KESÄKUKAT laatikkoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HiippariHeini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HiippariHeini

Vieras
Kun laitan kesäkukat puulaatikoihin tms., pitääkö sinne laatikon pohjalle/reunoille ensin laittaa esim. muovia (jossa reikiä)...vai mitä sinne pitää laittaa? Vai pitääkö laittaa ainoastaan multaa? Vai myös hiekkaa? Vai, vai, vai:D?

Auttakee:)!

sinne voi laittaa mitä vain :D Vaikka pelkästään multaa. Muovi (rei´itetty) pitää tietysti astian puhtaampana.

Minulla on iso painava ruukku suuren kannon päällä. Koska pelkkä ruukku painaa jo kovasti niin en viitsinyt sitä mullalla kokonaan täyttää. Puutarhalta sain hyvän vinkin. Ns. altakastelu menetelmä. Pujotin sukkahousujen lahkeeseen leca-soraa ja sen pötkilän ensin ruukun pohjalle. Täten vesi pääsee pois ruukusta,mutta suodattuu hitaammin kuin pelkästä mullasta.
Sitten vain multaa ja kanankakkaa ja kasvi perään. =)

Koko kesän kastelen myös lannoite vedellä kerta viikkoon, kukkii myöhään syksyyn =)

muoks. miten mie aina rönsyilen aiheesta,anteeksi :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja yhden miehen nainen:
sinne voi laittaa mitä vain :D Vaikka pelkästään multaa. Muovi (rei´itetty) pitää tietysti astian puhtaampana.

Minulla on iso painava ruukku suuren kannon päällä. Koska pelkkä ruukku painaa jo kovasti niin en viitsinyt sitä mullalla kokonaan täyttää. Puutarhalta sain hyvän vinkin. Ns. altakastelu menetelmä. Pujotin sukkahousujen lahkeeseen leca-soraa ja sen pötkilän ensin ruukun pohjalle. Täten vesi pääsee pois ruukusta,mutta suodattuu hitaammin kuin pelkästä mullasta.
Sitten vain multaa ja kanankakkaa ja kasvi perään. =)

Koko kesän kastelen myös lannoite vedellä kerta viikkoon, kukkii myöhään syksyyn =)

muoks. miten mie aina rönsyilen aiheesta,anteeksi :snotty:

Kiitos vastauksesta:)! Olen aika tumpelo noitten kasvien kanssa, joten kaikki vinkit kyllä tulevat tarpeeseen! :) Mutta siis hiekkaa ei tarvitse mullan alle laittaa? Mistäköhän hiekan olen keksinyt? Ehkä se ei liittynyt mitenkään kasvien hoitoon :D

Yhteistyössä