kesäkuussa 2010 laskettuaika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haicu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa!

Tänään 6 raskausviikkoa täynnä! Rinnat edelleen arat, muita oireita ei juuri ole. Sikapiikin sain eilen ja se oli kuin nukutusainetta olis pistetty, illalla kauhea väsymys ja pistokohta arka.
Niin ja laskurin mukaan meillä laskettu aika kesäkuun lopulla...joskin suuri epäusko on että oikeasti raskaana on, ehkä ultran jälkeen sitten asia konkretisoituu....

Huomenia!

Tulipahan taas nukuttua semmonen aboutti 11 tuntia:D. Ihanaa.

Eilen tuli myös neuvolasta postia, kaikenmaailman lippu lappuja niin downin seulonnasta ja ultaäänistä d-vitamiiniinja vanhempien alkoholin käyttöön ja sitten sellanen paksu pehmee vihkonen "meille tulee vauva":D

Vähän tuota eilen illalla lueskelin ja mieskin selaili, vaikutti ihan kivalta jutulta. Pitänee kaikki kymmenen miljoona monistetta lukea vielä tässä tarkemmin:).

Mäkään en sitten varmaan saa sitä sikarokotetta kun en aio käydä alkuraskauden ultrassa:(.Höh. Muuten kyl mieli on semmonen ,että ottaisin sen jos vaan saisin.

Tiukku, eikö sen sikapiikin saa teillä neuvolasta omana jakonaan? miten se liittyy varhaisultraan (eiks just se oo yksityisellä?)
Itse otan piikin, jos ja kun sitä tarjotaan. kattelin sitä A-plus-keskustelua, ja uskon ettei siitä mitään pahapahaa seuraa. se odottava äiti oli kovin kaikkivoipaisen oloinen ja luotti kovasti omaan kontrolliin ja probiotteihin (?) sekä D-vtamiiniin. Eli että itse voi vaikuttaa sairastumiseensa.. Voi toki jotain, mutta silti elämässä voi sairastua ja tapahtua vaikka kuinka eläisi ns. terveellisesti.. ja sit se voikin olla aika iso henkinen kolaus kun ei niin pitänyt sattua ja kuiteskin sattui.. Kaikki pelkää sitä adjuvanttia, vaikka ei edes tiedä mitä se on, kuulostaa vain pahalta. ja se thl:n rokotenainen se purki ja se infektiolääkäri sen jälkeen sanoi että ei oo vaarallista..
eli otan sen. Raskaudessa voi mennä niin monta asiaa pieleen, ja valmis terve lapsikin voi kuolla, mitäpä noita murehtimaan. Päivä kerrallaan, toivotaan parasta ja iloitaan pikkujutuista. kuten siitä että pahoinvointia ei vieläkään ole ilmassa, vaikka käsittääkseni viikko 8+0 ois nyt. Tiistaina neuvolaan ekaa kertaa. Kerroin jo yhdelle kaverille, jonka kanssa näitä lisääntymisiä on joskus mietitty, lähinnä sen kannalta että ei olla niin kauheen lapsirakkaita. Tein toisenkin testin tässä taannoin, huvikseni kun kaapissa oli. ja sen mukaan ollaan edelleen raskaana, vaikka tosiaan oireet on aika vähäiset. :)

Hieman myös mietityttää nää talven vaatteet, missä vaiheessa käypi housut yms pieneksi. Onneksi se loppuaika on jo mekkokelejä, joten siinä mielessä päästään helpolla, ja on suht helppoo ommella vaikka ittekkin jotain ja muokata vanhoja. Fleecejä ois ainaskin helppo kotiin ommella talveks, työvaatteet onkin toinen juttu.
Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Täällä Kuopiossa siis tehdään neuvolan puolesta vain joko alkuraskauden ultra tai np-ultra, molempia ei mun ymmärtääkseni saa. Alkuraskauden ultra tehdään vain niille, jotka eivät halua seulontoja eikä näin ollen myöskään np-ultraa. Koska haluan np-ultran, minulle ei ole tehty siis alkuraskauden ultraa, ja eka neuvolakäyntikin on vasta viikon päästä, jolloin kasassa on 9+0. En halua maksaa yksityiselle alkuraskauden ultrasta, odotan mielummin np-ultraan. Kun menin joukkorokotuksiin, en saanutkaan sikainfluenssarokotetta, ja perusteluna oli, ettei ultraa ole tehty. Mihin se sitten perustuu, en tiedä. Mulle vaan tuli mieleen, että neuvolassa ajatellaan, että joku saattaa "tekeytyä" raskaaksi, jotta saa rokotteen. Tiedän siis kuuluvani riskiryhmään, mutta en saa rokotetta. Kuopiossa rokotetaan muihin riskiryhmiin kuuluvat ensi viikolla terveyskeskuksessa. En aio mennä rokotetta kysymään, koska todennäköisesti siellä ei uskota minun olevan raskaana, koska minulla ei ole vielä neuvolakorttia. Mutta kunhan eka neuvola on ensi perjantaina, niin otan asian puheeksi. Toivottavasti en saa tautia ennen kuin saan rokotteen ja siitä suojan, tai joudun haastamaan Kuopion kaupungin oikeuteen :D

