**KESÄKUUN KULLANKERÄT** jatketaan täällä!

Tintti-mamma: mulle on käyny samoin (kirjotinki siitä tonne aiemmin) Testiä en oo tehny, ootetaan nyt jännityksellä alkaako maha kupruileen.. :kieh:

Kylli-täti: me päätimmä nyt vasta ottaa Rota rokotteen, Rotarix:ssa riittää että annokset ottaa kuukauden välein enne puolen vuoden ikää, eli viel sullaki aikaa miettiä (Rotateq pitää ottaa sinne 12 vko:n ikään mennessä. ) ..Kai nuo nimet tuli ees suunnilleen oikeen.. =) Näin siis meille neuvolassa neuvottiin kun soitin ja kysyin että onko jo myöhästä.

Nyökkäilin täällä niin pätevänä tuota Maamuskan tekstiä lukiessani (hyvä etten ääneen yksinäin höpissy että: nii! nii just! ihan samaa mieltä mieki oon!) Kun mullakin se paras kaveri heitti ystävyyden siolle kun mun vauva uutisesta kuuli, aika selvästi iski kateus hälläki (samaan aikaan löydettiin miehet, mut hää ei ihan samanlaiseen kultasuoneen iskeny ko mie :D )
Mistä tulikin mieleen: Meil on miehen kans 4 vuotis päivä täs kuus, hyviä vinkkejä johonkin kivaan yllätykseen tms? Haluttais jotai keksiä, mut omat aivot ei tunnu raksuttavan tollasten asioiden suhteen just nyt.. :xmas:

Toukkalat ...taas... =)

Rotaroketteesta vielä. Meillä terkka sanoi (tosin vasta sitten kun oltiin rokotetta ottamassa), että noin puoli tuntia ennen ja puoli tuntia rokotteen jälkeen voi lasta syöttää. Onneksi olin syöttänyt pojan ennen neuvolaa, olis ollu ikävä huudattaa toista nälässä sen pulautusvaaran vuoksi.

Tuolla tuo pieni nappisilmä tuijottaa mua sitteristä. Oli pieni niin iloinen äsken syötyään, että naureskeli ja jutteli äidille hyvät pätkät. Tais nähdä hyviä unia nokosilla. :)

Tintti-Mamma ihmetteli kuukautisia täysimetyksen aikaan. Meillä neuvolanth varoitteli etukäteen jälkitarkastuksen tienoilla, että on tosi yleistä, että täysimetyksellä tulee yhdet menkat ja sitten seuraavat vasta joskus kauan myöhemmin esim. imetystä lopeteltaessa. Mulla ei menkkoja vielä ole ollut (*koputtaa puuta*), mutta tänään oli tosi vahvat ovulaatio-oireet kaikkinensa. Mietin vaan sitä, kun joku eilen pohdiskeli täysimetyksen luotettavuutta ehkäisykeinona, niin huonolta vaikuttaa, jos tämä tosiaan ovulaatio oli. Meillä todella täysimetetään isolla teellä suunnilleen 10-12 kertaa päivässä, joten sen jo luulisi pitävän menkat tipotiessään, mutta huonolta näyttää. En ihan vielä kyllä niitä olisi kaipaillut. Tajusin vasta juuri ennen synnytystä, kun sitä ihanaista limatulppaa alkoi erittyä, että kuinka ihanaa onkaan, kun yhdeksään kuukauteen ei ole menkoista tarvinnut nauttia :LOL: Olisi pitänyt hehkuttaa sitä jo vähän aikaisemmin... Kätilö "lupasi", ettei niistä vielä vähään aikaan pitäisi joutua kärsimään, mutta nyt pelkään, että kahden viikon kuluttua ne pärähtää paikalle, perhana :headwall:

Mun mielestä rota-rokote aiheutti levottomia öitä silloin noin viikon päästä ottamisesta (tai sitten silloin oli joku tiheän imun kausi). Pari yötä syötiin lähes non-stop (meillä aina tungetaan vaan rintaa yöherääjän suuhun, että äiskä saisi nukkua). Meillä herra on niin hyvä syömään, että koko rokote meni pienen irvistyksen saattelemana hyvin alas.

Oli mukava kuulla, että Velvin äidille maistuu jo ruoka, siitä se toipuminen alkaa.

