--- kesäkuntoon 2011 ---

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Revol
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja yhtään ei oo nälkä! Sokerin himokin on kadonnut kun on tarpeeks monipuolinen ruokavalio, ja vaikuttaa ihan älyttömästi omaan mielialaan. Ei *ituta koko ajan ;)
Nyt oon ruvennu juomaan joka päivä sitruunamehua ruuan kanssa, se puhdistaa hyvin elimistöä samoin kun jäävuorisalaatti jota vedän ihan hulluna. Kidneypavut on kans miun suosikki salaateissa. Ah, ruoka on intohimoni!!! :D Ja Pirkan Rooibos kerma-karpalo teetä en vaihda mihinkään! Luomua ja kofeiinitonta. (mie saan kaikenmoisia oireita kofeiinista)

Mut mietinkin et onkohan toi sopiva määrältään, kun miulla ei tosiaan oo yhtään nälkä missään vaiheessa... hmm... Kuuloskohan vähä olla, no senhän sit puntari kertoo, oonko syöny vähän liiankin hyvin!!! :D

Miunkin mielestä on terveellistä pöperöö, mut taas kiinalaisten mielestä pitäs karttaa maitotaloustuotteita ja kauraa yms mikä aiheuttaa elimistöön limaa, joka on kaiken pahan alku ja juuri. Mut aika vaikee olis syödä suomessa kiinalaisittain koko ajan. Ja vihanneksetkin täytyis syödä lämpinä eikä raakana. Tosi jännä et tietyissä dieteissä suositaan raakaravintoa ja tietyissä pitäs olla kaikki kypsennettyä!?!? Mene ja tiedä mitä pitäs syyä! Kai se on niin et sitä mistä tulee hyvä vointi! :)

Joo, ei kai eväs kovin epäterveellistä voi olla, jos siitä hyvä olo tulee. Toki jostain pitsastakin voi tulla hetkellisesti hyvä olo ts. "ihana" ähky, mutta jos niitä päivittäin vetäis niin tulis varmaan aika huono olo. Voihan elimistötkin olla yksilöllisiä, ja eri rotujen elimistöt erilaisia.

No niin, tässä mittoja:

Rinta 88, 77 (90, 78)
Vyötärö 68 (72)
Lantio 91 (93)
Reisi 55 (55)
Hauis 30 (30)

Paino 59,1 (62)
(sulkeissa aloitusmitat)

Yritän lopettaa tuon painon liiallisen tarkkailun, se lähtee mulla niin helposti käsistä. Keskityn peiliin ja mittanauhaan. Lantiosta ja reisistä sais jokunen sentti lähteä. Ajattelin alkaa kävellä portaita kaksi askelmaa kerrallaan jalkapäivinä. Meidän talossa on 8 kerrosta, vois tehdä hyvää mennä muutaman kerran ylös. Naapureille ihmettelemistä, kun itse asun kolmannessa! :)

63,1kg, pari repsahdusta tapahtui viikolla niin heti näkyy painossakin. Mut en lannistu vaa'an lukemista. Farkuista huomaan jo selkeästi, että jotain on jenkkakahvoista hävinnyt. T-paitakeleihin mennessä eli toukokuun loppuun, yritän päästä alle 60 kilon.

löllö: Eks ookkii ihana tunne kun huomaa tuloksia :) Hyvin pääset kahdessa kuukaudessa alle kuuenkympin, kun tsemppaat nyt :) 8 Viikkoo vielä kesään :) Siinä saa tiputettuu 4kg :)

Ah mitkä krampit takareisissä! Juuh, ja kyykyissä oon menos edelleen 30 sarjoissa (sinne 50 pyrin)... Mut eipä täs oo kiire vielä. Vaikka verryttelin ensin reilun puolen tunnin lenkillä niin ei auttanu tohon kramppaamiseen, edellisen kerran en edes kehannut verrytellä :0 :)

Hmm.. Näin tänään ekan kerran kesällä -09 kuvatun videopätkän. Olin aika hoikka ja lihakset erottuivat hienosti. En ollut siinä vielä ihan laihimmillani, ehkä viitisen kiloa enemmän. Haluan itteni kesäksi siihen kuntoon. Mieskin antoi siunauksensa haaveelleni. Eli 6-7kg vielä ja sitten lujana että osaa lopettaa!

