kesäkuussa 2010 laskettuaika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haicu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei

Tuli postissa tänään ultra aika eli 27.11 (tais olla jollain muullakin) käyn sitä ennen siellä verikokeessa jos ny siihen päädyn en ole oikeen varma.

Noita kipuja mullakin on ollut ja jos erehtyy olla syömättä yli kaks tuntia niin kyllä sen olossa tuntee vaikka on tää pahoinvointirengas kyllä se rupee heikkoo tekemään.

Olen kyllä ollut aina hyvä kerämään raskauden aikana painoa ja sairaalaan on jääny vaan justiinsa lapsen paino sitte ollaan oltu ku valas kala :)) mutta jos miehen puheisiin on uskominen nainen on kauneimmillaan raskaana eikä rintojenkaan kasvu haittaa :)))) (siis jos hyviä puolia hakee)

Nukkuminen on kyllä niitä alkuraskauden hyviä puolia tai huonoja lapset aamulla kouluun 10 tunnin yö unien jälkeen ja takas maate ja parin tunnin unet ja kotihommat ja sitte vielä ilta tirsat ja puoli 10 on jo ihan kypsä jos ei pääse nukkumaan.

Kauhialla innolla ootan että tulis ultra ja menis äkkiä tämä raskaus aika pääsis ihan oikeesti ostaan keikkea kivaa kun kaikki vauvan tarvikkeet on tullut hävitettyä jo 4 vuotta sitte.

Hyvää raskauden jatkoa kaikille ja kirjoitellaan. niin ja neuvola olis 18 päivä :)

Moikka taasen!

Täällä on kyllä hiukka kiipunu kirjoittelu into viime aikoina, kai jokainen alkaa pikkuhiljaa tottuman ajatukseen ja ei enää niin intona selaa kaikkea mahdollista netistä! =) Itellä ainakin alku innostus laantunu ja nyt osaa jo hiukan tehdä muutakin kun ajatella ko. asiaa.. Toki mielessä se on kokoajan mutta ei samallalailla kun ennen.

Ensimmäinen: hih.. täällä sama fiilis Pamela Andersson on tullu taloon!
Pikinen: Voi kun kiva kuulla, että muillakin on painon kanssa ongelmia. Musta ainakin tuntuu, että paino nousee joka hemmetin päivä. Yritän kyllä vähän rajottaa herkkuja mut muutenkin niin paska olo nii jos ei mitään saa syödä niin alkaa kyllä ärsyttämään.

Sama juttu täällä. Olis kauheen kiva jo hankkia jotain, mutta ei vaan viitti vielä kun on niin aikasessa vaiheessa koko homma. Kehdon tilaan kyllä jo heti ensi vuoden puolella kun se on ihan must - juttu! =) Varmaan kyllä ultran jälkeen (jos kaikki on kunnossa) meen ostamaan jonkin pienen vaatteen tms. Pääsee vähän fiilikseen sitten =) Kivaa!

palataan taas asiaan!

Tervehdys!
Mulla on onneks paino laskenut pari kiloa.. tosin kiloja on ennestään enemmän kuin monella viimesillään ja bmi:kin 34. Hiilarit selvästi turvottaa iltasin mahan palloksi ja suolet myllertään. Mieliteot on suolaisen puolella, lämmintä ja suolaista, ja salmiakkia.. Joskus olin 20kg pienempi kun karppasin, mutta keksit ja ihan pienet pikkuherkut, suklaapatukat yms säännöllisenä tarjontana on saanut mut nykymittoihini.. mutta, näinkin voi elää. Aikomus olis ainakin hyväkarpata raskaus ja siitä eteenpäinkin, mutta saas nähdä.

pikku hiljaa rupee kyllästyttään tää kotonaolo.. Tarttis jotain rytmiä ja ihmisiäkin olisi kiva tavata päivän mittaan.. mies lähtee aamulla töihin, ja sen jälkeen pyörin sängyssä sen pari tuntia mitä olin ajatellut nukkua, ja sitten kun vihdoin nukahdan, nukun johonkin kymmeneen ja silti väsytttää. Osansa väsymyksellä on varmaan kyl tolla toukallakin. Sitten roikunkin netissä ja teen kaikkee turhaa hyödyllisen sijaan.. No, huomenna olis työhaastattelu.. Saas nähdä miten ja missävaiheessa tuon raskauden tois esille.. onneks on se vakipaikkakin odottamassa.. tuo ois vaan kivempaa hommaa.

