Täällä kyllä kaivattais jo niitä suppareita |O Juuri tulin polilta, ja KTG käyrälle piirtyi muutama hassu vaimea supistus, joista minä en tietenkään tuntenut mitään. Mä alan jo uskomaan että paikat on niin ummessa kuin olla ja voi, ja synnytys tuskin käynnistyy edes lääkkeillä tai oksitosiinitipoillakaan.
Kätilön kanssa sitten käytiin läpi hengitysharjoituksia.Plääh, tuntui niin typeriltä jotenkin.Yhdessä vaiheessa tuntui jo että taju lähtee siitä läähättämisestä. No kai niistä sitten tositoimissa voi olla jotain hyötyä, jos siinä tilanteessa enää mitään muistaa. Pääasiassa nuo hönkäilyt taitaa auttaa äitiä rentoutumaan ja viemään ajatukset muualle kivusta.
Minä kyllä aion ottaa kaikki mahdolliset kivunlievitykset hyvällä omallatunnolla. Petidiiniä kuulemmä käytetään yleisesti alkuvaiheessa, ja sitten vaan epiduraalia kehiin!
HH: hui, sullahan oli sitten jo oikein suppariyö takana,iiks hieman esimakua tulevasta

...no sä voisit kyllä pliis lähettää mullekin muutaman että eteenpäin päästäis. Musta tuntuu että nykerö on nyt puskemassa peppua vaan ylemmäs - meinaakohan poitsu potkaista vauhtia mun keuhkoista, vai mitä tämä nyt on :kieh:
Hämmästyttävää
Roosa että sulla todellakin on noin harvakseltaan noita seuranta-aikoja vielä näin loppumetreillä. Eikös kaksosraskaus ole aina kuitenkin ns.riskiraskaus ja 35 vkolta eteenpäin pitäisi olla lääkäri tai neuvola-aika joka viikko? Ei kai siinäkin asiassa ole iskenyt resurssipula?
Tosi kurjaa että saa sitten yksityisellä juosta oman mielenrauhansa takia! Toivon ja uskon että ensi viikolla Roosa olisit jo synnärillä tositoimissa. Uskalla vaatia käynnistystä, se varmaan sujuu sulla hyvin kun paikat ovat jo pehmenneet ja kohdunkaulan tilanne otollinen! Onko tuossa yliaikaisuudessakaan mitään mieltä, ihmettelen? Onko niistä lisäpäivistä käytännössä mitään hyötyä, kerta vauva on jo täysiaikainen, vai minkä takia pitää pitkittää ja pitkittää?
Onko pojat olleet hyvin liikkuvaisia vielä kuitenkin?
Nykerön meno on rauhoittunut kyllä aikalailla. Aamun pikkutunneilla jotain räpeltää tuolla masussa, yrittää saada kai äiteen aamupalalle.Sitten voi olla ihan puoleenpäivään asti hiljaista ja iltapäivällä ajoittaista venyttelyä ja möyrintää.
Amodini se kyseli miksi täällä ei odoteta vaan käynnistetään viim.rv 40.
Tästä oli puhetta joskus puolessa välissä raskautta kun ihmettelin kuinka niin monella tutulla täällä on käynnistetty viimeistään laskettuna aikana kun viikkoja 40+0. Yksityisellä puolella ainakin se on sääntö enemmän kuin poikkeus, ja lääkärit eivät halua olla vastuussa jos jotain menee vikaan ns.eräpäivän jälkeen. Ilmeisesti ihan lääketieteen tutkimukset puoltavat että rv 40 jälkeen, istukan toiminta ja napavirtaukset (mahdollisesti)heikkenevät, lapsivesi vähenee ja on se vaara että vauva ulostaa lapsiveteen aiheuttaen myrkytyksen jne. Olen kuullut että näissä tapauksissa korvausvaatimukset yksityisellä puolella ovat hurjia summia, mikäli yliajalla jotain tapahtuu. Mene ja tiedä sitten mikä on koko totuus, näin mulle asia selvitettiin.
Ensiviikkoa siis odotellaan aika sekalaisin tunnelmin. Nyt kyllä taidan mennä päikkäreille kun olen jo kukkunut tikkana aamu 04.00 alkaen :wave:
Kitty 38+2