Meillä on naureskeltu "hihiii" -tyylillä ääneen jo tosi pitkään, ehkä noin 7-viikkoisesta. Eilen tuli kuitenkin aivan ihana pitkä hekotus. Vaavi taisi itsekin yllättyä hienosta äänestä niin, että joutui nauramaan lisää. Äiskä siinä hekotti vedet silmissä iloiselle miehelle ja naureskelimmekin yhdessä minuuttitolkulla =)

Äitiäitiäiti, meillä oli 10-11 vkon kohdalla levoton kasvupyrähdys käynnissä: viikon verran vaavi roikkui rinnalla ihan non-stop. Lopputuloksena se, että vajaassa kolmessa viikossa oli tullut 4 cm ja 1,5 kg painoa! On siinä ollut pojalla syöminen. Nyt se ei kyllä oikein malta syödä, hetken imuttaa ja sitten pitäisi olla jo taas menossa. Painonkin nousuvauhti oli sitten ihan eri. Toisaalta, ei kai siitä haittaa ole, kun on tullut kerättyä vähän varastoon...

Mä soitan kanssa musiikkia, koska muuten täällä olisi hiirenhiljaista. Olen myös imuroinut vauvan nukkuessa päikkäreitä. Ajattelin, että tottuu sitten helpommin nukkumaan, eikä ole niin meluherkkä.

Toukkala meillä ei ole vuosipäivää nyt näköpiirissä,mut ollaan miehen kanssa mietitty silti jotain kivaa kahden keskistä tälle syksylle. Meillä pohdinnassa ollu kylpyläreissu, mut ei sit tiedä raaskiiko sinne rahan puolesta lähteä ja sit pitäis löytää pojalle vielä siks väliksi hoitajakin...

Rebel.... myös taas kerran.... =)

Velv ihana kuulla että äitisi toipuminen on jo todella hyvin käynnissä :)
Hauska miten ihmisistä,joita ei ole koskaan nähnyt,on tullut yllättävän tärkeitä ja joiden kuulumisia aina innolla odottaa...

äitiäitiäiti:Neiti edelleen syö yhden "ylimääräsen" kerran yöllä,mutta levottomuus on helpottanut.Nyt vaan toi lääkekuuri saa pikkusen massun kiprimään :/

Onnittelut Tintille ja Millalle! :flower:

Musiikkia meillä kuunnellaan päivittäin ja koko ajan.Tai sitten tv on päällä jos esikoinen katsoo lastenohjelmia.Mä en osaa olla täydessä hiljaisuudessa,se olisi kyllä ihan kiva oppia.

Menkoista:mulla on pari kertaa synnytyksen jälkeen tullut hyvin niukkaa pientä vuotoa,en kyllä varmaks pysty sanomaan onko ne menkat vai ei.Tosiaan vaan pari päivää kestänyt...

Bamse

heippa!

