesti mennä johonkin, kun 3 viim kesää on paranneltu haavoja tossa kotisohvalla :)

Mikä on ajankohta? Kaupungeissa saattaa heinä-elokuussa olla todella kuuma joten voi olla raskasta pienille lapsille. Eikä kaupungissa ole niin paljoa lapsille tekemistä, eikä aikuiset voi tehdä aikuisten juttuja. Mun mielipide on, että kaupunkilomat isojen lasten ja aikuisten kesken, pienempien lasten kanssa muualle!

Niin mutta jos jollain olisi jotain hyviä tärppejä jolla sinne kaupunkiin saisi vähän tekemistä????

Esim tuota Riikaa mietin, siitä olisi tunnin junamatkan päässä Jurmalan hiekkarannat ja joku vesipuisto. Sieltäkin voisi ottaa hotellin j tehdä sitten päiväreissun Riikaan....

Kyllähän kaupungit on täysiä ja tukkoisia, mutta paikanpäällä käyneet voivat kertoa hyvi paikkoja mihin lasten kanssa olisi viihtyisää mennä...

Esim budapestissä keskuspuisto oli iso ja viihtyisä, paljon leikkitilaa ja hieno leikkipuisto. Hyvin olisi saanut puoli päivää pelkästään siellä kulumaan ton 2,5 veen kanssa :)

Jurmala olisi jo ihan ok. Mutta miksi mennä Budapestiin jos on siellä leikkipuistossa? Siis mitä lisää se tuo että olette Budapestissä? Ei pienet lapset jaksa mitään nähtävyyksiä kierrellä.

Oma kesäloma reissu on tässä.. Heinäkuun alussa lähetään eka Turkuun ja käydään muumimaailmassa ja muuten katsellaan mitä siellä on, ollaan 3 päivää siinä, sitten ajetaan Vaasaan siellä wasalandia tai tropiklandia.. Siellä ollaan 2 päivää.. Siitä sitten itäsuomeen sukulaisia moikkaan.. Mukana 3,5v ja 8kk vanhat tyttöset :)

Eikö voi lähtee reissuun ihan vaan reissun takia? Siis vaihtaa vähän maisemaa, käydä kokeilemassa erilaisia ravintoloita ja kahviloita, käydä jssain muussa kauppakeskuksessa kuin jumbossa tai sellossa? tutustua kulttuuriin???

Me ei mentäis museoihin ja nähtävyyksiin vaikka oltais kahestaan liikenteessä. Meidän kaupunkiloma lasten kanssa tarkoittaa seikkailua, saadaan mennä lentokoneella tai laivalla, yöpyä hotellissa, syödä ulkona ja ihmetellä ihan niitä arkisia asioita jossain muualla kun suomessa...

Mä en tajuu miks sinulla on noin kauheen negtiivinen asenne?

Oma kesäloma reissu on tässä.. Heinäkuun alussa lähetään eka Turkuun ja käydään muumimaailmassa ja muuten katsellaan mitä siellä on, ollaan 3 päivää siinä, sitten ajetaan Vaasaan siellä wasalandia tai tropiklandia.. Siellä ollaan 2 päivää.. Siitä sitten itäsuomeen sukulaisia moikkaan.. Mukana 3,5v ja 8kk vanhat tyttöset :)

yövyttekö hotellissa koko ajan? ootko laskeskellut paljon tulloo maksamaan about?

Niin ja se vielä, että mä lähtisin ulkomaille jos ois varaa.. Että mun mielestä idea kuulostaa ihanalta :)

Alkuperäinen kirjoittaja kesäesa;23738998:
Mä en tajuu miks sinulla on noin kauheen negtiivinen asenne?

Koska en ole huomannut ikinä pienten lasten nauttivan kaupunkilomasta. Voihan sitä kotimaassakin mennä laivalla ja lentokoneella ja yöpyä hotellissa ja käydä erilaisissa kahviloissa ja ravintoloissa ja syödä ulkona... Ei sitä varten tarvitse ulkomaille lähteä. Pienelle lapselle sillä ei ole pätkänkään merkitystä oletteko Riikassa, Budapestissä vai Porissa. En siis vain käsitä miksi pieniä lapsia viedään kaupunkilomille, koska he eivät siitä mitään saa irti.

noku mä oon laskeskellut, että joku riika tai budapest 2 yötä meidän porukalta maksais about tän verran.. lennot 300, hotelli 150, syömiset yms kuluttaminen 200 ja sitten vois varaa pari sataa jos haluaa jossain erikoisemmassa käydä tai shoppailla.. että reippaasti alle tonnin pysyy budjetti.

Koska en ole huomannut ikinä pienten lasten nauttivan kaupunkilomasta. Voihan sitä kotimaassakin mennä laivalla ja lentokoneella ja yöpyä hotellissa ja käydä erilaisissa kahviloissa ja ravintoloissa ja syödä ulkona... Ei sitä varten tarvitse ulkomaille lähteä. Pienelle lapselle sillä ei ole pätkänkään merkitystä oletteko Riikassa, Budapestissä vai Porissa. En siis vain käsitä miksi pieniä lapsia viedään kaupunkilomille, koska he eivät siitä mitään saa irti.

:DDDDDDDDDDDDDDD

Niin mutta eihän me ulkomaille niiden lasten takia mennä... MEille ei oo ihan sama et ollanko budapestissä vai porissa :DDDDDDDDDDDDD

ahhahhaa, päivän parhaat naurut sain kyllä tästä. Kai aikuisetkin saa siitä reissusta nauttia :D Kysymys on nyt lähinnä siitä , että mikä kaupunki on ns lapsiystävällinen, eli aikuiset pääsee ulkomaille ja lapset ei kuole tylsyyteen tai tapaviin tauteihin siinä sivussa....

