***KESÄMASUT KESÄKUUSSA JA HEINÄKUUSSA***

Onnittelut kaikille vauvautuneille! :flower: :heart:

Minä se sit olin viime yön sairaalassa osastolla. |O Ottivat sisään ku mittasivat eilisin äitipolireissun ja käyrityksen yhteydessä korkean verenpainelukeman (ja mulla on valkotakkisyndrooma), vaikka mitään muita merkkejä raskausmyrkytyksestä ei ollut. Samalla puhuttiin käynnistämisestä tälle aamulle. Eihän mulla siis lopulta mitään myrkytystä ollut eikä siten käynniteltykään kun sille ei selkeää tarvetta. Tympii vaan rankasti ku joutu oleen turhaan siellä ja kun itse tiesin että se verenpainelukema oli ihan totuudenvastainen!! Nyt oon ihan puhki, ku viime yönä tuli nukuttua hurjat 2h, mä se en sit osaa sairaalassa nukkua, en sitten millään!

Äitipolikuulumisia muutoin oli, et painoarvio n. 3.3 kg (tuonkin eka lääkäri mittas eka 4.3 kiloiseksi, et ois muka viikossa kasvanu kilon) ja muutenkin tuntuu aika arvailua olevan jo toi touhu.. nytkin vaikuttaa kuin vauva ei ois viimeisten 2vk aikana kasvanu enää yhtään - ja napanuoravirtaukset ym. on kuitenki kunnossa.. Saas nähdä minkä kokoinen vauveli oikeasti onkaan tulossa. Paikat on melkolailla pehmenneet, kanavaa 2cm ja sormelle auki.

Mitään limatulppaa tms. ei täällä ole bongailtu. Suppareita sentään tuli eilen siellä osastolla maatessani; n. 4h ajan tuli suppareita suht säännöllisestikin parhaimmillaan 4-5min välein, mut sit ne loppui yhtä nopsaan ku alkoivatkin. Ei ne mitään kamalan kipeitä olleet, mut puhaltelemaan joutui ja lopussa ei enää sängyssä voinut makoilla..

Sori tosi omanapainen teksti, en vaan nyt oikein ole iskussa kommentoimaan muiden tekstejä :ashamed:

Pirtsi80 39+6 eli huomenna se iso POKS!
 
sunshine25: mulla ihan sama jännäily koirien kanssa. tai tiedän toisen käyttäytyvän kun herrasmies konsanaan, mut toinen saattaa innoissaan näykkästä tai osottaa kaverilleen et tää vauva on mun ja näyttää sen rähinällä. oonki pohtinu tässä kuonokopan hankintaa ekoiks päiviks. sais antaa nuuskutella ihan rauhassa. mut kattoo nyt, mä olen vähän ylivarovainen täs asias :/
 
Mä oon kanssa tuota koira-asiaa miettiny, kuinka hoitaa. Pakkasin sairaalakassiin muutaman harson, jotka isäntä saa tuoda etukäteen kotiin tessukan nuuskittavaksi. Ja aattelin tosiaan, et ite ensin sisälle ja jonkin sortin "riehumista" koiran kanssa ja sit antaa sen nuuskia vauvaa ihan rauhassa. Tuo meidän koiruli on itekin vasta 1 v ja aikamoinen sähköjänis (kuuluu rodunomaiseen luonteeseen) mutta mä luotan kyl et saahaan asiat sujumaan.

Sitteriä oon pitkään tässä etsiskelly ja kirppikseltä yhen löysinkin. Mutta olin laiskapaska enkö jaksanu kanniskella sitä koko ajan mukanani ja jätin siihen pöytään vielä, et otan ko lähen. No en ottanu, joku mamma tuli mua seuraavalla käytävällä vastaan se sitteri kädessä. No, vain nopeat elävät... Mut sit yks kaveri soitti tänään, sano siivoovansa duunissa ja oli toimistosta (päiväkodilta) löytäny ihan uuden sitterin ja sitä ei kukaan tarvii. Oli pomo sanonu, et sen voi lahjottaa, jos joku tarttee. Jipii! Tuo paikka on siis munkin entinen työpaikka muutaman vuoden takaa ja näköjään ne vielä hyvällä muistaa :D Täytynee se tänään hakea.

Nyt siivoamaan ja sit shoppaileen...mikäs se kolmas s vois olla :LOL: ?