Otin sikainfluenssa rokotteen viime viikolla, selvisin oireetta siitä. Syinä oli että raskauden lisäksi minulla on myös astma joten kuuluin kahteen riskiryhmään ja täällä pohjoisessa se on levinnyt aika nopsaan..päätös ei ollut yksinkertainen kuitenkaan..

Pahoinvointi on helpottanut viimeisen viikon aikana huomattavasti alkuaikaan mutta vatsassa tuntuu sitten sitäkin paremmin :) Kahden viikon päästä eka neuvola, sitä odotellessa.

Rv 8-0 :)

Terve!
Muutaman päivän tässä mietittyäni päätin kirjoitella teille, helpottaa se varmaan omaakin oloa vähän.

Kävin siis torstaiaamuna siellä varhaisultrassa. Onnittelut Sanni80! Mulla ei valitettavasti mennytkään yhtä onnekkaasti. Kahden eri lääkärin ja ultrakojeen jälkeen tulos oli se, että nyt ei kaikki ole ihan niinkuin pitäisi. Minulle ja miehelleni (luojan kiitos että oli mukana!) ei tästä tapaamisesta jäänyt hirvittävän paljon mieleen, sillä kuvia tutkittiin pitkään ja hartaasti ja tulos oli heikko. Siinä vaiheessa kun lääkäri rupesi selittämään löydöksiään, olin itse jo niin sokissa, etten oikein muista.

Ensimmäinen kommentti lääkäriltä taisi olla sitä luokkaa, että onko suvussa kaksosia, seuraavaksi kuitenkin selvisi, että kohdussa ei ole yhtä tai kahta alkiota, vaan ehkä jotain siltä väliltä. Näimme kuitenkin ultrassa jotain, jonka sydän sykki kiivaasti. Lopuksi meille kuitenkin painotettiin moneen otteeseen, että seuraava on varmasti ihan normaali ja että tätä ei kannata pitää, se ei ole elinkelpoinen...

Nyt, kaksi päivää myöhemmin olo on vaihteleva, hysteria ja uupumus vuorottelevat ja jossain vaiheessa koko homman myös onnistuu unohtamaan hetkeksi. Me odottelemme hetkenä minä hyvänsä kutsua seuraavaan ultraan äitiyspolille ja seuraaviin kokeisiin. Ehkäpä tulevasta tapaamisesta jää jo jotain mieleen.
Jostain syystä nämä normaalit, alkuviikosta vielä niin ihanat raskausoireet ovat käyneet vähän jopa ***tuttamaan. Yöllä, kun herää vessaan, muistaa heti, aamulla kun nousee ja päässä huippaa tai rintoihin sattuu, muistaa heti.

Nyt ahdistaa pyöritellä mielessä kaikkia ajatuksia. Olenko minä tehnyt jotain, miksei se ole mennyt kesken, jos se ei kerran ole elinkelpoinen, olenko minä pätevä päättämään sen pienen alkion elämästä, eikö sen vaan voisi hoitaa pois ja jatkaa elämää uusillä yrityksillä. Kovasti mietityttää myös se, että enhän minä ole mikään kiireellinen potilas, ei ole vaivoja tai kipuja, joten tässä voi kestää vielä tovi. Ja sen tovin vatsassani kasvaa koko ajan jotain, jonka kasvu on tuomittu päättymään kunhan vaan kunnallinen terveydenhuolto sen minulle sallii...

Tällaisia ajatuksia tänään, kirjoittelen toki vielä lisää, kun tämän tarinan kohtalo on selvä!

