**KESÄKUUN KULLANKERÄT** jatketaan täällä!

Huomenta!
Ekotekoja mulla on paperikeräys, roskien lajittelu ja kierrätys. Nyt kun Milla synty, mun taloudellinen tilanne oli parempi, kun noiden vanhempien lasten kohdalla ja vauvakamat kaikki laitettu kiertoon. Silti ei uutena tullu ostettua kun itkuhälytin ja muutama vaate ja kylpyamme kun käytettyä hyväkuntosta on kerran tarjolla. Ja kun joku mainitsi ajastimen jouluvaloissa, niin meil ei oo koko valoja :saint: (johtuu tosin enemmän mun juhlapyhäfobiasta kun ekologisuudesta)

Nyt tunnustan teille yhden asian,jota en oo kehdannut ääneen kellekään sanoa (luotan, ettei mua täältä häädetä ). Oon ihan hiton väsynyt tähän jatkuvaan tissillä roikkumiseen. Haluan imettää ja oon onnellinen siitä, että maitoa tulee. Mutta en tiedä, kauanko enää jaksan. Odotan kun kuuta nousevaa sitä, että muutakin (kiinteää ) saa syötettyä. Turhaa valitusta joo... varsinki ku yöt on suht koht ehjiä, tää tissiin kiinni kasvaminen koskee vaan aikaa 07-21, eli ei varmaan olis varaa huudella... :ashamed: Miks minä en voi olla se, jonka vauva tyytyy siihen, kun saa imeä rintaa 10 minuuttia aina kolmen tunnin välein?!*katkerana painuu nurkkaan häpeämään (ja imettämään)*
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Nyt tunnustan teille yhden asian,jota en oo kehdannut ääneen kellekään sanoa (luotan, ettei mua täältä häädetä ). Oon ihan hiton väsynyt tähän jatkuvaan tissillä roikkumiseen. Haluan imettää ja oon onnellinen siitä, että maitoa tulee. Mutta en tiedä, kauanko enää jaksan. Odotan kun kuuta nousevaa sitä, että muutakin (kiinteää ) saa syötettyä. Turhaa valitusta joo... varsinki ku yöt on suht koht ehjiä, tää tissiin kiinni kasvaminen koskee vaan aikaa 07-21, eli ei varmaan olis varaa huudella... :ashamed: Miks minä en voi olla se, jonka vauva tyytyy siihen, kun saa imeä rintaa 10 minuuttia aina kolmen tunnin välein?!*katkerana painuu nurkkaan häpeämään (ja imettämään)*
Ei siitä kaikki nauti, niinku en minäkään. Enkä kyllä halveksi niitä ketkä imettämisen lopettaa vaik pystyis. Tärkeintähän on, että kaikki olis tyytyväisiä. Ja sen läheisyyden pystyy kyllä antaa muutenkin.
:heart:
 
Ammu En minäkään tykkää imettää. Eilen just kun taas pitkään ja hartaasti yritettiin nukuttaa tyttöä ilman tissiä omaan sänkyyn (huutohan siitä vaan tuli) tunnustin miehellekin, miten paljon ottaa päähän se, että mies joutuu nukkumaan pojan huoneessa ja meillä vielä 3kk nukkuu mun vieressä vaikka en ole yhtään perhepeti-ihminen... etenkään kun se perhe nukkuu siellä toisessa huoneessa... Ja sitäkin valitin, kun olen niin kiinni vauvassa (joo joo, tietenkin olen, se on äitien hommaa) mutta ottaa vaan päähän. ja nyt ottaa päähän se kun ei saatu sitä sinne omaan sänkyyn nukahtamaan, kertakaikkiaan. En minä voi muuten niin onnellista ja tyytyväistä lasta huudattaa siellä ja kun tiedän, että kaikki päästään nukkumaan kun vaan otan sen hetkeksi siihen tissille niin siihen se sitten eilenkin sai jäädä nukkumaan. kyllä se sitten nukkuu irti siitä, kun on nukahtanut ja saan tissin irti suusta... itse käännän kylkeä ja menen mahdollisimman kauas vauvasta nukkumaan sängyn toiselle reunalle.