Aika paljon meinasit Revol puottaa, eli jonnekin 53kg? Tosi tiukka tahti tulee jos meinaat kahdessa kuukaudessa. Jos puol kiloo viikko niin se olis 4kg, joten pitäs tippuu reilummin. Aika kova tavote. Realistisempi olis 4-5kg ja varmasti terveellisempikin vaihtoehto ;) Eli kevyttä sarjaa ja vähäkalorista?

Mie en oo nyt ottanu mitään mittoja, mut kieltämättä vatsa oli tänäaamuna pitkästä aikaa littee ja lihaksiakin näky :) Onneks on hävinny niitä makkaroita pois jo!! Vitsi miten helppo on saada vatsa kuntoon, mut Jalat on mitä on, kipeet ainaki :D Se on niin yksilöllistä missä kohdin ne vaikeet alueet on. Meiän suku on reitevä joten en edes haaveile mistään säihkysääristä ;)

Jaahas, tän viikon tavote on 2 lenkkeilyä, 1 vesijuoksu, alakroppa ja yläkroppa mahdollisesti kaks kertaa et sais alleja kuosiin.

Btw! Missäs kaikki kesäkuntoilijat on!!!!! Revol ja löllö on päivitellyt, mutta onks muut luovuttanu jo!!! Nyt raportoimaan! Mars Mars!

No niin, tässä mittoja:

Rinta 88, 77 (90, 78)
Vyötärö 68 (72)
Lantio 91 (93)
Reisi 55 (55)
Hauis 30 (30)

Paino 59,1 (62)
(sulkeissa aloitusmitat)

Yritän lopettaa tuon painon liiallisen tarkkailun, se lähtee mulla niin helposti käsistä. Keskityn peiliin ja mittanauhaan. Lantiosta ja reisistä sais jokunen sentti lähteä. Ajattelin alkaa kävellä portaita kaksi askelmaa kerrallaan jalkapäivinä. Meidän talossa on 8 kerrosta, vois tehdä hyvää mennä muutaman kerran ylös. Naapureille ihmettelemistä, kun itse asun kolmannessa! :)

Sulla on hyvät mitat :) Mulla kanssa tuijotan mittanauhaa ja pyrin välttämään vaakaa,menee muuten liialliseksi tuijottamiseksi :( Pt koettaa mulle takoa järkeä että älä tuijota sitä vaakaa vaan keskity treenaamaan:ashamed:minkäs teet kun joskus ollu syömishäiriö aina se jostain kolkuttaa:|

Onkohan kellään kokemuksia kromi tableteista?tohon makeanhimon estoon:snotty:

Markiisi: Ei oo kokemusta kromi tabuista, mut miulla tepsii karkinhimon estoon esim. Yks kuivattu pehmeä viikuna, siihen jää himot, on makee, ja kuitenkin terveellinen. Samoin noi smoothiet mitä teen ilta-, ja välipaloiks vie himot. Hedelmien sokerit on se juttu. Tietty minkä verran siun ruokavaliossa on sallittu hedelmiä? Kun syö tasasin väliajoin ja sopivasti niin ei kerkee tulla pahempia himoja, ainakaan miulla. Mie en enää ees oikeestaan kiinnitä huomiota siihen kun mies syö joka ilta karkkia vieressä sohvalla :D

Kiitos, Markiisi! :) Koostumus vaan on vähän kyseenalainen, rasvaprossa taitaa olla pitkälti yli 20.. :ashamed:

Sone, otan lisäaikaa heinäkuulle, niin ei tartte kovin kärvistellä. Reitevästä (ja persevästä!!) suvusta olen myös, joten yläkroppa menee aika luisevaksi jos meinaan "hoikat" reidet hankkia. Mahan mieki saisin helposti kuntoon, mutta tuon nahkaröllön takia en ole isommin enää viitsinyt..

