** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** MAALISKUUSSA

Heipsan kaikki!

Tulin pikaisesti vain kukkuilemaan tänne, että luettu on päivittäin mutta oon anoppilassa niin ei ole omaa konetta mukana, ja näin ei tuu kirjoitettua hirveästi. Joten kaikki päivitykset ym. teen ensi viikolla, kärsivällisyyttä :)

Tervetuloa uudet :flower: Laittakaa tosiaan yksityisviestillä muutkin mitä listalle laitetaan, etenkin nyt kun oon viikon vähän taka-alalla niin ei mene sitten multa ohi mitään :)

Kiitos Jessi kerhosta, laitan hakemusta piakkoin :) Normaalisti kuitenkin perus-pölinöissä jatketaan tätä ketjua, eiks niin? Että ihan normisti teen huhtikuun ketjun ensi viikolla.. :)

Ah, ihana olla Suomessa! Syönyt ihan liikaa ruisleipää täällä, nam nam! Ja ihan nätit ilmat vaikka aika viima täällä Helsingissäkin on.

Kirjoittelen kunnolla kun kotiuduin, mutta käyn täällä kyllä vilkuilemassa ja lukemassa!

Kauniita unia kaikille :heart:

Lily & 27+2

ps. Mä en oo tuntenut hikkaa enkä tärinöitä! Virtsarakkoa toi yks edelleen tykkää ronklata, argh.. :D
 
Huh huh, mikä päivä takana. Meillä esikko (2v) on ollut kuumeessa nyt pe lähtien. Tänään ajattelin käydä uudelleen näyttämässä tk:ssa varmuudeksi ja yllättäen CRP oli kivunnut 132! Joten täältä pikkukylästä sitten lähetettiin TYKS:aan jatkotutkimuksiin. Otettiin kaikenmaailman kokeita. RS-virus ja keuhkolöydös. Saatiin valita jäädäänkö sinne yöksi vai hoidetaanko kotona antibiootein. Valitsin kotihoidon, kun tyttö kuitenkin leikkiväinen ja suht reipas ollut koko ajan kuumeeseen nähden. Jota koko ajan pitänyt 39-40 välillä. Oli muuten tosi kurjaa olla, kun en päässyt röntgeniin mukaan tämän ison mahan takia ja tyttö joutui ihan outojen tätien kanssa sinne menemään :(

kuumekouristus varmaan tosi kamalaa katseltavaa, meillä ei onneksi ole sattunut kohdalle vaikka tytöllä aina korkeaa kuumetta pitääkin.

Sori omanapaisuus, mut ei nyt jaksa muuta. Öitä!
 
sekotti nyt tää kellojen siirto mun rytmit ihan, kiva huomenna herätä töihin :rolleyes: pakko käydä nuggu tai ei tuu mitn. pikaseen vaan kommentoin.

pöntinen juu kävin -05 siinä synnytystapa-arviossa. ultras ja teki jonku sortin sisätutkimuksen, mittas vaan lantion et mahtuu tulemaan. ei siinä ihmeitä tapahtunu :) nykyään en sit tiiä onko muuttunu. en muistanukkaa et säki olit tältä alueelta, olikos se kouvolasta vai oonko ihan hakoteillä?
 
Pikaisesti vain aloin kirjoittaan, että minäkin kävin jättämässä hakemuksen kerhoon. Tosin oon kyllä tänne kirjoitellu aika vähän, mutta listalla oon ollut jo aika pitkään. Jospa sitä tulis kirjoiteltua kerhon puolelle enemmän, kun uskaltaa vähän vapaammin...

Meillä muuten kellon siirtäminen ei ole vaikuttanut mitenkään muuten, kuin että itse herään entistä aikaisemmin ja lapsi nukkuu entistä pidempään! En ymmärrä tätä unettomuutta!!!

