Kesälomareissunne!

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
äiskä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä mieltä olette wasalandiasta? Oisko paljon touhuttavaa 4 vuotiaalle?
Me käytiin siellä viime kesänä ja yritän nyt kovasti miettiä, et mitähän laitteita siellä oli..meillä noi isommat lapset tykkäsi siitä kovasti ( 8 ja 10 v )ja pienin 1.5v ei vielä niin kauheesti nauttinu,kitisi koko reissun. mut kyllä mä aattelisin et 4 vuotias siellä viihtyis ja touhuttavaa riittäs

maisa
viikon kreikan matka heinäkuussa:) lisäksi varmaan päivän tai parin reissuja kotimaassa, riippuen rahatilanteesta, vapaista ja säästä! Varmaan ainakin joku huvipuisto ja/tai korkeasaari reissu

Mitä mieltä olette wasalandiasta? Oisko paljon touhuttavaa 4 vuotiaalle?

Wasalandian köysipuistosta tykkäs mun 4v likka viime kesänä
(täytti joulukuussa 5v).
Sit pienemmille on leppäkerttu, teekupit ja mini maailmanpyörä ainakin.
Ja liikennemaa.

Niin ja siinä tien vieressä se ISO liukumäki, missä liutaan niillä säkeillä, oli must.

Meidän kesään kuuluu : Viikko kalajoella heinäkuussa, samalla reissulla kaustisella mun siskon luona käydään. Wasalandiassa kerran tai kaksi. Uimarannalla löhöilyä (Hietasaari, Mansikkasaari, Vikinga). Miehen vanhempien mökillä kans vietetään aikaa ja mun isän asuntovaunulla Kalliojärvellä Isossakyrössä (ihana uimapaikka).

Tampereelle mennään heinäkuussa. ollaan miehen isovanhempien mökillä viikko ja käydään särkkiksessä yms.:) Ei oo muita matkasuunnitelmia kun pitäisi talokin miehen loman aikana maalata ja järjestellä häitä. :heart:

Mä en hotellilomia suunnittele, mutta synnärillä oon varmaan pari yötä.. =)
Ja tulevan vaavin kanssa ei hirveesti reissata, miehelläkään ei lomaa ole, paitsi isyyslomaa jos pitää. Käydään varmaan noin 100 km:n päässä äitin ja hänen miehen mökillä. Oltiin vappunakin siellä, ja oli kuin lomalla ois ollut. =) Ja neitikin (3v8kk) viihtyi hyvin.

vieras
Kaksi viikkoa Malesiassa. Viikko Kreikassa. Pitkä viikonloppu Ranskassa sukuloimassa. Pitkä viikonloppu kavereiden kanssa Barcelonassa. Viikonolpuja omalla möksällä perheen kanssa..

Pikku Ankka
Me ei olla vielæ ihan tarkkaan lyøty vielæ lukkoon meidæn loma suunnitelmia, mutta alustavasti ollaan suunniteltu, ettæ lomaa alkaa Hauklista (vuoristo), josta mennææn muutamaksi pæivæksi Osloon shoppailemaan, sieltæ Tukholmaan ettæ lapset pææsee Junibackeniin, Tukholmasta lautalla Turkuun, visiitti muumimaahan, sieltæ Tampereella ja Særkænniemeen, Tampereelta Hankoon, Hangosta Helsinkiin ja Lintsille, Helsingistæ Porvooseen, Porvoosta Saarijærvelle, Saarijærveltæ Ouluun, Oulusta Vaasaan ja Wasalandiaa, Vaasasta Turkuun ja taas Tukholman, Oslon ja Hauklin kautta kotiin :)

Meidæn lomat on oikeesti ihan hirveitæ, kun miehen suku (hajallaan ympæri Suomea) vetææ herneen nenææn, jos ei kæydæ joka paikassa kylæssæ. Siksi otetaan yksi ylimææræinen viikko vapaata joskus syksyllæ ja læhdetææn ehkæ Floridaan tai Malibuun, jotta saa ihan oikeasti lomailla, eikæ ravata sukulaisissa - mistæ mæ en tykkææ yhtææn; se ei vaan ole lomaa laisinkaan...