Nukkuuko teilla muilla vauvat semmoisessa nukkumapussissa? Meidan tytto sai pari sellaista lahjaksi ja toinen oli ihan 0-6kk. Pistin siihen sit eilen yoksi nukkumaan. Tuntuu et lampimampi kun peitto. Talla kun aina ylavartalo paljaana ja peitto lahtee vasta kainaloiden alta. Tassa makuupussissa on ainakin hartiat lampimana.
Menkoista. Eipa ole viela nakynyt. Olen niiden olemasaolon jo aivan unohtanut.Taitaapi tulla jarkytys kun ne jonain paivana alkaa. En tieda onko imetyksella merkitysta, vaan taysi imetyksella taalla mennaan. Korviketta olen kokeillut aivan testimielessa ja hyvin maistui Varalta ostan kaappiin et jos yllattaen taytyy jonnekkin menna tai jotain muuta tapahtuu. Maitoa olen pumppailut valista yolla.( tytto valista menee nukkumaan jo puol kahdeksan ja ei heraa kun 3-5 valilla aamulla) Sita alkaa jo puolen yon maissa olla tissit rajahdystilassa. viime yona en pumpannut ja aamulla sain hetkessa toisesta tissista 150ml. Pakkasen maitovarasto siis kasvaa :)
Torstaina meika lahtee ulos! Lahinna tyttojen kanssa syomaan pariksi tunniksi. Olen tahan mennessa ollut tyton kanssa 10vk 24/7. Mies sit sanoi et ma kuulemma en juttele meidan henkilokunnalle.....milloin mulla sellaiseen on aikaa. Yleesa jos kayn alakerrassa niin se on tasan 2min, kun tytto nukkuu sanomassa jotain tai laittamassa pyykit rumpukuivaajaan. Ei sinne nyt voi pitemmaksi aikaa jaada jos tytto vaikka heraa tai jotain. Ma sit sanoin eilen et ei kumma jos musta tulee toykea kun olen koko ajan tassa vauva maailmassa. Itse ukko on koko ajan toissa. Vapaalla ma ilta ja to ilta. Mika tarkoittaa kello18-23. Eilenkin kantoi tytolle kylpyveden ja lahti naapuripubiin tuopille. No tytto nukahti jo 7 maissa joten kun tuli takas niin tama nukkumassa. Olen monesti sanonut et voi tyton kylvettaa kun mulla ottaa selkaan.(kylvetan ruokapoydalla) Varsinkin sektion jalkeen sanoi katilo et vois mies sen opetella. Vaan eihan tama tytto uskaltanut nostella ja ma sen sit kumminkin paadyin tekemaan. To mulla siis suunnitelmissa kylvettaa tytto ennen 7, tissittaa ja toivottavasti sit kohta nukahtaa et vois itse menna ulos puol kahdeksan maissa. Eli ukon tarvis vaan ylhaalla istua, katsoa tv:ta ja olla paikalla varalta et jos heraa. Mita on varmaan tapahtunut vain jotain 3 kertaa yhteensa. Eli helppo nakki. Luulis ettei olisi liikaa pyydetty. Lupasin olla pari tuntia ulkona, tulla takasin ja sit olla vaan alakerrassa ja viela lukita pubin ovet sulkemisajan jalkeen. Et voipi vaikka menna aikasin nukkumaan.
Tulipas taas valitusta.Ma olen niin kade joilla on miehia jotka osallistuu lasten hoitoon ja on kotona. (siis ei toissa joka paiva)
Kait mulla on ruuvit loysalla kun haaveilen jo toisesta lapsesta. Nytkin olen tallainen "yksinhuoltaja". Vaan siihen tarvii menkkoja ja sita seksielamaa. Seksia ei ole ollut sitten kun olin jotain 3kk raskaana. Eli seksi, mita se on?!
Vaan mitenpa sita kun toinen koko ajan toissa, ulkona tai sit nukkuu ja on tosi vasynyt. Ja meika on nukkumassa kun tulee sankyyn. Tai joka yo melkein kayn sohvalta herattamssa aamuyosta.....
Kaippa me kaivataan lomaa koto suomessa. Ensi viikolla pitaisi tyton passi tulla postissa....
Taas sataa vetta, taitaa tulla koti paiva.
et sellaista valitusta tanne

Leena:Meilläkin on esikoiselta jäänyt sellanen unipussi.Pitääkin kokeilla ens yönä sitä.Monet vauvat nukkuvat paljon rauhallisemmin siinä.
Vauvan eka vuosi on parisuhteelle rankkaa aikaa,varsinkin esikoisen kanssa.Tai ainakin meillä oli.Toisen lapsen kanssa jo osaa ottaa ja etsiä sitä aikaa myös parisuhteelle,vaikka täytyy myöntää,että usein myös uni vie voiton... :ashamed:

Me otettiin Rota-rokote ja neiti sai ekasta satsista parin viikon huudot...Toisen satsin jälkeen huuti "vaan" viikon ja pienemmällä voluumilla.Terkkari sano,et hänen asiakkaistaan yksi kymmenestä on saanut oireita.Lisäsi vielä että niille jotka on saanut siitä oireita,on ollutkin hyvä että on ottanut sen rokotteen,koska itse tauti voi olla niille vauvoille hyvinkin vaikea...Tulipas sillisalaatti sepostus :D

Bamse

Musiikista kuunnellaan välillä kotona ja aina autossa.

Rota meillä oli likka hieman normaalia itkusempi pari päivää, mut ei kai muuta :D

Hitto että on vaikee ja väsyny olo. Viime yönä nous miulle kuume, kyl tän olon muuten kestäs mut en pysty kattomaan sivuille ja ihoon koskee jokaisesta kosketuksesta.. Voi kun menis nopsaa ohi..

Alkuperäinen kirjoittaja tintti-mamma:
Kiitokset vaan kaikille!

Eräs asia askaruttaa mieltäni....mulla on ollut yhdet kuukautiset synnytyksen (20.6)jälkeen.Toisia ei ole näkynyt....kivut kyllä oli. Yhden raskaustestinkin jo tein, negatiivistä näytti. Täysimetän....normaaliako? Onko kenelläkään samanlaista kokemusta?

Milla puuhastelee leikkimatolla....mun pikkunen 2,5kk ja nyt jo rullaa pitkin lattiaa. Ihan itkettää kuinka nopeasti äitin pikkunen kasvaa....päivät kun menevät siivillä.

Tintti ja Milla
Sama vika täällä! Muru lupasikin tuoda rtestin duunista... voi taivas.
Kukas se nyt huhuili että terkka oli sanonut että varsin yleistä on että toiset menkat jää välistä? Meijän terkka puolestaan raakkui puhelimeen että "kyllä niitä vauvoja on näinkin nähty tulevan, hihhii" :kieh:

Hahhah, meidän kolmikuinen pitää leikkimatolla kaksin käsin yläpuolella (korkealla!) roikkuvasta lelusta kiinni, hyvä ettei yläkroppa ilmassa! :LOL:
Ei voi kuin ihmetellä mistä se senkin on oppinut...

Huvittaa tuo Akuankka-kompleksi, tiedättehän, kun wanhoissa pätkissä Aku on aina nyrkit pystyssä räyhäämässä, no Leevi tekee jotakuinkin samaa aina kun näkee jotain mielenkiintoista :D

Siis miun ylä-ja alaselkä on niin kipeet, siis niitä ihan... polttaa, tulee ihan supistukset välillä mieleen! Ja sitä kautta sitten tuo oikea ranne/käsi puutuilee koko ajan vain enemmän ja enemmän, kohta ei uskalla edes vauvaa nostaa kun pelottaa että tää käsi alkaa taas tekemään omia päätöksiä tavaroiden pitelemisestä... noh, varasin lääkärin tälle viikolle, katsotaan, tuleeko silpomispäätös.

Piti ihan lähteä miettimään tuota masennusasiaa... voiko se todella olla niin että tää ennen niin yltiösosiaalinen, itsevarma ja menevä nuori nainen on nyt muuttunut rumaksi, masentuneeksi ja v*tuuntuneeksi kotiäidiksi? :(
Ei sitä ainakaan tahdo ääneen myöntää mutta nyt kun hiljaa itsekseen sitä pyörittelee päässään... äh, en minä tiedä.

Miusta tuntuu etten mie uskalla elää preesensiä täysillä. Pelkään että joku tulee ja särkee sen unelman missä olen tykännyt elää nyt jo hyvän aikaa. Tuntuu että kaikki valuu sormien välistä niin että näen sen kyllä tapahtuvan mutta en voi asialle mitään.
Meinaan tulla HULLUKSI kun mieleen juolahtaa taas asiat joita minulta pimitetään tai mistä en välttämättä koskaan saa tietää totuutta. Ja luonnollisesti- ei ketään kenelle voisi puhua. Siis silleen puolueettomasti.
Tekisi vain mieli heittää hanskat tiskiin ja antaa olla, ennen kuin sattuu.

Tuosta tekstistä tuskin saa mitään tolkkua mutta se onkin kai kirjoitettu lähinnä itseäni varten, että saa sen jotain kautta edes ulos.

Onneksi tuo poika sentäns on itse aurinko, se korvaa kaiken muun.

Kiitos ja anteeks.

kielletty + Leevi 3kk 5 pv

Neuvolan th:lta paras kommentti ikinä "no, katotaan sitä painoa sitten ENSI VIIKON TORSTAINA neuvolassa, ja sen jälkeen tuumitaan mikä voisi olla vikana" :kieh: :kieh:

Semperiä syö lähinnä maun takia näköjään, taas 60ml meni ihan kevyesti, sit alko huuto. Vatsaansa valittaa, mikäköhän siinä on? Kakkakin on sellasta todella tahmeaa sinitarramaista ja vihreää :( Raukka, pistin miehen ostamaan Levolacia. Pistin D-vitskut, vellit jne. tauolle nyt, jos antais vatsan rauhoittua ensin.

Phuuh- kokopäivähommaa tää doktorointi.

Saaks miehistä vielä valittaa? :LOL:

Mies on ollut kova tukemaan nyt kun poju on ollut vaikea, mutta sitten taas on kyllä keksinyt itselleen tekemistä vapaapäivikseen :headwall: Torstaina mulla on klo 12 työhaastattelu (valmiiksi keväälle) ja klo 16 pitäis mennä vauvanvaatteita ostamaan yhdeltä huutonetissä bongaamaltani henkilöltä. Mies sitten ilmoitti että 14-16 olis ne viinimessut (on alan työntekijä). Ja sit lauataina otti töihin aikaisen aamuvuoron, kysyi pääseekö peliä katsomaan yhteen sporttibaariin kavereiden kanssa klo 15.. menkööt :( Ja nyt ilmoitti että olis sunnuntaina aamupäivällä menossa kaverin kanssa pelaamaan sulkapalloa. Menkööt :(

Ahdistaa taas koko elämä. Vähemmästäkin joutuu kohta puhumaan jollekin..