Kajo ja masuvauva 27+jotain
 
Mie en osaa taas jotenki mittän kommentoida, kun oltiin la-aamusta eilisiltaan reissussa, niin sai tehdä töitä että sai ajatuksella kaiken luettua ja kahlattua läpi :D

Oltiin siis naapurikaupungissa miehekkeen vartijakurssin takia, yötä vietettiin äidinäidin talossa, joka siis tyhjillään kun hän ei enää kotona voinut asua.. Omakotitalo siis, puulämmitteinen ja isolla pihalla. Meninpä sit tekemään lumityöt ettei rakas enoni, joka tuppaa kaikesta valittamaan, pääse sanomaan ettei mitään hommia olla tehty siellä ollessa. Taisi mennä melkein tunti kun mätettävää riitti, ja kyllä huomas että on jotaki tehny... Iskias vaivaa sen jäljiltä edelleen ja lauantaina iski hyvät supparit ja siihen päälle kivut kävellessä. En käynyt enää puita sunnuntaina kantelemaan, niin otti iskiakseen. No kappas, olihan se eno ehtiny jo soittaa tänä aamuna meidän äipälle että puita ei oltu kannettu, mitäs peliä se on! Äippä tyynenä totesi ettei mieheke ehtinyt, kun oli aamusta iltaan kurssilla, ja tyttö ei kyennyt kun rikkoi iskiaksen. Eno siihen oli ärissy et nykynuorten laiskottelua, kunnes äippä totesi että hän oli kieltänyt, ettei käy vauvalle mitään. Kuulemma oli vastauksena hyyyyvin pitkä hiljaisuus ja kysymys "mille vauvalle?" Menny enolta vissiin jotain ohi viime kuukausina, mutta ihan kiva yllättää vielä olotilalla :D oli narina loppunu siihen, hih. :)

Paljon oli uusia naamoja ilmestynyt taas, tervetuloa! :)

Huoh, pitäis siivoilla vähän, vaikka väsyttää... Isäntä lähti kouluun ja uimaan, joten kai iteki pitäis reipastua tässä. Ei millään jaksas :D
 
Huomenta vaan!!
Pitkästä aikaa kunnon yöunet ilman aamuyön valvomisia :) kai sitä jossain vaiheessa on tarpeeks väsynyt että nukkuuki. Pirtee olo kyllä nyt!

Suunnitelmissa pestä pyykkiä,imuroida ja sitten kirjastoon hakemaan uusia satukirjoja :) Ei perusmaanantai ja arki alkaa! Ruokana meillä tänään kanakastiketta ja tuorepastaa sekä salaattia. Lounaaks likan kanssa jotain jämiä viikonlopun jäljiltä :)

Nyt hommiin ettei mee aamu ihan plörinäks :)

Perdy 30+4
 
Pyyterin pojalle paranemisia! Hurjan kuuloinen kohtaus ollut, onneksi kaikki kuitenkin hyvin ja pikaista toipumista! :hug:

Haippa1: Meillä kans tyttö sairasti keuhkokuumeen joulun välipäivillä ja osastolle jouduttiin jäämään, oli jo mennyt niin huonoon kuntoon. No, ihan mielellään sinne jäinkin että tyttö sai hyvää hoitoa ja oli kyllä niin huonovointinen että parempi oli jäädäkkin, ja tiputukseen muutenkin laitettiin. Lanssilla jouduttiin mennä! Pikaista paranemista teidän tytölle! :hug:

Kajo mä kans heräsin ennen tyttöä tänään, ja melkein tunnin ennen. Sängyssä vielä koitin pyöriä että tulisko uni mut ei. Sit neiti heräski ja noustiin ylös! Ihan sekasi rytmit!

Mitähän sitä tänään, tuolla lumisateessa ei paljo tekis mieli touhuilla :( No, jospa sitä jossain vaiheessa kävelis apteekkiin ja muille asioille! Mukavaa alkanutta viikkoa mammat :)

CanWen ja mökö 27+6
 
Huh, viikon tauko ollut täällä käynnissä kun oltiin miehen kanssa lomailemassa ja tekstiä on tullut ihan hurjasti. Välillä näköjään käynyt täällä aika kuumanakin tunteet mutta onneksi on viilentyneet..

Luin tässä aamun aikana kaikki teidän juttunne mutta sitä oli tosiaan niin paljon, että kommentoinnit jääköön tällä kertaa.

Pyyterin pojalle kumminkin toivotan pikaista paranemista. Tuollaista ei toivo kyllä kenellekään koettavaksi.

