Kesäkuun kullanmurut 2015

Minäkin kannatan uutta ketjua joka kuukausia :)

Joskus saa sitä, mitä toivoo... On kyllä niin vellova olo että :D ihan kuin keikkuvassa laivassa olisi. Huimaa ja etoo. Oli vähän vaikeuksia saada syödyksi aamulla. Eiköhän tämä tästä kuitenkin kohta taas helpota. En ollenkaan usko, että tuli jäädäkseen :D ruuaksi pitäisi tehdä kinkkukiusausta, enkä kyllä ainakaan nyt voi edes kuvitella, että pystyisin sitä syömään. Onneksi ei tarvi olla töissä. Olen siis hoitovapaalla tuon taaperon kanssa :)

Meidän neitokainen on syntynyt rv 37+5 suunnitellulla sektiolla. Aika näyttää, miten tällä kertaa käy. Kunhan nyt sinne asti päästäisiin. Mutta kuten aikaisemmin jo totesin, niin jos tämä raskaus etenee, niin seuranta lisääntyy 30+ viikoilla. Tytön kanssa neuvolassa tehtiin pieni moka, kun mua ei koskaan lähetetty kasvukontrolliin, vaikka sf-mitta meni koko ajan alakäyrän alapuolella. Kasvoihan tyttö toki tasaisesti, mutta koko ajan siellä alakäyrän alapuolella. Synnytystapakeskustelussa (synnytyspelon takia halusin sektion, mutta lopulta tyttö olikin sitten perätilassa ja se oli automaattinen sektio. Olisin kyllä sen pelkosektionkin saanut) huomattiin, että tyttö on pieni. Painoarvio laskettuna aikana olisi ollut 2,5kg. Joten viikko tuosta keskustelusta ja meidän tyttö syntyi :D ei sen pienikokoisuudelle koskaan mitään syytä löydetty ja ihan normaali, terve tyttö se on. Ja ihan kamalan kova höpöttämään! Nyt vajaa 1v10kk ja 81cm pitkä ja 10,5kg painava, että on se ikätoverit kiinni ottanut :) mulle kuitenkin sanottiin sen keskenmenneen kohdalla, että seuranta tulee olemaan tiiviimpää seuraavassa raskaudessa. Toivottavasti nyt vaan sinne asti päästään :)
 
Joo, mä lisäilen noita kun koneelle meen. :) Mä teet lokakuulle uuden listan että saa noi lasketut ajat tonne ensimmäiseksi. :) ehottomasti joka kuu uus lista mutta että teenkö tällekki kuullu uuden että noi lasketut menee ensimmäiseksi mutta eipä tätä kuuta pahemmin enää ole niin ens kuulle sitten..

Mulla oli aamulla etova olo, jeeee!! :) :)

Millon meitä alkaa tulla lisää?
 
Joo, toi lasketun ajan -laskenta on kai vähän neuvolakohtaista, saa nähdä miten täällä.

Ja tosiaan oma pino joka kuulle on varmaan helpoin! :)

Mulla oli aamulla niin kovat vatsakivut, että luulin, että pyörryn. Missään asennossa ei voinut olla ja kipu oli ihan järkyttävä! Sit olikin vatsa ihan sekaisin ja oksennuskin meinas tulla (sorry näistä mielikuvista)! Otin imodiumia vaikka nyt lueskelin, että osa lääkäreistä onkin sen kieltänyt... Onneksi pahin meni sit ohi, mutta vieläkin on pieni tunne vatsalla ja pahinta on, että joka yö on näitä kipuja (vaikkei vielä noin pahoja!)... Mutta testi oli taas vahvistunut, toivottavasti kaikki olisi muutenkin kunnossa!
 
Onko teillä muilla koko ajan jotain oiretta vai onko välillä olo sellanen että vois vaikka unohtaa koko raskauden? Mulla on edelleen tosi vähän oireita. Päivällä oli vähän etovaa oloa ja vähän tuntemuksia kohdussa, mutta eipä juuri mitään mainittavaa. Väsymystä on koko ajan enemmän tai vähemmän. Kumpa menis viikot nopeempaa :)
 
Täällä ei kyllä olla neuvolassa kierron pituutta kysytty. Eli neuvolan laskujen mukaan pääsen ultraan taas "liian aikaisin". Toisaaltahan se on ihan kiva, mutta mä en mitenkään innoissani ultraa odota. Enemmän se on sellainen tuomionpäivä.