Rv 5 alkamassa. Kokoajan jännittelen että sujuuko kaikki... Pientä nipistelyä ollu alavatsassa ja rinnat turpeena :)
Heti kun tein testin juoksin neuvolaan. Se eka neuvola käynti luvassa vasta Joulukuun alussa. EI uskalla vielä kovin innostua.
Olen yrittäny syödä mahdollisimman monipuolisesti, levätä ja liikkua.

Corianteri: Voi hyvänen aika, voimia teille! Kuinka pitkällä raskaus on? Voi, tuli niin paljon itsellekkin kysymyksiä mieleen että toivon että saatte tietää lisää tilanteesta pian koska voin vain kuvitella mistä Sinusta tuntuu.

Corianteri: Olen niin pahoillani teidän puolesta. Voimia teille! Voin vain kuvitella miltä nyt voi sinustakin tuntua. :( Muutenkin tämä alku on niin jännää ja pelottavaakin ja odottaa kuulevansa hyviä uutisia, kun ensimmäistä kertaa katsotaan ultralla. Voimia ja haleja!

Mitäs teidän viikonloppuun kuuluu?!
Viikonloput ovat kyllä niin tarpeellisia. On sitä niin väsynyt viikon jälkeen, että PE ja LA iltana oli molempien pakko kömpiä 22 jo maate :) Mies elää varmaan myötä väsymyksessä. Perjantaina kerroin töissä aamukahveella raskaudesta. Hirvittää kyllä kun on niin alussa.. mutta ei jaksanut enää piilotellakaan. Ei tarvitse enää salaa käydä napostelemassa. Ja ymmärtävät jos joskus on kovempikin väsymys tai huono olo.. Ja kun tuo masukin on jo niin pömpöllään. Ettei työhousut ole enää menneet kiinni. Johtuiskohan siitä kohdun asennosta, kun on niin voimakkaasti kuulemma eteenpäin..
Kaikki olivat iloisia meidän puolesta. Ja ymmärtävät että niin alussa mennään. Mutta antavat kaiken tukensa. Mutta sillä mennään että hyvin menee.
Parin viikon päästä on kunnallisella lääkärin tekemä ultra. Sitten tämän pikkuisen pitäisi olla jo vähän isompi. Vaikka alkuraskaudenultrassa kaikki oli hyvin, niin miten sitä jo jännää seuraavaa ultraa. On sitä kyllä varmemmalla mielellä kun viime kerralla tuli hyviä uutisia. Mutta kyllä se jännittää kuitenkin ja toivoo että kaikki olisi taas hyvin.
Mukavaa sunnuntain odotusta kaikille!

Hei!

Tein plussatestin viikko sitten, juuri alkoi rv 6. Rinnat ovat kasvaneet niin, että jos tätä menoa jatkuu, jouuun mennessä on kuppikoko DDD normaalin B:n sijaan :) PAhoinvointia tai muitakaan poikkeavia tuntemuksa ei ole. Laskettu aika ois omien laskelmien mukaan kesäkuun loppupuolella ja synnytyspaikkana OYS. Innolla esikoista odottamassa!

Corianteri voimia!

Ikävää lukea noita surullisia uutisia:( Mä oon jotenki pessimistinen ja toisaalta niin paljon lukenu myös km jotka tapahtuu 10-12 viikonkin aikana tai jopa hieman sen yli. Kaikki on mahdollista. Ehkä siksikään en halua alkuraskauden ultraan mennä,että jos ensin näkis sykkeet yms. ja sitten meniski kuitenkin kesken:(, joten ootellaan.

Muutenki mulla on tällä hetkellä vähän pieni "kyllästyminen" tähän vauva aiheeseen. Ei paljo kiinnosta notkua vauvapalstoilla tms. En tiedä mistä johtunee, joka Tapuksessa varmaan siitä kun raskaus ei ole vielä kovin konkreettinen:).Jooh, ei halua vielä oikeen iloita jos joku kuitenki menee pieleen. Pessimisti luonne näköjään.

Tääl mentäis nyt omien laskujen mukaan rv 8 ja rapiat:).Keskiviikkona eka neuvola, piti ottaa sekin aika aamuks ku iltaan töitä. Voi olla,että siinä vaihees aamua menee jutut vähän ohitti ja mies lähtee mukkaan:).Jännittää onks siel mukava tätsy ja kaikkee.