Mulla meni sitten rytmi ihan sekaisin kun siirrettiin noita kelloja. Eilen illalla meni pyöriessä vaikka kuinka kauan ennenkuin se uni suvaitsi tulla tänne minunkin luo ja sitten siinä kävi niin, että aamullakin venähti herääminen. Toisaalta tietenkään ei ole niin väliä kun ei ole minnekään menoa mutta haluaisi silti pitii sen normi rytmin täällä kotona ollessakin. Noh, jospa tämä tasoittuisi kun tottuu taas tähän kesäaikaan.

Nyt taidankin tästä jo alkaa siirtyä koneelta pois ja vähän siivoilemaan.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille mammoille =)

Hiipu ja pikkumies 27+4
 
tetasha:

300g broilerinsuikaleita (meillä oli juusto)
1 kanaliemikuutio
2dl ruokakermaa
1rkl jauhoja
3dl vettä
-
laiska kun olin vihannekset ei ollut tuoreita vaan findus pakaste pussi: talon vihannekset (papu,miniporkkana,keltainenporkkana)

ekaks ruskistin kanan, lisäsin jauhon ja veden.
annoin hiljalleen kiehua, lisäsin liemikuution.
keitin vihannekset lämpimäksi omassa vedessä ja kun ne oli pehmeitä heitin kastikkeeseen ruokakerman + vihannekset ja annoin hautua n. 15min?
nää on tälläsiä päästä vedettyjä ohjeita suurimmaks osaks mitä teen :D

Lily-Jane: kyllä on ollut puhetta että normaalisti täälä pölisemme B) ja tervetuloa tänne viimaiseen suomeen sieltä englannin keväästä ;)

Pyyterin pojalle? paranemisia :flower:

ja uusille tervetuloa, nyt kerhon puolelle!

mmilia ja rinsessa 28+4
 
Aih, Lily-Jane on päässy suomen kamaralle :) Tervetuloa lomailemaan aah niin tänne keväiseen suomeen.. ;) (Yöllä oli satanu jokusen sentin taas lunta, että oli kiva taapertaa aamukävelyä) :D

Mullakin illalla venähti se nukkumaan meno, ei vaan väsyttäny ei sitten yhtään. Ja aamulla sitten ylös jo puoli 9 aikaan ku ei vaan nukuttanu enää. Yöllä sain aika hyvin nukuttua, vaan kerran vessaan ja sekin vasta aamuyön puolella. Olin ihan hiki märkänä vaikka yöllä avattiin jo ikkunaakin.

Pitäs jotain kehitellä, ois nettitv:ssä ohjelmiakin mitä kattoo; kotikatu ja sydänääniä. Mut en tiiä jaksaako semmosia, sit pitäs kuvia siirtää koneelle kamerasta ja siivoilla ja laittaa ruokaa. Siivoilusta en tiiä ku pelottaa et selkä menee taas kipeeks jos imuroin. Laiskimusmaximus ;D

Mukavata päivänjatkoa mammat!
 
haippa voi pientä :l paranispa nopeesti!

kesäaikaa mua alko väsyttää vanhaa aikaa jo klo 20:00 -- oisin voinu mennä nukkuu mut tulinki sit koneelle hetkeks ku se oli sopivasti makkarissa. Ja herättiin koko perhe vanhaa aikaa puol kuus aamulla.. o_O Meillä ei siis tosiaa lapset nukkuneet pitempään. hmph.
Sit en tajuu ikinä et miten niit kelloja siirrettiin ja tein jo lapsille ruoankin! vaikka kello on vanhaa aikaa vasta kymmenen.. -.- huoh. menee taas hetki et ei enää vertaile aikoja.. vois kyl olla mun kohdalla iha hyvä alkaa heti elää uutta aikaa kun vertaan ne aina väärin.. luulin kellon olleen jo 11.. :D

