Kesäloman suunnittelua, äkkilähtö etelään vai autoillen Legolandiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wilma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wilma-73

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
3 570
0
36
Suunnitellaan miehen kanssa kesän lomailua, vaihtoehtoina siis äkkilähtö viikoksi etelään tai omalla autolla Ruotsin halki Tanskaan. Kesäkuun alussa olisi loman ajankohta.

Reissuun lähdössä meidän perhe eli isä, äiti, tytär 10-v ja poika 6-v.

Poika ei kovasti ole ikinä tykännyt autoilusta, hiukan on helpottanut tilanne kun autossa mahdollista katsella elokuvia. Tytär taas tykkää autoilla, katselee maisemia jne.

Reilu viikko varattu tuohon Tanskan matkaan, eli ei joka päivä autoilua eikä kovin pitkiä matkoja kerrallaan, yhtenä päivänä tulisi reilu 500 km ajoa. Muuten lyhyempiä etappeja. Tarkoitus matkan aikana pistäytyä myös Kolmårdenissa. Tanskan reissulla olisi tarkoitus yöpyä hotelleissa, niin Tanskassa kuin Ruotsissakin.

Viikon äkkilähtöä taas ei pysty suunnittelemaan juuri mitenkään, mieluiten menisimme Kreikkaan, sitä onko sinne sitten enää matkoja meille sopivana ajankohtana, sitä ei tiedä....

Kumpi vaihtoehto kuulostaa paremmalle? Antakaa kiltit kommentteja, ehkäpä sieltä tulee uusia asioita mietittäväksi!!!!

=)

ehdottomasti legolandiin. Poika (kesällä 4v) olis haltioissaan tollasesta matkasta. Olis varmasti ikimuistoinen reissu. Siellä kun olis kuitenkin paljon kivaa nähtävää ja tekemistä. Kysykää lasten mielipiteitä että kummasta tykkäisi enemmän. :)

Mä olin 15 kesäsenä serkun perheen mukana Legolandiassa ja musta se oli kiva reissu (vaikka kaverina oli reilu 10v serkku). Inhooko poika miten hirveesti autoilua? Muistan että meidän reissulla oli kiva, kun pysähdeltiin levähdyspaikoille evästämään ja Ruottin puolella pysähdeltiin jossain paikoissa katteleen ympärille/uimaan/syömään/yms. ja muutenkin matkanteko oli lepposta.

Niin että jos poika ei kauheen paljoa autoilua kummiskaan vihaa ja tykkäis nähdä uusia paikkoja, niin mä lähtisin Legolandiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja täällä :
ehdottomasti legolandiin. Poika (kesällä 4v) olis haltioissaan tollasesta matkasta. Olis varmasti ikimuistoinen reissu. Siellä kun olis kuitenkin paljon kivaa nähtävää ja tekemistä. Kysykää lasten mielipiteitä että kummasta tykkäisi enemmän. :)

Toki lasten kanssa olemme jutelleet, molemmat vaihtoehdot kiehtovat. Olemme aurinkosäästäjiä että joka tapauksessa etelän lämpöön matkaamme kesällä -09.

Tai siis onhan tuo Tanskakin etelässä mutta yleisesti puhumme etelästä tarkoittaen Kreikkaa tms Välimeren maata.... ;)

Itse en Legolandissa ole käynyt, mies on lapsena käynyt ja hyvät on muistot, siksi haluaa omilleen saman kokemuksen. Ainoa mikä mietityttää on tuo matkan teko ja poika.......

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:

Toki lasten kanssa olemme jutelleet, molemmat vaihtoehdot kiehtovat. Olemme aurinkosäästäjiä että joka tapauksessa etelän lämpöön matkaamme kesällä -09.

Tai siis onhan tuo Tanskakin etelässä mutta yleisesti puhumme etelästä tarkoittaen Kreikkaa tms Välimeren maata.... ;)

Itse en Legolandissa ole käynyt, mies on lapsena käynyt ja hyvät on muistot, siksi haluaa omilleen saman kokemuksen. Ainoa mikä mietityttää on tuo matkan teko ja poika.......

Pitäkää usein taukoja ja pojalle jotain tekemistä autoon. Lukemista vaikka jos tykkää sellaisesta tai pystyy autossa lukemaan. Tuleeko pojalle huono olo autossa vai miksi mietityttää matkan teko ja poika?

