**KESÄKUUN KULLANKERÄT** jatketaan täällä!

jokeltelusta : Suvi alkoi pari päivää sitten murista. Nyt se murisee ja örisee koko ajan. TOsi naisellista... toisaalta, kakka tuli viimeksi sunnuntaina joten sa taitaa ähkiä tukalaa oloaan.. sekin saattaa vaikuttaa tohon nukahtamiseen. Nyt sain sen (taas puolen tunnin rauhoittelun lopuksi) peittoon käärittynä rätti silmillä ja JES tutti suussa rauhoittumaan niin lähelle unta, että kun pinnikseen laskin, avasi vain silmät hetkeksi ja nukahti sitten. siis ei mitään liikettä, luomet vaan vähäksi aikaa auki ja taas kiinni... lasketaanko se hereillä sänkyyn laittamiseksi???

Velv

PS. mä haluaisin kans jo lopettaa imettämisen, mun mielestä siinä kohtaa esikoisen kanssa oli helpompaa, kun tiesi kuinka paljon se syö ja sai aina lykättyä sen pulloineen isännälle... :LOL:
 
Ai niin. 3kk täynnä tänään... ens viikolla vasta neuvola. mä olen ihan tulisilla hiilillä kun sillon on edellisestä punnituksesta kolme viikkoa ja mua vieläkin pelottaa, että se on kasvanut kamalan hitaasti. Jos vieläkin on paino alle 5,5kg niin taitaa jäädä imetys kokonaan. haljetkoon tissit sitten vaikka. ( ei oo kyllä ollu sitä pelkoo)
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Kyllä tää mamma ainakin hattua nostaa teille, joilla on muitakin lapsia ja silti jaksatte vielä imettää!! Kyllä te mun mielestä lähinnä sankareita ootte, ihan oikeasti. Musta ei olis siihen, kun pitäis riittää aikaa muillekin lapsille ja pitäis yritää siinä sivussa vielä kotitöitäkin tehdä. Mulle se imetys oli jotenkin niin kauheen sitovaa ja mua rasitti aivan hirveesti etten voinu päivän aikana edes tiskejä koneeseen laittaa, kun aina oli poika tissillä. Kyllä täällä on ainakin paljon onnellisempi äiti ja poika tyytyväisempi, ilman tissittelyjä. Mutta jokainen tyylillään. Jokaiselle imettäjälle ISO :hug: .

Rebel
Näin minäkin olisin kirjoittanut! Tähän siis täys peesi!! >Ja :hug: imettäjille täältä pullotuksen takaa :D
 
[/b]Mansikka85 Meillä poju nyt 3kk, eikä sieltä mitenkään hirveesti sitä juttua tule, vähäsen kumminkin. Enemmän hymyilee/naureskelee ja viuhtoo käsillä ja jaloilla. :D

Voi että tämän meiän pikku herran uusi rytmi on ihana. Siis oikeesti ihana. =) Illalla nukkumaan 21.00-21.30 ja aamulla ylös 8.30-9.30. Ainoostaan ihan ihan alkuaikoina heräs kerran aamuyöllä syömään.

Noista soseista ollut puhetta. Minkä ikäsille meinasitte alotella? Odotteletteko sinne 4kk vaiko vähän aikasemmin?
Entä miten vellien kanssa? Meillä on nyt annettu peruna-porkkana ensivelliä muutamia kertoja. Jokohan kohta uskaltaisi koittaa muitakin vellejä?
Oon jotenkin ihan pihalla näistä jutuista. :ashamed:
Esikoinen ei aikanaan huolinu vellejä ollenkaan ja soseitten kanssa ooteltiin kiltisti että tuli se 4kk täyteen, mutta jos niitä voi alotella vähän aikasemminkin niin mieluusti alottaisin. =)

Niin joo, siitä piti teiltä vielä kysästä, että onko teillä ollut vauvoilla maha kovalla? Ja mikä siihen auttaa? Hierottu on ja jumppailtu ja kuumemittariakin koitettu mutta ei tunnu auttavan. Mietin että uskaltaisikohan sekoittaa pikkasen luumusosetta maitoon ja antaa sitä, vai meneeköhän sit ihan ruikulle...?

sorbetti ja Kristian 3kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Melodi:
Mymmy myy: Kuinka pian uskalsit antaa peruna-porkkanavelliä "raakana" eka maistiaisten jälkeen? (vai annatko edes?) Ja miten useasti annat velliä päivässä ja mimmosia määriä??
siis en anna raakana kuin joskus mutta alotin siis sillain että esim 120ml laitoin 20ml velliä ja loput maitoa ja pikkuhiljaa nostin sitä velli annosten määrää ja esim nyt saa 80ml velliä ja 80ml maitoa sekasin. ja annan aamuin ja päiväuni aikaan ja illalla iltaruuan aikaan ja yöunille velliä ja maitoa sekasin.ja muuten maitoa.

oon myös antanu raakaa velliä,kun eka oltiin totuteltu muutamat päivät velliin maidon joukossa..mutta neiti hotkii sitä niin että parempi antaa maidon joukossa.
 