Tukholmaan risteillään Helsingistä, perillä kolme yötä hotellissa, siellä sitten ne perinteiset kohteet.

Suomessa Särkänniemi ja Puuhamaa taitaa olla listalla.

Miehen kanssa kaksin käydään muutama keikka katsomassa, Bon Jovi & Bruce Springsteen, toiseen keikkaan yhdistetään viikonloppu Hesassa.

Siinäpä sitä kesälle tekemistä ihan tarpeeksi. =)

vieras
Kreikkaan mennään viikoksi ja mökillä vietetään aikaa. Varmaan Ruotsin-risteily tulee tehtyä jossain vaiheessa kesää ja Lintisillä ja Korkeasaaressa käytyä, mutta nää kaksi jälkimmäistä ei ole kyllä reissuja kun ne on aika tässä naapurissa. Mummoloissa käydään ja saatetaan vielä jotain erikoista lisäksi keksiä :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Ankka:
Me ei olla vielæ ihan tarkkaan lyøty vielæ lukkoon meidæn loma suunnitelmia, mutta alustavasti ollaan suunniteltu, ettæ lomaa alkaa Hauklista (vuoristo), josta mennææn muutamaksi pæivæksi Osloon shoppailemaan, sieltæ Tukholmaan ettæ lapset pææsee Junibackeniin, Tukholmasta lautalla Turkuun, visiitti muumimaahan, sieltæ Tampereella ja Særkænniemeen, Tampereelta Hankoon, Hangosta Helsinkiin ja Lintsille, Helsingistæ Porvooseen, Porvoosta Saarijærvelle, Saarijærveltæ Ouluun, Oulusta Vaasaan ja Wasalandiaa, Vaasasta Turkuun ja taas Tukholman, Oslon ja Hauklin kautta kotiin :)

Meidæn lomat on oikeesti ihan hirveitæ, kun miehen suku (hajallaan ympæri Suomea) vetææ herneen nenææn, jos ei kæydæ joka paikassa kylæssæ. Siksi otetaan yksi ylimææræinen viikko vapaata joskus syksyllæ ja læhdetææn ehkæ Floridaan tai Malibuun, jotta saa ihan oikeasti lomailla, eikæ ravata sukulaisissa - mistæ mæ en tykkææ yhtææn; se ei vaan ole lomaa laisinkaan...
Sori, mutta vaikka mun sukulaiset vetäisi miljoona hernettä nenäänsä, mä en vaan menisi jos en haluaisi. Piste. Sukulaiset on mulle rakkaita ja haluan heidän tapaavan lapsiamme, mutta silti jaksamisen rajoissa. En kyllä kiduttaisi itseäni jos tuntuu noin raskaalta...

Pikku Ankka
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Ankka:

Sori, mutta vaikka mun sukulaiset vetäisi miljoona hernettä nenäänsä, mä en vaan menisi jos en haluaisi. Piste. Sukulaiset on mulle rakkaita ja haluan heidän tapaavan lapsiamme, mutta silti jaksamisen rajoissa. En kyllä kiduttaisi itseäni jos tuntuu noin raskaalta...
Noh, kun isætnæ haluaa hyppiæ sukulaistensa pillin mukaan niin se saapi sitten korvaukseksi tarjota mulle oikean kunnon loman korvauksena. Se pelastaa paljon =)

vieras
Ainakin kun Wasalandiaan pääsee alle 2 vuotias ilmaiseksi, niin onko se ajateltu niin ettei sen ikäinen käy missään laitteissa, eli täytyykö olla se lasten ranneke että pääsee alle 120 senttisille tarkoitettuihin laitteisiin vai pääseekö sit alle 2v ilmaiseksi niihin vanhemman kanssa?

Yhteistyössä