***Kesävauvat 2008***

Käin eilen kaverin kanssa baarissa...kuskin ominaisuudessa tietty.
Aamulla kahvipöydäs istuessani mietin vaa et on se kumma ku on pahaolo vaik muuta en juonu ku limsaa...hetken mietittyäni tajusin et sehä oo aamupahoinvointii :D Kuinka voi unohtaa tuollasen...noloo... :headwall:
 
tämä mamma oli oikeesti menos ulos raittiina ja raskaana, ni enpä sit jaksanu, tuli ihan kamala väsy...ei koskaan oo ollu tähän aikaan näin väsy...
...haen huomenna testin ja teen varmuus testin maanantai aamu...soitan sit sinne neuvolaan....
 
täälläkin olis ollu vapaa ilta lapsista mutta täällä sitä kotona miehen kanssa ollaan... kauhistuttaa ajatella jo etukäteen kun parin vkon päästä pitäs juhlia kolmekymppisiä kavereiden kanssa ja lähteä kattoon uniklubia.....että miten sitä mahtaa jaksaa lähtee mihkään...
 
Mä kyllä kerroin kaikille läheisille eilen, mua ahdistaa jos en saa kertoa näin tärkeää asiaa, ja haluan että ne on mukana koko jutussa....ja jos sitten tapahtuu jotain ni ne on mun tukena...Mulla on koko pieni suku tosi läheinen, ja tottakai kerroin kavereille myös...kaikki on niin rakkaita :heart:
Kyllä kaikki tietää että tämä raskaus on viel varhainen...niin sen takia ne ei hössötä...

Oon juonu yhden kk greippimehua, lasi/päivä, ja oon syöny foolihappo tabuja 2kk, ja 1kk ajan möllerin tabuja...eipä mitään muuta...tää kyllä niin uskomatonta viel...alavtsassa painetta ja väsy on kova...
 
Onnea kaikille raskautumisen johdosta ja jaksamista väsymyksen ja pahoinvoinnin keskellä ;)

Itse olen plussannut n. viikko sitten, joten tänne liitytään. La on 25.6, viikkoja kasassa 4+5. Esikoinen on pahimmassa uhmaiässä (2,5 v), joten hermot ovat olleet erityisen tiukalla ja sen on kyllä huomannut koko perhe :ashamed: Edellisessä raskaudessa nukuin koko ajan ja nyt ei pysty, se ottaa koville... Mutta kaikesta huolimatta on niin onnellinen olo, kun sisällä kasvaa uusi tulokas ja pidän siitä, että minulla on salaisuus.

Itse olen kertonut vain kahdelle parhaalle ystävälle, jotka ovat tienneet, että on yritetty kesälomasta lähtien. Muuten puhuttiin miehen kanssa, että olisi ihana pitää yllätys jouluun asti. Asumme kaukana sukulaisista, joten se ei olisi vaikeaa, ellei itselle ole liian pitkä aika. Siinä sitä olisi sukulaisille joululahja, kun mennään sinne joulun viettoon.

Syön Ladyvita Plussaa, samoja vitamiineja, jotka olivat käytössä imetysaikana.

Hyvää sunnuntaita kaikille ja toivottavasti Kimi voittaa!!
 
huomenia kaikille ja onnea tiksalle ja pikkuelinalle :)

täällä päin suomea sataa lunta ja tässä sitä sitte mietin että oiskohan ne talvirenkaat hyvä vaihtaa tänään kun huomenna pitää ajella vähän yli 50 kilsan lenkki suuntaansa kun ultraan menen....ei viitsisi kauheesti riskejä ottaa tuolla tiellä...

meillä nyt sitte tais appiukko päätellä jostain, että vauva vois olla tulossa..eilen oli raksalla miehelle vihjassu sen suuntasta kun oli ollu puhetta minkälainen porukka meitä taloon on muuttamassa :) saa nähdä mitä nuo tulevat isovanhemmat tuumaavat sitten kun ihan oikeasti tuosta tulevasta ilmotetaa :D heille kun tämä on iha eka lapsenlapsi.... mun omille porukoille tulokas olisi jo kahdeksas ni tämä on jo heille tuttua.. vaikka edellisestä kerrasta on jo hetki aikaa, yli 2 vuotta..
 
Kaa
Kirpakkaa sunnuntaita kaikille!

