Kesävauvalle pehmeä vai kova koppa?

Esikoisen la olis heinäkuun alussa. Ollaan päätymässä rattaisiin, joihin saa joko pehmeän tai kovan kopan. Nyt vaan mietityttää että kumpi olisi järkevämpi? Miten kesä-aika vauvan kanssa, entä myöhemmin?

Mielipiteitä, kiitos.

t. Sussu rv 22+4
 
No ihmiset sanovat, että kovakoppa olisi viileämpi, mutta en tiedä... Kovankopan haittana on, ettei kaikilla ole enää käyttöäs sille toista kertaa ja usein nuo säilytystilat on rajalliset. Pehmeälle kopalle on käyttöä senkin jälkeen kun koppa aika on ohi.
Meillä esikoinen syntyi kesäkuun puolessa välissä ja käytössä oli pehemeäkantokassi ja hyvin pärjättiin. Eli suosittelen pehmeää! =)
 
SatuZ
Aika monella merkillä on jo nyt sellainen puolikovaksi sanottu koppa, joka on joka sivulta kovitettu levyillä ja siitä saa lämpöpussin. Se ei ole kesällä kuuma, jos peitteen saa kokonaan irti vetoketjuilla. Siinä ei ole sitä kovan kopan putkirunkoa,
 
SatuZ
Aika monella merkillä on jo nyt sellainen puolikovaksi sanottu koppa, joka on joka sivulta kovitettu levyillä ja siitä saa lämpöpussin. Se ei ole kesällä kuuma, jos peitteen saa kokonaan irti vetoketjuilla. Siinä ei ole sitä kovan kopan putkirunkoa,
 
Greippi
Meillä oli kesävauvalla Hartanin pehmeä kantokoppa eikä ollut mitenkään kuuma. Siitä sai "kannen" irti kokonaan, sen otin käyttöön vasta joskus syksyllä. Oli tosi kätevä muutenkin, en ymmärrä miksi joku edes haluaa kovan kopan.
 
piipaa
meillä oli käytössä kova koppa ja koska reissasimme paljon vauva-aikana (kummankin lapsen aikana) niin huomasimme, että kova koppa kävi mainiosti "matkasänkynä".Joka perheessä on omat mieltymyksensä, meille siis kova koppa sopi mainiosti!!!

Onnea vaunujen metsästykseen, se ei ole kovin helppoa, kun malleja ja mielipiteitä on joka lähtöön! =)
 
Greippi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2007 klo 17:39 piipaa kirjoitti:
meillä oli käytössä kova koppa ja koska reissasimme paljon vauva-aikana (kummankin lapsen aikana) niin huomasimme, että kova koppa kävi mainiosti "matkasänkynä".Joka perheessä on omat mieltymyksensä, meille siis kova koppa sopi mainiosti!!!

Onnea vaunujen metsästykseen, se ei ole kovin helppoa, kun malleja ja mielipiteitä on joka lähtöön! =)
Samalla tavalla se pehmeä koppa ajaa asian. Meillä poika itse asiassa nukkui siinä kotonakin.
 
jejjee
valitsin viime kesän vauvalleni kovan kopan sen ilmavuuden takia. pehmeät kopat tuntu niin paksuilta ja kuumilta. tyytyväinen olin.
nyt sitten pakkasilla kyllä harmitti kun ei ollut lämpöpussia...enkä viitsinyt lähteä ostamaan, tein itse yhenlaisen...
 
Itse valitsin vuosi sitten pehmeän kantokopan, sillä siitä saa kesäksi "kannen" irti vetoketjulla ja tavlvella sitten on pehmeä ja lämmin. Ja meillä ainakin kun lapsi kasvoi ulos kantokassista sai pohjakovikkeet kassista pois, jolloin kantokassista sai lapselle lämpöpussin. Minusta tuo pehmeä kantokassi käytännöllisempi, mutta makuasia. Vie myös vähemmän tilaa säilytyksessä, kuin kova kantokoppa.
 
Itse valitsin vuosi sitten pehmeän kantokopan, sillä siitä saa kesäksi "kannen" irti vetoketjulla ja tavlvella sitten on pehmeä ja lämmin. Ja meillä ainakin kun lapsi kasvoi ulos kantokassista sai pohjakovikkeet kassista pois, jolloin kantokassista sai lapselle lämpöpussin. Minusta tuo pehmeä kantokassi käytännöllisempi, mutta makuasia. Vie myös vähemmän tilaa säilytyksessä, kuin kova kantokoppa.
 
Tunkeudun nyt tänne oman kysymykseni kanssa...