Oireista, ei mulla ainakaan koko aikaa ole. Paitsi kipeät nännit :D vellova olo on kyllä tänään jatkunut melkeinpä läpi päivän. Välillä helpottaa ja välillä pahenee taas. Mies lähti ostamaan mulle herkkuja :D pinna on kyllä jotenkin tosi kireällä. Siis mies saa minut ärsyyntymään tosi helposti ja yhteen kaveriin meinasin hermostua tänään, kun se halusi lähteä mun mukaan lenkille ja koko alkumatkan näppäili kännykkää, eikä kävelemisestä meinannut tulla mitään... Ja vielä kun koirat tietysti mukana, niin ei viitsisi hirveästi hidastella turhaan. Oli valtava ärsytyksen aihe, vaikka yleensä olen iloinen, jos saan lenkkiseuraa :D

Boni, kovatkin vatsakivut voi olla ihan normaaleja. Päivää ennen plussaa mulla oli tosi tuskanen olo. Siis ihan koko kroppaan sattui tosi paljon. Outoa. Toivottavasti sulla ja meillä kaikilla on kaikki hyvin :) eikä yhdestä imodiumista varmasti vahinkoa ollut. Mä käytin viikonloppuna nenäsuihketta, kun meinasi flunssaa pukata. Soitin kyllä ensin teratologiseen tietopalveluun. Sieltä sanottiin, että voi ohjeen mukaan käyttää muutaman päivän, vaikka pakkauksessa taitaa lukea, ettei suositella raskaana oleville. Mä kuitenkin luotan tuohon teratologiseen tietopalveluun :)
 
Oireista: Ei pahemmin ole mitään. Viikon verran (eli kiinnittymisestä asti) nippaillut ja "poltellut" alamahaa (enemmän oikealta puolelta). Mutta sekin alkaa vasta illalla kun rauhoittuu sänkyyn makoilemaan. Kahden pienen vauhtiviikarin kans kyllä ei jouda olojaan paljon tutkiskelemaan muutenkaan :D Tänään kun imuroin niin nännejä vihloi ja poltteli jonkin aikaa. Kauhulla odotan niitä huonoja oloja. Molemmista aiemmista raskauksista se on alkanut 5-6 viikolla, pahoinvointirannekkeilla selvisin. En kertaakaan oksentanut. Jotenki "pelkään" oksentamista, ja nieleskelen viimeiseen asti aina huonot olot xS
Täällä myös testi vahvistunut. Tänä aamuna eka "kunnon" plussa, eli molemmat viivat yhtä tummat. Voi että kun kaikki menis meillä kaikilla hyvin loppuun saakka. Ihana olis alotella seuraavaa kesää pieni tuhiseva nyytti kainalossa <3 Imettäminen olis helppoa missä vain kun on lämmin ja itelläki vähemmän vaatetta. Eikä tarvis kesähelteillä olla raskaana (ainakaan koko kesää). Toinen raskauksistani osui just kauheaan hellekesään...huhhuh sitä loppuaikaa ja turvotusta..
Eli tarrasukkia ja vauvaliimaa kaikille pienokaisille, että pysytte kyytissä!! <3 <3
 
Tänään just kattelin mun edellistä neuvolakorttia, siinä oon käyny ekan kerran neuvolassa 9+4. Eli siihen on vielä 5vko. Ei kiirettä soittaa aikaa. :D Sitte melkeen heti kohta on jo np-ultra. :) Ootteko ajatelleet käydä varhaisultrassa? Mä kävin viimeksi kun ei ollu tietoo viikoista mutta nyt en oo ajatellu käydä.

Oon koittanu noita kuumeilu ketjuja katella joskus sieltä pikku hiljaa alkais porukkaa valumaan tännekkin. :)
 
Kysymys Oletteko kertoneet raskaudesta kellekkään? Mä oon kertonu parille sydän ystävälle. Mutta vanhemmille ja apeksille on tarkoitus kertoa vasta np-ultran jälkeen. Ja muut huomaa sitten kun huomaa. Saa nähdä saako pidettyä piilossa kun mulla tahtoo maha tulla esiin tosi aikasessa vaiheessa.
 
On niin hassua, että voin vihdoin liittyä odottajien joukkoon :) tunne on niin epätodellinen kun puolitoista vuotta yritystä on takana. Ensimmäisestä clomi kierrosta tärppäsi ja laskurin mukaan la 2.6. Esikoista yrittämässä.

Kovasti jännittää vaan, kun on tänään ollut niin kovat menkkasäryt jaloissa ja nivusissa..