Alkuperäinen kirjoittaja kesäesa;23739005:
yövyttekö hotellissa koko ajan? ootko laskeskellut paljon tulloo maksamaan about?

No me mennään muumimaailmaan ja ollaan 3 yötä naantalin kylpylässä ja niille hintaa tulee yhteensä noin 180e. Miten? Olen myynyt lehtiä huutonetissä ja kaveritilauslahjana ottanut itselleni noi yöpymiset.

Alkuperäinen kirjoittaja kesäesa;23739043:
Kysymys on nyt lähinnä siitä , että mikä kaupunki on ns lapsiystävällinen, eli aikuiset pääsee ulkomaille ja lapset ei kuole tylsyyteen tai tapaviin tauteihin siinä sivussa....

Just se oli mun pointti; lapset eivät viihdy kaupunkilomalla! Jos te olette leikkipuistoissa ja vesipuistoissa niin ette te sitä kaupunkia siinä kovin paljoa näe!

Alkuperäinen kirjoittaja kesäesa;23739005:

Yövytään joo, mutta mä yövyn sokos hotelleissa henkilökunta hinnalla ni se on paljon halvempaa.. Et jos kattoo ton meijän reissun todelliset hinnat ni samalla summalla varmasti pääsette ulkomaille..

Just se oli mun pointti; lapset eivät viihdy kaupunkilomalla! Jos te olette leikkipuistoissa ja vesipuistoissa niin ette te sitä kaupunkia siinä kovin paljoa näe!

noniin, ihmiset saa kai itse päättää mitä asioita arvostaa. sie oot nyt päättänyt, että meidän lapset ei viihdy siellä ja ett me ei viihdytä siellä. toisaalta ainoo vaihtoehto on ollu pori, joten ehkä en enää ota sinun näkökantaa huomioon...

en kyllä edelleen tajua mikä ongelma tässä on :P kun ei olla yhenyhteen mueoon tai nähtävyyyteen menossa. kivinkovaan väitetään että lapset ei viihdy kaupungissa, eikä aikuiset. hassua että asutaan kaupungissa ja viihdytään hyvin :)

Miksi kyselet noita vaihtoehtoja, kun tunnut kuitenkin haluavan kaupunkilomalle Keski-Eurooppaan? Jos siltä tuntuu, niin lähdette ja sillä selvä :) Riikassa en ole käynyt, Budapestissa kerran. Siellä vois varmaan käydä eläintarhassa lasten kanssa ja ehkä jokiristeilyllä? Tunnin junamatkaa en välttämättä suosittele.

Tosin omakin mielipiteeni on, että mieluummin joku sellainen reissu kotimaassa tai naapurimaassa vaikka, missä osaa itse varmasti liikkua. Sieltä Tukholmastakin löytyy lasten kanssa vaikka mitä uutta koettavaa. Voihan sielläkin olla kauemmin kuin yhden päivän. Mutta ainakin vähän tietäisi mistä saa vaippoja, lastenruokaa, miten pääsee nopeasti takaisin hotellille, kun väsy yllättää...

Vuoden tai kahden päästä olisi sitten vaikka Legoland sopiva? Pääpointtina kuitenkin, että jos perheenä lähtee reissuun, mennään lasten ehdoilla.

Ei me mitään olla päätetty, ärsyttää vaan kun joku päättää että ette viihdy, piste :D Me ollaan kuitenkin lasten kanssa reissattu aika paljon, koskaan ei vaan kesällä joten aika hyvin osaan arvioida missä meidän mukelot viihtyy ja missä ei :)

Tukholmassa ollaan käyty, koskaan ei olla siellä junibackenilla via mikä se nyt onkaan käyty.. Osiko sinne jotain hyviä tärppejä tai vinkkejä...? taitaa olla kesällä aika täys? joten sitä vois harkita ehkä tuossa kesäkuun alussa?

Joku vuokramökki systeemi kiinnostais kanssa, oma kesämökki on olemassa mutta siellä tulee oltua niin paljon sitten muutenkin ...

Kyllä vain pienetkin lapset voivat nauttia kaupunkilomasta. On hassuja ratikoita, jokiristeily, museoissa hassuja kuvia seinät täynnä, eläinpuisto, uimarannalla käynti. En jättäisi kaupunkilomaa väliin sen takia että lapset ovat pieniä!

Voi pyhä äitiys ja kymmenen sädekehää sentään. Loma lasten ehdoilla tarkoittaa mitä? Lapset siis päättävät lomaillessa minne mennään, mitä ja missä syödään ja kuinka ollaan? Aikuiset ei saa nauttia missään tapauksessa. Good luck vaan.

Budapest on aivan loistava lomakohde MYÖS lapsille. Budapestin City Parkista (Városligeti Park) löytyy huvipuisto, Zoo ja upea puutarha. Linnoja, ihana ja lapsillekin miellyttävä jokiristeily Danubella, upeita rantoja ja kylpylöitä, joissa on tekemistä myös lapsille, Aquarenan vesipuisto, museojunarata, Leikkitalo Palace of Miracles, "paikallinen Heureka" House of Future, Tropicarium, Planetaario..

Eikä tarvitse ajaa maata ristiin ja rastiin päästäkseen vaikka kaikkiin noihin. Etää tervetuloa vaan kaupunkilomalle Budapestiin tai ihan mihin tahansa kivaan Euroopan kaupunkiin rajojemme ulkopuolellakin.

Ps. Kaupunkilomia ne Linnanmäet, Särkänniemet ja Muumimaailmatkin ovat.

Yhteistyössä