kesäkuussa 2010 laskettuaika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haicu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Neuvolassa käyty ja kaikki arvot olivat ok..laskettuaika on nyt sit neuvolan mukaan 18.6 mutta ultassa sitten varmistuu, joka onkin tämän kuukauden lopussa,jee!
Viikkoja nyt 7+5 ja oireina väsymys ja ruokahaluttomuus ja pikkasen pahoinvointia eipä muuta.
Sikarokotetta en ottanut,olisin sen nyt saanut.Seuraavat rokotteet jaetaan joulukuun ekalla viikolla joten ajattelin sinne asti odotella ja viikkojakin olisi kertynyt sen 12 sitten. Tuntuu vaan varmemmalta ottaa myöhemmin se piikki ja näin hyvä jos sinne asti terveenä pysytään.
Eipä tässä kummosempia...päikkäreille kun pienokainenkin nukkuu :)

Mä en kans ole ottanut sitä sikarokoitetta. Päätin etten nyt vielä ota. Annan viikkojen mennä vielä eteenpäin. Toivon vaan koko ajan ettei sika vielä tulisi moneen viikkoon tänne etelään :)
Mulla oli tuossa jo parempaa jaksoa..ettei niin huono olo ollutkaan. Mutta nyt on taas sitä tullut ja jotenkin se on enemmän illlalla. No kyllä se tästä. Se tulee ja menee.
Mulle kans neuvolasssa sanottiin että 16.6 olisi laskettu aika, mutta itse veikkaan että kyllä se silloin 13.6 on.. Mutta aikanaan se kyllä selviää :)

Moikka!
Olen nyt virallisesti poistunut odottajien listalta. 10+0 asti päästiin ja eilen sitten homma keskeytettiin kaapimalla. Se mitä odotin oli pahasti epämuodostunut ja vaihtoehtoina olisi ollut odottaa, että sen sydän pettää itsekseen tai sitten näin.
Nyt olen tavallaan jo vähän helpottunut, sillä tämä kierros on ohi ja katseen voi suunnata taas tulevaan.
Toivottelen onnea ja voimia kaikillle kesä-äideille. Minä toivottavasti liityn seuraanne sitten syksyn puolella!

Varasin eilen np-ultran puolentoista viikon päähän ja siihen liittyvät verikokeet ensi viikolle. Nyt mieskin tulee mukaan. Irvistelee vaan sitä, että anturi tökätään tässä vaiheessa vielä sisälle eikä tehdä vatsan päältä niin kuin elokuvissa. Mikähän siinä hänestä niin hirveää on, jotain miehistä mustasukkaisuutta siitä, että jokin muun tunkeutuu hänen naisensa kehoon? Yhden "tunkeutujanhan" hän on sinne jo itse pistänyt :-D Ehkä se on hänestä vain jotenkin liian intiimiä.

Päätimme, että jos ultrassa on kaikki hyvin, kerromme vauvasta perheelle, töissä jne.

Sikapiikki-käsivarsi ei ole enää kipeä ja olo on muutenkin oikein hyvä. Huokailin vain eilen hiljaa mielessäni kun työkaverit puhuivat kahvipöydässä, että kuinkahan odottavat äidit uskaltavat ottaa sikapiikkejä, koska pidettiinhän Talidomiakin aikanaan vaarattomana ja kuinkas sitten kävikään. Äitiyden huonon omantunnon ensi kaikuja...

Joku kyseli vatsanippailuista: niitä on ollut mullakin. Vähän sellaisia mekkamaisia nipistyksiä aika ajoin. Olen ymmärtänyt, että johtuvat kohdun kasvamisesta.

Poistun ketjusta ja toivotan kaikille hyviä jatkoja!