Mä en oo vielä noista tarvikkeistakaan hirveen innostunut, vaikka kiva oli kattella niitä kun tässä taannoin kaverin 2kk vauvalle hain potkupuvun. Tosin voipi sitä realisoitua tää raskaus parin viikon päästä jos/kun ultrassa näkyy se toukka. jotenkin tää ei vieläkään tunnu kovin todelliselta, että meille muka olisi vauva tulossa.. Kait mä uskon vasta kun se hakkaa ja potkii virtsarakkoo.. Mut 30.11 on tosiaan nt-ultra. Samalla ottavat sen verikokeen. onneks on kelan matkakorvausomavastuukatto täynnä, niin saa edes kilometrikorvaukset siitä. Niin muuten, jos joudutte ultrissa yms tutkimuksissa käymään pisempien matkojen takana, niin pyytäkää niiltä todistus hoidosta/tutkimuksesta matkakorvausta varten, niin saatte vähän rahaa takas. jos ei oo julkisia ne maksaa 0,2c/km - 9,25€omavastuu/suunta. Mulle tää oli ihan uusi juttu, ennenkuin sain pikakurssin kela-maailmaan kesällä. Samoin synnytysmatkakuluja yms saa takasin. Jos tulee käytyä vuoden mittaan usein vähänkään pidemmällä niin kannattaa hakea noita.

Tuntuu että tämän illalla alkavan huonon olon takia on kirjoittelut mulla ainakin vähentyneet.
Töissä jaksan aina ihan suht hyvin ja sitten kun kotia pääsen, niin nämä illat ovat olleet sitten kuvottavia, eikä ruoka meinaa maistua. Osaksi varmasti väsymyksestä johtuvaa.
Koska vkl mulla on ollut sitten parempi olo kun on saanut levätä heti kun siltä tuntuu ja syödä vähän väliä. MUTTA tänään on jotenkin paljon parempi olo, vaikka ollaan viikolla :) Toivottavasti on nyt jatkuvaa... Hih! Hieman vaan palan tunne kurkussa.. Ja ruokakin menee paremmin alas. Jee!

Mä odotan tuota kun tämä huono olo väistyy ja ruoka taas maistuu ja voisi vähän mässäilläkin nautinnolla :)

Mulla on paino tullut alaspäin pari kiloa. Ja mulla bmi ollut siinä 19-20. Ja tuntuu ihan kauhealle kun nyt paino tippuu, kun sen pitäisi tasaisesti vaan nousta. Mutta eiköhän se siitä kun pääsen taas normaalisti syömään :)

En ole vielä saanut postissa pahoinvointiranneketta, mutta eiköhän se huomenna jo tule. Ja voihan se olla etten sitä enää vaikka tarvitsekaan B) Toivossa on hyvä elää..

Kerrottiin isänpäivänä miehenkin vanhemmille maha-asukista. Ne olivat niin onnessaan uutisesta :) ja tänään anoppi kyseli että saako hän kertoa mummolle..heh ! Oli niin täpinöissään! Lähipiiri nyt sitten tietää raskaudesta.
Mutta sillä tietenkin mennään, että hyvin menee.
Koko ajan PE lähestyy ja odotan kyllä innolla lääkärin ultraa ja katsotaan sitä niskapoimua yms. Toiv. kaikki on hyvin. Kyllähän se hieman jännittää.
Mukavaa illan jatkoa kaikille!

Joo mulle tää ällötys ellotus on rantautunu tässä viime viikkojen aikana vasta(nyt 9+ 2-3 jotain). Huaah. Jos ei syö eiioo hyvä, mutta nyt on ollu sitä ettei tee oikeen mitään mieli..ja vähänki aikaa syömättä ni johan tuntuu inhottavalta. Tosin tänään sitten teki nakkeja mieli ja kun pääsin kotiin vedin koko nakkipaketin kun töissä olin eka oksentanu semmosen valmisjauhelihakeiton.. Ihana elämä.

Vähä vihloo mahaa tuonne sivuille, kaippa toivottavasti siellä joku otus kasvaa ja elää. Pitäs varata se ultra-aikakin. Huomenna aamulla ajattelin mennä ottaan sen sikapiikin...oliks täällä kuin moni alkuraskaudessa ottanu sitä?

kannattaisi ottaa rokote ennen kuin istukka toimii täysin, jos rokotteen joutuu ottamaan alkuraskaudessa. Mun järki sanoo, että ihan ekat viikot olis parasta aikaa ja sit seuraavat vasta rv 12 jälkeen? Itse otin kyllä rv 8, kun en aiemmin asiaa näin osannut miettiä..