Mie kans mietin et menee tosi luisevaks yläkroppa jos meinais saada jalat kuntoon... Mut kattoo nyt :) On miullakin rasvaprossa jotain yli 20, mut se on ihan hyvä :)

Menin nyt sit mustumaan vaikka ei ollut tarkotus , ups.. Toisaalta ärsyttää olla musta, mut harmaana on vaikeempaa olla kohteessa ;)

[QUOTE="sone";23507526]Markiisi: Ei oo kokemusta kromi tabuista, mut miulla tepsii karkinhimon estoon esim. Yks kuivattu pehmeä viikuna, siihen jää himot, on makee, ja kuitenkin terveellinen. Samoin noi smoothiet mitä teen ilta-, ja välipaloiks vie himot. Hedelmien sokerit on se juttu. Tietty minkä verran siun ruokavaliossa on sallittu hedelmiä? Kun syö tasasin väliajoin ja sopivasti niin ei kerkee tulla pahempia himoja, ainakaan miulla. Mie en enää ees oikeestaan kiinnitä huomiota siihen kun mies syö joka ilta karkkia vieressä sohvalla :D[/QUOTE]

vois tuota viikunaa kokeilla tänks :) mä meen nyt melko protsku pitosella ruokavaliolla ja hiilareita ei mitenkään hirveesti.Tasasin väliajoin ruoka/välipala ja 5-6krt päivässä.Ainakin toistaseks meen noin että sais kroppaa kiinteemmäks:snotty:
meillä onneks toi mies treenailee kans ni se ei hirveest karkkia yms syö,mä oisin varmaan hulluks tullu jo vieressä:rolleyes:

revol: Heinäkuulle on hyvä ottaa lisäaikaa,kuitenkin kesä taas myöhässä,ties vaikka toppavaatteita joutus kesäkuussa viel käyttää :D

"Fortune, en osaa kyl sanoo kumpi on siun lantiomitta, mutta tärkeintähän se on että otat aina samasta kohdasta, voithan sie seurata kumpaakin lukua? Hei siihen pepun nostattamiseen on paras liike rappusjuoksu, käy syvempiin perslihaksiin, mitkä kannattattelee. Vannon kyykkyjen nimeen myös. Jalkaprässi salilla käy myös gluteus maximukseen elikkäs isoimpaan perslihakseen, sillä sais sitä muotoa muokattua. Eli tavote pystympi ja pyöreempi peppu? Neuvokaa viisaammat lisää"

Joo mulla jäi nuo perjantaimitat ilmoittamati, kun tuppaa jotakin kiirusta muka olemaan. :) En ole edes ehtinyt puntteja kaivella, kun tässä on nyt vaatekaappien (ja muun roinan) suursiivous ollut käynnissä. Nyttenkin pitäisi aloittaa silitysvuoren pienentäminen.
Mutta joo veikkaisin, että se pienempi on mun lantio, kun se on siitä pepun päältä. Tuossa isommassa luvussa on siis peppukin mukana. :)
Nyt on mitat lantio 91 cm, vyötärö 66 cm ja rinta 86 cm. Ja paino 64,8 kg eli muutama sata grammaa tippunut. Jahka saan tuon roina/vaaterojektin pois alta, niin on mukava aloittaa reenailukin painoilla kun ei tartte katsella, että tuo pitäisi siistiä ja tuo ja tuo. :D Ja kyllähän tässä tulee koko ajan liikuttua kumminkin. Äskön oltiin kuralätäkkö lenkillä ja kun en löytänyt kumppareita, niin nuo talvikengät imi vettä ja sain siis lisäpainoa jalkoihin, ei tartte nilkkapainoja. :laugh:
Kattelin netistä, että nuo ns. koirankusetusliikeet (kädet suorina kontillaan ja jalkaa ylös) ois myös hyviä peppuun, että niitä nyt sitten ohjelmaan. Tosiaan tavoitteena se, että peppu ois pyöreämpi. Nyt on se mitta 98 cm.
Ainiin habaa en mitannut, mutta tuskinpa se on mihkään muuttunut. Otetaan sitten seuraaviin mittoihin mukaan.

