~Kesäkuun kullannuput 2010~

Papuneiti: Kiitoksia, juu näin sain myös vastauksen apteekista. Oli tuolla sitten Panadolin mukana myös että kolmikuisesta etiäpäin ja painot, takakannessa luki vuodesta niin se pisti miettimään.

Maira: jaksuhalit :hug:.

Viime yö valvottu enempi tai vähempi täälläkin. Nuuk sai illalla pahan kuuloisen yskän ja kipuili yöllä aina kun yskäisi. No, hyvää oli se, että löysin aivan ihanan yksityisen lastenlääkärin tuosta naapurikaupungista. Mulla ei ole mitään kokemusta vauvojen sairastelusta kun esikoinen oli jo reilusti yli vuoden kun sai ekan pienen flunssan, siksi päätin käydä näytillä tuon kanssa. Ei saatu lääkekuuria, mutta ilmeisesti kurkunpään tulehdus on yskän lisäksi. Myös toisessa korvassa oli joku ohimennyt tulehduksen (?) jälkitila, mikä ei vaadi lääkekuuria, mutta kuukauden päästä pitää käydä näytillä. Ei vaikuta onneksi vauvauinteihin tms. Esikoisen synttärit nyt kuitenkin peruttiin, harmi hänelle. Voi että tuota pientä, on se vaan niin säälittävän kuuloista kun toinen on pipi.:heart: Nuuk on sivuuttanut jo monta flunssaa, nyt varmaan elimistö taisteli vielä rokotusvirusten kanssa niin tais isältään saada tuon. Meillä on myös kaveripiirissä ollut jo monta kurkunpääntulehdusta. Onneksi ei ole kuumetta niin voi nukuttaa ulkona ja siellä tuntuis hyvin nukkuvankin. Välillä pitää kait maistaa tätä vauva-arjen nurjaa puoltakin :snotty:
Kaikesta huolimati mukavaa keskiviikkoa kaikille :flower:
 
Heipparallaa!

Pikakuulumisia täältä päin.

Unna ja Lenniina: Eilen piti olla lääkärille puhelinaika aamupäivällä, mutta soitteli sitten 7 jälkeen illalla juuri kun olin nukuttamassa Leoa, seuraavan puhelinajan sain ensi viikon tiistaille, eli edelleen odotellaan tuloksia...:mad: ihme touhua kyllä Lääkärikeskukselta tuo puhelinsysteemi, sanoivat, että "ei voi tietää monelta lääkäri soittaa, pidä vaan sitä puhelinta koko päivä käden ulottuvilla", no sehän onkin helppoa pienen lapsen kanssa:rolleyes:.

Muutoin on kyllä selkä, hartiat ja niska niin jumissa, että toivoin joulupukilta lahjakorttia hierojalle. Olen kyllä yrittänyt jumpata ja venytellä, mutta aika huonolla menestyksellä. Aina tuntuu käyvän kutsu kun aloitan jumppasession: /.

Rikkonaiset yöt jatkuu. Luulen, että tuo maito ei vaan enää pidä nälkää tarpeeksi, tänään ajattelin kokeilla illalla porkkana-perunavelliä.

Täällä jännitetään viikonloppua, kun Leo menee ekaa kerta mummin ja ukin luo yökylään. Meillä on 16-v päivä, joten saadaan juhlia vähän kahden kesken.:p

Ens viikolla tuleekin sitten 5kk ja taasen mennään neuvolaan. Paljonkohan poika on taas kasvanut?

Jonna & Leo
 
Lenniina Kiitos!, ei kyllä pitäisi tehdä johtopäätöksiä ennen kun on jutellut lääkärin kanssa..pääsin vihdoin lääkärin puheille (oli samanlaisia soittoaika ongelmia kuin JonnaH:lla)
Eli allergialabrat ei kuulemma aina välttämättä kerro kaikkea, joudun nyt sittenkin olemaan kananmunattomalla dietillä, kunnes pojalla voidaan varsinaisesti maistattaa sitä.
Ja - helpotus, lääkekuuri jatkuu, olikin jo ihan yhtä tuskaa kun kokeiltiin päivä ilman lääkettä ja refluksi-oireet alkoivat heti:(

Maira & Unna Täälläkin on flunssainen poika, tosin vaan kova nuha, ei vielä muuta. Luultavasti se sama pikkuflunssa joka minä ja mies jo kärsittiin.
Hyvä että Maira pääsette tutkimuksiin!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös vauvalla ollut flussa. Esikoisella nuhaa, yskää ja kuumetta. Ja tulihan se sitten vauvaankin. Nuhaa, onneksi nenä friida. Kimakkaa yskää vähän niin kun koiran haukkua. ja kuumettakin oli. Tutulle lääkärille soitin, kun en tiennyt mitä teen. Silloin ei ollut kuumetta. Neuvoi viemään ulos jos nenä menee tukkoon ja ei saa henkeä. Siellä kuulemma aukeaa. JA hyvin nukkuikin ulkona. Neuvoi myös höyryhengitystä!
Ja sit jos aivan tukkoon mene pitää mennä sairaalaan tietysti jos ei henki kulje.
Että sellaisia neuvoja sain ja hyvin auttoi. Meinasi vain itsellä tulla paniikki, kun on toinen niin pieni. Esikon kanssa säästyttiin yli vuosi enne kuin tuli mitään flunssaa, Onneksi nyt terveenä ja itsekkin säästyi
 
Jonna H: Voihan kurjuus tuota odottelua, ihmeellistä toimintaa tosiaan, iltamyöhään asti joutuu soittoa odotella. Eihän tuollaista voi edes tietää, kyllä ainakin itse odottelisin virka-aikaan soittoa. Täällä myös yksi selkähartianiskajumittaja;) Mies tilas mulle viime maanantaiks ajan tutulle urheiluhierojalle. Hieroja totes, että on tosiaan todella jumissa paikat ja pitää alkaa viikoittain käymään, että tulee helpotusta. Kyllä tuo eka kertakin jo helpotti. Ei mulla ole koskaan paikat näin jumissa olleetkaan, että ihan oireilisi. Olettekos tosiaan olleet yhdessä jo 16 vuotta vai ymmärsinkös väärin, WAU! Niin ja onnea:flower:

Miumiu83: Toivottavasti ei pienelle tule pahempaa flunssaa. Tsemppiä dieettiin!

Leena80: (ja tietty muutkin joilla kokemusta on) Mitenkäs sitä olis paras tapa antaa sitä höyryhengitystä? Meillä myös lääkäri eilen sanoi, että jos tulee hengitysvaikeuksia esim. yöllä, avaa ikkunan ja antaa hengittää pakkasilmaa tai sitten tosiaan sitä höyryhengitystä. Kyllä tosissaan on huoli kun noin pieni on kipeä.

Meillä meni viime yö hyvin, onneksi. Parilla syötöllä eikä suppoakaan tarvittu. Nyt alkaa äänikin jo tulla takas ja yskiminen on vähäistä eikä enää satu, toivottavasti ei tulis räkäiseksi. Tuo höyryhengitys vähän pelottaa kun tuttavaperheessä kävi ikävä tapaturma.
Tarvinnee katsella poitsun huominen kunto, jos on näin hyvä niin sitten menen pikkujouluihin ainakin syömään. Anoppikin kun on tulossa viikonlopuksi. Onhan hassu tunne olla täällä kotona vauvan kanssa kahdestaan =) Joskos sitä lähtis lumitöihin, ihanaa kun tuli lunta! Niin ja sitten sitterin pesuun; aamulla tuli niin järkyttävä niskakakka, että sitteri meni huonoon kuntoon:LOL: täytyy ihan koneeseen pistää päälikangas.
 
Mami7 Joo, noita Carenoita mäkin olin eka ostamassa, mutta sitten tosiaan vähän se mopo karkasi käsistä:ashamed:. Inglesinoissa oli vielä se hyvä puoli, että, jos meille tulee lähivuosina toinen vauveli, niin noihin saa tilattua vaunukopan ja turvakaukalon myös. Kai muihinkin malleihin saa, mutta tämä selvisi mulle vasta jälkikäteen.

Kiitos Rutti haukotuksesta :D
Viime yö oli vähän rauhallisempi, kun annoin illalla pikkuisen peruna-porkkanavelliä.

Unna kiitokset onnitteluista, joo tänään on se ”virallinen” 16-v päivä. Me ollaan tosiaan aloitettu aika nuorena, mä olin 15v ja mies 17v, kun alettiin seurustelemaan. Parin vuoden päästä mentiin kihloihin, mutta häitä vietettiinkin vasta -06. Enemmän tulee oikeastaan juhlistettua tätä päivää, kuin tuota hääpäivää.

Me käytiin vähän ihmettelemässä tuota lunta. Leo ei oikein tiennyt, mitä mieltä olisi tuosta asiasta ollut. Kovasti katseli ihmetellen ympärilleen, kun oli niin valkoista.



Kaikille Nuhanenille paranemisia:snotty:
 
Unna: Mä en oo koskaan vauvaa höyryhengitellyt, mut muistan lukeneeni, että kylppärissä laskee kuumaa vettä niin että koko huone höyrystyy ja sit vauvan kanssa sinne. Minkään höyryävän kattilan tms. ylle en uskaltaisi vauvaa laittaa, ettei vaan ole liian kuumaa höyryä.
Täälläkin on ollut pientä nuhaa tytöllä, alkoi sopivasti seuraavana yönä kun sai influenssarokotteen. Olikohan sattumaa vai johtuiko siitä, kuka tietää, mut ei onneks oo pahemmin vaivannu. Enemmän on ollu ongelmana kova vatsa. Tai siis tyttöä ei tunnu sekään haittaavan, mut äitiä vaivaa, kun ihan kovia pieniä papanoita vaan tulee. Luumusosekaan ei enää auttanu, joten annoin aamulla levolacia ja johan muutaman tunnin päästä räjähti :rolleyes: Lihasoseiden aloitus sai mahan jumiin, toivottavasti pian helpottais.
Nyt vasta on selkeesti alkanu tyttöä kiinnostaa päästä liikkeelle. Kovasti jalat ryömis jo, mut kädet ei vielä oo mukana. Peruuttamalla menee ja suututtaahan se kun yrittää päästä lelun luokse, mutta joutuukin vaan kauemmas siitä :headwall:
Isänpäivänä saatiin huonoja uutisia, mun isällä on todettu eturauhassyöpä. Tutkimukset on vielä kesken onko levinnyt. Kauheesti tietty mietityttää ja yöunet on menny monena yönä kun oon miettinyt sitä.
Lauantaina lapset menee hoitoon yöksi ja me mennään miehen kanssa kaveriporukan pikkujouluihin, kiva irtiotto vaikka harmittaakin että sit jää sunnuntain pukkiparaati näkemättä. Esikoinen olis ollu ihan innoissaan siitä. Mutta tosi kiva nähdä kavereita pitkästä aikaa, kerrankin moni pääsee mukaan, tosi vaikee yleensä saada sovittua päivää joka sopis kaikille.

Mutta nyt, Hyvät viikonloput kaikille etukäteen!

-Minttu ja Elsi 6kk

Muoks. Ihana kuva Leosta :heart:
 
Heippa pitkästä aikaa.
Tällä sairastetaan koko perhe pikku poika mukaan lukien,jo usemman viikon ollut nuhaa,yskää ja silmätulehduksia:stick:Lääkäriin ei huolittu poikaa maanantaina,kun ei ole kuumeinen ja syö ja juo normaalisti.Viime viikolla käytin 3v tyttöä lääkärissä(silmä ja korvatulehdus),silloin tarkistettiin pojan korvat,puhtaat oli.

Yöt on meillä levottomia: /Menee nukkumaan n. 20.30-21 ja herää usemman kerran yössä,syö soseita ja puuroja,mutta silti maito maistuu yöllä|O

Poika kääntyy
jo hienosti selältä vatsalle ja toisinpäin ja nyt on alkanut kierimään:heart:
Melkein osaa jo istua ilman tukea.

Hampaita ei vielä ole,vaikka ikenet kuultaakin.

Rapu ja poika ensi viikolla 6kk:heart:
 
Täällä on nyt iskenyt pojalle ihan kunnon flunssa, on ollut ihan tulikuuma ja niiin tukkoinen. Laitoin viime yönä sitteriin nukkumaan, kun en kun en muuta keksinyt. Se olikin vähän parempi asento ettei nenä ollut heti niistämisen jälkeen tukossa.
Kiva ("kiva") kuulla että muillakin on vielä levotonta öisin.
Puuroa ja soseita menee, mutta silti tuntuu etä maidolle hän vaan heräilee.
Nyt menee omaan sänkyyn nukutukset ihan pipariksi, kun otan flunsaapotilaan minun viereen nukkumaan. Mutta ei voi mitään.
 
Saattaa olla että tuuletan liian aikaisin, mutta meillä ehkä alkaa vähän yöt rauhoittumaan. Toissayönä tuntui, että yö sujui vähän rauhallisemmin porkkana-perunvellin avulla. Viime yönä Leo nukkui ekaa kertaa yön eri huoneessa. Tuntui ihan kamalalle jättää toinen yksin, mutta nukuimme kyllä kaikki paremmin. Tällä kertaa ei tosin velli kelvannut illalla. Leo heräsi vasta puoli kahden aikaan syömään ja parin tunnin päästä uudelleen, mutta sillä kertaa rauhoittui kun käänsi kylkeä ja laittoi tutin suuhun. Sitten aamuyöstä taas syömään ja sitten jäikin tuonne viereen, kun nukahdettiin molemmat kesken syötön. Ja eihän se nyt niin kauheaa sitten ollutkaan, viereisessä huoneessahan tuo oli ja saihan sen sieltä haettua meidän huoneeseen syömään.
 
Hei ja anteeksi kun täältä ihan sivusta kirjoittelen, mutta haluaisin antaa yhden hyvän linkkivinkin, kun niin moni tuntuu noiden yöheräilyjen kanssa tuskailevan. Minulla on 6kk ikäinen vauva, joka vielä täysimetyksellä ja joka yöheräilee paljon, välillä nälän takia ja välillä läheisyyttä hakeakseen. Välillä ollut oma jaksaminen vähissä, kun vauva nukahtaa uudelleen vain tissin avulla. Sain itse paljon voimaa jaksamiseen kiintymysvanhemmuus-sivustolta, johon suosittelen lämpimästi tutustumaan :)

Tässä linkki
Kiintymysvanhemmuusperheet - Yöimetyksistä

Sivustolla on kirjoitettu myös mm. sormiruokailusta kivan positiiviseen sävyyn, ja paljon muutakin tietoa, jota ainakaan minä en ole neuvolasta saanut.

Kivaa viikonloppua kaikille! Nauttikaahan vauvoistanne <3
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Lumietta! Minusta tuo oli oikein hyödyllinen linkki:) Uutta näkökulmaa ja ihan käytännön vinkkejäkin.
Olenkin ollut huomaavinani että mikään ruoan tankkaus ei välttämättä vähennä yöheräilyjä. Maito taitaa olla ihan omaa luokkaansa, jota ei muu korvaa. Voihan pieni olla janoinenkin.
No meillä ei yleensä tankkailut mene oman jaksamisen rajoille, joten helppo puhua.
Varmasti nautitaan vauvoista!

Täällä on pojan flunssa jo menossa pois päin, nyt nukkui jo rauhallisemmin eikä nenä ole koko ajan tukossa. Pahin vaihe kesti n.vuorokauden ja ihan herkästi annettiin suppoa kuumeeseen.
Huominen vauvauinti jää kyllä välistä.

Pääsen tänään taas yksikseni ostoksille - on yksi ihan asiakin hoidettavana. Miehestä on tullut taitava pojan nukuttaja, nukahtaa hänen hoivissa helposti päikkäreille yms.
Taidan hakea meille Arnoldsilta donitseja perjantaipullaksi:p
(ei sisällä kananmunaa!)

Kivaa viikonloppua kaikille!

JonnaHlle piti kommentoida että ihanaa että olette olleet noin pitkään yhdessä!:), omassa tuttavapiirissäkin on yksi ihan nuoresta asti yhdessä ollut pari:heart:
Meilläkin on jo 10 vuotta yhdessäoloa lähellä:confused:
 
Hyvää alkuviikkoa mamit ja muksut!

Rentouttava, mutta tavallaan raskas viikonloppu takana. Leo oli lauantaina mummin ja ukin luona yötä ja me oltiin tosiaan Helsingissä hummaamassa:p. Aloitettiin päiväunilla, jonka jälkeen kuoharit ja illallinen ja sitten käytiin Dubrovnikissa Marjo Leinosen keikalla. Oli ihanaa päästä valmiiseen pöytään ja syödä rauhassa. Yöelämässä ei ole tullut käytyä noin vuoteen, joten jännää oli ja Marjo Leinonen Undercover oli ihan huippu. Ihanan hotelliaamaisen jälkeen oli kyllä jo niin ikävä, että pakattiin kamat ja lähdettiin hakemaan poika kotiin, vaikka ei olisi tarvinnut vielä lähteä=).

Mua jännitti ihan hirveästi jättää poika hoitoon yöksi ja pari kyyneltäkin tuli vuodatettua, mutta hyvin oli kuulemma sujunut. Nukkumaanmeno oli ollut vähän haasteellista, minkä arvasinkin, kun poika on tottunut tissille nukahtamaan. Vaikka olikin ihanaa viettää aikaa kullan kanssa kahden, niin oli aivan ihanaa päästä kotiin ja mennä pojan kanssa yhdessä peiton alle kupsottamaan. Omat haasteensa tuohon ulkoiluun tulee myös imettämisestä, kun pitää vähän väliä olla pumppaamassa tissejä tyhjäksi.

Viime yönä oli rauhallista ja hyvät unet olisi saanut, mutta taisi moinen rilluttelu käydä fysiikalle, kun istuin puoli yötä vessassa.|O

Miumiu joo tosiaan tuntuu, että aika on mennyt hurjan nopeasti ja välillä oikein ihmetyttää, että mihin ne kaikki vuodet on menneet. Pojan syntymän jälkeen joku laittoi vielä pikakelauksen päälle: /.

Ai niin ja Lumiettalle kiitokset hyvästä linkistä.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Jonna & Leo, kohta 5 kk
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :)

Meillä Joel oli myös ekaa kertaa yökylässä perjantaina. Ihan hyvin oli mennyt. Hyvin meni myös äipällä, johtuu varmaan siitä, kun toinen lapsi. Osasi jo nauttia siitä, että saa olla hetken rauhassa. Oltiin miehen kanssa vähän yöelämässä, ja ei niin vähää.. Meni se aamu viiteen ennen kuin oltiin kotona. Tunti vietettiin taksijonossa ja kyllä oli kylmä! :O

Aikasemmin kirjoittelinkin, että esikoisella oli vesirokko. No nyt se on Joelillakin. Lauantaina ilmaantunut ekat näpyt. Kuumetta ei ainakaan vielä ole ollut, toivotaan, että ei tuliskaan. Ihan ok vointi on, ehkä vähän levoton, oli ainakin viime yönä. :(

Keskiviikkona olis ollut 5kk neuvola ja rokotteet, mutta piti se nyt sitten siirtää. Vasta 10.12, sehän on jo melkein 6kk neuvola! Ei uskalla ennemmin antaa rokotteita vesirokon jälkeen. :(

Joel kääntyilee selältä mahallee molempiin suuntiin, mutta takaisin ei pääse ja huutohan siitä tulee koko ajan. Kääntämässä pitää olla koko ajan, tee siinä sitten jotain..

Papuneiti ja Joel 5kk+5pv
 
Huoh, flunssa laittoi pojan yöunet ja nukutuksen ihan sekaisin:/

Tilattiin tänään untuvalämpöpussi, oli aika kallis. Mutta pojalla oli tänään partsilla päikkäreillä ä-pakkauksen villapuku ja haalari päällä + peitto vaunujen päällä ja tuntui olevan juuri sopiva lämpötila. Ja pakkasta oli vaan -5 tai -6, mitäs sit kun on kylmempi.. tuolla untuvaisella pitäis tareta (ilman hirmuista pukemista).
Onko kellään vastaavasta pussista kokemusta, onko ollut hyvä?
 
Pikainen heippa!!

Lukemassa oon käynyt mutta tuntuu ettei ehi ikään kirjottaan kun monesti vauva toises kainalos ja samalla vielä monesti syönkin ja silmäilen mitä tänne kuuluu... nytkin kuuntelen koko ajan että käykö kutsu..

En nyt muista mihin piti kommentoida... me sairasteltu kans.. sunnuntaina käytiin Aarnin kanssa teekoossa hengitteleen spiiraa kun iski kurkunpääntulehdus. Kamala yskä ja rohina.. onneksi lääke auttoi ja pian hengityskin helpotti. Nyt välillä vähän yskinyt mutta pitää toivoa että ei enää pahene!! Neiti 2v sai hirveän vaippaihottuman, olikos jollain kokemusta siitä? Perunajauhoja on laitettu ja sinkkivoidetta... bebanthenia mulla ei taida olla eikä sibicortia kun niitä joku kehui... tai on tuota bebanthenia ollu mutta en löytänyt nyt. Tytön takapuoli on ihan vesikelloilla ja itkien tekee kakkaa ja sitä kakkaa tulee n.10 krt päivässä! Ei oo vesiripulia kumminkaan. Toisen merkkisiä vaippoja on käytetty nyt muutama päivä (ehkä hieman on auttanut) ja nyt jää maito hetkeksi pois käytöstä, eilen joi ensin mehua ja sitten iltaruoalla maitoa niin samantien teki kakat itkien. :( kääk jos alkaa allergiat vielä kaiken päälle.

Saman neidin kanssa on alustavasti helmikuussa tulossa se iso sydänleikkaus... äitiä pelottaa ihan hirveästi!! :'( toisaalta tätä on odotettu jo n.2kk ikäsestä asti.. toisaalta oottaa että saahaan se alta pois ja elämä eteenpäin mutta... jos käykin se pahin...

Soseita ja velliä menee täällä nyt kumpaakin yks purkki päivässä... maissia... pitäis ottaa uutta makua kehiin kun ollaan nyt syöty tuota hetki.. sunnuntaina siellä teekoossa pikapunnituksella aika kevyet vaatteet päällä painoa oli 6600g (ma tuli 5kk) viime neuvolassa oltiin jotain 5800 ja risat. Neuvola meillä vasta 2pv. Nyt ei varmaan pituuttaa oo paljoa tullut kun alkaa poika näyttään pullukalta vaikka kevyimmästä päästä onkin :) Vaatteista 68-74cm käytössä tai osa 74, osa vielä reiluja.

Selällään pääsee liikkumaan n. metrin matkan ja mahalta käännytään selälleen mutta ei ihan vielä toisinpäin. Kyljellään viihtyy paljon ja anoppi toi tuollaisen lelukaaren minkä saa sitterin päällekin. Meillä ennestään sellanen leikkimatto missä menee kaaret päällä mutta on mun serkulla edelleen lainassa..

Aarni on alkanut olemaan ihan isin poika, mies tulee töistä niin A vaatii päästä heti syliin... huvittava miten seuraa isiä katseellaan ja koittaa saada huomion jos ei isi heti tuu juttelemaan ja ota syliin.

Mä täällä painin imetysasian kanssa kun välillä tuntuu ettei maitoa tuu ja sitten taas välillä tuleekin... paljon saa lisämaitoakin ja sitä saattaa vetästä kaks pulloa kevyestikin.... no niin kauan annan tissiäkin kun sieltä muutamakin pisara tulee ja lisää sitten jos vaatii.. kai se tasottuu kun saadaan soseiden syönti kunnolla käyntiin. Välillä tissillä alkaa pelleilemään ja muutaman kerran imastuaan kääntyy muhun päin ja alkaa hymyillen ihan hymisemään autuaallisen näköisenä ja taas alkaa syömään ja taas pitää hymistä äitille ;)

tässä juhlimassa...

[/URL][/IMG]

M&A 5kk 1pv
 
^Voi luoja mikä tukka!!!! :heart: Aivan mahtavan näköinen! :D

Me käytiin eilen pyörähtää 5kk neuvolassa joka oli turha reissu, ei viime viikolla kukaan hoksannu ettei rokotuksia anneta kun on kuuri päällä.... :rolleyes: No, painoa oli 8114g (pierun verran tullu alaspäin viime viikosta) ja pituutta olikin 70.2cm, eli pitkä ja hoikka tyyppi, kuten isänsäkkin.. :) Jos me saadaan joskus toinen lapsi ja se on vahingossa tyttö, niin todellakin toivon et perii isänsä geenit tuon suhteen... :D

Saatiin vähän öitä rauhottuu unipussilla, eli ei käänny enää, mut muuten sama heräilyrumba jatkuu, tänään meen hakee apteekista maidotonta korviketta jota th käski pari päivää kokeilla...

Liikuta täällä ei sen kummemmin vieläkään, kyllä toi jotenkin venkoilee ittensä aina leikkimatolta pois jne. mutta ryömimistä tai konttaamista ei vielä ole havaittavissa...

Mutta mun pitää lähtee laittaa autoo roikkaan, putkimiehet valloittaa tänään meidän huushollin joten pakenen taas porukoille evakkoon.. :)

Mukavaa viikon jatkoa, toivottavasti pysytte terveenä ja sairaana olevat parantuisi! :hug:

Maira ja Juhis 5kk2vko
 
moi,
Onko muilla tullu ongelmia imetyksen kanssa, kun kiinteät on ruvennu maistumaan?

Täällä tuntuu, että taitaa loppua koko imetys. Nyt syö nimittäin enää vain öisin pari kertaa, päivällä ei huoli tissiä käytännössä ollenkaan. Eli ilmeisesti joku rintalakko tms käynnissä ja oma maidontulo ehtyy ja ehtyy. Tähän saakka poika on saanut 2 kiinteetä ateriaa päivässä, päivällä kasvissoseeen ja illalla puuroa ja hedelmäsosetta. Eilen kokeilin että jätän koko kiinteet pois, mutta puol seiskalta illalla oli pakko ruveta keittämään puuroa, kun jätkä ei ollu käytännössä syöny kertaakaan kunnolla rintaa koko päivänä.

Nyt olen sitte keittäny aamupuuron tänä aamuna korvikkeeseen ja samoin keitän illalla. Paljonkohan tuota korviketta pitäisi antaa päivässä jos syö yöllä rintaa vielä pari kertaa. Onko järkeä alkaa opettaa lasta pullolle, kun lähinnä vaan puhaltelee siihen vai nokkamukistako juottaisin?Ja montako kiinteetä ateriaa mun nyt olis hyvä antaa...Oon vähä hukassa tän esikoisen kanssa...Rintapumpulla olen yrittäny pitää edes jonkinmoista maidontuloa yllä, mut käsikäyttösellä ainun pumpulla en kyllä saa kerralla puolta desiä enemmän herumaan.

Niinpä niin. Olin suunnitellu imettäväni vuoden ikäiseksi asti, mutta eipä tainnu onnistua. Kyllä masentaa todellakin, kun poika on päättäny toisin. Tuntuu vaan että mitkään konstit ei auta.
 
Minttu: Paranemista kovasti isällesi, toivottavasti ei ole levinnyt :hug:

Mammaliini: Vaippaihottumaan on nuo mainitsemasi voiteet ja ilmakylpyjä eli mahdollisimman paljon ilman vaippaa kotona. Sinkkivoide auttoi meillä, kun joka vaipassa oli kakka ja aina siis vaipanvaihdon ja pesun jälkeen sitä laitoin reilusti, niin pysyi ihottuma poissa, mutta kuten täällä palstalla on aiemmin todettu, ei sinkkivoide sovi kaikille. Toivottavasti löydätte pian avun! IHANA kuva Aarnista! Isoja päätöksiä ja huolenaiheita sydänleikkausasiat, rauhallista leikkauksen odottelua ja onnistunutta leikkausta toivon!

Mairalle jaksu :hug:

Onnittelut Jonnalle mahtavasta määrästä yhteisiä vuosia! Perässä tullaan, kun kasassa nyt 11,5 vuotta yhteistä taivalta tuon isännän kanssa. Leosta suloinen talvikuva!

Perunasoseella aloitimme kiinteitä maistelemaan viime keskiviikkona. Huomenna lisään sekaan porkkanaa. Ja korvikkeeseen sekoitan. Kakka reagoi muuttumalla vihreäksi ja pahanhajuiseksi, seuraan tilannetta. Viikonpäästä 6kk neuvola, joten siellä voin ottaa asian puheeksi. Kerta-annokset ovat kovin pieniä, kun suurimman osan neiti "palauttaa" ulos suusta. Opetellaan opetellaan...

Paranemisia flunssaisille/muuten sairaille ja hyvin nukuttuja öitä kaikille!

Lähdenpä tästä lukemaan Lumiettan laittamaa linkkiä…
 
Miumiu meinaatko tuota jääkarhupussia? Meillä on ja olen tosi tyytyväinen siihen, helpottaa tuota pukemisrumbaa tosi paljon. Nollakelillä riitti päivävaatteet+villapuku sinne alle ja nyt kovemmilla (-7) olen laittanut villapuvun tilalle vähän paksumman fleecepuvun. Niin ja tietty kypärämyssy, villasukat ja lapaset on ollut myös.

Mammaliini toivottavasti pikkuisen leikkaus menee hyvin:hug:. Jestas tuota Aarnin tukkaa, ihana!:heart:

Mairalle tsemppiä, mulla palais hihat jos olis vielä jotain remppahässäkkää tässä.:hug:

Kiitos Lenniina:)

Ja sitten se polviasia selvisi tänään. Sisäkierukassa on repeämä ja tähystysleikkaukseen mennään. Ennen joulua pitäisi jo päästä. Onneksi on vakuutus, julkisella puolella eivät varmaan olisi edes magneettikuvaukseen vielä laittaneet.

Ja Mintulle oli unohtunut laittaa:hug:
Toivottavasti syöpä ei ole levinnyt ja isäsi toipuu.
 
Ai niin ja se piti vielä mainita, osin liittyen tuohon Pohtijattaren imetysjuttuun, että hommasin Leolle Nuk -nokkamukin niitä iltavellejä varten, kun suosittelivat jossain, ettei anneta pullosta jotta imetys ei häiriintyisi. No, iltavellit on jääneet kyllä unholaan, mutta annan kiinteiden syötön jälkeen mukista vähän vettä ja siitä tuli ihan hitti. Poika ei meinaisi antaa mukia ollenkaan pois käsistään.
 
JonnaH En oikein tiedä mitä pussia meinaan :ashamed:, kun tuolla sivustolla ei ollut untuvapussista merkkiä, ainoastaan koodi. Mutta pussista sanotaan että on saksalaista käsityötä ja että alle ei kovia pakkasia lukuunottamatta tarvitsisi kuin sisävaatteet. Ei se pukeminen niin justiinsa ole, kunhan vähän vähentyisi. Ja että poika pysyisi lämpimänä myös ratasosassa johon kohta joudutaan siirtymään.