Huomenta taas!

Sanni80: sulla on nyt perjantaina jo tuo np-ultra? Voi kun jännää! Onko raskaus miten pitkällä nyt? Mulla tuo ultra vasta 2 vk:n kuluttua, jolloin jo 12 vk takana. Aika myöhään musta kun tuo down seulonta on samassa niin luulin, että olis tullu viikon - kaks aikasemmin. No kaipa ne sieltä vielä saa hommat tutkittua(?)

Tiukku: Varmaan puolet porukasta on ottanu piikin, itse otin.

Vierailijalle: Oletko mistä moista tietoa saanut? Jäähän se rokote äidin elimistöön kuitenkin, joten vaikuttaahan se lapseen koko raskaudenajan jos on vaikuttaakseen. Ei se rokotteen ottohetki ole sen vaarallisempi kuin tilanne rokotteen ottamisen jälkeen.

Minä en henk. koht. usko, että sillä on mitään merkitystä koska rokotteen ottaa, kun koko taudista ei tiedetä varmoja tietoja. Uskon edelleen siihen, että alan ammattilaiset ja lukeneet professorit tietänee asian parhaiten. Minun mielestä media on ihan turhaa taas höykyttänyt ja hysterisoinut tätä asiaa, nyt jo terveysasemille vedetään jengiä turpaan jos yrittää kiilata jonossa, niin onko tässä mitään järkeä?? huh, nyt en enää jaksa pauhata koko sikataudista enää.. parempi katsoa mitä tapahtuu ja hysterisoida sitten jos tarvetta on!

Itse otin sikainfluenssa-piikin raskausviikolla 8+3. Ei mitään erityisiä oireita: käsi oli todella kipeä kosketettaessa, mutta se meni ohi vuorokaudessa. En oikein osaa ottaa kantaa mikä on hyvä vaihe raskaudessa ottaa se. Kaikenlaisia kauhujuttuja tuntuu olevan liikkeellä. Tämän aamun Aamulehdessä kerrottiin tuosta rokotteen sisältämästä kauhua aiheuttaneesta säilöntäaineesta elohopeasta, että se on etyylielohopeaa, joka poistuu elimistöstä nopeasati eikä ole vaarallista toisin kuin esim. silakoihin kerääntyvä metyylielohopea. Lisäksi on todettu ettei etyylielohopea aiheuta autismia, vaikka niin on väitetty.

Ykköseltä tuli maanataina todella hyvä BBC:n dokumentti sikainfluenssasta. Ilmeisesti tämä sikainfluenssa-rokotuskammo on perua Yhdysvalloissa 70-luvulla olleen sikainflunssa-epidemian yhteydessä käytetystä rokotteesta, joka aiheutti useita tapauksia esim. Guillan-Barren syndroomaa (aiheuttaa esim. halvaantumista). Nykyinen rokote ei ole kehitty tuosta 70-luvun aineesta vaan pohjautuu pitkälti kausi-influenssoihin käytetyistä rokotteista, jotka ovat olleet käytössä jo vuosikymmeniä.

Rokotetta suositellaan raskaana oleville siksi, että raskaus heikentää immuniteettia (elimistön keino suojella alkiota/sikiötä ettei sitä "siivota" pois vai ylipäätään kroppa on moisen kasvun edessä jo muutenkin kovilla?). Dokumentissa haastateltiin kuuden-seitsemän hengen ryhmää odottavia britti-äitejä, joista kukaan ei aikonut ottaa rokotetta. Tai oikeastaan heille oli sitä neuvolassa suositeltu, mutta he olivat saaneet niin paljon ristiriitaista tietoa rokotteesta etteivät oikein tiedä mitä tehdä. Näinhän se taitaa olla Suomessakin.