Revol sulla on tosiaan hyvin lähtenyt painoa poikkeen! :flower:
Mulla tehoaa se, että jättää leivät ja namit poikkeen, niin muutama kilo muutamassa viikossa. Mulla on näitä leivänsyöntikausia ja sitten kun haluan takaisin mittoihin, niin ne vaan poikkeen. Parempihan se on aamullakin syödä puuroa ja muulloin ei leipää tartteekaan, iltapalaksi hedelmiä ja rahkaa/jogurttia/viiliä. Tuossa talvella tuli karkkejakin syötyä ihan antaumuksella, kun tutut kävivät laivoillaki ja toivat sitten hirveitä lasteja tuhottavaa. Ja tietty ne piti ahmia, kun ne tuossa näköetäisyydellä oli. :ashamed: Nyt oon namilakossa, kun tässä kevvään mittaan on kaikenlaista häppeninkiäkin ja haluan mahtua mekkoihin ja näyttää mahdollisimman hyvältä ilman finnejä naamassa yms. Tietty jos jossain kyläpaikassa on pullaa/jätskiä yms. tarjolla kahveen kanssa, niin en kieltäydykään. Mutta kotia saa nyt olla namit ostamati ennen kuin paino on siellä 60 tietämillä.

Sone mulla menee niskahartiaseutu ylleensä menkkojen aikaan jumiin, muulloin en muista saaneeni sitä niin pahasti. Normaalisti roudaan lasta ja vaunuja portaita ylös ainakin sen kerran päivässä ja sitten menkkojen aikaan vaan tulee joku lukko. Nyt on parina, kolmena viime kuukautena käynyt niin. :( Käyn sitten vanhemmillani hierotuttamassa sellaisella hierontatyynyllä tai istuimella. Se on niin loistoapu. Mutta voihan se jumiin meneminen johtua liiasta riepomisesta, että rauhallisuutta liikkeisiin.

Jossu hienoa painonpudotusta sielläkin! :flower:
Mulla on ihan samanlaiset nuo aatteet olleet kun raskausajan jälkeen painoin päälle 70 kiloa (paksuimmillani jopa 85, josta kyllä jäi 10 kiloa sairaalaan thänk god). Silloin ajattelin, että kunhan nyt pääsee alle 70 kg ja äkkiä se tapahtuikin, kun imetti ja liikkui yms. Viime syksynä painoin jotain 62 pintaan, mutta kun lopetin imettämisen ja tuli tuo jokin talvivaraston kerryttäminen, niin se paino vaan taas tuli talven aikana. Perhana! Ja nyt sitten tsemppaan itteäni, että pääsisi lähelle sitä 60 kiloa. Sen alle olen viimeksi ollut joskus seiskaluokalla, että saa nähä pääseekö sinne ennää. :)

Hienoa löllö! :flower: Hyvä tavoite. :)

Nyt pittää oikeasti aloittaa tuo silittäminen, että saa vaatteet nätisti. Ja josko sitä jo illalla pääsis punttien makuun. Ei pidä kumminkaan vielä luppailla mitään. :D Ainiin en muista mittasinko reittä silloin aluksi, mutta nyt sekin jäi perjantaina mittaamati. Että muutaman päivän päästä sitten uudestaan.

Paranemisia Revol ja hyvä tuo tukkakommentti. :)

Yhteistyössä