Me tehtiin reissu Legolandiin toissa kesänä ja lapset silloin 7 ja 4. Oli kiva reissu ja lapset jaksoivat todella hyvin olla autossa. Me ajettiin Ruotsin läpi ekana päivänä ja se oli vähän ehkä liian pitkä rupeama (toki pidettiin taukoja). Legoland oli kyllä kiva paikka, olimme kaksi päivää siellä. Toi Kolmården on kans kiva paikka.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Mä olin 15 kesäsenä serkun perheen mukana Legolandiassa ja musta se oli kiva reissu (vaikka kaverina oli reilu 10v serkku). Inhooko poika miten hirveesti autoilua? Muistan että meidän reissulla oli kiva, kun pysähdeltiin levähdyspaikoille evästämään ja Ruottin puolella pysähdeltiin jossain paikoissa katteleen ympärille/uimaan/syömään/yms. ja muutenkin matkanteko oli lepposta.

Niin että jos poika ei kauheen paljoa autoilua kummiskaan vihaa ja tykkäis nähdä uusia paikkoja, niin mä lähtisin Legolandiaan.

Pojalle on tuota vilkkautta hiukan enemmän suotu joka varmasti vaikuttaa tuohon autoiluun....En nyt tiedä inhoaako autoilua mutta vaikeata se on mutta kuten sanoin helpottanut hiukan. Ennen oli aivan mahdotonta, ei yhtään kestänyt että pitää olla vöissä kiinni.

Ehkäpä me olemme rohkeita ja kokeilemme, paljon hyvää olen legolandista kuullut!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras harmaana:
pääsee tuonne legolandiaan lentämällä helsingistä. katoppa matkatoimistojen tarjontaa,. jollain oli semmonen reissu.

Mies haluaa ajaa itse, samalla voimme kierrellä Ruotsissa paikkoja ja on sitten auto käytössä koko ajan....

Alkuperäinen kirjoittaja täällä:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:

Pitäkää usein taukoja ja pojalle jotain tekemistä autoon. Lukemista vaikka jos tykkää sellaisesta tai pystyy autossa lukemaan. Tuleeko pojalle huono olo autossa vai miksi mietityttää matkan teko ja poika?

Mietityttää juuri siksi että tuolla pojalla on tuota vilkkautta, ei kärsivällisyyttä istua autossa turvavöissä yms. Mutta ehkä siitä selviää kun pitää tarpeeksi taukoja ja tosiaan etukäteen keksii "puuhapusseja".

Alkuperäinen kirjoittaja :
Me tehtiin reissu Legolandiin toissa kesänä ja lapset silloin 7 ja 4. Oli kiva reissu ja lapset jaksoivat todella hyvin olla autossa. Me ajettiin Ruotsin läpi ekana päivänä ja se oli vähän ehkä liian pitkä rupeama (toki pidettiin taukoja). Legoland oli kyllä kiva paikka, olimme kaksi päivää siellä. Toi Kolmården on kans kiva paikka.

Meillä kans tarkoitus olla kaksi päivää siellä Legolandissa että ehtii rauhassa katsella ja kokea kaiken. Meillä olisi tarkoitus ajaa Tukholmasta Helsingborgiin ja yöpyä siinä yksi yö, juuri siksi että saadaan sitä ajamista pilkottua....Siitä sitten jatkaa seuraavana päivänä. Eli tuo Tukholmasta Helsingborgiin olisi pisin automatka kerralla n 560 km, tosin niitä taukoja matkalla....

entäs jos lennätte Köpiksen ja auto sieltä? ruotsin eteläosien läpi on tylsä ajaa, mutta ehkä ajattelen näin kun olen ne maisemat katsonut monta monta kertaa aikanaan nuorena interreilatessani.
Kolmården toki ruotsissa, mutta tanskassakin löytyy eli Knutenborgin safaripuisto jossa myös ajellaan villieläinmaisemien läpi. ja sitten joku Löwenpark, missä me ei tosin käyty.
me siis autoiltiin reilu viikko Tanskassa, pisin päivämatka oli jotakin 300 km ja vain yhtenä päivänä se.
tivoli, Legoland.... ja löytyy niitä muitakin huvipuistoja yms ja muutakin tekemistä ja näkemistä ihan koko perheelle. bonbonland jäi nimenä mieleen vaikka ei käytykään siellä. h.c andersenin talo odensessa jne jne.
ja me ei yövytty hoteleissa ollenkaan vaan matkan varrelta katsottiin noita b&b paikkoja, ainoastaan eka ja viimeinen yö Köpiksessa varattiin ennakkoon.
Legolandin lähelläkin oltiin yhdellä maatilalla n 20 km päässä Legolandissa ja ihan hyvä oli majoitus ja lapset pääsi pupuja silittelemään.
legolandissa varmaan on hotelleja mutta kannattaa miettiä maksaako siitä mahdottomia vai yöpyykö pikkusen kauempana ja säästää siinä vähän.

Uusimmat

Yhteistyössä