Eilen käytiin muutamassa kaupassa..sitä ennen olin nukkunu 11asti eli melkein 11 tunnin unet ja sit ku oltiin kaupoilla iski ihan älytön väsymys, voipumus. Kotiin ku pääsin madotin kissat, söin ja lueskelin ja sit oli pakko panna maate.ja nukkua pienet päikyt:).

Tämmöstä tänne tänään.

Corianteri pieni: jaksoa, voimia, sympatiaa. Te nousette tästä vielä. Nyt kuuntelet itseäsi ja omia tuntemuksiasi ja et leiki sankaria. Haet saikkua jos siltä tuntuu ja et koe siitä huonoa omaatuntoa.

Huh, hirveää siirtyä tuosta taas omaan napaan.

Ensimmäinen neuvola oli tänä aamuna. Kauheasti touhotusta: lippua, lappua, pissatestiä, hemoglobiibia, mene sinne, tänne ja tonne. Onneksi mies ei tullut mukaan, ei menettänyt mitään. Hoitsu kysyi heti kärkeen mitä mieltä olen sikainfluenssapiikistä ja kun kerroin sen ottavani, hän haki sen ja tökkäsi minuun saman tien. Sanoi, että 90 %:lle tulee käsi todella kipeäksi, mutta siitä ei tarvitse huolestua. Ainakaan toistaiseksi ei tunnu mitään. Olo on kyllä höhlä, mutta se voi johtua tyhjästä mahastakin.

Nimittäin toinenkin tärkeä raskauden merkkipaalu oli tänään, pääsin halimaan vessanpyttyä ekaa kertaa. Aamulla oli tavalliseen tapaan oikein hyvä olo. Olin kiireessä harjaamassa hampaita ja hieman hammastahnavaahtoa meni nieluun ja aiheutti kakomisrefleksin. Seuraavaksi katselinkin jo aamupalaani pöntössä.

Myöhästyin töistä hieman ja valehtelin sujuvasti olleen hammaslääkärissä. Mies on edelleen sitä mieltä, että kerrotaan suvulle vasta jouluna. Hän sattuu olemaan sitä tyyppiä joka rakastaa spektaakkeleja. Edelleenkään en halua odottaa sinne asti, jo ihan käytännön syistä. Joudun olemaan varmaan töistä pois np-ultran takia, olla myöhässä jos oksu tulee aamulla ja ihan jo sekin, että saatan olla ihan poikki ja olisi kiva, että työkaverit tietävät nuupahdukseni syyn.

moikka kaikille pitkästä aikaa.

Ollu jotenkin niin touhua tässä ettei ole ehtinyt kirjoitteleen.
Täällä mennään 9+1 ja ensimmäinen neuvola on tunnin päästä.'
Sama krapulainen olo jatkuu ja iltaväsymys on jotai sanoin kuvaamatonta. Aamut on kaikista parhaimpia.
Viime viikolla 3 pvää oli niin etovaa oloa ekaan kertaan. Ei hyvä jos söi ja ei hyvä jos söi.
Huoh. No tätä se on.
Ja kiva kun ei oikein oo oireita ollut niin että nyt oli.

Mukavaa viikkoa kaikille :)

heips kaikille!

Sikapiikiltä juurikin saapunut töihin! Siellä sitten menee kyllä aikaa! huh. Olot normit. Viikonloppuna sain vaan kivasti flunssan ja nyt nenä tukossa ja hönö olo muutenkin.. PÖH! No piikin sai jokatapauksessa vaikka olinkin kipee, kunhan ei ollu kuumetta. Mä tein itse päätöksen piikistä jo viime viikolla. Olen täysin sitä mieltä, että media on tässä taas mukana suurentelemassa asioita ja vauhkoomassa.. Niinhän meidän kaikkien pioti kuolla jo koko tautiin yms. En jaksa asiaa miettiä. Uskon, että itse tauti ja siitä aiheutuvat jälkitaudit on vaarallisempia sikiölle ja äidille, kun tämä rokote!

Corianteri: Olen niin pahoillani. Voimia!

EnnaN: Olen ihan samoilla linjoilla sun kanssa, että kerro ihmeessä töissä jo aikasemmin. Kyse on nyt kuitenkin sinun työpaikasta ja kollegoista! ihmiset ei ole tyhmiä ja tiedän tasan tunteen, miltä tuntuu salailla asiaa.. on niin kaksinaamainen olo! Uskon, että miehesi ymmärtää asian kun keskustelet hänen kanssaan. Minun ainakin ymmärsi. Kuitenkin terveydentila vaikuttaa sinun, ei hänen työpaikkaan ja työympäristöön.