Heippa mammat!

Toi poju jotenkin tietää kun kirjaudun sisään, että nyt saa unet jäädä varttiin tai sitten sitteri tai leikkimatto yllättäen kyllästyttää SAMANTIEN :headwall: :D

jokeltelusta- meillä yleensä ölistään ja pölistään ruuan jälkeen tai herättyään pinniksessä. Harvoin enää itkee herättyään, vaan jää pinnasuojuksia (valkoiset joissa oransseja ja pinkkejä elukoita, hyvin poikamaista ;)) tuijottelemaan ja äyyy- ja öyyy- ääniä päästelemään :)

Nyt tuntuu pojan olo vähän helpottaneen, ehkä syynä meikäläisen rentoutuminen. Syö sen verran kuin syö, ja pullo pois ja syömisen pakotus seis heti kun poju niin sanoo. Eilen iltapäivällä vetäs melkein 2dl ja yölläkin hyvin sen 140ml satsinsa ja lisääkin olis mennyt, mutten viitsinyt vatsaa venyttää jos päivästä olisi tullut vaikea. Aamusta (klo 8.30 aikaan) söi 100ml, nyt 10.30 söi 80ml.. kait se sitten kasvaa, ja tankkaa jos lisää tarttee.. :| Hyväntuulinen yleisestiottaen on, ja jaksaa leikkiäkin, joten ei varmaan kannata sen suuremmin huolestua.

Meillä syödään velliä illalla lantraamattomana 120ml, aamulla lantrattuna 80ml + 20-40ml korviketta (eli yksi purkki per päivä). Illalla ruokailu on aina yhtä huutoa, vaikka kuinka yrittää olla hiljaisessa ja pimeässä huoneessa, seurustelunhalu olis niin kova, ja vaikka ensin on uninen, yrittää selkeesti kattella ympärilleen ja kuikuilla - ja kun tajuaa että piru, täs on syötävä ja mentävä unille, tulee parku. Eilenkin söi sen 120ml tyyliin 3ml->huuto 5sek->3ml->huuto 5sek :D Aina ahnaasti kuitenkin pullossa kiinni.. ota noista nyt selvää!! :LOL:

Meillä on oikea kamerantuijottaja.. nojoo, samoin ihmistentuijottaja. Kutsumanimenä onkin herra Tönöttäjä. Eli kun kamera tulee esiin, oli kuinka hauskaa tahansa, niin pitää alahuulta roikottaa ja tuijottaa totisena kameraan. Hymykuvat on siis harvassa..

Mä voin lähettää vasemman käteni monen lapsen äideille - en mä sillä mitään tee :p Hatunnosto taas, mä varmaan kohtelisin vanhempia lapsia kuin koiria (pieneläinhoitaja kun olen) ja laittaisin omiin tarhoihinsa ruoka-aikoineen ja lenkityksineen - miten työ ehditte ja jaksatte, plus ruuat ja siivoukset ja kauppareissut ja ja ja *pimahdus*
 
Jokeltelusta Täällä jokellellaan, nauretaan, kädet on löytyneet jonkin aikaa sitten ja jalat löytyi muutama päivä sitten :LOL: On siinä äitillä hymy hyvinkin herkässä kun toinen höpisee jaloillee, alahuuli kuolavaahtoa valuen :LOL:
Esikoinen (poika) ei ollut samanlainen ollenkaan, sehän makas paikallaan 6kk asti ekä myöskään höpissy mitään, ei kyllä vielä kään kunnon sanoja montaa tule. Mutta juoksee senkin edestä :kieh:

Hammassärkyinen (aavesärkyä siis) Mamitzu ja unissaan pyörivä ja höpisevä Justiina :|
 
Sorbetti meillä on syöty nyt reilu viikko luumusosetta, ja vatsa alkoi toimimaan. Suosittelen! Meillä Rasmus vetää sitä hyvällä ruokahalulla. Oon antanut sitä 2-3 kertaa päivässä, niin että yksi purkki menee kahdessa päivässä. Nyt on toiminu vatsa ja poikakin niin iloinen, kun enää ei tarvii ähistää kakkaa koko päivää. Nyt kakka on tullut siis kaksi kertaa päivässä ja ihan on sen luumusoseen ansiota. Paljonko sä oot antanu velliä vauvalle? Mulle sanottiin, että peruna ja porkkana saattaa aiheuttaa vauvalle kovaa vatsaa/ummetusta. En oo sen takia uskaltanut vielä kyseistä velliäkään antaa, kun pelkään että pienen suoli menee taas siihen pisteeseen ettei kakkaa itsekseen tule.