2.6.2010 Corianteri, ensimmäinen
?.6.2010 KiiraLiina, toinen
4.6.2010 Nimbu,toinen
6.6.2010 Catriina, toinen
10.6.2010 Ekaakertaako?, ensimmäinen (5.6.2010)
10.6.2010 Jänskättää
12.6.2010 Kesävauva, ensimmäinen
12.6.2010 Esikko-81
12.6.2010 Camelia
13.6.2010 Sanni80, ensimmäinen
17.6.2010 Pinja28, ensimmäinen
18.6.2010 Yammy mammy, ensimmäinen
19.6.2010 Helmiisi, toinen
21.6 2010 Vintti10 ensimmäinen
(24.6.2010 barbalala, toinen - esikoinen syntyi 17.11.08)
? Barbara69
? EnnaN
? Tiukku

Neuvolan mukaan La ois siis 12.6.

Täällä taas aamulla oksenneltiin..mulle tulee oksu olo aina heti aamusta just sillain et ku kerkii käymään veskissä tai tänä aamuna alottelemaan aamupalaa ni johan tulee kaikki sitten ylös:(. Onneks ei muuten oo huonoo oloa ja tämäkin alkanu tässä viime aikoina. Tosin jostain luin,että raskaushormonit saavuttais huippunsa näillä viikoilla ja monilla alkaakin se pahoinvointi siis juurikin näihin aikoihin.

Kävin ostaan apteekista D-vitskuja. Tjooh, mun pitäs jaksata varata se ultra-aika jorviin. Ehkä perjantaina soittelen. Toivottavasti on kaikki kunnossa.

Corianterille paljon tsemppiä ja voimia.

Suru puserossa :( Tänään nähtiin ultrassa että raskaus on mennyt kesken, viikkoja 8+5. Maanantaista saakka ollut kipuja ja vuotoja. Alkujaan todettiin kaksosraskaus josta toinen jäi kyydistä reilut kaks iviikkoa takaperin ja nyt menetettiin toinenkin.. Lääkäri antoi vaihtoehdoiksi jäädä tyhjennykseen osastolle tai tehdä se kotona. Valitsin jälkimmäisen. Aloitankin pillereiden oton nyt...

Kivut olivat voimakkaita kramppeja, menkkamaista jomotusta ja parasetamolia piti ottaa, vuoto oli kirkkaanpunaista ja sitä tuli "menkkojen verran".

Olo on todella hämmentynyt, itkuinen, epätodellinen, surullinen. Mietin koko ajan ensi viikkoa kun adoptiokoiramme saadaan kotiin Romaniasta, se on sellainen asia johon voi lohduttautua vaikkei lasta korvaa.

Hei Kaikille!

huh, Täällä onkin aika synkkiä uutisia aika monelta suunnalta, joko joukosta on joutunut 4 poistumaan?? = ( = ( Ei kivaa todellakaan.. Halaukset kaikille ja tsemppiä uudelle yritykselle!

Mä oon ollu tässä vuoteen omana melkein viikon. Sikapiikin jälkeen nousi kuume, tosin olin flunssanen jo valmiiksi, joten johtuuko siasta vai ihan normi flunssasta, mutta maanantaina lähdin kesken päivän pois ja nyt tulin takasin töihin. Kuumetta ei ollu kovin paljoa, korkeimmillaan 37,4, mut se kesti sen 3 päivää.. Vissiin tohon piikkiin kuuluu sivuoireina kuumeilua..

Sika sitten on tullu jo e-suomeenkin, kaverilla on tauti ja just radiosta kuulin, että toinen juontaja potee samaa tautia kotona.. Kohta näitä siis alkaa olemaan vähän enemmänkin varmaan.. no toivottavasti säästytään taudista ja sen aiheuttamilta jälkitaudeilta!

Voinnit on muuten normit, samaa settiä.. ei oikeestaan muutoksia pahemmin, vähän etova olo edelleen helpottanu, mutta visiiin uus "aalto" tulossa näillä viikoilla, mikäli nyt tilastot pitää paikkansa..