Miten ihmeessä mä saan sen sinne pinnasänkyyn??? Eilen päivällä se onnistui mut iltaisin ei tule mitään ja jos se käy kovasti itkemään niin esikoinen herää. Ja mun kokemus on, ettei tuon ikäinen rauhoitu kamalasta itkusta omia aikojaan. ei sitten millään.
Enkä todella halua tehdä tän kanssa sitä virhettä, että sängystä ja nukahtamisesta tulee sille joku peikko niinku esikoiselle on käynyt.

Ahdistaa.

Velv
 
Oon miettinyt sitäkin, et miks oon niin kauheen epävarma tuon imetyksen kanssa. Aina tuntuu, kun toinen kitajaa, et nyt sillä varmaan on nälkä, eikä maitoa tuu tarpeeksi, vaikka kyllä sitä kumminkin tulee. No joo, vähän tietty kärjistin, ei meillä nyt 7-21 yhtä soittoa tissillä olla, välillä on ihan tyytyväinenkin, niin ku vaik nyt. Ne on nuo jumppalelun nallet ja helyt vissiin parempaa seuraa, kun minä :whistle:
 
Mulla ainakin se maidon riittävyyden panikointi johtuu ihan siitä 70g/vko kasvuvauhdista... :(

On meillä kokeiltu kaikkea.. mun "hikinen" paita, unilelu, mobile.. tähän mennessä tulosta tuli kun oli paita silmien päällä, turvallisesti tiukkojen peittokääryleiden välissä, (sillä on pakko antaa olla kädet vapaana, se huutaa kapalossa ihan hulluna) imuri päällä ja tuttipullo suussa... musta toi ei vaan kuulosta "itsekseen" nukahtamiselta jos se vaatiin sata kymmenn kikkaa... :|

Näinköhän sen elämä menee ihan pilalle, jos se nukkuu mun vieressä siihen asti että menee kouluun.... :headwall:

Ja siis esim. vaunuihin tää neiti nukahtaa n. minuutissa.... ilman tuttia ilman mitään, pientä eestaas heijausta vaan.

Kai se vaatii vaan lisää totuttelua. kaks viikkoo on kai minimi uusien oppimisessa.
Pitää vaan ahkerasti nukutella sitä sinne pinnasänkyyn ensin päiväunille, jos se siitä sitten siirtyis iltauniinkin.

Oon ihan varma, että jos en imettäis, se nukkuis siellä täysiä.

Ja suurin osa tästä johtuu siitä vitutuksesta, että kun koetin eilen saada miehen sinne nukutushommiin, jäi itselle paskan maku suuhun ja tunne että olen huono ihminen ja vittumainen akka kun teetän miehellä ylimääräistä hommaa kun se vois ottaa rennosti, juoda siideriä ja pelata tietsikalla kun mä olisin imettämässä tyttöä yöunille... En tiä. sanoin sen sille ja se oli sitä mieltä, että kyllä hän sitä kantaa ja hyssyttää ja nukuttaa, mutta niin kauan kun imetys toimii, ei ymmärrä, miksi "hyvä" pitäisi vaihtaa hankalaan.. niin. hyvä se on sille kun se ei joudu sitä imettämään ja nukuttamaan... helvetti.

 
niin joo.. tohon sain vastaukseksi että "kilpaillaanko täällä nyt kurjuuden määrästä? On mullakin paikat kipeät ohkasella patjalla nukkumisesta ja joudun minäkin yöllä sen pojan kanssa heräämään ja jäkä jäkä"...
No ehkä tavallaan olin joo ajatellut, että voitas avioparina ja lasten vanhempina yrittää edes jakaa vähän sitä vastuuta... mulla on mielestäni jo jonkin verran kun hoidan kaikkien ruoat, vaatteet, neuvolat, päivähoidon, lääkärit, astmakontrollit, vaipat (se on oikeasti kolmessa kuukaudessa vaihtanut suvin vaipan ehkä 5 kertaa), kylvetykset (ikinä se ei ole vauvaa kylvettänyt), kynnet, hiukset, navan putsaukset, ulkoilutukset ja nenänpyyhinnät... se sit vähän leikkii niiden kanssa kun käyn itse suihkussa. Suihkussa käynti on mun ainut "MINÄ-aika"... muun "vapaa-ajan" laitan tiskiä pyykkiä tai ruokaa.

