Kesäkuun 08 Kullankerät maaliskuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiivari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt se on jo sitten virallisesti kevät ja oonkin ihmetellyt mihin tässä aika on hävinny,vastahan mä synnytin :o

Meillä opetellaan onneks vasta tuota konttausta. Hiljaa hyvä tulee. Paitsi muistan kokemuksesta kans että rytinällä ne uudet taidot tulee. Esikko käveli reippaasti jo 8,5kk eteenpäin. Onneks kuitenkin tällä kakkosella on maltillisempi tahti.

Kengistä...Meillä on esikon vanhat ensikengät, mutta en mä ole pahemmin niitäkään käyttäny kun vasta sitten ku on opittu kunnolla kävelemään ja enpä pahemmin sisällä käyttäny esikolla koskaan. Meiän terkka sanoi esikon aikaan,että mahdollisimman paljon paljain jaloin ja kenkään ei sitten saa laittaa noita jarrusukkia,koska eivät luista ja jalan täytyy päästä liikkumaan vapaasti kengässä. Tosin kyllä mä sorruin jarrusukkaa laittamaan kenkäänkin ja ihan normaali tassu tuolla esikolla näyttää olevan.

Välikausihaalari...sellaista ei taida löytyä varastosta vaan housut ja takki. Juuri tein inventaariota niin meiltä löytyy kenkiä ja vaatteita tällä hetkellä kokoon 100 asti.

ja hyvä käynti oliki, fyssari oli todella tytyyväinen ku emma kalat ei ollu enään niin ulospäin ku viimeks, ja sanoi että tuon verran saaki mennä.
Mutta se Emman varvastus olis kanss hyvä saada pois...ja sitä meinaan kyllä tehdäkkin.
Ja sanoin walkerista, siitä hän vaan sanoi että max 2kk saatte viel käyttää, niinku nyt, eli aika vähän, kork 1h päiväs, eli tyyliin aamulla ja päivällä ja illalla sen 20min/kerta...
Ja joskus ei edes sitäkään, emma ei nimittäin viihdy siinä kauaa..ja hyvä niin.

Eikä fyssari antanu uutta aikaa, sanoi että saa fyssari polilla päättää, mutta meinaan kyllä sanoa ettei tartte, kun tuota varvastuksen ehkäisyä voin harjotella kotona yhtä hyvin..

Ihanaa... :D

Uuus kuukausi ja uudet kujeet ;)
Meinaa jäädä tää kirjottelu mammoilla vähemmälle :( itselläni myös :ashamed:
Meinaa nuo lapsukaiset pitää mua turhan kiireisenä :kieh:
Niin ja tietenkin tää laihduttaminen ottaa oman aikansa tuolla lenkkipoluilla.

Ensiaskelkenkiä meinaan hommata sitten kun aika näyttää, meillä kun vielä ryömitään eikä mitään kiirettä näytä likalla olevan ylös päin...
Enkä minä osaa harrastaa välikausiasusteita... katsotaan mitä varastoista löytyy likalle kun täälläkin on tuota vaatetta varastoituna ainakin kokoon 100cm :D

Masennuspillereitä täällä popsitaan ja nekös vasta hassuja on :x
Apteekissa sanoi että ota aamulla, piristävät sen verran että nauti aikaisin aamulla |O
Perkeleet mitään piristä!! Mä nukun ja nukun lisää :headwall: Esikon sängystä isäntä löysi mut perjantaina nukkumasta kun tuli koulutuksestaan :laugh: Ollu varmasti mahtavan näköistä :D (siskoni oli siis hiihtolomalla ja lasten kanssa naureskeli mun nukkumiselle) :xmas:

Jaahans, härdelli läks käyntiin :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu VoittamatonRautaPerse:
Esikon sängystä isäntä löysi mut perjantaina nukkumasta kun tuli koulutuksestaan :laugh: Ollu varmasti mahtavan näköistä :D (siskoni oli siis hiihtolomalla ja lasten kanssa naureskeli mun nukkumiselle) :xmas:

Meikäläinen kykenee tuohon ilman mitään nappejakaan. Mun aivoihin kun menee tieto,että lähistöllä on tyyny johon pään voi kallistaa niin mä jo melkein nukun :laugh: Mieheni on aina ihmetelly miten voin tarvita niin paljon unta. Nukun ihan oikeasti lähes joka yö kahdeksan yhdeksän tuntia ja tarvitsisin vielä muutaman tunnin päikkärit. Tosin päikkäreistä olen luopunut ja voin ihan oikeasti nukahtaa jopa kesken lauseen.