Rebel
 
Heipat kaikille!

Pullojen keittämisestä
Ei olla niitä keitetty enää moneen viikkoon. Pestään käsin, kun ei tiskikonetta ole =) Tutit keitetään pari kertaa viikossa.

Juotatteko muuten teidän vauvoille vettä?


Ammu Ihan ymmärrettäviä noi sun tunnot. Onneksi kohta saa toisaan näille pienokaisille alkaa sitä kiinteää antamaan. Josko sitten vähentyisi nuo imetyskerrat. Ja tuonne mitäs nyt? -puolelle ei kyllä kannata mennä kyselemään, ellei omaa tosi hyvää itsetuntoa...

Mä olin eilen verikokeissa ton alavatsakivun takia. Tänään sitten selviää nuo arvot. Saas nähdä mitä sieltä paljastuu. Kummallista mun mielestä on, että vatsa on kipein juuri tärinässä eli kävellessä ja istumaan mennessä. :/ Näin paikallaan ollessa, ei kipuile juuri lainkaan.

Niin, ja meillä asustaa oikea linssilude :)
http://www.aijaa.com/v.php?i=2714866.jpg

Jokeltelusta Meillä jokellellaan kovasti. Sellaista ihanaa pulun kujerrusta tulee hymy kera :heart:

Hoitopöydästä Meille ei sellaista alkujaankaan hankittu. Ostettiin vaan sellainen hoitoalusta, ja tiskipöydän nurkalla ollaan vaipat sen päällä vaihdettu. Pitänee kyllä alkaa siirtyä sängyn päälle, kun alkaa tytön pää nostaessa kohta kapsahdella keittiön kaappiin.

Mitäs vielä täällä kyseltiin....hmm :whistle: Ei muista nyt, mutta palaan varmaan kohta taas kommentoimaan.

Niin, sitä tuttia on nyt täällä alettu antamaan myös nukkumaan mennessä. Alkoi tyttö saada sellaisia väsyraivareita, että mun hermot alkoi iltaisin olla tiukilla. Nyt nukahtaa siis tutin kanssa, mutta ainakaan vielä ei sitä sen koommin yöllä vaadi vaikka onkin tippunut suusta.

Tiivari ja Sofia 12vko (6090g, 60cm)
 
Sorbetti Mä olen ajatellut aloittaa kiinteät jossain 3,5kk iässä. Siis täysin korvikkeilla kun mennään muuten.

Elppa Meillä on kanssa n. viikon verran mennyt vähemmän maitoa alas kuin normaalisti. Oon sitten vaan päättänyt olla tuputtamatta. Ja tyytyväiseltä vaikuttaa. Käsittääkseni nyt pitäisi tuon painonnousun alkaakin tasaantua, eli jospa ei sitten tarvitse ihan niin paljoa energia päivässä.
 
M? oon yritt?ny juottaa pojalle vett?. V?lill? paremmalla menestyksell? v?lill? taas huonommalla. Oon huomannut, ett? kym? vesi ei uppoa ollenkaan, mutta keitetty sellanen haalea vesi kyll? hotkastaan v?lill? ihan kiitett?v?sti. Nyt en oo antanu vett?, kun en huomannu sill? olevan vaikutusta tuohon vatsankaan toimintaan.
 
Voi piru tää sivusto taas temppuilee :kieh: Ensin viesti tulee kahdesti, ja kun toisen poistaa, poistuu molemmat :kieh:

Eli:

Tiivari- kiva kuulla että muilla on samaa juttua :)

Teillä on näköjään järjestyksenä kädet -> jalat jne.. Meillä löytyi pippeli, jota sitten pitää puristaa ja rääkätä, ja sitkun sattuu, niin kattoo mua syyllistävästi huulet mutrulla :LOL:
 
Ai niin, tuli tuosta Alexin pippelistä mieleen ;)

Miten te tyttölasten äipät pesette vauvan PIMPSAN
(huom! nimitys tuli valittua)? Neuvolassa sanottiin, ettei häpyhuulten sisältä saisi poistaa valkoista töhnää. Mut sehän alkaa tuoksahtaa, jos ei sitä voi muka puhdistaa...kertokaas ny noviisille taas. :whistle:
 
rebel Velliä en oo antanu kun sillon tällön, en ees joka päivä. Voi mennä lähemmäs viikkokin välissä. Tuosta en oo kuullukkaan että se saattais kovettaa. :| Mutta hyvä tietää. =)
Vesi ei tosissaan meinaa hirveesti maistua. Jos antaa sillon kun on tosi nälkänen niin saattaa 10ml juoda "vahingossa" :D

Kiitos kaikille neuvoista! =) :flower:

Nyt alkanu käydä selkään tuo vauvan nostelu ja kanniskelu. Alaselkä ihan tulessa. |O

Mutta nyt kauppaan! =)
 

Yhteistyössä