*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

Alkuperäinen kirjoittaja big mama88:
Kävin siel synnäril käyril ja ne lähetti mut takas kotiin |O sain nukuttua viime yönä huikeat 3,5 h..välil supisti mut sain jonku verran ees nukuttua..olin sormelle auki..nyt supistelee säännöllisesti et eiköhän tää vauveli tänää tai viim. huomenna synny..ja tänään on siis viel sit ne pikkuveljen valmistujaisjuhlat..sinne siis kärvistelemään..ja syömään herkkuja :D

bigmama88 ja vauveli 39+3
Tsempit tulevaan koitokseen :D :hug:

Peppita onnittelut!!

Mä voin antaa nää supistukset vaiks bigmamalle :kieh: Toivotaan et tapahtuu.

Raffel meil esikoinen ootti aikanaan, et saatiin käytyy kaikki synnytysvalmennukset: supparit alko sinä iltana kun oli aiemmin ollu vika valmennus :LOL: Josko teil menis samallail...? Hän haluu varmistaa et kaikki opit on saatu.

Mulla on kans alkanu ihmiset kyselee päivittäin et joko jo.... Lähinnä noi tulevat isoäidit. Luultavasti jännittävät sitä, et päästäänkö leikkauspäivään vai tuleeko mulle kiiru sinne sairaalaan. No kieltämättä se jänskättää itteäkin.

traveler vaikee sanoa... kysäse ihmeessä. Rinnat kyl voi muokkaantua aika paljonki viel siin vaiheessa kun maito nousee ja maidon nousun aiheuttaman turvotuksen poistuttua, et sit sen vasta oikeestaan tietää, että mikä on se lopullinen tilanne.

Ihanaa kuulla, ettei ihmiset oo niin kauheen kauaa joutunu oleen sektion jälkeen sairaalas. Mä kun en tosiaan siel saa nukuttua yhtään.

Ninniliina + Nunnu rv 36+3 (tai jotain...)

Tämän näköinen rakkauspakkaus
:heart: Tyttö syntyi torstaina 28.5. illan suussa. Painoa hänellä oli 3060g ja pituutta 48 cm, pipo 33.5 cm. Tänään päästiin kotiin ja saadaan alkaa opettelemaan taas vauva-arkea :heart:

:'( <- onnen kyyneleitä. Tuntuu uskomattomalle, että kaikkien näiden kipeiden ja tuskaisten vuosien jälkeen meitä tosiaan on 4 tässä perheessä.

:heart:

Sisulle ja kesämasulle sylin täydeltä onnitteluja!!! Toivottavasti se omakin aika koittaa pian =)

Täällon ihan hyvät fiilikset.. Rusketusta sain otettua, tai noooh :ashamed: paloin taas.. Makasin lepotuolissa 3 tuntia ja oon taas ku rapu :D Ruoka ei oo maistunu nytte tänää olleskaan, kaurapuuroo aamulla söin ja vähä jotai anoppilassa + 3 litraa vettä ainaskii.. Tän helteen takia ee varmaan ruoka maistu..

Heee! Te synnyttäneet onko ollu jotai ennakoivia oireita???? jos on niin millaisia?? Vai yhtäkkiäkö alkanu supistella? Kun mulla on eilisestä asti selkään koskenut ja viime yönä supisteli, nyt vaan lähinnä vihloo alapäätä/alamahaa, toisinsanoen kohdunsuuta |O Autossa istuminen pahentaa tuota vihlomista ja aiheuttaa supistelua kans..