Mullakin aikaa syö tuo lenkkipolulla käyminen ja opinnäytetyötä yritän parhaillaan väkertää kokoon. Nyt ruoan laittoon ja esikoisen hakuun. :wave:

Tääl ollaan kyllä :wave:
Bamse:
Mä käyn täällä joka päivä lukemassa,mut sit kun alan vastaamaan,niin pää lyö tyhjää :headwall:

Mulla on nykysin ihan sama juttu. Mielessä on, mihin juttuihin piti sanoo ja mitä, mut sit ku naputan, niin...?????
Oon ihan kypsä tähän elämääni tällä hetkellä. Pitäsköhän munkin alkaa lenkkeillä? Sais edes jotain iloa. Tenavat vaan tappelee, ukko on p*ska ja.... valivalivali- maanantaimasis pahinta laatua näköjään :/

Sama vika täällä, että lukemassa käyn monta kertaa päivässä. Vaan jotenkin ei tule kirjoitettua mitään. Tuntuu ettei ole mitään sanottava, vaikka voisihan sitä kirjoittaa ihan vaan tästä arjesta. Mua ainakin kiinnostaa ne ihan tavalliset jutut teidän elämässä, joten miksei niistä sitten voisi kirjoittaa itsekin. Se vaan tuntuu niin tylsältä =)

Mikäs Ammun siipassa nyt ottaa pannuun?? :hug:

huhhu, emmaa rupes väsyttään jo puol kuus...joten annoin kuudelta iltapuuron...jonka se oksensi ulos, :kieh: ...no sit kävin vaihtaas vaipan ja vein unille...
Yhtä itkuu/huutoo 1h ajan... :'( ...mikäköhän sillä ny on..tai oli, mies sit sai emman nukahtaan...mulla menee hermot liian nopeeta

ollu ny pari-kolme kertaa nää yöunille menot yhtä sirkusta...vaikka samar rutiinit on joka ilta.
Noh kai se joku vaihe...tai sit se tekee hampaita tai tai...

Tiivari:
Mikäs Ammun siipassa nyt ottaa pannuun?? :hug:

No, mitehän tän nyt tiivistäis? No ei kai mikään erityinen, tää sairastelu vaan on kysyny vähän pitempää pärettä kaikilta. Ja jossain vaiheessa tää neropatti lohkas, että "tahallaan" haettiin se paskatauti tänne (kun sieltä kai se siskon porukalta saatiin :( ) No niin tietysti, kuka nyt ei virkistävää vatsatautia haluis sillon tällön?! :kieh:

Osaa se kyl välillä olla aika hassukin. Kun tänään aamupäivällä lämmitin Millalle ruokaa, niin tää tuumas, et "toinen on innoissaan, kun saa muutakin ku velliä". Ukkohan täällä siis huseeras lasten kans, ku olin töissä. Olin sit vähän, että :o syötitkö sä sille pelkkää velliä, ni tää tuumas et "Ei, syötiin me oikein ruokaakin. Purkista, sitä maatilasoppaa". (Pikku Farmarin herkkua ilmeisesti :p )
Käpynen älä nyt vielä kullinkeriä hyvästele, nyt vaan on hiljasempaa, kun vauvat vaatii enempi, porukka palailee töihin jne. Mut ollaanhan me olemassa "täällä jossain" edelleen :wave:

Höh...tääl samat ajatukset ku monel teil muulki :o Ei oo mitää mitä kirjottas...muutaku et väsyttää,Viljami ei nuku,valivali....jote ei nyt hotsita kirjotella vaik lukemassa käynkii.
Mies tän vkon kotona...katotaa onkoha se :D vai :kieh: juttu.

Lasken koht vaa päivii et pääsen yksin vkonlopun viettoon...enää 12pvää vai 11,no kuitekii :attn:

Ammulle :hug: jaksamisii laste riitely keskelle ja :hug: :hug: kestämistä p*skan ukon kaa ...noi miehet osaa kyl olla :headwall:

Huomenta!
Aaaargh!Meidän ilta/yö oli yhtä helvettiä!Leona kävi oikein nätisti nukkumaan,ei siinä mitään,mut esikoinen valvoi puol 11 asti eikä nukkumaan millään.Silmät vaan pyöri päässä.Meinas tulla epätoivonen olo.
Leona heräs vaille 2,söi,nukahti,nukku 5min ja heräs huutamaan täyttä kurkkua selkäkaarella kolmeen saakka.Sain sen lopulta rauhottumaan meidän viereen ja annoin kipulääkettä.
Sain nukkua rauhassa viiteen asti,kunnes heräsin siihen,et kissa yrjöö meidän sänkyyn... |O :x

Ammulle :hug: Kyl noi miehet osaa...

