Kesälomareissut,vinkkejä paikoista

Kaivataan vinkkejä minne mennä...Suomi on täynnä paikkoja minne mennä,mutta oikeasti en nyt sitte keksikään kun ne tutut samat huvipuistot ym.
Kaivattaisiin vaihtelua.

Tarkoitus on käydä joka tapauksessa Puuhamaassa ja liittää samaan reissuun jotain muutakin,mutta mitä...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja saiim:
Onko kokemuksia vierailuista linnoissa?Meillä on pojat 7 ja 9 vee,kävi mielessä voiskohan niitä kiinnostaa semmoset ja mikähän olis paras?
Tampereella on vakoilu museo, joka taatusti kiinnostaa tuon ikäisiä poikia ja hämeenlinnassa on vankilamuseo, sekin saattaisi kiinnostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
No Puuhamaata oisin suositellut. Siitä ei liene pitkä matka Iittalan lasitehtaalle ja lasimäelle (siellä suklaatehdas jne)
Mikäs tämä suklaatehdas on,voiko siellä seurata valmistusta vai vaan ostaa ja mussuttaa suklaata?

Mitä lasitehtaalla voi nähdä,mikä kiinnostaa lapsia?Mielenkiinnolla kysyn,en ilkeässä mielessä,en ole ikinä ollut siellä.

muutamia mainitakseni
kouvolan tykkimäki, aulanko, ideapark, tuurin asuntonäyttely, mato ongelle järvelle, patikkaretkiä eri kohteisiin,(mm.ruoveden helvetinkolu) kotona oloa jne.... sukulaisiin ruokolahti, imatra, imatran big bäd festivaalit.. nämä on meidän perheen listalla.

Me lomalla reissataan ainakin Tykkimäkeen, tai ei välttämättä ees lomalla vaan joku vkonloppu kun mummilaan mennään Kouvolaan :).

Ja täällä kotiseudulla ainakin korkeasaaressa ja lintsillä käydään, sekä ajellaan metrolla ja ratikalla, ne on aina yhtä pop, vaikka metrolla poika kulkee varmasti joka viikko :D.

Turun Linna on aikas hieno, samoin Väskin saari Naantalissa, kun Muumimailma ikä on ohitettu. Naantali on kaikenikäisten ykös-kohde tällä suunnalla. Seikkailupuisto Turussa on paikka, mikä ei maksa mitään, mutta jossa menee helposti koko päivä. Luostarinmäen käsityöläismuseo on kiva :http://www.tkukoulu.fi/~tuiman/projekti/html/luostari.html ja Turun Tuomiokirkko linnamaisen jännittävä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Jos reissaa Turun seudulla tai ajaa vaikka Turku-Hki väliä, niin Paimiossa on kiva lemmikkieläintila. Oli ihan uus tuttavuus, käytiin just lasten kanssa siellä. Siel on vähän erikoisempia eläimiä, joita ei yleensä kotieläintiloilla ole.
http://www.sievolantila.com/
Tää oli upea! Kiitti!
Mä olen aivan hulluna alpakoihin, haluaisin semmoisen...ja minipossun ja Fretin...ei mula paljon tälähetkellä tuommoisia "se otus olisi kiva" ajtuksia ola...No, mutta on mulla 120 emakon sikala tyhjillään tossa pihalla, jotta voin mä muutaman otuksen haluta :saint:

Yhteistyössä