Eipä muita ihmeitä tänne. Taidan poistua työpaikalta pikkuhiljaa.. on niin ankee ja flunssanen olo.. =(

En tiedä onko sikapiikin vaikusta: tuskin, mutta oksensin eilen illalla vielä uudestaan. Tosin ärsytin oli taas sama, sain hammastahnavaahtoa nieluuni, yökkäsin ja sitten mentiin. Olo on kyllä ollut aika maksimaalisen kurja. Tuplasti tyhjennetty vatsa, pohjalla pieni flunssa ja sikapiikin aiheuttama kipeä käsi.

Aamupala ja lounas pysyneet tänään sisällä, käden kipu helpottanut ja, no...flunssa näköjään on ja pysyy. Eiköhän tästä vielä nousta.

Jeppajee...

eikait elämä liian helpoks saa mennäkään..

Täällä on vähän yökkäilty ja oksenneltu ja yritetty oksentaa tyhjällä mahalla aamulla..ei kiva. No onneksi ei muuten ole paha olo muutoin kuin yht äkkiä vaan iskee oksu olo esim. kun syö jotakin(ei toki siis joka kerta läheskään:D).Mutta tosiaan mieluummin näin kuin ,että olis koko ajan etova olo.Onpahan aina kerralla kärsitty.

Joo pitäs lähtee täytteleen vissiin jossain vaihees tuota neuvolan esitietolomaketta kun huomenaamuna tie käy sinne..muuten olo ihan jeessi:) Tosin tuli tuossa eilen aamulla van itkettyä..jaahas periaattees ihan turhasta ja sitten tästä koko asiasta. Pistinpä senkin sitten hormonimyrskyjen piikkiin...mies oli,että mikä sulla on. Hmm en tiedä. Mutta ehkä hänkin ymmärtää nyt näitä juttuja ja minua paremmin kun lueskeli sitä neuvolasta tullutta meille tulee vauva vihkoo:).

Tämmsötä tänne.kaikenkaikkiaan ihan mukavaa:)

Mulla on helpottanu pahoinvoinnit, tilalle on tullut vatsan oireilut : jomottaa, jäytää, menkkamaista kipua on edelleen ja välillä pohtii että onko kipu normaalia vai pitäisikö huolestua..olen kyllä lukenut/kuullut että joillakin on ollut niinkin kovia kipuja että sikiöasennossa on pitänyt makoilla ja sitä on jatkunut ainakin rv 15 asti.

Onko muilla ollut samanlaisia oireita?

Rv 8+3.

Terveisiä neuvolasta! Sieltä tuli tukku meille tulee vauva-tyyppisiä vihkosia, osa n. 8v vanhoja, osa tuoreempia. Lisäks tuli joku ilmeisesti helistin -nettisivun dvd. Ultraan tulee kutsu Jkl:ään keskussairaalaan vissiin viikolla 11, ja se on samalla nt-ultra, ja seulontaverikokeenkin ottavat. Ja sikapiikin saa vasta sen ultran jälkeen, mikä on tavallaan jännä juttu? Mutta, toisaalta hyvä ettei sitä tarvi ottaa tässä alkuvaiheessa. Hammashoito on kuulemma ilmaista ja kannattaa hyödyntää ennen puolta väliä, kun vielä mahtuu tuoliin. Mutta ihan kivasti meni, täti on tuttu kun aiemmin käytin pillereita, oli silloin sama nainen.

Muuten on mennyt samaa rataa, ehkä hivenen kuvotusta ilmassa ja mahallaan ollessa rinnat aristaa himpun verran. Mutta muuten ei kyllä hirveesti tunnu ihmeemmin "raskaalta". Välillä on menkkamaisia kipuja taikka tuntemuksia alamahassa tai kyljissä, mutta ne on tosi pieniä, eikä niitä tuu juuri edes ajateltua sen jälkeen. Raskausmultitabsit kävin hakeen. tarviskohan niiden lisäksi D-vitamiinia? paljonko ja mitä lajia, onko joku ottanut selvää? kait jotain omegoitakin tarttis napsia.
Ai niin, niitä viikkoja on kuulemma 7+3, mä en oikein pysy niissä kartalla. Tätä se teettää kun on kotona pitkät päivät.. Ja äitiyskorttiin tuli lasketuksi ajaksi 19.6.10