-H ja Kyytiläinen 39+2
 
Onnittelut kaikille jo vauvan saanneille ja vielä odottajille tsemppiä loppuraskauteen :heart:

Meille syntyi 6.6. klo 22.05 pieni poika :) Raskausviikolla 40+2. Aamusta alkaen supisteli säännöllisesti ja kotona kärvisteltiin n.20.30 asti.. Lapsivedet meni 20.00 ja salii mentii 21.10. Mitää kivunlievityst en ehtin saamaa, ku salii mentäessä olin jo 9 cm auki. Ponnistusvaihe kesti 25min ja oli viime kertaa verrattuna helppo, kun silloin kesti melkee puoltoista tuntia :)

Meille siis ultrassa lupailtiin tyttö, joten pikkaisena yllätyksenä tuli poika :heart:

Minttu ja pikkunen 6pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minttu84:
Bad Virgin kiitos :heart: olihan se joo pieni ylläri, ku tuliki poika :D tuoreella isosiskolla meni jonkin aikaa käsittää, et tuliki veikka eikä sisko :D Rakenneultrassa veikkasivat tyttöä.
Mulle jos olis noin käynyt niin olis ollut vaatteetkin melko paljon unisex-kamaa et ei olisi ollut sen puoleen hätää :D
 
HelloShitty
kotona ollaan!

Juliet Valeria syntyi keskiviikkona 10.6 klo 8:28 rv 40+6.
mitat 4230g ja 50cm.

tuun illalla takas. täällä vähän menoa. :D ihana neiti. oon ihan tippa linssissä. :'(
 
Sairaalassa käyty ja maannataina menen aamulla seitsemäksi sisään sairaalaan. Leikkaus aikaa en tiedä.
Sunnutaina pitää syödä kevyesti varsinkin viiden jälkeen pitää olla aika neste voittoinen ruoka =)
Onnea vauvan saaneille!

Mantelilastu ja rv 38+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Siis voi jee :headwall: :headwall:
Neuvolassa sain varoittelut, että kannattaa varautua TYKSissä sit siihen, että siel on mammoja käytäviä myöten |O Tinni tos tosiaan mainitsikin, et yks osasto on rempassa ja nyt sitten ylimääräsiä tungetaan minne jotenkin mahtuu :/ :|
Synnyttäjien määrä siel on kasvanu ja kesäkuussa muutenkin tunkua, että voihan vattu sanon minä.
siinä onkin yks syy miks mennään Saloon synnyttää :wave: mä en rupee missää käytävil makoilee :D
no siis ihan oikeesti... mä oon tässä miettiny, et mitä ne sanois, jos nyt viikkoo ennen tuota suunniteltua sektiota ilmottasinki haluavani Saloon? :whistle: Mä mietin sitä Saloa jo aiemmin, mut syy miks päädyin TYKSiin kuiteski, on se, että en halua, et tulee turhan kiire (jos tää nyt ees alkaa ennen sitä sovittua päivää)
 
Onnittelut taas vauvoista :flower: aivan ihania :heart:

koira-asiaa; meilläkin tuo rodun yleisluonne on "häslä", niin sen takia just vähän jännittää :) toinen on meilläkin oikea herrasmies (5v.), mut toinen on virkeä, kuin pennut konsanaan (ikää kuitenkin jo 3,5v.). se on sellainen adhd-tapaus :D mut täytyy antaa ensiks vähän niille aikaa kun kotiudutaan.

kävin shoppailee :) maha meni kyl usein kovaks, mut ku ei ne oo kipeitä ollenkaan, ni se vaan harjoittelee varmaankin?

meille veikattiin synnytystapa-ultrassa tyttöä pari viikkoa sitten, niin nyt on tullut ostettua joitakin vaaleanpunaisia vaatteita :heart: toivottavasti ovat veikanneet oikein :D no, ei oo onneks paljoa tullut ostettua, kun näin myöhäisessä vaiheessa vasta kysyttiin.

miten paljon teillä vauvat liikkuu tässä vaiheessa? minkä verran pitäis päivässä liikkua? oliko kellään tietoa siitä, että voiko sellainen pitää paikkaansa, että mikä rytmi vauvalla nyt loppuvaiheessa on, niin olisi sitten synnyttyäkin?