Eli meillekin kesävauvatulossa ja tuollainen sivuista kovikkeellinen pehmeä koppa kiinnostaisi. Millä merkeillä on sellaisia ja mitä suurin piirtein maksavat?

Meillä ennestään yksi pehmeä, mutta siinä ei ole sivuissa muita tukia kuin raudat (jotka saa sitten pois). On ollut kyllä tosi kätevä näin talvella, kun siitä saa lämpimän "makuupussin".
 
viaraas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2007 klo 11:12 olive kirjoitti:
Itse valitsin vuosi sitten pehmeän kantokopan, sillä siitä saa kesäksi "kannen" irti vetoketjulla ja tavlvella sitten on pehmeä ja lämmin. Ja meillä ainakin kun lapsi kasvoi ulos kantokassista sai pohjakovikkeet kassista pois, jolloin kantokassista sai lapselle lämpöpussin. Minusta tuo pehmeä kantokassi käytännöllisempi, mutta makuasia. Vie myös vähemmän tilaa säilytyksessä, kuin kova kantokoppa.
ainakin meidän kovan kopan saa pieneen tilaan, kun taittaa sen kasaan. merkki on brio.
 
ihmekumma
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2007 klo 17:47 viaraas kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2007 klo 11:12 olive kirjoitti:
Itse valitsin vuosi sitten pehmeän kantokopan, sillä siitä saa kesäksi "kannen" irti vetoketjulla ja tavlvella sitten on pehmeä ja lämmin. Ja meillä ainakin kun lapsi kasvoi ulos kantokassista sai pohjakovikkeet kassista pois, jolloin kantokassista sai lapselle lämpöpussin. Minusta tuo pehmeä kantokassi käytännöllisempi, mutta makuasia. Vie myös vähemmän tilaa säilytyksessä, kuin kova kantokoppa.
ainakin meidän kovan kopan saa pieneen tilaan, kun taittaa sen kasaan. merkki on brio.
Miten ihmeessä kovan kopan saa taitettua kasaan, se kun on kova?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2007 klo 23:11 ihmekumma kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2007 klo 17:47 viaraas kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2007 klo 11:12 olive kirjoitti:
Itse valitsin vuosi sitten pehmeän kantokopan, sillä siitä saa kesäksi "kannen" irti vetoketjulla ja tavlvella sitten on pehmeä ja lämmin. Ja meillä ainakin kun lapsi kasvoi ulos kantokassista sai pohjakovikkeet kassista pois, jolloin kantokassista sai lapselle lämpöpussin. Minusta tuo pehmeä kantokassi käytännöllisempi, mutta makuasia. Vie myös vähemmän tilaa säilytyksessä, kuin kova kantokoppa.
ainakin meidän kovan kopan saa pieneen tilaan, kun taittaa sen kasaan. merkki on brio.

Miten ihmeessä kovan kopan saa taitettua kasaan, se kun on kova?
siinä on sellaiset raudat, jotka voi sillai laskea alas. Tulee litteä paketti, joka ainakin meillä menee ihan yläkaappiin missä on muutkin #pikkuvauvan# jutut
 
kesä-äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2007 klo 14:21 Vieras kirjoitti:
Tunkeudun nyt tänne oman kysymykseni kanssa...

Eli meillekin kesävauvatulossa ja tuollainen sivuista kovikkeellinen pehmeä koppa kiinnostaisi. Millä merkeillä on sellaisia ja mitä suurin piirtein maksavat?

Meillä ennestään yksi pehmeä, mutta siinä ei ole sivuissa muita tukia kuin raudat (jotka saa sitten pois). On ollut kyllä tosi kätevä näin talvella, kun siitä saa lämpimän "makuupussin".
Haberkorn Comfort XL vaunuissa on sellainen koppa, jossa kaikki kyljet on kovat. Niissä on sellaset muovilevyt, jotka tekee siitä niinkuin laatikon ja se on tukeva ja turvallinen kantaa. Koko se kansi tai onko se peitto lähtee irti vetoketjuilla ja kantokassi ei ole kesällä kuuma. Ollaan käytetty sitä aluksi myös matkasänkynä mummolassa. Nyt talvella siitä on otettu ne kovat levyt ja pohjalevy pois ja se on rattaissa makuupussina. Valjaille on reijät pohjassa. Kantokassi on kevyt kantaa, kun siinä ei ole mitään painavia putkia tai rautoja.