Näin täällä (rv 10)

Moi kaikille,

Ikavä kuulla huonoja uutisia, olen tosi pahoillani kaikkien menetyksen kokeneiden puolesta. itsellä kaikki toistaiseksi hyvin. Tänään alko viikko nro.8 :). Otin tiistaina sika-rokotteen, eikä lievää päänsärkyä huolimatta ole mitään oireita ollut..

Tosi ikäviä uutisia, pahoittelut teille Pyry ja Camelia. Hieman tavallaan hirvittää mennä aikanaan sinne ultraan (nt viikolla 11) kun ei ne aina välttämättä ole hyviä ne uutiset mitä sieltä saa. Mutta toisaalta pakko ajatella että tilannehan on jo nyt siellä kohdussa se mikä siellä on, eli eipä se siinä ultrassa muuksi muutu.. Ja nuokin kuuluu asiaan. mutta jos paristakymmenestä jo 4 on mennyt kesken niin aika kova prosentti, 20%? Perhesuunnittelusivujen mukaan 12-15% todetuista raskauksista menee kesken..

Täälläkin kuvotus voimistuu, muuten ei vielä muuta konkreettista oksua onneks oo, ja kaikkee pystyy syömäänkin.

rv 7 ja risat

Tsemppiä Pyrylle ja Camelialle! On varmasti vaikeaa, kun joutuu pettymään ja mukautumaan taas uuteen elämäntilanteeseen.

Mulla oli eka neuvola tänään. Epäilin terkalle, että liekö ees masussa ketään, kun on niin vähän oireita. On jo alkanu tuntumaan siltä, että ois sittenkin pitänyt maksaa, että ois päässy yksityiselle alkuraskauden ultraan. Aika kuluu niin hitaasti. Ja jos kaikki ei oo kunnossa, niin tietenkin haluaisin tietää sen heti! No, eka ultra varattiin ja se on vasta 25.11, joten melkein kolme viikkoa tässä vielä pitää jännittää...

Nyt siis neuvolan mukaan 9+0 ja laskettuaika 11.6.

Moi kaikille!

Ja pahoitteluni surun kokeneille.. :(

Otin ite tänään piikin sikaflunsaa varten. Rokotuksesta on pian 4h ja ainakaan vielä ei oireile mitenkään. Ihan normi olo.
Muutoksia olotilaan ei ole tullut.
Alavatsa on hieman pyöristynyt.
Neuvola oli maanantaina ja lähete meni niskapoimu-ultraan ja kutsu tulikin 3 vkon päähän :). On taas seuraava etappi mitä saa jännittää.

Oikein hyvää viikonloppua kaikille!

T Rv 9+5

Voi surku :( Onpa tänne tullut huonoja uutisia.Voimia surun kokeneille. Kyllä se laittaa miettimään niin paljon. Ja kyllä sitä ensi viikon perjantain lääkärin ultraa nyt jännittää..Pelkää ettei siellä enää mitään olekaan. Välillä tulee sellainen olo ja taas toisella hetkellä uskoo että hyvin menee. On tämä yhtä vuoristorataa.

Ketkä kaikki on possurokotteen ottanut?!
Taitaa mennä aika Tasan..
Mä en ole sitä ottanut.

Huono olo on minulla jatkunut. Vaikka luulin jo yhdessä vaiheessa, että kyllä se nyt loppui jo.. Niin nyt on tässä ollut niiiiin paha olo. Mutta kai se tästä. Viikko meni töissä ja siellä jaksoin suht hyvin, mutta kaikki illat kun kotia pääsin ei enää niin hyvin voinutkaan. illat menneet pötkötellessä ja palan tunne kurkussa..Kuvottaa ja yököttää ja mikään ei meinaa maistua. Ja aikaisin ollaan menty nukkumaan.
Yleistä on aamupahoinvointi, mutta mulla on ihan selkeästi iltapahoinvointia. Onkohan tuo nyt sitten normaalia.. Kaikkea sitä miettii.
Voimia ja iloa kaikille! :)

mulla kanssa laskettu aika 16.6.
Oksentanut olen muutaman kerran ku pahoinvointiranneke on jäänyt hyllylle
(saa hankittua osoitteesta pahoinvointi.fi maksaa vajaa 18 euroa ja tietoa on myös muutenkin)

Olo on turpee niinku olis jo pitemmälläkin ja ruokahalu mahtava :)
Nukkua vois vaikka koko ajan mutta lapset (9ja 7) tarvivat seuraa.