kleo ja Sara-vauva 37+3

Pikaisesti lyhykäisyydessään synnytyksestä. Selasin sivut läpi viimeisen kirjoitukseni jälkeen, olittekin jo kaipaillu minua täällä =)
Eli tiistaina mentiin OYS:aan, supistukset oli säännöllisiä, mutta ei niin kovia, että olisi ollu kunnolla synnytys käynnissä. Minä menin osastolle, mies ajoi takas kotiin. Keskiviikko taivasteltiin osastolla, että mitäs nyt tehtäis. Lääkäri lupasi käynnistyksen heti, kun saliin vaan mahtuisi. Koko osastolla olon ajan supisteli enemmän ja vähemmän. Torstaina vaille 10 päästiin sit "tosi toimiin". Nuori vastaava synnytyslääkäri ei uskaltanu suoraan puhkasta kalvoja, vaan onneton laitto tipan kautta lääkeet. No eipä niistä ollu mitään hyötyä, sen verran vaan, että 6 h aikana kohdunsuu aukesi 1 cm lisää. Vaille 5 iltapäivällä tuli toinen lääkäri, puhkasi kalvot, ja siitä alkoi supistukset tasan 2 min välein. Alku mentiin ilokaasun ja lämpimän geelityynyn avulla, ja sit kun supistukset kävi liian kipeetä, sain kohdunkaulan puudutuksen (suosittelen uudestaan synnyttäjälle!!! ), mikä vei supistuksilta pahimman terän. Siitäpä ei mennykään kauaa, kun sain jo ruveta ponnistamaan. Kokonaisuudessaan synnytys kesti tasan 1.5h, ponnistusvaihe 5min.

Ikävin asia, mikä synnytyksessä tapahtu, oli se, että istukassa oli lohkoväli vähän repaleinen, ja osa siitä siis jäi mahaan. Kävin eilen aamulla gynen luona, ja hän kyllä vakuutti, ettei ole syytä huolestua, että se tulee hyytymänä jälkivuodon mukana pois (ellei ole jo tullu ), mutta maha on kyllä kipeä, mitä nyt seuraillaan tarkkaan, ja yleensäkin mun vointia. Huomenna on jo oma tk auki, niin saan sieltä sitten lääkkeet, jos alkaa tulehduksen oireita pukkaamaan, ja huomenna tulee myös meidän neuvolan terkka kotikäynnille.

kesämasulle ja sisulle onnea :flower:

Mulla ei tosta kohdunkaulan puudutteesta o ollu apua. Sain sen jo ekalla kerralla ja ei auttanu tippaakaan. Sit tokalla kerralla se oli oikeestaan ainut vaihtoehto enää siin vaiheessa ja taas kerran kun se oli laitettu, kirosin, et miks piti taas itteensä kiusata sillä :headwall:
Mut josko nyt oisin uskonu, että ei auta :D Erilaisiahan me ollaan, että varmasti siit monille on apu just ihan viime metreillä.

Känkkäränkkä-Ninniliina - varapäre ois enemmän kun tarpeen |O

Kesämasulle ja sisulle paljon onnea pikku nyyteistä :heart:

Täällä oltiin rannalla tänään.Oli kyllä aika tuskasta.Kamala helle..huh huh.Kaiken lisäksi paloin aika mukavasti.Supistuksia tullut muutamia tänään mut eipä sen enempää.Sais jo vauva tulla..minäkö muka malttamaton :D Nyt olisi muutenkin hyvä kun kaksi vanhempaa tyttöä isällään.No saas nähdä milloin vauva syntyy...

sankofa & bongos 37+5 :heart:

HelloShitty
onneaa kaikille vauvansa saanneille; kesämasu ja Sisu!!!!! :flower: :heart:

mä alan olla niin kateellinen että taidan kohta siirtyä tauolle. |O :D voin vaan kuvitella sitä oloa kun la menny beibiä ei silti näy. :whistle: :kieh:

HS ja J rv 39+3

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
ja voin muuten kertoa myös että olen ihan sikapettyny ettei tullu taaskaan toukovauvaa..joo..sillä on merkitystä ja joo...saan valittaa jos haluun. :kieh: :| :ashamed:
Onhan sulla vielä aikaa saada se toukovauva ;)
nii..tökkäämällä henkari sinne. :LOL: |O hah..ois just passeli jos tää syntyis 5.6..sillon kolmosella on synttärit. :whistle:

Onnea Kesämasu ja Sisu!! :flower: :flower:

Täällä saa käydä vähän väliä onnittelemassa vauvauutisista... Rauhoittukaa nyt vähän hei, ei vielä ole edes kesäkuu.. ;)

-Lissu ja jäbä 39+5
kaikki valmiina odottelee että milloin jotain merkkejä alkais tulee ilmoille....

Yhteistyössä