Velv-väsynyt kotiorja

Sori... keitti vähän yli.
 
Ammu älä oo nolona...tietty jatkuva imetys väsyttää jo niin fyysisesti ku henkisesti,siin on niin kiinni toisessa eikä saa oikeestaa yhtää omaaa aikaa.Enkä usko et olisit yksin tän asian tiimoilta.

Mie täs mietin et kui sais esimurkun ymmärtämää et ei kannata sählätä...tekee hölmöyksii ja sit katuu niit kovin :(
On se isoks kasvamine rankkaa :heart:

ursula ja Viljami 3kk ja melkei 2vkkoa :D
 
Velv En taho kurjistaa siun oloo,mut toiset lapset ei vaa opi iteksee nukahtamaan saati pysymään omas sängys ku vast aika isona.
Meil hyvä esimerkki toi ekaluokkalaine joka herätti miut 2vuotiaaks joka yö 4-8 kertaa jos oli omas sängys ja nukahtamine sinne oli iha kauhee operaatio :headwall:
Niin myö sit annettii useemmiten toisen nukkuu vieres...sai ite edes jotekii nukkuu sillo.
 
Jos sitä tulis pitkästä aikaa kertomaan meidän perheen kuulumisia... :ashamed: ;) :whistle:

No eilen kävästiin pikku naisen kanssa 3kk neuvolassa ja kaikki oli hyvin,mitä nyt silmätulehdus mutta se oli jo kerran aikaisemminkin...eli painoa neidillä oli 6775g ja pituutta 62.4cm ja peruna-porkkanavellillä ja tuttelilla mennään.puoltoista viikkoa ollaan nyt velliä syöty ja tuttelia kohta 3vk kun maito kertakaikkiaan taas vaan loppui.riisi ja maissivelliin saatiin lisä lupa ja lähempänä 4kk sitten soseet :) sekä piikkiä kankkuun..

Yöt menee tosi hyvin,neiti nukkuu koko yön puol kymmenestä tuonne puol kaheksaan ja päikkäreitä vedetään sellaset kolme ja puoltuntia tai neljä ja puoltuntia..
siis oikein tosi kiltti tyttö,ja kovasti isänsä perään.. :heart:
kovasti jo höpötellään ja loikotellaan masulteen/selälteen lattialla.
aletaan huutamaan jos jää hetkeksi yksin ja meen vaikka vessassa käymään.. :whistle:
päikkäreitä ei nukuta jos ei oo meteliä ympärillä ja yöt tarvii taas olla hiljasia.. :D

itse voin hyvin ja oon alottanut nyt lenkillä käymisen..no nyt en oo käyny kahteen päivään kun on raskaudena aikan jotenkin tuo jalka kasvanut ja lenkkarit aiheutti kamalan rakkulan kantapäähän..auts.. :kieh:
miehen kans menee hyvin..välillä ollaan juteltu jos joskus kuudes,mutta mä nyt ainakin otan sen kierukan joulukuussa ja pietetään nyt se sitten se 6v ainakin...
miehen sisko saa keväällä iltatähden ni nyt on hyvä syy laittaa suvin pienet vaatteet sinne päin ja kaukalot sitten kun isoon istuimeen siirrytään..jos ei tulis sitten sitä vauvakuumetta enään.. :whistle:
isommat voi kans hyvin ja ovat niin tomeria auttamaan pienen kanssa. :heart:
ihania pikku apureita äitillä.
:heart:

mutta nyt on mentävä :wave:

tuire ja suvi 3kk1pv :heart: :heart:
 
Huomenta! Ihana oli herätä tytön puheripuliin ja siihen valloittavaan hymyyn :heart: :D

Nyt pistin sen parvekkeelle nukkumaan, toivottavasti laitoin tarpeeks vaatteita :ashamed: kun siellä on vaan +3 astetta... :snotty:

Meidän ekotekoja on: pahvin ja paperin kierrätys, kirpputorit, jouluvaloja pidetään päällä vaan sillon kun ollaan kotona, pullot ja tölkit kauppaan... ei nyt tuu muuta mieleen...