Itse makaan täällä flunssan kourissa. Ja kun en normaalistikkaan lääkkeitä käytä, niin nyt vielä vähemmän. Eli en mitään. Huonon omatunnon sain jo yhdestä allergialääkkeestä, jonka otin viikko sitten. :D Kurkkukipua ja yskää on ollut jo kaksi viikkoa, enemmän tai vähemmän. Ehkäpä tämä tästä...

Eilen oltiin kavereiden luona iltaa istumassa. Pitkään mietin, mitä "valkoista valhetta" käytän tuohon alkoholin juomattomuuteen. Illan emännän kanssa kun molemmat aina juodaan viiniä yhteisissä illanistujaisissa. Sitten päätin, että en mitään. Eli jos kysyvät, kerron tästä vauva-asiasta. Eivät kysyneet. :D Taustaa siis sen verran, että emme ole kertoneet vielä kun muutamalle ihmiselle koko raskaudesta ja kerromme vasta neuvolan jälkeen. Näin "säästämme" läheisiämme mahdollisilta ikäviltä uutisislta. Tälläisiä me ollaan... omituisia. Heh.

Oireettomuus jatkuu, tuon pahoinvoinnin olen pitänyt kurissa syömällä tiheämmin. Satsumat, banaanit ja viinirypäleet on jatkuvasti pöydällä. Yritän edes syödä terveellisesti, kun kerta "koko ajan" syön. =)



 
Kaa
Äippä2006, meikäläisellä vähän sama juttu. Tuo aikajana onkin "noin" aikajana. Saa nähdä mitä neuvolassa saadaan la:ksi. Minulla ehti olla vain yhdet kuukautiset pillereiden lopetuksen jälkeen ennen kuin plussasin (se ainut laskettu kierto 31 pvää, plussasin toisen kierron 30. pvänä ). Joten otappa siinä sitten selvää la:sta.
 
Täälläkin alkaa pahoinvointi nostaa päätään, viime yönä heräsin kolmen maissa nälkään ja yritin saada unta muttei siitä mitään tullut, neljän maissa oli pakko ottaa juustopala ja siitähän se pahoinvointi sit alkoi.
Nyt söin aamiaiseksi kaurapuuroa ja taas myllertää.. :whistle:

Alussa oli kuumotusta ennen kuin plussasin, ja nyt on tullut palelun lisäksi hikoilu mukaan kuvioihin.. viimeksi ei ollut hikoilua eikä nälkää joten onkin outoa että syön aika reippaasti enemmän kuin tähän asti ja silti paino pysynyt nyt kurissa, ehti jo tulla pari kiloa mutta niistä toinen tippui. Onneks on se ultra huomenna, jos en olekaan raskaana vaan vaihdevuodet alkaneet kuumine aaltoineen.. :ashamed: :D

Noissa laskureissahan on oletuksena 28 päivää kierrolle ja meidän neuvolassa kuten ei Jorvissakaan oteta kiertoa ollenkaan huomioon vaan se on se 28 päivää. Itsellänikään ei ole päivän tarkka tuo kierto ja ihmettelin viimeksi asiaa, mutta näin se vaan täällä oli.
Miten lie muissa neuvoloissa..?

 
Tännehän on hirveesti tullut uusia!Onnea ja tervetuloa kaikille tasapuolisesti! :flower: :heart:
Pahoinvointi vaan pahenee :x Illalla kun menee nukkumaan on huono-olo,yöllä herää huonoon-oloon ja aamulla samaten...Päivällä pari tuntia saattaa olla hyväolo :D
En muista et esikosta olis ollu näin huono-olo,tai sit aika kultaa muistot.
äitiäitiäiti:Meidän neuvolassa on kans toi 28pvän kierto käytössä ja sen mukaan mennään np-ultraan asti,jossa varmistuu oikea la.Mullakin kierto kun on paljon pitempi kun 28 päivää,ni tuntuu hassulta et neuvolassa raskaus on paljon pitemmällä.

Huomennahan on monella jännät paikat,paljon ultria tulossa...
 
Onnitteluja plussanneille, tulkaa vaan mukaan! Toi meilletuleevauva -on kyllä tosi hyvä!Mietin että jos jokainen jaksaisi tehdä itselleen tuollaisen, niin ehkä semmosta pitkää listaa ei tarvitsisi koko ajan päivitelläkään? Mitä mieltä? :wave:
 

Yhteistyössä