Corianteri, onko uutisia? Varmaan tosi ikävää odotella epätietoisena.. Tosin eilen oli ylen radiouutisissa että ruotsissa on ollut iso häly kun lääkärit ovat kämmänneet ultrien tulkintoja ja määränneet kaavintoihin yms keskeytyksiin sellaisia joita toiset lääkärit ovat todenneet normaaleiksi ja ovat kuulemma terveinä syntyneetkin.. Aika pelottavaa. Tuossa vielä linkki:

Synnytyslääkärit: Ultraäänitutkimukset ovat luotettavia | Kotimaa | YLE Uutiset | yle.fi

Camelia: mulla on nyt meneillään nettilaskurien mukaan 8+6. Pahoinvointia on ollut aika vähän, lähinnä silloin kun olen ahtanut mahan täyteen ruokaa tai kun illalla olen tosi väsy. Mullakin on nyt noin viikon ajan ollut kummia mahatuntemuksia. Ihan kuin vatsanahan alla ois joku onkalo, missä kulkee ilmaa. Ihan kuin joku mato kiemurtelisi nahkan alla :D Siis tosi outo tunne, lievää kipua ja vinkeä tuntemus. Mulla on myös vaihtelevasti ollut menkkamaisia kipuja ja selässä juilintaa. Luin jostain, että näillä viikoilla kohtu kasvaa ja voi aiheuttaa tuntemuksia, joista ei tarvitse olla huolissaan. Jos kipu on jatkuvaa, niin sitten kannattaa mennä lääkäriin.

Camelia ja muut: onko mahat kasvaneet? Mulla ei oikeestaan juurikaan, tosin kun vatsan "vetää sisään", siihen jää ihan pieni kumpu navan alapuolelle, kun se ennen oli littana. Illalla kyllä turvottaa ja maha on ihan pompsallaan : ) Ylihuomenna on eka neuvolakäynti, toivottavasti kaikki on ok. Tosin en edes tiedä mitä ekalla käynnillä tapahtuu, kuunnellaanko sydänääniä vaiko eikö? Ei oo tullu ees mitään lappuja täytettäväks neuvolasta.

Heipparallaa...

Kävinpä sitten eka neuvolassa...Neuvolassa ei kuunnella ekalla kerralla sydänääniä. Jutusteltiin , otettiin paino, käytiin esitietolomake läpi, hemoglobiini joka oli hyvä ja verenpaineet, jotka oli hieman koholla. Perskule, minkä sille voi et jännittää. Mut tosi ihana terkka oli kyllä.

Sain lähetteet ultraan ja verikokeisiin (hivit, hepatiitit yms). Varattiin neuvolalääkäri joka on joulukuun puolel. Pitäs soittaa ultraan aika.

Sain äitiyskortin,vauvan odotus kirjan ja helistin dvd:n. Possupiikista sen verran,että sanottiin missä ja millon voi sen ottaa, ei muuta. Nyt sitten en oikeen tiedä mitä tekisin....olo on todellakin sekava:(.

Hei kaikille pitkästä aikaa!

Corianteri,toivottavasti uusi tutkimus tuo positiivisia uutisia!Kovasti tsemppiä ja jaksamista sinne!

Kaikille uusille tervetulotoivotukset!

Tänään sais possupiikin neuvolasta mut en sitä ota.Emme halua sitä myöskään meidän esikoiselle.

Mulla on myös noita alavatsatuntemuksia välillä.Kaipa ne johtuu kohdun kasvusta.

Np-ultra ja veriseula on tasan viikon päästä.Mies tulee mukaan.Eka neuvolassakin hän oli vaikka tuttuja juttuja käytiin läpi ja kokeita otettiin.

Miten teidän masut?Aamulla on ihana hieroa masua kun alavatsa on jo selvästi kova ja pikkuisen pyöristynyt.Iltaisin turvotus vaivaa yhä kovasti.

Pahoinvointi on vähentynyt ja nyt pystyy jo syömään monipuolisemmin kuin esim. viikko sitten.Nyt erityisesti iltaisin on paha olo. Miten muilla?

Catriina ja pikkukakkoskultanen rv 9+3

Yhteistyössä