Paranemista kaikille flunssaisille :hug:

nyt aamupalalle

MP ja Elsa jo 12vk :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Velv:
Ja suurin osa tästä johtuu siitä vitutuksesta, että kun koetin eilen saada miehen sinne nukutushommiin, jäi itselle paskan maku suuhun ja tunne että olen huono ihminen ja vittumainen akka kun teetän miehellä ylimääräistä hommaa kun se vois ottaa rennosti, juoda siideriä ja pelata tietsikalla kun mä olisin imettämässä tyttöä yöunille... En tiä. sanoin sen sille ja se oli sitä mieltä, että kyllä hän sitä kantaa ja hyssyttää ja nukuttaa, mutta niin kauan kun imetys toimii, ei ymmärrä, miksi "hyvä" pitäisi vaihtaa hankalaan.. niin. hyvä se on sille kun se ei joudu sitä imettämään ja nukuttamaan... helvetti.
Meillä onneks mies ymmärsi mun ahdistuksen esikon ja pikkukakkosenkin kanssa. Totesi vain,että hän ei ala mua painostaa mihinkään mikä ei tunnu hyvälle ja hän voi enemmän hoitaa vauvaa. Ja lisäksi ukkokulta sanoi,että hän ei voi millään lailla tuomita tai painostaa imetykseen, koska hän ei voi tietää miltä se tuntuu. Alusta asti on ollu selvää, että molempia annetaan sekä pulloa että rintaa, tosin rintaa ei enää ku maidon tuotanto hiipui.

Mulla on molempien poikien kanssa ahdistanut ajatus koko imetyksestä, varsinkin esikon kanssa. Päätin kuitenkin sinnikkäästi yrittää. Esikko oli tosin niin laiska imemään ja kai se vaikeeta oli kun ei sieltä tarpeeks herunu. Pikku kakkosen kanssa homma sujui sairaalassa ja jonkun aikaa kotona, mutta aika nopeesti kävi niin ettei kysyntä ja tarjonta enää kohdannu. En oo hirveemmin ikinä kenellekään tosta imetysahdistuksesta viittiny sanoo, kun muthan varmaan ristiinnaulittaisiin tai vähintään mulla olis päässä vikaa ja olisin täysin kelvoton äidiksi. Melkein kaikki ystäväni ovat olleet kunnon lypsykoneita ja sen takia niiden on ollu vaikee ymmärtää että miten niin sitä maitoo ei nouse. No, en koe kyllä mitään tunnontuskia tästä aiheesta ja meidän perheessä tää toimii. Ja jos ja kun teen vielä ainakin yhden lapsen niin samoin toimin sittenkin, jos ei tunnu hyvälle niin ei väkisin. Vauva-ajasta täytyy voida nauttia ilman mitään tuskaa jostain imetyksestä, kun nykyään sitä ruokaa saa muutenkin. Jokainen tekee kuinka parhaakseen näkee ja on sillä tavoin paras äiti omalle lapselleen.
 
Huomenet!

Rasmus meni taas päikkäreille. Musta on jotenkin hassua, et se nukkuu sen pisimmät päikkärit (yleensä aina!) heti aamusta. Ja se kun nukkuu öisinkin n. 21.30-04/05-7.30/8.00. Tosin laitetaanhan sitä tuttia yöllä välillä suuhun, mut siis nukkuu kuitenkin suurimman osan ajasta. Tänäänkin herättiin 7.30 ja 9.15 se oli jo takasin nukkumassa. Ja yleensä tosiaan nukkuun n. 3 tunnin päikkärit tässä kohtaan. Iltapäivällä se yleensä ottaa vaan sit jotain puolen tunnin torkkuja.