Sikainfluenssa ilmenenee useimmilla lievänä, mutta ongelma on siinä ettei ole mitään keinoa tietää/ennustaa kuka saa pahan ja kuka lievemmän version. Varsinainen sikainfluenssa-virus ei tapa vaan sen jälkitautina usein tuleva keuhkokuume. Dokkarissa näyettiin kuinka, ainakin Britanniassa ja Australiassa, kaikkein pahimpia tapauksia hoidettiin ECMO-koneella, joka hapettaa potilaan veren kehon ulkopuolella, koska keuhkot eivät pysty siihen enää. Koneessa ollaan siis kiinni 24 h niin kauan kunnes keuhkot ovat parantuneet kylliksi. Britanniassa on näitä koneita dokumentin mukaan viisi aikuisille ja 10 lapsille(!) Mikähän on Suomen tilanne?

Luin mielenkiintoisen blogin-kirjoituksen aiheeseen liittyen Tiede-lehden sivuilla. Kirjoittaja kertoi itsensä ja perheensä olevan niitä jotka saavat sikainfluenssa-rokotteen viimeisten joukossa, joten hän oli hommannut koko porukalle pneumokokki-rokotteen, joka on suurin keuhkokuumetta aiheuttava virusryhmä. Tieteen puudeli - blogit - Tiede.fi (kelaa vähän alaspäin kirjoitukseen "Rokotus vai ei?") Olisiko se sitten parempi vaihtoehto possupiikille? :-D siitä ei ainakaan meuhkata julkisuudessa niin paljon.

Moikka!

EnnaN: Sullapa oli kattava kooste siasta. Tämä pneumokokki-rokote on varmasti yhtä "vaarallinen" sikiölle kuin possukin kunhan vaan pääsee julkisuuteen samallalailla. Eihän tässä sais suolaakaan syödä ilman, että on suurinpiirtein tappamassa lastaan.. Varmaan tuo rokote on aika hakuammuntaa, kun jos se todella olisi hyödyllinen, olisi se ihan varmasti myös tarjolla niille keille rokotetta ei keritä lähiviikkoina antamaan ja varmasti tarjolla myös suurimmille riskiryhmään kuuluville.. En tiedä.. musta on näköjään tullu aika pessimisti näitten vouhotusten kanssa =)

Moi kaikille!

Aamupäivällä oli np-ultra ja siellä kaikki tosi hyvin. Turvotusta vain 0,8 kun raja on kolmen kieppeillä. Sikiö liikkui, potki ja heilutteli koko ajan käsiään sekä sydämensyke oli vahva. Pikkuinen oli neljä päivää suurempi kuin oli aikaisemmin laskettu eli mun laskettu aika on nyt 2.6 ja tänään on jo 10+6. Ollaan enemmän kuin huojentuneita ja onnellisia. Pari kuvaakin saatiin vauvelista mukaan sekä ne sydänäänet piti tietysti nauhoittaa.:-)))

Mulla on viime päivät ollut tosi huono olo iltapäivisin, iltaisin ja öisin, mutta en valita kun tietään että masuvauva voi hyvin. :-)))

Catriina ja pikkukakkoskultanen rv 10+6

Possusta vielä: uutisissa oli juuri, että Päijät-Hämeessä on sikainfluessaan kuollut 18-vuotias, jolla oli myös perussairaus. Kuudes sikainfluenssaan kuollut Suomessa. Tämä oli kolmas josta olen kuullut? Rokotteen pitäisi tarjota 90 % suoja influenssaa vastaan: mielestäni erittäin hyvä todennäköisyys. Huonommillakin todennäköisyyksillä on tehty hyviä päätöksiä. Syy miksi kaikkia kansalaisia ei rokoteta heti on se, että Suomen valtio ei ole saanut ostettua rokotetta riittävästi ja miksei ole, on se, että sitä ei ehditä valmistaa tarpeeksi nopeasti.

Mikäli päivän lehteä on uskominen niin ainakin suomalaiset kananmunantuottajat ovat ilmeisesti hyötyneet tilanteesta: vienti on kasvanyt räjähdysmäisesti :-D Rokotehan valmistetaan kananmunassa johon on ruiskutettu H ja N viruksen pintarakenteita.

Jännä kuinka eri viikoilla eri paikkakunnilla tehdään niskaturvotus-ultra. Minulle sanottiin, että se tehdään viikoilla 11-12+6. Olen itse menossa ensi maanantaina jolloin on mittarissa nykytietämyksen mukaan 11+3. Ihanaa nähdä tyyppi taas, toivottavasti siellä on kaikki hyvin.

Voi, että. Catriina oli ihan sairaan mukava lukea tekstisi. Ihanaa, onnea :)!!!
Ite pitäis vielä 1.5 vkoa jännittää sinne ultraan pääsyä.