..niin ja meilläkin ollut Nuk-nokkamuki suosikki. Suuosaa on niin kiva pureksia:)

Hui, tajusin just että meillä täytetään ens viikolla 6kk:O Meidän vauvako puoli vuotta, eikä!
 
Hei naiset ja lapsukaiset :)

Neuvola kuulumiset. Neiti kävi vasta neuvolassa 5,5kk ikäisenä.
Suluissa 4kk:n mitat.
7585g (6820)
65cm (61,5)
pipo: 41,3 (40,1)

Viitosrokotteen neiti sai kankkuun. Koko neuvolan ajan oli erittäin iloinen ja hymyilyväinen, vasta kun piikin sai niin hymy hyyty hetkeksi mutta sitten taas jatkettiin hymyilyä. Neuvola täti muistutti että neidin pääasiallinen ravinto on vielä maito, ja että soseiden syöntiä voidaan hieman vähentää.

Lilli on ollut hieman kiukkuinen neuvolan jälkeen johtunee rokotteesta. Eilen neiti sitten päätti ryömiä jo pidemmän matkan, jopa vessaan asti. Kyllä siinä äiti säikähti, että missä neiti huutaa kun ei olkkarin lattialla näkynyt nii vessassahan hää päätti olla tutkimassa kissanhiekkalaatikkoa. Ainakin opin kantapään kautta, etten enää jätä neitiä vahtimatta. Yllättävän hyvin neiti vielä pysyy paikallaan, mutta kun päättää ett nyt mennään nii sitten myös mennään :D

Niin neuvolatäti vielä sano ett rohkeesti saan istuttaa neitiä syöttötuolissa kun sylissäkin haluaa istua jo ilman tukea itsekseen. Täällä muuten neiti on löytänyt omat varpaansa, on se sulonen kun pitää varpaistaan kiinni ja yrittää niitä saada suuhun.

Täällä miulla on menkat, ja kipeet onkin :/ Ja muutenkin hieman allapäinen olo. Mies varmaa lähtee risteilylle joulukuun alussa ja joudutaan olemaan pikku neidin kanssa kolme päivää kahdestaan, nyt jo paniikki. Tuntuu etten tule pärjäämään niitä kolmea päivää ja varsinkin jos neiti saa kiukkukohtauksia (tekee ylös hampaita), niin en kestä. Mutta onneksi kohta koittaa miehen firman pikkujoulut, vasta kyllä risteilyn jälkeen mutta olkoon se palkintona miulle <3
Kummitäti ehdotti, ett miksen pidä kahta päivää Lindaa hoidossa kun mieskin lähtee risteilylle nii pitäisin yhden päivän siitä hoidosta ja sitten pikkujoulut saisin itselleni otettua kunnolla aikaa. Mitä mieltä muut ovat? Itse olin vähän sillee etten pysty siihen, koska tulisi niin hirmunen ikävä toista ja on se liian rankkaa noin pienelle ettei muutamaan päivää nää äitiä.

Mutta nyt kahvittelua ja neidin kanssa tutkimaan leluja :)
Viikon jatkot tänne ja joulun odotusta, kuukauden päästähän se jo on :D

-Anna ja Linda 5,5kk <3
 
Nyt jos ehtisi paremmin kommentoimaan..
Täällä ollaan taas jumissa kotona, hirveä lumimyräkkä. Pitäisi päästä postiin hakemaan talvisuoja kantoreppuun. Mutta enpä pääse edes sinne.

JonnaH Pari tuttua on lähiaikoina ollut vastaavanlaisessa polvileikkauksessa, kuulemma aika helppo leikkaus, mutta pitkä kuntoutus. Toivottavasti menee hyvin:)
Mammaliinille Tsemppihali tytön sydänleikkaukseen!

pohtijatar Meillä ei ongelmia imetyksen kanssa kiinteiden aloituksen jälkeen, mutta kun syötän soseita enemmän ettei poika olisi nälkäisen oloinen, mietin että saako sitten tarpeeksi maitoa ja kun yritän antaa enemmän maitoa on poitsu minusta nälkäinen ja nukkuu huonosti. Mikä dilemma. Onneksi seuraava neuvola lähestyy.

Menin aamuyöllä väsyneenä hakemaan huutelevaa poikaa viekkuun ja mitä kummaa, hämärässä näytti aivan kuin hän istuskelisi siellä pää pystyssä heiluen. Vaan olikin kääntynyt masulleen ja suorilla käsillä siellä heilui ja ärisi. Kyllä nauratti:D
 

Yhteistyössä