SS ja prinsessa 39+0
 
Minttu84 ja HelloShitty onnea pienokaisistanne :flower:

Ninniliina jaa a, mitäs mahtaisivat sanoa? :) luulen et voisivat olla ihan mielissään, Salossa ei kuitenkaan oo mitään erityistä ruuhkaa. synnärikierroksella sanoivat, että kesä- ja heinäkuussa on kyllä paljon laskettuja aikoja, mutta sama se TYKSissä on. pitääköhän sun mennä sit Saloon viel erikseen hakemaan sektiopäätös ja -aika?
 
kotona ollaan =)

tyttö syntyi 09.06.09 klo.16.21, painoa 4230 g ja pituutta 52 cm :heart:

Synnytys käynnistettiin maanantaina, vauva oli kuin olikin kääntynyt rt :eek: supistukset alkoivat ma-ti välisenä yönä klo. 03.
leikkaukseen päädyttiin lopulta koska avauduin vain 6 cm, vauva ei päässyt jostain syystä laskeutumaan ja synnytys oli sen takia pysähdyksissä.
itse aloin olla voimaton joten lääkärit päätyivät sektioon.
lopullinen tulos oli että tyttö oli siltikin virhetarjonnassa ja vauvan syntymäpaino oli minulle liian suuri alatiesynnytystä ajatellen :whistle:
eli se on nyt sitten todellakin tiedossa etten voi yli 4 kg synnyttää, tosin en hyödy tiedosta mitään koska tämä oli todellinen piste meidän lapsiluvulle :D

ls ja tyttö 3 vrk :heart:
 
HS, Minttu ja LS, onnea hurjan paljon! :flower: :flower:
Mekin ollaan miehen kanssa vasta viime päivinä alettu "kauhistelemaan", että mitäs jos rakenneultran tyttöveikkaus olisi mennyt pieleen.. JA tunnustan kyllä hankkineeni melkein pelkästään tyttöjen värisiä vaatteita. Voihan se poikakin pukeutua vaalanpunaiseen... Mekot jäisivät kyllä käyttämättä. :D

Tultiin juuri kotiin uimarannalta ja alkoi heti sataa kovasti. Eipä kastuttu ja saatiin olla auringossa uittamassa lapset. Itse ei veteen vielä uskaltauduta (ja taitaa kyllä mennä heinäkuun lopulle ennen kuin me kesäkuiset päästään uimaan muutenkaan). :D

Verenpaineet olivat tänään laskeneet eilisestä, nyt paineet "enää" 150/75. Turvotus on kyllä aika hurjan näköistä jo :eek: Huomasin rannalla istuessani, että toiseen nilkkaan on tullut jo verenpurkaumia/mustelma nivelen kohdalle.. Turvotus on selvästi edennyt myös ylemmäs jalkaan kun polven ympärys ja jalat muutenkin näyttävät niin oudoilta. Kiva pitää capreja tällaisissa jaloissa. ;) No, kai sitä vielä pari viikkoa kestää jos on pakko...

-maranooka & prinsessa 38+2-
 
Onnea HS, Minttu ja Levoton Strutsi :flower:

Niin ja kiitos kaikille jotka vastaili mun hiiva ongelmaan=) kävinkin eilen apteekissa ja helpottanut on jo!!!

Juuh ja eilen mullakin tuli jo se 39vko täyteen, mutta ei merkkiäkään että syntyis. PAH

Ja joku meni mainitsemaan että TYKS:issä ruuhkaa, voihan pahkurat, muutenkin inhoon sitä osastoo mis yövytään. Synnäripuolelta ei ole jäänyt "traumoja" mut yläkerrasta, voihan peppu sentään. Noh ehkä ne päästää sitäkin nopeammin kotiin sit!!!

Jaksuja kaikille jotka viel kärvistelee masujen kanssa...mun tarvii lähtee hakeen lisää mynthoneja, oon eile jo väntäny puoltoista askia ja tänää puolikkaan, pakko saada lisää... näin alkuhätään meen peseen taas hampaat vahval hamputahnal..se helpottaa ihan hetkeks.... :headwall: :LOL:
 
HelloShitty
onnea muillekin vauvojensa saanneille. :heart: :flower: kahlaan kohta pinoa läpi niin oon taas ajan tasalla. :D

ls; oho..meillä oli samanpainoset vauvat.. :eek: =)

ja kiitos onnitteluista. :hug:

ykskätinen hs ja juliet 2vrk.
 

Yhteistyössä