Kyllä on itsellänikin niinkuin ekaakertaako myös kirjoitti, niin alkuinnostus hiipunut. Olo kun on ihan normaali, niin edelleen unohtelen koko raskaus asian.
Muutaman kerran jopa oon nähny unta, että oon ollu juopottelemassa..heh. Alitajunta työstää.

Juups, eipä mitään .. Palataan taasen :)

Catriina: Ihania uutisia :)

Tänään tuli postissa pahoinvointiranneke ja heti virittelin ne ranteisiin. Nyt on tunnin verran nämä jo vaikuttaneet. En tiedä johtuuko näistä, mutta nyt on hieman parempi olo..Ja sain syötyä aika hyvin ;) jee! Toivotaan että se tästä jo muutenkin alkaa helpottamaan..

Ekaakertaako?! Eilen pohdittiin tuota perjantain ultraa miehen kanssa, että sanoiko se terkka muka että nyt olisi se np-ultra.. Ensin oltiin siinä uskossa, mutta nyt alkoi mietityttämään..
Kun mulla perjantaina tulee vasta rv 9+5. Joten näkeekö ne jo silloin niskaturvotukset?! Meidän mielestä ei. Taisi se terkka vaan puhua jotain sellaista, vaikka ei nyt PE lääkärin ultraan sitä tarkoittanut?! Kun eikös se np-ultra ole joskus rv. 12?!
No perjantaina selviää :) mutta luulen että lääkäri muuten vaan katsoo ja ultraa, että kaikki ok ja pitääkö raskausviikot paikkaansa :) No kerron sitten perjantaina lisää, kun siellä ollaan käyty.
Ihan innolla ollaan sinne menossa, vaikka vähän jänskättääkin.
Mutta näkee taas pikkuisen :) Toivottavasti se siellä jaksaa hienosti.

Illan jatkoja! :)

Hep!

Sanni80 Mulla on tulossa kans 1.5 vkon päästä se niskaturvotusseulonta ja kutsussa oli että se tehdään raskausviikoilla 11-12+6.
Eli aivan oikeilla jäljillä olet :)

Tää soitti tänään ultra-ajan ja se on 23.11 eli puolentoista viikon päästä:) Sillon raskausviikko 11. Kun kysyin ,että voisko siirtää viikolla eteenpäin kun aikoja tuolle viikolle oli nihkeästi, sanottiin,että jos veriseulan haluaa ni sitä ei välttämättä enää nääkkään sitten jos lapsi onkins aanut jostain sysytä alkunsa aiemmin...eli ilmeisesti tuo viikko 11 on sitten ´kait tuon veriseulan takia hyvä ajankohta:)

Sanni80: ainakin mulla se tehosi aikalailla heti enkä vieläkään uskalla olla ilman sen verran kammoan oksentamista tai oikeestaan itä että ei taas mikään pysy sisällä ja on taas tiputus kunnossa.

Oisko kellään hyvää sivustoo mistä sais happinaamareita toi mun vauva (norjanharmaan ja jämptin sekoitus) piereskelee taas sängyn alla eikä okssennuskaan oo kaukana :)

Kovasti odotan että pääsis ultraan ei tässä enään kauaa oo.

Taidan laittaa nukkumaan on pää kovasti kipeä, kurkku kipeä ja hieman kuumetta ei tainnut keretä nöff nöff piikki tehota.

Huomenta kaikille!

Catrina: Paljon onnea!! Mahtavia uutisia.. Musta tuntuu, että mulla kanssa siirtyy toi varhaisultran antama la kun aika tarkkaan tiedän kuitenkin kierron ja muut raskauteen vaikuttavat tekijät ; )

EnnaN: Joo mä ihmettelen kanssa tota np-ultraa, kun mulla on kans jo 12+3 kun on ultra, eli jo viikolla 13.. ärsyttää kun haluisin tietenkin mennä jo mahd pian. vielä kuitenkin melkein kaks viikkoa! =/

Sanni80: np-ultra tehdään viikoilla 10-12 jos äiti haluaa osallistua erilliseen down-seulontaan. Muuten np-ultra tehdään viikoilla 10-14, normaalisti vasta vk 12 jälkeen. Näin olne antanut itseni ymmärtää =)

Tiukku: Sinäpä sen sanoit.. mä en tajua miksi mulla aika vasta rv 13!!! Grrr.. onko tää tätä helsingin kiirettä, ettei keritä vastaanottamaan äitejä oikeeseen aikaan kiireiden vuoksi?!

Pikinen: Pistä koira pois sängyn alta! Ei koiran takia kuulu omistajilla happinaamaria olla!!! Koira oven taakse nukkumaan ja mietintään olisko syytä vaihtaa ruokavaliota koiralle? Koska otin noffin? Mulla isku flunssa heti piikin jälkeen ja kuuluukin sivuvaikutuksiin..

Noin yleisesti tänne ei ihmeitä. oon jo aika monelle kertonu raskaudesta, tuntuu, etten halua asiaa piilotella enää. Toki toivon kovasti ettei tarvii huonoja uutisia ultran jälkeen kertoa, mutta se on elämää sekin.. eikä sille mitään voi. Olot normaalit, aamuheikotukseen auttaa aika kivasti aamulenkki koiran kanssa ja lasi kylmää appelsiinituoremehua! Muuten ei oo tarvinnu hirveesti ihmetellä.

ekakertaako? : Koiralla ruokavalion muutokset tee mitään oon viemässä sitä lääkäriin ku sais vaan lääkärin kiinni.
Ei se suostu muualla nukkumaan ku mun sängyn alla tai sängyn vieressä se pitää vahtia siinä eikä kukaan pääse liikkumaan niin ettei se mua herättäisi edes lapset vessaan toisaalta hyvä kun likka kävelee unissaan.

Otin sikapiikin reilu viikko sitte meinasivat että jos olo ei asetu 2 päivän sisällä ne ottaa testin ja varmistaa ettei ole sikatautia.

Pitkästä aikaa jaksan tovin kirjoittaa! Ollaan kerrottu jo pari viikkoa sitten tuleville isovanhemmille ja parhaille ystäville tulokkaasta. Sen jälkeen on ollut jotenkin outo olo eikä raskautta jaksa "hehkuttaa" kenellekkään, ja nyt miettii kannattiko kertoa niin aikaisessa vaiheessa.. Alkuraskauden ultrassa käytiin ja nt-ultra olis 24.11, sillon kasassa 11+3.

Käyn kyllä lueskelemassa palstaa lähes päivittäin muttei vaan ole ollut asiaa kirjoitella. Jotenkin jarrut päällä, ja haluaisi olla omissa oloissaan eikä todellakaan kiinnosta kuunnella kuinka jollain tutullakin oli alkuraskaudesta oiretta sun toista.
Luettuna kiinnostaa, mutta keskustelu ei. Haluasin käpertyä lämpimän viltin alle ja olla omissa oloissani, ehkä kutoa jotain, ja uskoa siihen että kaikki menee hyvin :)

Joka toinen hetki mietin kaikkea kamalaa ja joka toinen ajattelen jo hyvin pitkälle, esim tarha ja kouluasioita.. Välillä olen jo melkein päättämässä minkä pinnasängyn ostan ja sitten taas tulee paniikkijarrutus enkä uskalla miettiä mitään.. Tosi sekava olo. Ehkä tämä tästä.

Ei uskois että marraskuussa tulee ikävä aurinkolaseja! Kävin koiran kanssa lumisessa metsässä lenkillä, ja oli aivan ihana keli! Ja aika hymyssä suin kuljeskelin muutenkin, sain aamulla puhelinsoiton, että minut oli valittu eilisen työhaastattelun perusteella hakemaani työhön..! Se lopullinen valinta menee vielä hallituksen kokoukseen loppukuusta, mutta aika mahtavaa! Tosin voihan olla että ne sen hallituksen päätöksen nojalla tms ei hyväksy mua, mutta nou kän duu sitten. Kerroin meinaan aamulla valinnasta soittaneelle toimitusjohtajalle että olen alkuvaiheessa raskautta, ja että haluan tässä vaiheessa tuoda tämän asian esiin jottei tule myöhemmin yllätyksiä. Sanoi kuitenkin että he tulevat esittämään valintaani firman hallitukselle. Lain mukaanhan raskaus ei ole syy olla valitsematta työhön. Mutta aika upea homma, etenkin jos ne oikeesti palkkaa mut tietäen että olen raskaana. Ja jos ne ei ota mua, niin se on niitten oma häpeä, ja sit mä vaan meen vanhaan hommaan, käyhän sekin sen 4-5kk mitä kerkeen olla töissä, menee vaikka päällään seisten.. :)

Ei edelleenkään tunnu raskaalta, kuvotuskin on vähentynyt, hyvä niin.