Otin rokotteen ja ei ollut mitään muuta ku käsikipua.

Teratologinen laitos kaipaa tietoa oireista raskaana olevilta sikainfluenssa rokotteen ottaneilta.
Jos haluat tai viitsit soita tuonne nro 09-4717 6500 numero vastaa arkisin kello 9-12 tai käy khatoon netistä googleta teratologinen tietopalvelu

Kiitos Anne, kun kerroit pahoinvointirannekkeesta. Tilasin sen heti. On sen verran kauhea olo tässä ollut ja ruoka ei meinaa maistua. Ja nyt ole rv 9 ja jos huono olo vielä jatkuu rv 13?! asti..niin on tässä vielä viikkoja. Joten kaikki apu ja kokeilut ovat nyt tervetulleita :) Kiitos! Toivottavasti tehoaa myös minulle!
Odotan innolla ranneketta ja toivottavasti tulisi nopeasti.

Kiitos Anne, kun kerroit pahoinvointirannekkeesta. Tilasin sen heti. On sen verran kauhea olo tässä ollut ja ruoka ei meinaa maistua. Ja nyt ole rv 9 ja jos huono olo vielä jatkuu rv 13?! asti..niin on tässä vielä viikkoja. Joten kaikki apu ja kokeilut ovat nyt tervetulleita :) Kiitos! Toivottavasti tehoaa myös minulle!
Odotan innolla ranneketta ja toivottavasti tulisi nopeasti.

Hei kirjasin itteni ny sisään joten olen ny sitte pikinen.
Toivotaan että saat saman tehon kun minäkin. Olen kandelta ensimmäiseltä oksentanut ensimmäisen 4 kk ja ny ajattelin että kaikki konstit kehiin ei enään jaksa samaa rumpaa siis koti sairaala väliä.

Ilmoittele miten kävi :)

Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille!

Viikonloput ja iskänpäivät on vietetty.. huh, olipahan taas kierrettävää kylillä! =)
Perjantaina tuli postissa kutsu neuvolaan 24.11 ja seuraava aikakin tuli samalla, eli se sitten 19.1.. hih.. aika jännää. Vielä ei hirveemmin jännitä asia, mutta varmaan kerkee muuttumaan mieli kun h-hetki lähenee, vaikka varhaisultrassa kaikki olikin kunnossa..

Voinneissa ei mitään ihmeitä muutoksia. Viikonloppuna oli vaan nivuset ja lantionseutu selän puolelta tosi kipeänä yhden päiv. Tuntuu, että mitä vaan ihmeellistä tulee niin ei osaa olla siitä suuremmin enää ihmeissään, kun niitä on koko ajan. Kaipa se niin pitääkin olla kun muutoksia tulee ja tapahtuu niin hirveesti raskauden aikana. Itse oon pähkäilly asian niin, että jos kipu ei ole liian voimakasta tai jos ei ole vuotoa en asiasta huolestu.. se kuulunee todennäköisesti asiaan. Pääsee paljon helpommalla itse kun ei mieti ja pähkäile jokaista kolotusta ja kipua.

no eipä tässä ihmeitä näin maanantaina.. Kirjotellaan taas..