Vieläki terveinä!!! oonki tänää pessy pyykkiä ja järjestäny pikkasen tytön vaatteet tonne lastenhuoneen toiseen kaappiin, joka piti eka tyhjätä kaikista tavaroista.
Sit on tuola makkarissa vauvalle nyt oma kaappi tyhjänä, mihin pitäs laittaa sen vaatteet.
Kirppikselleki pudottelin siitä välistä vähä vaatetta (pinnasänkyyn siis). On jo kauheesti tavaraa sinne, mut lähikirppiksel ei ole pöytiä ni pitää viiä vähä kauemmas, hyvinkäälle. Vaan en tiedä millo se aukeaa ku se just muuttaa.. mut no.. jos nyt jotai sais menee..

ulkona on kaamee ilma. tommonen harmaa. :<

vauvan nimestä en olekaan sittenkään niin varma! :eek: Luulin et se ois se kaikist kivoin nimi, mut olenki alkanu miettii et ei se ehkä sovikaan.. Pitäs mennä uuestaa kahlailee nimiä.
Miehelle en ees puhunu vaikka jo monta päivää oon miettiny et ei se ehkä sovikaan..
hmmm. Onneks en varmaa oo kirjottanu sitä mihkä ? vai oonko..
Pitää tarkistaa :> vauvakirjat yms.

Muutama kk.. sit ku on viikko 30 ni alkaa varmaa enempi jo jännittelee.. nyt pystyy vielä odottaa :)

Lähimpänä mielessä, uus nimi vauvalle ja sulat kelit! kiitos :)

pupeltaja + beibinimetön :>
 
tää nyt ei mitenkään liity tänne, mutta tekkiin juuri "persoonallisuus testin"
Namaste - Enneagrammi-testi

ja pelottava miten oikeassa se oli ;D kannattaa käydä kokeilemassa jos on yhtä tylsistynyt kuin minä.

Voi pupeltaja :heart: kyllä se oikea nimi sieltä tulee, varsinkin sitten kun vauva on syntynyt. Meillähän esikoisen piti olla Nea Emilia, sen olin jo vauva kirjoihinkin kirjannut viimesillä odotus päivilläni :D yms. no sitten vaan vähän plankkia kirjoohin ja sitä oikeaa nimeä kehiin kun se muotoutui kun tyttö syntyi.. Eihän se raukka ollut yhtään Nean näköinen ;)
Ja Rasmushan voi mennä hyvänä työnimenä! jos ei jää käyttöön sitten!
 
Huomenta |O Juuri kun pääsin sanomasta että yöt menny hyvin, ni viime yö sitten meni pyöriessä ja hyvää asentoa etsiessä...argh.

Mä en tänne myös hirveesti ole viittinyt kirjoittaa omasta elämästä, kun en tiedä kuka oikeasti lukee tätä ja eräänlainen tilanne päällä johon liittyy lapset ja ex, että on vähän riskaabelia. Mutta jos mut huolitta sinne kerhon puolelle, niin mielelläni tulen :)

mmilia, mä teen hirmu usein tuolla reseptillä kanaa, paitti laitan ihka oikeaa kuohukermaa ja sitten aurajuustoa mukaan vielä. Ruokakerma ei sovi mun vatsalle ollenkaan, saan ihan hirveitä puruja : /

Vielä olis tää vko töitä ja sit omalle lomalle, ennenku äippäloma alkaa :)

ihanaa alkavaa (joskis lumentäytteistä grrrr) viikkoa kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Lueskellut olen edelleen päivittäin kuulumisianne=)Kirjottamaan vaan ei millään meinaa ehtiä..Mutta mutta nyt oli pakko tulla pOKsUmAaN Rv 30+0 (ultran mukaan rv 31+0)KAikille uusille tervetuloo myös mun puolestani..:wave:
Jassoo,ei kai siinä muu auta kun lähtee kolaamaan pihaa..
Kaikille mammoille jaksuja...ei oo enää meil kellään pitkä matka ja se matka tosiaan lyhenee yllättävän nopeeta..!!!Ulos mars..heip!:wave::)
 
Väsynyttä päivää...
Hölmö kupsehdin illalla kaikenlaista turhaa tipertäen ja menin nukkumaan vasta 3 aikaan. Nyt kyllä olosta huomaa, että on tullu valvottua :/ En edes muista millon viimeks oisin tarvinnu päikkärit, mut tänään kyllä tartteen, onneks mies pääsee töistä jo yhdeltä niin voin sit ottaa tirsat typykän kans yhdessä.

Meillä ei lapsilla oo unet menny sekasin kellon siirrosta, mutta kun aamut alko kunnolla valostua pari viikkoa sit niin alkovat heräillä jo kuuden aikaan aamulla. Viiritettiin sit verhojen lisäks vielä lakana poikien makkarin ikkunaan niin nyt ovat saaneet nukuttua vähän pidempään.

Vai on Lily-Jane suomessa :)
Viettekö aina takaisin mennessänne paljon ruisleipää tms. mukananne kotona syötäväksi?
 
&#9829; onnittelut kaikille 30+0 rajan ylittäneille!!! &#9829;

ite sitä viel odottelen ja sit ku se ylittyy ni pakkaan sairaalakassin :D

nimi tulee kyl joo aina ennen kastetta viimeistää se on päätettävä :D työnimenä rasmusta varmaa jonku verra käytetää.. ehkä, ehkäei kun en osaa sitä enää sillä nimellä kutsua. tai aina jos joku sen sanooki mulle, niin tulee sellanen olo et ei sen nimi kuitenka ole toi :D haha.
Toisaalta kiva, et kaikki tutut luulee et nimi on se mikä jää sit. Ja ei tiedäkkään ettei olekaan :)

Siin nimessä ei oo tarpeeks merkitystä. sen takia sei käy.

nyt meen tutkiskelee paljo keskiarvon pitää olla et pääsee sinne kouluun sit ens keväänä hakemaan..

edelleen beibinimetön :D -enkä oo ees ehtiny kattelee nimiä viel.
 
Päivää möhömahat! ;)

Nauroin tossa ensin mmilia08: kirjoitukselle, sen jälkeen itselleni. Kävit kaupasta hakemassa DIVAANIN ja hyvää sapuskaa illaksi (luettavaa ja syömistä). Divaani? SOHVA? :LOL: Minult tais mennä yli hilseen niin että suhahti! :D

Tänään ensimmäinen nk. lomapäivä: asuntoa siivottu, pyykkiä pesty, työasioita hoidettu (narkomaani mikä narkomaani) ja jalat vippaa vaikka vatsa on jo kivikova. Miten sitä osaa vielä 9 vk odottaa laskettua aikaa?!

Kertokaas fiksummat: onko oikeasti ihan normaalia näin harvat neuvolakäynnit? Rv10, sitten np- ja rakenneultrat, seuraava neuvola oli rv22, lääkäri rv27 ja nyt seuraava neuvola tulossa vasta 9.4.?! Ei mulla sinänsä mitään huolta ole, mutta esikoisen kanssa tottui siihen että oli ns. neuvolan tuki, nyt tuntuu että saa ihan itse huolehtia kaikista veriarvoista jne. :(

Anteeksi oma napa :ashamed:

Nyt kaupoille ja ruuanlaittoon! Illalla kannustetaan tuo oma joukkue voittoon :wave:

Elppa ja Hämis 30+2
 
Mulla on menny neuvolat kans aika harvakseltaan. Mut sit oon joutunu käymään lääkärissä niitä ylimääräsiä käyntejä. Mut nytkin tulee terkkariin väliä kuukausi...ja hemoglobiini esim mitattu viimeksi vkoilla 22+5 eli aika kauan sitten. Tulee kahden kk väli siihenkin.. ois ihan kiva tietää et mitä mahtaa veretki olla. Mut eiköhän ne ala tässä tiuhentaa tahtia parin viikon välein jostain yli 30vkoista lähtien.

Ja hitsitku aika menee taas äkkiä, et on jo 30 vkot täynnä. HUIH. Itellä siihen vielä pieni hetkinen. :)

Just sain pestyä vessan, pyykkiä, ja tein nakkikeittoo; miehen lempparii. :p
 
Olipas mukava aamupäivä :) Itse heräsin klo 8 ja poika 8:15. Sain rauhassa juoda aamukahvit ja syödä aamupuurot päivän lehden kera, kun pikkumies mönki omassa sängyssään tyytyväisenä.
Lenkillekin suunnittelin lähteväni, mutta lunta (tai oikeastaan tiskirättejä kun ilma on jo plussan puolella) tuli niin paljon että motivaatio tilahti täysin.
Poitsu kävi just päikkäreille (kuten isänsäkin joka saapui yövuorosta) joten äitillä on nyt ihan omaa aikaa. Taidanpa viettää sen töllöä tuijotellen ja lötkötellen.