Rv 8+4

Heips!

Lounas tauolla taas kirjuutan, kun joutuu työpisteen ääressä aina syömään joka tapauksessa... =)

Pikinen: Toivottavasti ei oo sika iskeny..

esikko-81: Mietin myös, että onko järkevää kertoa tuttaville raskaudesta näin alussa, mutta kuten jo moneen kertaan mainittukin niin, se on elämää jos jotain ikävää tapahtuu. Ystävät ja tuttavat ovat varmasti suurena apuna prosessi läpikäynnissä tuolloin.. Mulla sama, että välillä kattelen pinnasänkyjä ja hoitopöytiä ja olin jo yhden uuden hoitopöydän myyntipalstalta ostamassa, mutta sit tuli järki käteen, ettei nyt ihan vielä ole kuitenkaan sen aika...

Vintti 10: Onnea uudesta työpaikasta! Ja todella hienoa, että kerroit raskaudesta rehellisesti. Se olisi nimittäin myöhemmin irtisanomisperuste jos selviää, että raskaus on ollut tiedossa työnhaku vaiheessa ja siitä ei ole kertonut. Nyt jos sinut palkkaavat ovat todella halukkaita sinut paikkaan ottamaan koska heti ovat valmiita maksamaan nämä yritykselle koituvat kulut ja ottamaan äitiyslomansijaisen tilallesi paluusi saakka! Onnea vielä!

huh.. tulipahan syötyä katkarapu salaatti, tosin nyt vasta tuli mieleen, että saanko edes katkarapua syödä?? no meni jo.. =)

Kävin sikainfluenssa päivystyksessä ja oireiden mukaan todettiin sikainfluenssaksi ja sain myös lääkityksen. Kyselin lääkkeen haitoista sikiölle ja sanoi että huonompi vaihtoehto on sairastaa kun syödä se lääke.

oleskelen ny muutaman päivän vain kotosalla ilman vieraita ettei tartuta muihin.

Pikinen: Voe rähmäkäpälä! Juo paljon, syö mitä mieli tekee ja hoe "Mene metsään sika, mene metsään." :-D Huono vitsi...Mutta paljon positiivisia ja parantavia ajatuksia.

Viikko 11+0 poksahti tänään käyntiin. On ollut ihmeen hyvä olo jo melkein viikon, ei pahoinvointia. Tosin hammastahnasta on tullut pieni kynnyskysymys. Johtuu varmaankin siitä parin viikon takaisesta maanantaista jolloin laattasin sekä aamulla että illalla ja laukaiseva tekijä oli hammastahnavaahto nielussa, joka sai aikaan kakomisrefleksin. Puoliso käy aina hokemassa vessan ovella "Hammmastahna on ystäväsi."

Ainoa varmaankin raskauteen liittyvä oire on iltaisin valtaava sykkämielisyys. Voi liittyä väsymykseen, mutta onneksi mies jaksaa helliä ja lohduttaa.

Maanantaina nt-ultra ja sen jälkeen kerrotaan isovanhemmille. Ihanaa! Teki tänään niin mieli kertoa työkaverille, joka mietti, että hänen kesälomansa on vasta elokuussa ja pitäisi lähteä perheen kanssa reissuun kesäkuussa, joka on minun lomakuukauteni ensi vuonna. Tai no auttaako se mitään kun minä olen kuitenkin poissa. Äitiyslomalla, hih.

Huomenta uudelleen..

Onnistuin jotenkin lähettämään ton viestin liian aikasin.. No mutta kirjoittamani piti, että näin se vaan raskaus unohtuu aika ajoin. Olin eilen syömässä tapaksia kaverin kanssa ja ennen kun tajusin olin jo yhden satsin syöny ja mukana oikein kivasti mozzaellaa.. huh.. Menin tarkistamaan, että onhan tuo syömä kelpoista kamaa meille raskaillekin, mutta eipä ollut pastöroitua ja ulipa jotain ulkolaista mozzarellaa! hitto, että harmittaa ja pelottaa. Eipä asialle mitään enää voi, kai näitä tulee jokaiselle jossain kohtaa eteen.. = ( No toivottavasti ei tauti iske!

Ei muuta erityistä tänne..

Yhteistyössä