Minä kerron viikonlopun aikana vanhemmille. He tietävät tästä yrityksestä ja odottavat varmasti kovasti uutisia. Muuten täytyy olla nyt ihan rauhakseen, jos sitten meneekin kesken tai jotain.. Mutta onhan tää nyt ihan supersiistiä!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hopeakissa
Hyvä kun on teitä äitejä mukana, koska mä olen kyllä niin pihalla kaikesta, kun on ensimmäinen lapsi kyseessä! :D Osaan sit vastata, jos joku kaipaa neuvoja teinien tai varhaisteinien kanssa, niistä löytyy kokemusta, kun olen sellaisten äitipuoli. ;)

Me taidetaan mennä varhaisultraan sinne yksityiselle, missä oltiin lapsettomuushoidoissakin tai näin ainakin mies ehdotti. Mutta täytyy sit vaan miettiä milloin kannattais mennä, ettei tuu hukkakäyntiä. Toki osaahan ne varmaan siellä polilla sanoa. Milloin te ootte käyneet kellä on kokemusta? Neuvolaan ajattelin soitella ens viikolla.

Ja oireita on lähinnä kaikki vatsavaivat ja lisäks järjetön väsymys ja rintojen kasvu.

Pari hyvää kaveria on tienneet yrityksestä ja tietävät missä mennään. Muille vasta sitten paljon myöhemmin, kun riskit on pienemmät...
 
Heippa kaikki! :wave:

Oon nyt vielä viikonlopun pimennossa, ku armas esikoinen täyttää lauantaina vuoden ja tohinaa riittää. Sitte sen jälkeen saatte munki juttuja lueskella. :rolleyes: nyt pikaseen puhelimella tulin itsestäni lyhyesti ilmoittamaan. Ihanaa, kun porukkaa tulee lisää. <3

Mun la onkin 1.6. :) jotenki olin väärin laskenu aiemmin laskurilla. Vaikka taitaahan tuo muuttua vielä ultran aikaan mahollisesti. Ja tosiaan Hopeakissalla toinen raskaus ja ikää 26v. Ja synnytyssairaala Oys :)

Ihanaa viikonloppua toivottaa Hopeakissa ja pieni masunapero 4+4 (20min päästä :D )
 
Heiiii! Täällä yksi lisää joukkoonne klemmu/31/1/PHKS varovaisin mielin liikkeellä, toukokuussa oli tuulimuna, joka oli ensimmäinen raskaus, selvisi varhaisultrassa...toivottavasti nyt kaikki menee hyvin, LA 5.6. Olisiko facebook-ryhmä mitään? Salaisena ja suljettuna tietty?

Voin perustaa ryhmän, laittakaa yv minulle nimenne niin liitän ryhmään.ja kaverikutsu täytyy myös laittaa muuten en saa liitettyä
 
Viimeksi muokattu:
Me ei olla vielä kerrottu kellekään. Yks mun hyvä kaveri tietää et alettiin yrittämään, mutta en aatellu sillekään kertoa ennen ekaa ultraa ellei nyt ite sattuis kysymään. Omalle äidille aattelin kertoo joskus ekan neuvolan jälkeen ja muille sitte ultran jälkeen (jos kaikki ok) :) Ja me ei olla mietitty menemistä varhaisultraan, vasta sitte np-ultraan.

Mä tein tänään raskaustestin, ku paketissa oli 3 ni pitihän ne kaikki käyttää :D Viiva vähän vahvistunu, ihanaa <3

aida1 & pikkukaveri 4+6
 
  • Tykkää
Reactions: Klemmu
Hei! Uskaltaudun mukaan kun menkat ovat vihdoin virallisesti myöhässä... Plussatestin tein jo muutama päivä sitten. :D

Eli meidän perheeseen odotetaan nyt hartaasti toivottua nelosta! Ollaan kolmekymppinen pariskunta ja saatu kolme ensimmäistä lasta aika peräkanaa ja aika nuorina. Nuorimmainenkin täyttää kohta jo 4v. Meidän lasten pitikin olla tässä, mutta tuossa alkuvuodesta alettiin puhumaan josko vielä yksi tehtäisiin. Odotan innolla vauva-aikaa, jolloin ei tarvitse huolehtia kuin yhdestä vauvasta ja muut ovat jo omatoimisempia! ;) On myös ihanaa nähdä kuinka isommat ottavat vauvauutisen.

Mulla siis nyt rv 4+1 ja LA 4.6. (tämä laskettu menkkojen mukaan, mutta ovis oli kyllä aika myöhään joten tuo laskettu saattaa vielä siirtyä parilla päivällä eteenpäin). Helsingissä asumme, mutta en vielä ole sairaalaa sen kummemmin miettinyt. NKL:lla olen ennen synnyttänyt ja ollut kyllä siihen tyytyväinen.