Ootteko muuten huomannu, että onko teidän vauvat hereillä yleensä siihen aikaan, kun ne oli aktiivisimmillaan myös vatsassa? Meillä poika kyllä noudattaa aika pitkälti niitä aikoja. Nukkumaanki menee iltaisin yleensä siihen aikaan, kun minä sillon raskausaikana,kun kävin vielä töissä. Mä oon aina ajatellu, ettei sillä oo mitään merkitystä mihin aikoihin se elämöi sillon raskausaikana,mut eilen tosiaan tajusin, että se tosiaan elää edelleen aika pitkälti samaan tahtiin kuin sillon mahassakin.

Mies hoiti meillä pojan syötön ja tuttirumban viime yönä. Tää rouva veti unta palloon särkylääkkeen ja lihasrelaksantin voimalla. Sain kyllä nukuttua ihan hyvin ja nyt on taas pirteämpi olo kuin aikoihin. Mun selkä on niin romuna kun vaan olla ja voi. Pitäis vissiin hierojalle mennä, kun tuskin se enää tuosta itekseen paranee ja oon jotenkin niin huono jumppaamaan kotona. Mut nyt sitä ei ainakaan särje ja olokin on levännyt.

Velv tuli tuossa mieleen, että meillä tosiaan rauhottui yöt sen jälkeen kovin, kun Rasmus siirtyi kokonaan pullomaitoon korvikkeelle. Oli se meinaa yhtä tissittämistä - etenkin iltaisin- siihen saakka. Ja yötkin parani sen jälkeen. Tosin nyt ne on taas heikentynyt ja oonkin kahden vaiheilla noiden vellien aloituksen kanssa. Pelkään, et nyt kun oon saanu jotenkin ton pienen ihmisen vatsan taas toimimaan, menen ja sekoitan sen taas niillä kaikillä vellihommilla. Tosin toisessa vaakakupissa on sit taas ne paremmat yöunet.... Tiedä nyt mitä tekin. No, ens viikolla on neuvola, jospa se terkka osais sanoa järkevää tämänki asian tiimoilta.

Rebel ja Rasmus 14 vkoa
 
Piti vielä lisätä, että sen jälkeen kun meillä siirryttiin kokonaan korvikkeelle, myös Rasmuksen nukahtaminen etenkin omaan pinnikseen helpottui kovin. Enää ei tarvii kannella poikaa kaikki illat ja toivoa, että kohta se nukahtaa, koska nykyään tekee sen suht helposti omassa sängyssä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Ootteko muuten huomannu, että onko teidän vauvat hereillä yleensä siihen aikaan, kun ne oli aktiivisimmillaan myös vatsassa? Meillä poika kyllä noudattaa aika pitkälti niitä aikoja. Nukkumaanki menee iltaisin yleensä siihen aikaan, kun minä sillon raskausaikana,kun kävin vielä töissä. Mä oon aina ajatellu, ettei sillä oo mitään merkitystä mihin aikoihin se elämöi sillon raskausaikana,mut eilen tosiaan tajusin, että se tosiaan elää edelleen aika pitkälti samaan tahtiin kuin sillon mahassakin.
Meillä molemmat pojat ovat aika hyvin noudattaneet masuaikojen rytmiä. Molemmat raskaudet olen hyvin nukkunu ja oonkin vitsaillu, että opetin jo mahassa esikon nukkumaan. Ja hyvältä näyttää pikku kakkosenkin kanssa. Meillä aktiivin hereillä oloaika on 8-10 aamulla ja 18-21, muulloin torkutellaan. Niin oli mahassakin, kun töissä aamukahvilla aina tuli monoa kylkeen ja illalla telkkaria kattoessa monoteltiin koko ajan.