Bamse

Huomenta päivää!
Piti tulla utelemaan, et mites Elpan uraputki läks käyntiin??
Ja Tiivarille meiän 8kk mitat oli 8700g/70cm (ei sillä, niitä tuskin muut kaipaa, kun minä, huomasinpa vaan, että olivat pudonneet pois)

Täällä ollaan taustalla :wave:
Mua vituttaa kaikki :headwall: tapaamisen peruuntuminen, se että mä lihon ku pullataikina |O siis oikeesti :'( yms yms...

Ja nyt mun pitäis alottaa se unikoulu, mut oon ihan hukassa :ashamed: opetanko mä nyt ensin sen omaan sänkyyn nukkumaan ja imetän vaikka istuvilteen vai jätänkö yösyötötkin pois samalla?
En tähän muuten ryhtyis, mutta kun en uskalla enää jättää tyttöö meijän sänkyyn, ettei tipu sieltä. Ja oishan se jo ihana itekkin saada kunnolla tilaa, on pikkusen selkä paskana, kun joudun nukkumaan keskellä sänkyä :snotty:
Mitähän tästäkin hommasta tulee :'( huutoa, itkua, parkua :'(

Nyt pitää tehdä toinenkin kokeilu ja jättää puuro pois. Jos se on syynä tohon yöähinään, pyörimiseen ja piereskelyyn :whistle:

Nyt en muista mitä piti kommentoida, mutta :hug: kaikille ja voimia töissäkäyville =)

Nyt viemään piski pihalle :wave:

Heippa!

Pikaisesti tulin töistä kirjoittamaan (heh, pikakirjoittaja kun olen :D) kuulumisia!
Poika oli viikonloppuna vähän kuumeinen ja nuhainen, veikkaan hampaita.. ja su-ma yönä otin puolenyön aikaan viereen kun oli ihan tulikuuma. Yön sitten potki mua ja miestä kuumehöyryissään, joi 200ml velliä jossain vaiheessa (ei enää käsitystä ajasta) ja sai panadolia. Aamulla heräsi kuumeettomana, mutta olin jo ehtinyt lähteä töihin. Joten pojan päiväkotiura alkoi vasta tänään. Mies vei aamusta, ja oli hyvin mennyt :) Katsotaan montako kertaa soittelevat "tää ei toimi"- tyylisesti :D
Oma työura on alkanut hyvin. Kolmen vuoden tauosta ei kyllä ollut paljoakaan haittaa, samalla rutiinilla hommat hoituu eikä onneksi kauheasti uutta ole tullut, vähän ylimääräistä muistettavaa, siinä se.
Työkaveritkin ovat pääosin samat, joten tuttuja löytyy kahvihuoneesta :)
Eilen olin niin väsy huonon yön, uuden infon ja työpäivän jälkeen, että illalla menin jo 21 nukkumaan! Poika heräsi vasta 4.45 jolloin annoin tutin, samoin 6.30 kun miehen herätyskello soi, ja oli nukkunut 7.20 asti kiltisti. Joi velliä ja tosiaan lähti hoitoon.

On tää vaan NIIN erilaista kuulkaas... :ashamed: Ensinnäkin: saat käydä rauhassa syömässä LÄMMINTÄ ruokaa, rauhassa kaupassa jne. mutta sit taas illalla poikarukka on märkä pusuista :D

MP- sinuna yrittäisin ensin omaan sänkyyn/huoneeseenlaittoa. Vieressänukkuvan tissivieroitus on varmaan hankalaa, kun "maitotölkit" on ihan vieressä. Käyt sitten istualtaan imettämässä, tai pariksi ensimmäiseksi yöksi otat patjan sängyn viereen, johon nostat pikkasen... ? Tsemppiä, ei varmaan oo mikään helppo nakki! :hug:

ainiin Ammulle piti vastata, että sillon kun alahampaat puhkes, niin pureminen kesti yhden viikonlopun ja sen jälkeen on ollu muutama yksittäinen kerta. Mutta nyt kun on ylähammas puhjennut niin se joskus hieroo tissiä ikävästi, tekee oikein kipeetä. Mutta se johtuu kyllä vaan väärästä otteesta tai asennosta.