Mites muut joilla on ennestään lapsia, missä vaiheessa aiotte kertoa tuleville isosisaruksille? Me ajateltiin, että ehkä np-ultran jälkeen uskaltaisi asian paljastaa. Toinen vaihtoehto olisi jouluna ostaa joku pieni paketti vauvalle ja sitten avata se yhdessä lasten kanssa. :)


Muoks.Listalle voi siis lisäillä seuraavanlaiset tiedot:
Aisha4/30v./4.lapsi
 
Viimeksi muokattu:
"Mama"
Heippa kaikki! :wave:

Oon nyt vielä viikonlopun pimennossa, ku armas esikoinen täyttää lauantaina vuoden ja tohinaa riittää. Sitte sen jälkeen saatte munki juttuja lueskella. :rolleyes: nyt pikaseen puhelimella tulin itsestäni lyhyesti ilmoittamaan. Ihanaa, kun porukkaa tulee lisää. <3

Mun la onkin 1.6. :) jotenki olin väärin laskenu aiemmin laskurilla. Vaikka taitaahan tuo muuttua vielä ultran aikaan mahollisesti. Ja tosiaan Hopeakissalla toinen raskaus ja ikää 26v. Ja synnytyssairaala Oys :)

Ihanaa viikonloppua toivottaa Hopeakissa ja pieni masunapero 4+4 (20min päästä :D )
Ollaan melkein saman ikäiset, esikoiset melkein saman ikäiset ja meillä molemmilla synnytyssairaala Oys :)
Fb-ryhmä vois olla kiva. En halua täällä kaikkien luettavaksi kertoa ihan mitä vain.
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeakissa
Ihanaa, kun on tullut uusia :)

Hopeakissa, ihmettelinkin jo, missä olet :D

Fb-ryhmästä, en liity. En koko fb:ssä edes ole. Pysyn siis täällä vaan :)

Ultrasta, en mene varhaisultraan. Se ei mulle mielenrauhaa toisi kuin siltä osin, että on varmistettu, että raskaus on oikeassa paikassa. Edellisessä raskaudessa kaikki oli ultrassa hyvin rv 8+6 ja np-ultrassa todettiin sikiön menehtyneen vain kolme päivää myöhemmin, eli rv 9+2. Niinpä odottelen sitä np-ultraa kauhulla, jos ei sitä ennen tapahdu mitään yllättävää.

Kertomisesta. Meillä ei kukaan tiedä edes, että ollaan jätetty ehkäisy pois. Eikä aiota raskaudestakaan kertoa, Ennenkuin se tuntuu hyvältä. Keskenmenon jälkeen ei todellakaan tunnu vielä hyvältä ajatukselta kertoa kenellekään. Jos nyt kunnialla päästäisiin sinne turvallisemmille vesille :)

Sisarukselle kertomisesta. Miten tuollaiselle alle 2 vuotiaalle edes kertoo? :D kyllä me saatetaan raskaus mainita tytön kuullen, mutta ei varsinaisesti kyllä olla mitenkään siitä kerrottu. Eikä vielä aleta enemmän puhumaankaan, ettei tyttö möläytä sitä kenenkään kuullen. Tuo on sellainen papukaija, että se toistaa kaiken :D ehkä jos niin pitkälle päästään, niin joskus rakenneultran jälkeen aletaan tytön päähän istuttamaan ajatusta pikkusisaruksesta. En tosiaankaan vielä tiedä. Kiellän itseäni miettimästä kovin pitkälle ja tekemästä mitään suunnitelmia. Mennään päivä kerrallaan :) viimeksi alettiin ekan ultran jälkeen jo vähän suunnittelemaan ja sitten ei mitään vauvaa tullutkaan... Kai tämä on itsensä suojelemista.

Tänne ei mitään ihmeellistä. Eilisen päivän teki pahaa koko päivän. Tänään taas ollut parempi olo. Ei siis mainittavaa omasta olosta.
 
Heip,

mahtuisiko mukaan?Ujosti voisin tänne haikailla...heinäkuinen alkuraskauden km on niin tiukasti takaraivossa,että hui kun pelottaa!

Mutta nyt sain plussan tikkuun ja alustava la olisi 5.6 :heart:

Mitäs tähän rimpsuun laitetaan? Alvinna 28v. 2.lapsi. la:5.6

Ihan huikeeta olla odottajien puolella...:cool: en voi uskoa.Mitenkä te muut pystytte ottamaan rennosti?Mä pelkään kokoajan et verta alkaa tulla ja no...lopun te tiedätte.

Sekavin tuntein, Alvinna ja Ullapulla 4+0
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä