Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Lapsen saaminen
~Kesäkuun Kullannuput -10~ Meidän vuoro! <3 72 Kullannuppua syntynyt <3
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="Elettaria Cardamomum, post: 21055602, member: 28752"]</p><p>No joskos minäkin ehtisin nyt jotain kertoa synnytyksestä...</p><p></p><p>Illalla puol8lta alkoi supistella 10min. välein. Supistukset ei selvästi voimistuneet, mut niitä tuli ja tuli ja mietin hyvän tovin, lähteäkkö vai eikö lähteä...vasta illalla 11aikaan päätimme lähteä sit lopulta. Täällä ei suositella ambulanssin käyttöä, ellei ole hengestä kysymys (ja kuka sen sitten etukäteen voi tietää...) ja siksi tilasimme taksin. Miehelläni siis ei ole ajokorttia tällä hetkellä ja itse en ihan tohtinut lähteä rattiin. :xmas: </p><p></p><p>No taksi tuli ja sen kerran kun matkaan päästiin, se autokyyti pisti suppareihin tehoa ihan urakalla ja tuli jo pieni pakokauhu, et ei tässä ehditä mihinkään...sanoin kuskille, et tuohon lähimmälle tk:lle, kiitos ja siitä sit lanssia jos sais...näin teimme ja jatkoin lanssilla matkaa.</p><p>Supistukset tulivat edelleen n. 10min. välein, väliin hyvinkin voimakkaina.</p><p></p><p>Perille kun pääsimme, meitä oli vastassa tyly kätilö ja ensimmäinen ajatus oli et ei voi olla tosi, en jaksa tällaista nyt...supistukset tuntuivat siinä vaiheessa jo reisissäkin hetken, mut loppuivat sitten kuin seinään kaikki. :| En tiedä oliko sattumaa, vai johtuiko tylystä vastaanotosta, mut siihen se tyssäs se homma ja (kovakouraisen) sisätutkimuksen jälkeen meidät lykättiin potilashotelliin yöksi. Oli tosi kakka fiilis, mutta se oli vasta alkua...</p><p></p><p>Yö meni ilman supistuksia ja aamulla kävin tarkistuttamassa synnärin puolella tilanteen, joka oli sama, kuin illalla...paitsi että nyt vastassa oli vielä tylympi kätilö..............</p><p>Jotta tässä ei menisi koko päivää, kerron lyhyesti, et ilmapiiri synnärillä oli jotain ihan käsittämätöntä. Olen synnyttänyt samaisessa sairaalassa neljä edellistä muksua ja joka kerrasta on jäänyt erittäin mukava mieli, mutta nyt oli kerrassaan kaikki aivan toisin.</p><p>Enkä totisesti tajua, mistä oli kysymys. Meitä kohdeltiin äärimmäisen tylysti, koko osastolla ei ollut ensimmäistäkään tyyppiä, joka olisi edes alkanut keskustelemaan meidän kanssamme...meille hoettiin vaan, et synnytys ei ole vielä käynnissä ja lähtekääs kotia.</p><p>Olin siis 3cm auki ja minulla edelleen supisteli kipeästi.</p><p>Sanoin, etten kerrassaan uskalla tässä kunnossa enää kotia (jonne 100km) lähteä, mut ei kuulemma ollut vaihtoehtoja...ja koska meillä ei ollut siellä omaa autoa, meidän käskettiin lähteä linkkarilla...*syvä huokaus* Siis ihan perusvuoroilla, jotka olisimme saaneet selvittää itse ja hoitaa parhaaksi katsomallamme tavalla.</p><p>Olin tässä vaiheessa jo itkenyt varmaan useamman tunnin ja anelin ymmärrystä, edes keskustelukumppania, jota en saanut...kun koitin kertoa, etten linkkariin uskalla lähteä ja muuta kyytiä ei sitten taida olla, vastaus oli useammasta suusta jääkylmä "ei ole meidän ongelma". Tämä voi kuulostaa ihan vitsille, että vielä nykyaikana voi saada tällaista kohtelua, mutta näin siinä vain kävi. En käsitä koko juttua, eikä sitä käsitä moni muukaan.</p><p></p><p>Niin sitten lopulta rakkaat sukulaiset täältä Ruotsin puolelta sekä Suomen puolelta tekivät eräänlaisen pelastusoperaation ja kuskasivat meidät Suomen puolelle sairaalaan...siinä toivossa, ettei vauva syntyisi välille..mut oli pakko uskaltaa..se oli ainoa vaihtoehto.</p><p>Tulin sit suomalaiseen sairaalaan illalla, supistukset tulivat tuolloin 3-7min. välein ja olin edelleen auki sen 3cm. Yöllä taas homma tyssäsi muutamaksi tunniksi ja alkoi sit aamu5ltä rytinällä...tässä vaiheessa vasta synnytys käynnistyi kunnolla ja siinä meni sit 3h, niin syntyi ihana pieni tyttö. :heart: Synnytyksen kestoksi laitettiin 3h12min vaikka tuollaista värkkäystä olikin ollut pidemmän aikaa. Ponn.vaihe 2min. ja ihan ponnistukseen asti rupattelin ja naureskelin kätilöiden kanssa, kiitos kohdunkaulapuudutteen ja ilokaasun.</p><p>Vastaanotto oli aivan taivaallisen ihana ja ymmärtävä, olin suorastaan pilvissä kaiken paskan jälkeen, mitä olin saanut kestää...olen näköjään unohtanut näiden Ruotsi-vuosien aikana sen, millaista on hyvä hoito ja mitä on inhimillisyys.......................nyt kun on taas vähän vertailupohjaa, ei meitä enää täällä Ruotsissa mikään pidättele.</p><p>Talo on myynnissä ollut jo jonkin aikaa ja kaupat mahdollisesti hyvinkin lähellä...jos kaikki menee putkeen, sitten meistä tulee suomalaisia. :heart: </p><p></p><p>Tuo juttu on potilasasiamiehellä käsiteltävänä, siitä on tehty ilmoitus ja aika näyttää, mitä siitä seuraa...potilasasiamies oli hyvinkin järkyttynyt kuulemastaan ja toivotaan, et saavat siellä synnärillä nyt sitten vähän "tukkapöllyä".</p><p>Oksettava juttu, todella. Mutta onneksi kaikki kääntyi parhain päin ja sain nuolla haavojani 3vrk suomalaisten hellässä huomassa. :heart: Olen kaikesta kyllä äärimmäisen kiitollinen.</p><p>Sylissä tuhisee täydellisen ihana pieni rinsessa, joka kasvaa kovaa vauhtia...</p><p></p><p></p><p>-Elettaria & Ada 9vrk</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="Elettaria Cardamomum, post: 21055602, member: 28752"] No joskos minäkin ehtisin nyt jotain kertoa synnytyksestä... Illalla puol8lta alkoi supistella 10min. välein. Supistukset ei selvästi voimistuneet, mut niitä tuli ja tuli ja mietin hyvän tovin, lähteäkkö vai eikö lähteä...vasta illalla 11aikaan päätimme lähteä sit lopulta. Täällä ei suositella ambulanssin käyttöä, ellei ole hengestä kysymys (ja kuka sen sitten etukäteen voi tietää...) ja siksi tilasimme taksin. Miehelläni siis ei ole ajokorttia tällä hetkellä ja itse en ihan tohtinut lähteä rattiin. :xmas: No taksi tuli ja sen kerran kun matkaan päästiin, se autokyyti pisti suppareihin tehoa ihan urakalla ja tuli jo pieni pakokauhu, et ei tässä ehditä mihinkään...sanoin kuskille, et tuohon lähimmälle tk:lle, kiitos ja siitä sit lanssia jos sais...näin teimme ja jatkoin lanssilla matkaa. Supistukset tulivat edelleen n. 10min. välein, väliin hyvinkin voimakkaina. Perille kun pääsimme, meitä oli vastassa tyly kätilö ja ensimmäinen ajatus oli et ei voi olla tosi, en jaksa tällaista nyt...supistukset tuntuivat siinä vaiheessa jo reisissäkin hetken, mut loppuivat sitten kuin seinään kaikki. :| En tiedä oliko sattumaa, vai johtuiko tylystä vastaanotosta, mut siihen se tyssäs se homma ja (kovakouraisen) sisätutkimuksen jälkeen meidät lykättiin potilashotelliin yöksi. Oli tosi kakka fiilis, mutta se oli vasta alkua... Yö meni ilman supistuksia ja aamulla kävin tarkistuttamassa synnärin puolella tilanteen, joka oli sama, kuin illalla...paitsi että nyt vastassa oli vielä tylympi kätilö.............. Jotta tässä ei menisi koko päivää, kerron lyhyesti, et ilmapiiri synnärillä oli jotain ihan käsittämätöntä. Olen synnyttänyt samaisessa sairaalassa neljä edellistä muksua ja joka kerrasta on jäänyt erittäin mukava mieli, mutta nyt oli kerrassaan kaikki aivan toisin. Enkä totisesti tajua, mistä oli kysymys. Meitä kohdeltiin äärimmäisen tylysti, koko osastolla ei ollut ensimmäistäkään tyyppiä, joka olisi edes alkanut keskustelemaan meidän kanssamme...meille hoettiin vaan, et synnytys ei ole vielä käynnissä ja lähtekääs kotia. Olin siis 3cm auki ja minulla edelleen supisteli kipeästi. Sanoin, etten kerrassaan uskalla tässä kunnossa enää kotia (jonne 100km) lähteä, mut ei kuulemma ollut vaihtoehtoja...ja koska meillä ei ollut siellä omaa autoa, meidän käskettiin lähteä linkkarilla...*syvä huokaus* Siis ihan perusvuoroilla, jotka olisimme saaneet selvittää itse ja hoitaa parhaaksi katsomallamme tavalla. Olin tässä vaiheessa jo itkenyt varmaan useamman tunnin ja anelin ymmärrystä, edes keskustelukumppania, jota en saanut...kun koitin kertoa, etten linkkariin uskalla lähteä ja muuta kyytiä ei sitten taida olla, vastaus oli useammasta suusta jääkylmä "ei ole meidän ongelma". Tämä voi kuulostaa ihan vitsille, että vielä nykyaikana voi saada tällaista kohtelua, mutta näin siinä vain kävi. En käsitä koko juttua, eikä sitä käsitä moni muukaan. Niin sitten lopulta rakkaat sukulaiset täältä Ruotsin puolelta sekä Suomen puolelta tekivät eräänlaisen pelastusoperaation ja kuskasivat meidät Suomen puolelle sairaalaan...siinä toivossa, ettei vauva syntyisi välille..mut oli pakko uskaltaa..se oli ainoa vaihtoehto. Tulin sit suomalaiseen sairaalaan illalla, supistukset tulivat tuolloin 3-7min. välein ja olin edelleen auki sen 3cm. Yöllä taas homma tyssäsi muutamaksi tunniksi ja alkoi sit aamu5ltä rytinällä...tässä vaiheessa vasta synnytys käynnistyi kunnolla ja siinä meni sit 3h, niin syntyi ihana pieni tyttö. :heart: Synnytyksen kestoksi laitettiin 3h12min vaikka tuollaista värkkäystä olikin ollut pidemmän aikaa. Ponn.vaihe 2min. ja ihan ponnistukseen asti rupattelin ja naureskelin kätilöiden kanssa, kiitos kohdunkaulapuudutteen ja ilokaasun. Vastaanotto oli aivan taivaallisen ihana ja ymmärtävä, olin suorastaan pilvissä kaiken paskan jälkeen, mitä olin saanut kestää...olen näköjään unohtanut näiden Ruotsi-vuosien aikana sen, millaista on hyvä hoito ja mitä on inhimillisyys.......................nyt kun on taas vähän vertailupohjaa, ei meitä enää täällä Ruotsissa mikään pidättele. Talo on myynnissä ollut jo jonkin aikaa ja kaupat mahdollisesti hyvinkin lähellä...jos kaikki menee putkeen, sitten meistä tulee suomalaisia. :heart: Tuo juttu on potilasasiamiehellä käsiteltävänä, siitä on tehty ilmoitus ja aika näyttää, mitä siitä seuraa...potilasasiamies oli hyvinkin järkyttynyt kuulemastaan ja toivotaan, et saavat siellä synnärillä nyt sitten vähän "tukkapöllyä". Oksettava juttu, todella. Mutta onneksi kaikki kääntyi parhain päin ja sain nuolla haavojani 3vrk suomalaisten hellässä huomassa. :heart: Olen kaikesta kyllä äärimmäisen kiitollinen. Sylissä tuhisee täydellisen ihana pieni rinsessa, joka kasvaa kovaa vauhtia... -Elettaria & Ada 9vrk [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta kirjainta on sanassa ÄITI?
