Kesäkuun kullanmurut 2015

Alvinna, pahoittelut keskenmenosta. Ja mä en ainakaan mitenkään pysty olemaan rennosti ja luottavaisin mielin. Mulla siis keskeytynyt keskenmeno maaliskuussa. Ja kun mulla ei ollut mitään, mistä sen olisi osannut aavistaa. Yhden kerran oli pienen pieni ruskea tuhru pikkuhousunsuojassa. En tiedä, liittyikö keskeytyneeseen keskenmenoon vai ei, mutta se on ainut "poikkeava" oire, mihin kiinnitin silloin huomiota. Tunnustan kurkkivani salaa housuihini monta kertaa päivässä... :D kyllä keskenmeno jälkensä jättää. Toivotaan, että tässä ketjussa kaikki pysyy mukana loppuun asti ja päästään juttelemaan vielä vauva-ajastakin :) minähän pelkäsin vielä viikko sitten ihan hulluna kohdunulkoista. Tuli vasen lapa tosi kipeäksi... Mulla on huono selkä ja erityisesti tuo yläselkä. Ja siellä lavassa tuntui, ja tuntuu edelleen, kipeät pallukat ja oikein rutisee, jos hieroo tai pyörittelee. Tuskin se kohdunulkoinen ihan niin oireilee... Mutta ei näille peloille oikein voi mitään.

On sitä huonovointisuutta ollut tänäänkin. Heti, jos tulee yhtään nälkä. Olenkin syönyt kuin pieni porsas, koko ajan jotain :D nyt olen jo onnellisesti sängyssä ja peiton alla ja kohta käyn nukkumaan :)
 
Kyllä mullakin monta kertaa päivässä sellanen olo että nyt, tää oli tässä, vuoto alko. Vaan ei sitte alkanukkaan. Töihin työnnän aina pikkuhousunsuojaa että jos alkaa niin en oo perse punasena. Aikailla jomottelee kun nostelee nuorimmaista, hällä ikää nyt 11kk. Mulla oli 01/13 spontaani keskenmeno ja kun tulin 03/13 uudestaan raskaaksi sillon tuli kans heti päivä pari plussan jälkeen tuli ihan kirkasta verta. Onneksi pien pysy mukana. :) Nyt mulla on apteekin oma rt ja digi tuolla vielä oottamassa. Että toivon mukaan siihen tulee nyt "raskaana 2-3".
 
Ihana lukea kuin samanlaisia ajatuksia muillakin on, pelosta, keskenmenoista ja housuun kurkkimisista :) täällä lukiessani olen vasta tajunnut miten yleistä keskenmenot on... Pahoittelut siitä kaikille, jotka ovat sen joutuneet kokemaan...

Mä en liity fb ryhmään, ainakaan toistaiseksi.

Tietoni ovat 29v . Esikoinen, la 2.6
 
Viimeksi muokattu:
Keskenmenot on valitettavan yleisiä. Eikä se ikinä tullut mieleen, että se voisi omalle kohdalle sattua ihan oikeasti. Ja vaikka tiedän, että toistuvat keskenmenot on jo harvinaisempia, niin ei se sitä pelkoa lievitä. Jonkun kohdalle nekin aina sattuu.

Täällä vellova olo jatkuu. Välillä se on lähes kokonaan poissa, kunnes taas iskee. Viime yönä näin unta, että menin vessaan ja huomasin vuotavani verta... Oli pakko nousta sitten oikeasti sinne vessaan. Onneksi se oli vaan uni ja sekin varmasti tuli tuolta alitajunnasta ja niistä peloista. Ei mulla oikein muita oireita vieläkään ole. Nenä on aika tukkoinen, mutta ehkä sekin johtuu tästä lämmityskaudesta, kun on kuiva huoneilma :D

Mun tietoihin ei oikein muuta voi laittaa kuin ikä 27 ja toinen lapsi. Synnytyssairaalaa en halua kertoa, kun yritän pysyä edes vähän anonyyminä :)
 
Mä oon ihan petipotilaana. :( Aamulla kävin salilla ja sitten halkoja nakkelemaan, tunteroisen niitä viskoin ja nyt alaselkä on tosi kipee. Viime raskaudessa oli kans tälläistä mutta vasta ensimmäksen ja toisen kolmanneksen vaihteessa kun remppaa tehtiin. Siis eihän nämä kivut voi vielä alka??? :O Mulla on kyllä kivut vaan pahentuneet mitä useampi raskaus on. Mähän oon tätämenoa inva kun raskaus etenee.. :O
 
Mulla ollut myös yksi keskenmeno reilu vuosi sitten. Yritän nyt ottaa suht rauhassa ekat viikot, mutta toisaalta olen siinä todella huono... :D Ehdin varaamaan ekan neuvolankin perjantaina. Marraskuun alkuun tuli aika.

Oireet on olleet aika vähäisiä vielä. Yhtenä päivänä oli tosi huono olo, mutta tänään taas ei mitään. Alavatsaan saattaa pistää kovaakin jos nousee nopeasti ylös. Se on vähän pelottavaa. :( Päätä särki tällä viikolla melkein joka päivä...

Mitäs ajattelette hiusten värjäämisestä raskausaikana? Hiukset ovat 3-vuotiaan mukaan nyt "ihanan haileat", mutta vähemmänkin voisivat olla... ;)
 
Mulla on oireet pysyny aika samoina. Ajottaista etovaa oloa,väsymystä ja alavatsan tuntemuksia. Palelluki oon välillä.

Jennyliini toivotaan että olo helpottuisi. Jostain muistelen kyllä lukeneeni että ihan alussakin voi ilmetä selkävaivoja :/

Aisha mun ois tehny mieli laittaa kans hiuksiin raitoja,mut jätin tekemättä. En tiiä oonko vaan vähän neuroottinen :D

aida1+ pikkukaveri 5+1
 
Mulla tuntuu et oli viime viikolla enempi oloja kun nyt plussan jälkeen..nyt ei oikeestaan yhtään mitään,mikä taas saa ajatuksissa pyörimään kaikkia pelkoja:( pääsispä jo varailemaan varhaisultraa...ja toivottavasti parempien uutisten kanssa kotiin kuin viimeksi...
 
Moikka!
Pääsiskö mukaan? =) Plussasin pari viikkoa sitten ja la 28.5, mutta mikäli entiset merkit paikkansa pitävät niin menee reilusti kesäkuun puolelle. Haluaisin mieluusti päästä mukaan fb- ryhmään mikäli mahdollista.
 
Mä voisin liittyä facebookin ryhmään vähän myöhemmin, kun kaikki tuntuu vielä niin epävarmalta. Viime yönäkin valvoin aikaisin aamusta puoli tuntia vessan lattialla alavatsan polttelun takia... Huolettaa yhä vaan onko kaikki kunnossa.

Soitan huomenna meidän lapsettomuuspolille ja varaan ajan varhaisultraan. Eihän sekään mitään takaa, mutta ainakin on sen jälkeen vähän viisaampi.

Mä muuten lueskelin tosta hiustenvärjäyksestä ja päädyin siihen, että käyn laittamassa raitoja parin kuukauden päästä, kun siitä ilmeisesti ei imeydy mitään, kun aine ei mee päänahkaan.

Saa muuten nähdä kuin kauan pysyy salassa miehen lapsilta... Ne on tosi tarkkoja ja eilen jo tuli ihmettelyä, kun kaadoin aikuisille eri pulloista viiniä ruualla. :whistle:

Leppoisaa sunnuntaita kaikille!
 
"Mama"
En ole rekisteröitynyt käyttäjä, joten en voi laittaa yv:tä. Voisiko tehdä vaikka kesäkuisille sähköpostin, mihin voisi oman nimen lähettää, ja voisi saada sitten kutsun fb-ryhmään?
 
Phuuuh, nyt on juhlat juhlittu. :) Mukavasti raskausoireet ehti parahiksi mukaan bileisiin. :D Nyt se sitten alkoi. Ei enää makeaa, vaan suolaista. Ja suolaistakin ihan vähän ja harvoin. Mieluusti kirsikkatomaatteja huoneenlämpöisenä, pikkusen juustoa ja sitten mehuja. Ei liian makeita mehuja vaan just sopivia. Hohhoijaa. :D Nii ja ehdottomasti EI kahvia, vaikka se normaalisti on herkkua. Voi sitä miehen pään pyörittelyä. :LOL:

Mulla on tosiaan sillon 8. päivä lokakuuta varhaisultra, mikä kyllä jännittää. Nyt vaan olo on vähän rauhallisempi, ku nämä tutut jutut on alkanu jälleen.

Hiuksia en aio värjätä ollenkaan nyt raskausaikana varsinkaan synteettisillä (esim kaupan kestovärit ja -sävytteet) väreillä. Oon tosiaan itse ammatiltani parturi-kampaaja, mutta en ole niitä töitä tehnyt valmistumisen jälkeen liikkeessä. Jos tulee tarve värjätä, niin käytän kasvivärejä. Nämä kosmetiikka-asiat on jokaisen oma valinta, enkä siis ala paasaamaan täällä mitään aiheesta, no worries. :) Jokainen tekee niinku parhaaksi näkee.
 
Boni, yhdellä kaverilla oli just tuollaista kovaa alavatsakipua alkuraskaudesta. Valvoi öitä, kun ei kivuilta saanut nukutuksi. Kovasti pelkäsi keskenmenoa. Yhtenä iltana lähti päivystykseen kipujen takia ja syykin löytyi... Pissatulehdus! Antibiootit auttoi nopeasti ja nyt menee jo yli puolenvälin :) eihän sulla voi tulehdusta olla?

Hiuksia tuskin värjään. Tytön odotusaikana värjäsin muutaman kerran, kun teratologisen tietopalvelun sivuilla sanotaan, ettei siitä ole sikiölle haittaa. Nyt en ole värjännyt vuoteen, kun totesin, että mun oma väri on tosi vaalea, niin onko järkeä värjätä vaaleaksi, kun kerran on aito blondi :D

Mulla on toista viikkoa ihme nuhailua, joka välillä katoaa ja sitten taas tulee takaisin. Väsyttävää, uuvuttavaa ja tekee höntin ja huonon olon. Kai se liittyy tähän alkuraskauteen. Onneksi taapero ei nukkunut kuin vartin päiväunet, niin sain sen jo yöunille ja pääsin itsekin sänkyyn lepäilemään :) ehkä me sitten huomenna herätään jo kuudelta :D
 
Mää oon tosiaan lukenu paljon tutkimuksia ja tehnyt väreistä myös opinnäytetyön, joten sen puolen vuoden aikana viisastuin kovasti. MUTTA todellain pahempiakin aineita on, ku kosmetiikan kemikaalit. Kuten huumeet ja alkoholi. Ja kyllä tupakkakin..

Josta tulikin mieleen. Mites muut, juotteko tai poltatteko raskausaikana? Itse en harrasta kumpaakaan. Ja siis mielenkiinnosta kysyn, en halua lietsoa riitaa tai muuta. :)
 
Hei!

Täällä ilmottautuisi yksi myös joukkoon mukaan :) Eli toista lasta odotan.Ensimmäinen syntynyt 12/12. Vuoden yrittämisen jälkeen aika yllärinä pärähti plussa testiin.Laskettu aika olisi laskurin mukaan 1.6.2015.Saa nähdä pitääkö paikkansa :). Kiva tulla joukkoon mukaan. Synnyttää olisi tarkoitus Oulaskankaalla tai Oyksissa.Oliko teillä joku facebook ryhmä jo perustettu? Mukavaa viikonalkua kaikille :)
 
Mulla oli aamulla krapula! Päänsärkyineen kaikkineen. Jouduin arpomaan, käytänkö edes koiria lenkillä. Käytin ihan pienellä. Muuten päivä onkin mennyt sohvalla hiiiiitaaaasti mehua juoden ja hapankorppuja närkkien. Etoo, tekee pahaa... En aio valittaa, koska mä otan mielelläni kaikki raskausoireet, kunhan vaan kaikki menisi tällä kertaa hyvin.

Alkoholi ja tupakka. En käytä kumpaakaan. Tupakoinut en ole koskaan ja alkoholin käytön lopetin kokonaan, kun plussasin alkuvuodesta 2012 :D sitä ennenkään en kovin paljon juonut. Muutaman siiderin vuodessa.

Sipsejä voisin syödä. Kukahan kävisi ostamassa? :D
 
"Hansukas"
Moi, kaikille! Liityn joukkoon, viime torstaina sain digitestiin tuloksen "raskaana, 1-2 viikkoa", joten tässä sitä nyt sitten ihmetellään miten elämä tuleekaan muuttumaan taas. Meillä siis esikoinen ylihuomenna 11 kk, ja tämä uusi raskaus on valtavan iloinen ja toivottu asia tietysti, jotenkin en vaan odottanut sen käyvän näin nopsaan kun ei mitään päiviä kyttäilty tms. Yksi keskenmeno takana ennen esikkoa, joten vähän pelokas olen. Haluan kuitenkin liittyä myös facebook-ryhmään, jospa vaikka joku kaveri löytyisi ihan lähiseuduilta. Ja mukavahan se on höpistä toisten samassa vaiheessa olevien kanssa. Laitan sähköpostia tuonne gmailiin.
 
Heissan!
Tässä olen jo viikon verran tätä ketjua lueskellut mutta nyt vasta oli aikaa istahtaa ja liittyä joukkoon mukaan :) Eli mulla olisi la; 2.6.2014 :heart:
Eli päivittää voi *Tuiki*/31/4/TAYS

Mulla oli tänään jo eka neuvola koska kyseessä on riskiraskaus. Sairastan verenpainetautia jonka vuoksi edellinen raskaus (nyt 1.v poika) päättyi raskausmyrkytykseen ja kiirreelliseen sektioon rv33+0. Siitä olin sitten itse 2päivää teholla ja poika teholla 1 viikon ja osastolla 2viikkoa. Nyt hieman pelottaa kuinka tällä kertaa käy mutta eipä tuota etukäteen auta murehtia vaan mentävä viikko kerralla etiäpäin. Viime viikolla oli muutamana aamuna tosi huono olo ja rinnat kipeet mutta nyt on helpottanut. Huono olo tulee jos ei muista syödä vähän väliä jotain :) Alavatsa oli toissapäivänä ja eilen tosi kipeä, oli pahemmat kuukautiskivut kuin menkkojen aikaan. Hieman tuli pyyhkiessä hailakanpunaista vuotoa mutta en siitä hirveesti jaksa pelästyä koska on tullut joka raskaudessa. Yksi keskenmeno takana ja siinä vuoto alkoi todella kovilla krampeilla ja runsaana. Nyt jään sitten odotteleen yhteydenottoa taysista jonne eka kutsu tulee varmaan äippäpolille ihan näillä viikoilla. Pääsee sitten luultavasti samalla ultraukseen ja vähän varmistuu tuo laskettu aikakin sitten. Luulen että minun tapauksessa ei anneta ihan mennä tuonne kesäkuulle asti mutta sittenhän sen näkee :) Facebook ryhmään olisi myös kiva liittyä, edellisestä siellä olenkin lokakuisten 13 ryhmässä :)
 
matruusi78
Tänään plussasin ja kierto ollut pari kertaa 38 pv ja sitä ennen 54 pv. Huhtikuussa ja vuosi sitten syyskuussa oli keskenmenot että kyllä pelottaa vaikka miten yrittäs olla ajattelematta. Viides lapsi yritteillä ???? eri laskureiden mukaan l.a. 5.-10.6.
 

Yhteistyössä