Joku kirjoitteli,että on ihana herätä niihin jokelluksiin ja hymyihin. Niin on. Meillä asuu varsinainen hymypoika :heart: , mutta aina kun haen kameran, hymy hyytyy. Ne on niin valloittavia että haluis ikuistaa, mutta kaveri on päättäny ettei siitä tule mitään linssiludetta.
 
Maamuska täällä kanssa hymyt hyytyy kun saan kameran esille. Sitä kameraa katsotaan kyllä mitä suuremmalla mielenkiinnolla, mutta ei vahingossakaan poseerata. Kauniit hymyt menee ihan hukkaan. :( Tai no ei kai hukkaan. Kyllähän ne äidille pääsääntöisesti osoitetaan.
 
Mä kyll ihmettelen miks en ole ottanu pulttia tuosta imetyshommasta, mulla siis kyll alkas maitoa tulla mut tyttö ei osannu taikka maltti ei riittäny tissittelyyn, kun sairaalassa annettiin pullosta, no mä sit totesin etten pakota toista rinnalle kun siitä tuli vaan huuto. Mä sit pumppailin maitoa n4vkoa, sit se loppui. Ja oon asian kanss ok, kun oon onnellinen et edes tuli se 4vkoa maitoa. Ja sanon teille kaikille jotka stressaatte asian kanss, teette just niinku teistä itsestä tuntuu, ootte maailman parhaimpia äitejä tuli se maito rinnasta tai purkista!!! :heart:

Ja kyllä koko päivän voi vauva pelastaa vaan jokeltamalla ja hymyilemällä, juu eipä noita ole oikein saatu kameraan, ku tosiaan hymy hyytyy kun kamera tulee esille... :D
 
huomennii..
Tääl on myös tytteli alkanu ottaa tavakseen nukahtaa tissille.. Nooh, ei se mua oikeestaa haittaa ko ei siin mee ko se 10 minuuttia ja nukkuu kuiten aivan hyvin vaik siirtää sit puol nukuksis sänkyynsä..
Tohon pullojen keittämiseen: Pullot keitetään joka käytön jälkeen (käytännös ehkä kerran kahes viikos, kun sillon tällön saa vain pullosta) ja keitinvetenä toimii pullotettu lähdevesi! :D okei siihen on muu syy kuin diivailu: tääl on nii pirun kalkkista tuo vesi että kun siinä keittää nii aivan valkosen kalkin peitos on tavarat sitten. Ja tuteilla tietty sama kohtalo.

Ja sit viel oli joku asia.. niin juu, ja sit Ursulaisen kans oon samaa mieltä ettei näi kovin pieneltä ehkä voi vaatia itsekseen nukahtamista, onhan se tottakai hyvä jos niin onnistuu. (tätä esikoisäidin sinisilmäsyyttä ;) )

Meil kans muuten tv on saanut suuren suosion: erityisen hyvää ohjelmaa on nelosella aamuisin ja sit salatutu elämät :D

Toukkalat
 
Siis kun ... miten tän nyt selittäs... se imetys itsessään ei oo musta inhottavaa, joskaan en koe myöskään sitä mikskään maanpäälliseks paratiisiksi, äitiyteni täyttymykseksi tai jotain. Mua väsyttää se, kun vähän väliä laps on rinnalla. Aina ei varmaan oo edes nälkä, kun heti syötyään pulauttaa isot lammikot lattialle. Maitokin riittää, ainakin päätellen siitä, että kasvaa omaan tasaseen tahtiinsa... Mutta kiitokset sympatioista, tiesin et teihin voi luottaa :D Eipä täälläkään tarvii mennä kun tuonne "mitäs nyt"ille niin johan lynkataan tyyliin "Lapsentahtinen hoito on vauvas parasta ja jos et siihen kykene, niin mitä oot lapsia tehnyt! Lapset pois tuommoselta!"

Eniten mua korpee, kun näissä neuvojina on joko sellaset äidit, joiden kuopus alotti koulun kolme vuotta sitten (eli imetyksistä on tyyliin ihmisikä aikaa...) tai sit näin "voinosaanpystynjahaluankaiken"-yhden lapsen äidit, joilla ei oo mitään käsitystä, mitä sylissä ja rinnalla viihtyvän vauvan kanssa eläminen on sillon, kun huomiota ja enemmän ja vähemmän hoivaa kaipaa myös kolme muuta muksua.