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Raskauden keskeytys
45 min sitten
Liblikas
0 Viestiä
Lapsen saaminen
2.
"Liikevaihdoltaan maailman suurin yritys, amerikkalainen vähittäiskauppajätti Walmart luopuu useista DEI-käytännöistä, kertoo CBS News."
55 min sitten
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Kepu haluaa vaihtaa kansan
58 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
4.
"Kansalaisuuden saamisen edellytyksiä tiukennetaan – ministeri Rantanen: “Suomen kansalaisuus ei ole automaatio”"
Tänään 13:00
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
5.
"Koulu Helsingingin Pukinmäessä ajautui kaaokseen: Syynä joukko väkivaltaisia oppilaita"
Tänään 12:37
vierailija
6 Viestiä
Aihe vapaa
6.
"Lakivaliokunta iloitsee silpomisen rangaistavuuden selkeytymisestä – “Perussuomalainen oikeusministeri tarvittiin tämän lain säätämiseksi”"
Tänään 12:32
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
7.
"Sisäministeriöltä lakimuutoksia turvapaikkaprosessiin – lomailua lähtömaissa ei enää sallittaisi"
Tänään 12:30
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Vihreiden ja vasemmistoliiton talousvaihtoehto järkyttää: Säästöjen ja työllisyystoimien perumista, lisää veroja, lisää maahanmuuttoa ja..."
Tänään 12:28
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
"Helsinkiläinen koulu jakoi äidinkielen tunnilla härskin seksikirjan oppilaille luettavaksi – ”Hinkkausseksiä”, ”Kuinka k****n saa syvälle suuhun”"
Started by vierailija
Maanantai klo 15:28
Luettu: 1K
Aihe vapaa
2.
Suomessako ei korruptiota? Opetushallitus tilaa kieltenopetusta käsittelevän selvityksen RKP-taustaiselta ajatushautomolta, ja yllätys yllätys...
Started by vierailija
Sunnuntai klo 23:37
Luettu: 753
Aihe vapaa
3.
Kauppalehti: Pääkirjoitus - OrpoPurran arvonlisäverojen nosto on osoittautumassa virheeksi
Started by vierailija
Sunnuntai klo 22:58
Luettu: 637
Aihe vapaa
4.
”Ilkeät kielet kertovat, ettei Sanna Marin muun muassa tervehtinyt loppuaikoinaan kollegoitaan eduskunnassa.” -No nehän on rehellisiä, ei ilkeitä!
Started by vierailija
Maanantai klo 11:57
Luettu: 540
Aihe vapaa
5.
Ärsyttää naapurien välinpitämättömyys
Started by viisikymppinen isoäiti
Maanantai klo 09:55
Luettu: 474
Aihe vapaa
6.
Miksi Euroopan pitäisi rahoittaa Ukrainan sotimista?
Started by vierailija
Sunnuntai klo 10:16
Luettu: 471
Aihe vapaa
7.
Yhteys poliisiin tai lääkärille? Sillä vastuunkantajana on ikävä tehtävä: Tuntemani iäkäs autoilija on vaaraksi liikenteessä itselle ja monille muille
Started by vierailija
Sunnuntai klo 20:25
Luettu: 464
Aihe vapaa
8.
Relaatio 1071
Started by vierailija
Eilen 12:45
Luettu: 404
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
K/B-komposti
Latest: vierailija
1 min sitten
Aihe vapaa
2.
Suomen Sosialidemokraattisen Puolueen vaihtoehtobudjetti on höttöä täynnä
2 min sitten
Aihe vapaa
3.
Haaveena vauva 2025
4 min sitten
Lapsen saaminen
4.
Vauvat Aihe vapaa -keskustelun venäjäfobia. Yksikin sana Venäjän hyökkäyksen etenemisestä ja pamahtaa bannit.
4 min sitten
Aihe vapaa
5.
"Liikevaihdoltaan maailman suurin yritys, amerikkalainen vähittäiskauppajätti Walmart luopuu useista DEI-käytännöistä, kertoo CBS News."
4 min sitten
Aihe vapaa
6.
Pyhyys kielletään yhteiskunnasta mm. kouluista ja epäpyyhyyttä tuodaan tilalle
5 min sitten
Aihe vapaa
7.
Keski-ikäistyminen on perseestä.
24 min sitten