Viimeyönä vatsassa oli yllättävän hiljaista. Normaalisti herään viiden kieppeillä kamalaan ralliin ja siitä eteenpäin nukkuminen onkin sitten pätkittäistä. On tuolla vatsassa kuitenkin äksöniä, mutta hieman rauhallisempaa :)

Jessi, täältähän minä :) Eli et ihan väärin muistellut :)
 
Taitaa olla melkein joka puolella sama juttu, että nlakäynnit harventuneet entisestä. Mulla ei ainakaan ole mitattu RR kun 3x, samoin Hb eikä punnittu. Nyt eka lääkäri tällä vkolla, jolloin siis viikkoja koossa 27+.

Lily-Jane, oletko kauan ollut enkuissa(ko se nyt oli?)?

EDIT vielä:
Kummeista oli puhetta ja musta tinsku kiteytti asian tosi hyvin ja meillä kriteerit juurikin näin eli 'ihminen joka on aidosti kiinnostunut lapsesta, elämästämme ja omistaa suht samankaltaisen ajatusmaailman kanssamme. Kummi on myös ihminen kenelle lapseni voisin antaa hoitoon. Ihminen kenen kanssa luotto siis toimii molemmin päin ja joka mielummin soittaa ja kysyy lapsen kuulumisia kuin ostaa jotain helvetin kallista ja hienoa ja on korvaavinaan sillä jotain.'

Esikoisen kanssa meni kummiasia hiukan mönkään - kysyin muinoin vanhaa hyvää ystävääni, jonka olin tuntenut ihan juniorista saakka ja todellakin ajattelin että olisi nappi valinta....no toisin kävi, ei ole millään lailla osallisena lapseni elämään, ei koskaan kysele kuulumisia, eikä muista juhlapäivinä (en tarkoita lahjoja vaan ihan simppeliä hyvää synttäriä/joulua/nimpparia- toivotusta) :( Ollaan kyllä ihmisen kanssa tekemisissä silloin tällöin edelleen, mutta koskaan ei ole lapsestani puhetta. Alussa kerroinkin hälle kuulumisia mutta sitten luovutin kun näin että eipä paljoa kiinnosta. Harmi.
 
Viimeksi muokattu:
mmilia lähihoitajakoulun aattelin lukee pohjalle ja siitä sit joko lasten kasvatustiedettä yliopistos tai joku toimintaterapeutti tai lastenpsykologiaa tai jotn tommosta..
mut ensin pitäs käyä joku ammatti pohjalle et saan ton lukion loput 10kurssia käytyä sit siin samassa. kaikki pitkää matikkaa ni etänä ei onnistu ja päivälukioon eivät mua huoli kun on nii huono todistus yläasteelta.. meni vähä lintsaamiseks se laitos.. :O siks pitää kattoo et tarteeko jotai korottaa..
 
Neuvolakäynnit tosiaan lisääntyy rv 30jälkeen,ja sit viimesillä viikoilla on joka vko. Mulla ollu tähän mennessä normi nvla käyntejä 4+ 2 lääkärikäyntiä ja sit pari ylimäärästä nvla käyntiä. Ja toinen lapsi siis tulossa. Kai ne aattelee et ei niin usein tarvis kun toinen kyseessä.

Käytiin ulkoilemassa ja perhanan lunta tupruttaa tänäänkin!! kyllä sais riittää jo!
Nähtiin mun siskoa ja oli ihania tuliaisia vauvalle tuonut Berliinin reissultaan. Ylisöpön hupparin ja housut kokoa 56cm :D ihanat!
Käytiin kirjastossakin,itselle en kyl mitään löytäny tällä kertaa :/

Unohdin ostaa nenäliinoja,koko ajan pärskityttää niin että saa olla niistämässä koko ajan! Vitsin pöpöt..
Minäkin naureskelin mmilian divaanille ja suklaalle että missä kaupoilla käynytkään :D

Perdy 30+4
 

Yhteistyössä