(rv. 11)

Mun pitäs soitella sinne ultraan sitä aikaa...apuva. nyt ois sitten vissiinki 9+1. Vois ehkä soitella tänään tai ainaki tällä viikolla, jotta sais ajan millon ei tartteis olla töistä pois. Meen sinne ultraan jorviin ja ja jos kaikki menee niinku pitää ni siellä kait ois tarkotus sintinkin joskus syntyä.. Sama sairaala ois hyvä olla missä ultratkin tehdään.

Käääk apuva. Jännittää ja pelottaa jo aivan mahottomasti etukätteen:). Pitäs kait se vaan oppia et ihan turha on nousta sängystä ylös ilman,että on syöny/juonu jotain..se kostautuu. Mietin sitäkin,että jos ultrassa ei oiskaan hyviä kuulumisia niin sepäs se vasta kurja joululahja oliskin:(. Toivonkin,että kaikki on ookoo.

Ai niin tuli vahingossa paljastettua äiskällekin tuossa perjantaina asia..isukkikin tietää siis. No mut eipähän tartte mitään salaillakaan jos tulee on gelmia sitten.

Tuosta ultrasta vielä, meinaatteko ottaa sen yhdistelmäultran? Eli ultran lisäks verikoe missä määritellään se olikse nyt downin syndrooman todennäkösyys?

Tervetuloa joukkoon pikinen! Mulla alkoi eilen rv 11 eli nyt masussa asustaa kaiken toivon mukaan jo sikiö. Ylihuomenna aamupäivällä on np-ultra ja sen jälkeen heti se veriseulan verikoe. Jos en olisi halunnut tuota veriseulaa niin np-ultrakin olisi ollut vähän myöhemmin. Jännittää jo!!!

Mulla oli ällötys suht kokonaan poissa lauantain ja eilisen aamupäivän, mutta kun eilen iltapäivällä heräsin päikkäreiltä oli tosi huono olo, joka jatkui ihan nukkumaanmenoon saakka. Lisäksi väsymystä on vielä, mutta ei enää niin paljon kuin esimerkiksi pari viikkoa sitten. Onko teillä muilla ollut repäisykipuja? Mulla on ollut pari kertaa. Tuntuu tosi kovasti nivusissa kun yhtäkkiä vaihtaa asentoa. Ihan pakko mennä pitkälleen kun sattuu niin paljon. Kipu ei kyllä sitten kestä kuin alle 5 sekuntia.

Sikapiikkiä en ole edelleenkään ottamassa.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille kesävauvan odottajille!

Catriina ja pikkukakkoskultanen rv 10+1

Hei vaan kaikille!

Olen ollut aivan mielettömän väsynyt iltaisin, etten ole jaksanut kirjoitella.

Kovasti on ketjussa tullut surullisia uutisia, joten alkaa itseänikin jännittää melkoisesti se ensimmäinen ultra, joka on 27.11. Voimia teille kaikille menetyksen kokeneille!

Epätodellinen olo vaivaa, ajatukset seilaa päässä. Ensin kaikki tuntuu olevan hienosti ja hetken kuluttua taas ei. Uskomatonta. Väsymys on todella kova ja nukkua voisi vaikka kellon ympäri. Pahoinvoinnin tunne tulee silloin, kun on nälkä. Kertaakaan ei kuitenkaan ole oksettanut. Turvotusta on ja tuntuu, että iltaisin vatsa on kuin olisi jalkapallon niellyt.. =), muutoin kuitenkin vatsa on vielä lähes huomaamaton.

Nyt menossa rv9+2 ja odotan sitä, että saan oman energisen itseni pian takaisin.

Niin ja otin sikapiikin, vaikka ensin epäröin kovasti. Nyt se kuitenkin alkaa tuntua hyvältä päätökseltä, kun työkaverit kaatuvat yksi toisensa jälkeen vuoteen pohjalle.

iloista odotusta!

Moikka taasen!

Tiukku: Juu kyllä mulla on myös sen Down seulonta samassa.