Edellisen vaunut oli Simo Bertinit pehmeällä kopalla ja se oli tosiaan kesällä hikipussi ja jäi käyttämättä.
 
mie
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 13:31 Sussu kirjoitti:
Esikoisen la olis heinäkuun alussa. Ollaan päätymässä rattaisiin, joihin saa joko pehmeän tai kovan kopan. Nyt vaan mietityttää että kumpi olisi järkevämpi? Miten kesä-aika vauvan kanssa, entä myöhemmin?

Mielipiteitä, kiitos.

t. Sussu rv 22+4
mie oisin varmaan kovan kopan kannalla.
oletko miettinyt jo seuraava talvea? nukkuukohan vauva mahdollisesti ulkona? sillo olisi ehkä parempi jos olisi ihan kunnon kopalliset vaunut, joihin mahtuu nukkumaan kunnolla isompikin vauva. koppa olisi lämpimämpi kuin avonaiset rattaat. ja onhan se kesälläkin viileämpi olla väljässä kopassa.

näin huomasin itse omien lasten kanssa
 
Henkilökohtaisesti valitsisin pehmeän kopan sen pitkän käyttön kannalta. Itelläkin on pejmeä koppa ja olen ollut todella tyytyväinen valintaani. Menee lämpöpussina viellä 2vuotiaallakin eikä edes tee tiukkaa. Ja talvella on lämpönen vauvan siellä nukkua.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.03.2007 klo 11:04 mie kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 13:31 Sussu kirjoitti:
Esikoisen la olis heinäkuun alussa. Ollaan päätymässä rattaisiin, joihin saa joko pehmeän tai kovan kopan. Nyt vaan mietityttää että kumpi olisi järkevämpi? Miten kesä-aika vauvan kanssa, entä myöhemmin?

Mielipiteitä, kiitos.

t. Sussu rv 22+4
mie oisin varmaan kovan kopan kannalla.
oletko miettinyt jo seuraava talvea? nukkuukohan vauva mahdollisesti ulkona? sillo olisi ehkä parempi jos olisi ihan kunnon kopalliset vaunut, joihin mahtuu nukkumaan kunnolla isompikin vauva. koppa olisi lämpimämpi kuin avonaiset rattaat. ja onhan se kesälläkin viileämpi olla väljässä kopassa.

näin huomasin itse omien lasten kanssa
Sattuipa kirjoittaja, joka ei taida oikein tietää näistä koppa asioista. Ei kukaan, jolla on sellainen kantokassi, josta saa lämpöpussin joudu nukuttamaan avoimissa rattaissa.
Sellainen eriillinen kova koppa (duo yhdistelmä)sopii ehkä maaseudulle, jos ei koskaan joudu kasaamaan vaunuja tai pakkaamaan muutakuin maasturiin tai pakettiautoon. Mhin h:ttiin laittaa pikkuautossa sen kovan vaunukopan kun kasaa vaunut sinne.
 
Kahden kesävauvan kokemuksella voin sanoa, että pehmeä koppa ei todellakaan ole liian kuuma. Vauvahan on syntyessään niin pieni että kyllä se pehmeäkin koppa on väljä, etenkin kun ei kesällä mitään paksuja vaatteita ja peittoja yleensä käytetä.
Ja meillä on molemmat lapset mahtuneet koko ensimmäisen talvensa hyvin nukkumaan pehmeässä kopassa kaikkien talvivarusteiden kera, että ei ole tarvinnut avonaisissa rattaissa nukkua. Ja "matkasänkynäkin" pehmeä koppa toimi hyvin ihan alkuun ja sitten ostettiinkin jo tavallinen matkasänky.
Luulen että molemmat vaihtoehdot on hyviä, enemmänkin on makuasia kummasta tykkää enemmän. Esikoisen kohdalla itse halusin ehdottomasti pehmeän kopan, kuopuksen kohdalla olin jo ostamassa kovaa koppaa "vaihtelun vuoksi" mutta päädyinkin pehmeään kun se oli jo hyväksi osoittautunut ja itse jäin miettimään juuri sitä kovan kopan säilytystä, kun se vie enemmän tilaa.
 
Koppa
Todellisuudessa ainakaan Brio Kombin kova kantokopa ei vie sen enempää tilaa kuin heidän pehmeä. Kovassa kantokopassa laidat ovat ylhäällä kahden metalli"lenkin/tuen" avulla. Osa varmaan muistaa vanhat kantokopat lapsuudestaan. Kun ne lasketaan, tulee kopasta saman kokoinen kuin pehmeä. Eri asia on sitten esim. Brion DUO, jossa on on kovaMAKUUOSA, sitä on kai sitten vaikeampi säilyttää/pakata autoon, mutta sitähän ei kantokopaksi lasketakaan.
 

Yhteistyössä