kesälomarahat..??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Elikkäs sain tänään tilinauhan, jossa näkyy tämän kuukauden palkka + lomarahat. Olen lomalla heinäkuun. Nyt vain mietin et saanko seuraavan kerran tosiaan palkkaa vasta elokuun lopussa? Voin sanoa et tulee kyllä tosi tiukka taloudellisesti olemaan kesä, jos heinäkuussa ei tule mitän rahaa..

[QUOTE="vieras";28659659]Elikkäs sain tänään tilinauhan, jossa näkyy tämän kuukauden palkka + lomarahat. Olen lomalla heinäkuun. Nyt vain mietin et saanko seuraavan kerran tosiaan palkkaa vasta elokuun lopussa? Voin sanoa et tulee kyllä tosi tiukka taloudellisesti olemaan kesä, jos heinäkuussa ei tule mitän rahaa..[/QUOTE]

Jos et ole ihan varma työpaikkasi maksukäytännöstä niin kysymys ihmeessä. Tosin kyllähän se niistä summista selviää, jos kaikki maksetaan köntässä niin säästäminen lienee päivän sana. ;)

Käytäntöjä on varmaan useita työpaikoista riippuen, mutta omissa työpaikoissani lomarahat on maksettu viimeisessä tilissä ennen loman alkua. Loman jälkeen on maksettu sitten lomakuukaudelta puolen kuun palkka, eli ns. lomaltapaluuraha ja sitten jatkuukin palkan maksu taas normaaliin tapaan.

[QUOTE="vieras";28660161]Täällä maksetaan vaan tehdyistä tunneista, eli tuon lomarahan tulee riittää heinäkuuksi, jolloin ei makseta lainkaan palkkaa.[/QUOTE]

Voiko oikeasti aikuinen ihminen päästää näppikseltään tuollaista?

meillä näin: LOMA-AJAN PALKAN saa itse päättää, ottaako etukäteen vai normaalin maksun yhteydessä.

LOMARAHA(eli lomaltapaluuraha) maksetaan keskitetysti heinäkuussa.

mie olin lomalla kesäkuussa ja otin loma-ajan palkan etukäteen. joten seuraavassa tilissä ei tule kuin viikon palkka ja lomaltapaluuraha

[QUOTE="vieras";28660193]:) Niin, näin asia kuitenkin on[/QUOTE]

Loma- ajan palkka on eri kuin lomaraha. Vaikka olisit tuntipalkkalainen, olet oikeutettu loma- ajan palkkaan.

Yhteistyössä