paino: 8275gr pituus: 70 ja pää: 43,5

Ja kaupan päälle lekuri oli myöhässä 35min ja Emmaa alkas väsyttään... :(
Mutta onneks ne sit tuli ja kaikki oli hyvin, EIKÄ TARTTE ENÄÄN MENNÄ FYSSARILLE!!!!!!!!!!
Ihanaa...nyt pitää vaan tuota varvastusta seurata ja valvoa...heh ostettiin eilen sandaalit, nillä pitäis ny sit harjotella...voisin vaikka huomenna, kun avoimeen mennään laitta siel jalkaa...
Ja kasvu käyrä oli ok, vähän miinuksella, mutta kun motoriikkaa riittää ja pituutta ei tuon enempää ole, niin kaikki ok.

Kotiin päästyä, Emma kiltisti söi välipalan ja vein partsille unille... Täällä ylpeä mamma.. :D

Emmalla ollu eilen ja tänään rankka päivä ku on ollu su asti joka paikas unien välis...noh enään huomenna sinne avoimeen ja sit ollaanki loppu viikko kotona.

8kk neuvolassa käyty: painoa 8940g ja pituutta 73cm ja iänmukaiset taidot. Seuravan kerran mennään sitten 1-vuotiaana.

Neuvolan jälkeen käytiin mun duunissa moikkaamassa työkavereita ja meidän herra meni tätien sylistä syliin ja oikein lirkutteli ja räpytteli silmiään. Nyt sitten äiti saa palkkioks kitinää,kun ei malta nukkua. No,lähdetään kohta lenkille niin eiköhän se uni sieltä tule.

Tässä kaikki tältä erää. Maamuska vaikenee.

Voi vitsit miten virkistävää oli puskee vaunuja melkein umpihangessa, kun täällä oli fiksusti aurattu autotien lumet jalkakäytäville B)
Mutta sisulla painoin eteenpäin ja kyllä oikein tunsi kun läski suli :kieh: :laugh: tai ainakin niin yritin itelleni vakuutella, että tää mun laihis jatkuis enemmän ku yhen päivän :xmas:

Elsalla ollu kunnon höpöttelypäivät eilen ja tänään, täätäätäädäädää, korkeelta ja kovaa. Yölläkin se heräs itkemään niin sielläkin välissä tuli täätäätäätä :laugh: ei voi ottaa kauheen vakavasti :D

Ompas täällä sirpakoita lapsosia, mä eilen punnittin kotivaa'alla niin kyllä se täyttä kymppiä näytti :xmas: 10. päivä on vasta neuvola niin katotaan mitä se vaaka sanoo =)

Heissan taas pitkästä aikaa!

Eipä oo tullut kirjoteltua, kun oikea elämä vie kaiken energian.
välikausivaatteista olitte jutelleet ainakin. Meillä on kaikenkokoisia vaatteita kaapit pullollaan, suurin osa kylläkin tyttöjen, mutta luotan, että löytyy jotain päällepuettavaa Matiaksellekin. (punaista kylläkin).

Kenkiä meillä ei ole, Matiashan on jo kontannut ja seissyt tukea vasten pitkään. Ulkokengät ostan sitten, kun lähtee kävelemään, sisällä olkoon avojaloin/jarrusukat jalassa.

Meillähän ON ensiaskelkenkiä, sekä (sisälle) sandaalit, että ulos kävelykengät ja toppakenkiäkin on koosta 19 eteenpäin, vitsi piileekin siinä, ettei ne MAHDU Matiakselle. Matiaksella on paitsi suurempi, myös pulleroisempi jalka ja paksumpi poje, kuin tytöillä aikanaan (vaikak Matias tarvii kenkiä nuorempana). Eli tietenkään ei oo just tarvittavaa kokoa kesä/talvikenkiä. :headwall:

nukkumisesta meillä on sentään vähän ollut edistystä, eli ompelin Matiakselle unipussin, ja Matias on sentään vähän rauhoittanut pyörimistä ja hyörimistä sängyssä. Tissisuussa nukkuu silti, ja mä herään miljoona kertaa yössä. Ja kaikille uniongelmien kanssa kamppaileville :attn: meillä ei oo vielä IKINÄ nukuttu kokonaista yötä. Pisimmillään Matias on nukkunut 21-02. ja sittenkin loppuyön tissi suussa. Mää en voi ees nousta yöllä pois Matiaksen vierestä (vessaan tms) koska Matias herää siihenkin.

Yhteistyössä