Meille täällä HKI tulee ultra-ajat postilla kotiin, ei saa paljon itse vaikuttaa asiaan. Inhottavaa vaan kun tietenkin eka ultra niin, että miehellä vaikea päästä mukaan. Toiseen pääsee kyllä osallistumaan, mutta tässä ekassa kun näkee paljon enemmän kaikkea... =(

Catriina: Joo kyllä on ollu kipuja, mut ei ihan tollasia kun sulla. Mulla enemmän sellasta kipua kun nousee sohvalta niin ei meinaa päästä ylös eikä enää alas kun on niin kipee selkä. Mut varmaan vastaavista syistä nämä kivut kun sulla..

Kesävauva: Samoin en ole katunu sikapiikin ottamista kun täällä etelässä alkaa tuota tautia jo ihan oikeasti olemaan ja onneksi menin ajoissa kun nyt media hysterioinut tilanteen siihen, että jo 100m jonot piikille! Sairasta! huh. Mutta onneksi se jo sisuksissa ja omalta osalta varjelemassa vauvaa.

Kävin aamulla sikiöseulonnan verikokeissa. Tehokas hoitsu: otti viisi putkea verta viidessä minuutissa. Ei turhiä lätinöitä :-D En ollut huomannut toisen lähetteen takana ollutta suostumusta näytteen käyttöön jossain Kansanterveydenlaitoksen tutkimuksessa. En ehtinyt oikein lukea mikä se oli: sain vain käskyn vastata kyllä tai ei ja vetää nimeni alle. Ilmeisesti kuitenkaan henkilötietojani ei voida tuloksista selvittää. Mikäköhän tutkimus on kyseessä?

Varsinainen niskaturvotusultra on viikon päästä. Downin syndrooman lisäksi voi ultrassa käsittääkseni paljastua muitakin epämuodostumia/ongelmia.

Täällä saa onneksi itse vähän valita aikaa kyseiseen ultraan. Sain sellaisen että mies pääsee mukaan ja en joudu juurikaan olemaan töistä pois. Odotan kyllä jo innolla että voin kertoa missä mennään. Ei tarvitse koko ajan miettiä hyviä valkoisia valheita.

Sain neuvolasta seuraavan ajan marraskuun loppuun. Joko siellä tehdään se eka ultra vai onko se taas jutustelua?

Sanni80: Minulla on kanssa iltapahoinvointia, aamu on voinnin kannalta parasta aikaa. Väsymys ja huono olo alkavat hiipiä päälle siinä kuuden aikaan ja muuta lääkettä ei oikein ole kuin syödä iltaruoka ennen sitä ja mennä pitkälleen.

Olen myös ollut todella tyytyväinen siihen, että otin sikapiikkini jo viikko sitten. Työkaverin tytär sai tartunnan viikonloppuna.

Ekakertaako?: Minulla taisi olla tuo sama flunssa kuin sinulla. Sain sen jo ennen sikarokotetta. Kuumetta oli 37,5, mutta muuten ei erityisemmin mitään oireita. Ainoa on sitkeä nuha joka alkoi jo ennen tuota flunssaa ja jatkuu edelleen.

Mois mois!

Ei oo tullu sikarokotteesta mitn suurempia oireita. Käsi oli hieman kipee muutaman hetken, mutta hyvin sen kanssa pärjäs.
Meillä kans on nyt 2 vkon päästä sinne niskaturvotus-ultraan aika ja seuraava neuvola siitä viikon päästä.
Menee viikot nopeaa. Ei oireita oikein täällä, paitsi et isorintaisena muutenkin tuntuu et noi tissit on ku pamela anderssonilla..hahh :))

Ite jotenkin tosi helpottunut kun piikki otettu ja suojaa nyt taudilta toivon mukaan.

Kaikkea hyvää teille kaikille!!

ps. saatiin anopilta ensimmäinen body lahjaksi :) ihana, kun ei ite oo vielä malttanut mitn ostella.
Sitä on mukava hipelöidä!!

Yhteistyössä