Joo, tämmönen päivä tänään. Ehkä tää menee kohta taas ohi... "Tilittäminen" ainakin helpottaa. Kiitos!
 
Esikoinen vauvana osasi poseerata kameralle eli hänestä hymykuvia piisaa, mutta sais edes yhden tästäkin, mutta ei. Vaikka kuinka vahdin kamera kädessä, niin ei. Esikoinen osaa vieläki poseerata kameralle, tullu vissiin äitiinsä, kun on niin valokuvauksellinen :LOL: .

Ja nyt sitte lenkille, vihdoinkin. Oon suunnitellu koko viikon jos lähtis lenkille. Koirakin on varmaan tyytyväinen, että pääsee juoksemaan. Jos en sitä lenkille vie niin se käy yksin meiän oman pikku metsälenkin eli ei onneks ilman liikuntaa/ulkoilua jää. Toisaalta sen takia on välillä helppo luistaa tosta lenkillä käynnistä.
 
Kyllä tää mamma ainakin hattua nostaa teille, joilla on muitakin lapsia ja silti jaksatte vielä imettää!! Kyllä te mun mielestä lähinnä sankareita ootte, ihan oikeasti. Musta ei olis siihen, kun pitäis riittää aikaa muillekin lapsille ja pitäis yritää siinä sivussa vielä kotitöitäkin tehdä. Mulle se imetys oli jotenkin niin kauheen sitovaa ja mua rasitti aivan hirveesti etten voinu päivän aikana edes tiskejä koneeseen laittaa, kun aina oli poika tissillä. Kyllä täällä on ainakin paljon onnellisempi äiti ja poika tyytyväisempi, ilman tissittelyjä. Mutta jokainen tyylillään. Jokaiselle imettäjälle ISO :hug: .

Rebel
 
rebel: Täällä samanlainen vauva, että heti aamusta otetaan kolmen tunnin päikkärit. Nytkin noustiin sängystä vasta 9.15 ja on vedellyt unta palloon pihalla jo kymmenestä lähtien :) ...ihan kiva tää kolmen tunnin "vapaa-aika", tässäkin ajassa kerkeis tehdä vaikka ja mitä, jos ei roikkus joka päivä täällä netissä :LOL: ...no pitää se kotiäidinkin jostain kiksit saada!!!

Ja tämä kotiäitirouva painuu tänään baanalle, yammiiii :D ...käyn ottamassa muutaman drinksun, tulen kotiin nukkumaan lasten huoneeseen, laitan tulpat korville ja jätän yösyötöt miehelle. Ens yönä palataan jälleen "alkuaikoihin", eli mies saa antaa kunnon satsin korviketta eka herätyksen aikaan. ..katsotaan jokos ne yöunet taas pidentys. Itse en ole malttanut/halunnut yöllä enää palata tohon korvikerumbaan, mutta nyt olen jo niin väsynyt tiheään tissittelyyn, että pakko kai se on nöyrtyä!! On siis pakko lähteä baanalle, että voidaan tämäkin kokeilla :LOL:

Mukavaa perjantaita kaikille :flower:
 
Mansikka85 meillä kyllä jutellaan ja naureskellaan kovasti, miltei koko ajan kun ollaan hereillä, mutta ei osoiteta minkään sortin halua esim. kääntyä. Meillä vissiin tulee ensin tää "verbaalinen" puoli ja sitten vasta motorinen. Jokainen vauvahan on yksilö eikä niitä sais keskenään vertailla, niinhän sitä sanotaan. Mut ainakin itse huomaan kovastikin vertailevani Rasmusta muihin suunnilleen saman ikäisiin. Kai se on jokaisen äidin velvollisuus. :kieh:

Rebel ja Rasmus 14 vkoa
 

Yhteistyössä