Hellureisson :wave:
Täällä siistiydytty päivän niska-paskoista :snotty:

Velv Ihana kuulla, että äitisi voi jo paremmin :hug: Mä katoin kans eilen sen nuorennusleikkauksen ja vähän meni ruokahalut kun sen äijän naamanahkat roikku irrallaan :x ei sillä, kyllä mullekin kelpais tommonen naaman silotus :D

Toukkala Menkää vuosipäivän kunniaks vaikka syömään :pJa se kylpylä kuulostaa kans ihanalta.
Meillä tulee äijän kans jo 10 vuotta täyteen marraskuussa ja itekin pitäis jotain äksöniä keksiä.

Elppa Ei se lapsi nälkään kuole, vaikka pari päivää heikommin söiskin :hug: =)
Meillä kans miehen älynväläys, "Pitäisköhän lainata Jounilta kaikkia clint eastwoodin- elokuvat, ei niitä ois ku 40, kun ei oo muutakaan tekemistä" Muutakaan tekemistä |O
:headwall: :headwall: ja aina oon lisänny, että sähän saat tehdä aina mitä haluat...

Rebel Meillä on kans nää ikuiset kakkaamisongelmat, mut nyt näyttäis jo vähän helpottavan. Ootko kokeillu pitää vauvaa sylissä kyykky-asennossa? Meillä ainakin se ponnistaminen onnistuu sillon helpommin ja hajut on valvavat :x :xmas:

Musiikkia meillä kuunnellaan oikeestaan vaan autossa, mä nautin enemmän hiljaisuudesta. En osaa keskittyä esim. tässä koneella jos on jotain ylimäärästä ääntä.

Kielletty Täällä saat puhua, vaikka me ei mitään ymmärrettäis niin kuunnellaan ainakin sujuvasti :hug:

Mulla on nyt haalari-ongelma :headwall: Minkä kokoset haalarit te aiotte hommata talveks? Kokeilin eilen sitä ä-pakkauksen haalaria, niin se on ihan sairaan iso :eek: Pitääköhän tässä nyt lähtee haalarikaupoille :kieh:

jaahas likka heräs
:wave:

MP ja Elsa 11vk+4pvä, laskinkohan oikein :ashamed:

Hitsi kun toi pikkuneiti on kiireinen. Aamulla käänty ekan kerran ja nyt jo yrittää potkii vauhtia eteenpäin |O Vetää jalat kunnolla vatsan alle ja yrittää potkia itteään liikkeelle. Onneks nenä viistää maata :LOL:

Miss Piggy olen juu yrittänyt kyykkyasentoa pojalle. En vaan saa sitä jotenki toimimaan sillä. Vkonloppuna kakkaminen onnistu KOVALLA jalkajumpalla. No Rasmus näytti jumpasta kovin nauttivan, leikihän äiti hänen kanssaan silloin hyvän tovin. Mä toivon, että tää meijän eilinen takapakki oli vaan väliaikaista. Tänään Rasmus teki sitterissä ollessaan kakan. Toivottavasti teilläkin se kakkaaminen helpottuu!
Haalareista olen kanssa ajatellut käyttää talvella äp-haalaria. Kai sitä vois jonkun "kakkoshaalarinkin" varuiks hankkia.

Rebel

IIKS!!!

Sain juuri kuulla ihania uutisia. Mun sisko on raskaana, maaliskuussa LA. Ihanaa. Neljäs vauva kolmen vuoden sisällä meidän lähisukuun. Kiva että serkukset tulee olemaan saman ikäisiä. Ja äkkiä pienet vaatteet laatikoihin ja pikapostina tampereelle. Sisko asuu miehensä ja 1v5kk tytön kanssa Hervannassa. Ihana kun tulee vähän alle 2-v ikäero heidän lapsilleen.

Heh. Onnee vaan matkaan. Kateeksi ei kyllä käy yhtään. Meille kun ei enää vauvoja tule niin on ihana iloita toisten lapsista ilman aamupahoinvointeja, kipeitä paikkoja, supistuksia tms...

B) B) B)

Haalareista Äippäpakkauksen puku käyttöön vaunuillessa. Lisäksi uskon ja toivon, että kaverilta on tulossa lainaksi muiden vaatteiden lisäksi talvihaalari (heidän tyttö tasan vuoden vanhempi kuin Sofia, eli voisi olla sopivan kokoinen). Lisäksi ostin jo odotusaikana aivan ihanan "kahden takin"- toppatakin, joka varmaan on käytössä autoillessa ja kyläillessä. Kylmällä ilmalla voi pukea molemat osat, ja leudommalla kelillä sitten jomman kumman. Ainoastaan alaosan varustus mietityttää, mutta eiköhän tarkene esim. sukkikset, välihousut, farkut yhdistelmällä...?

Alkuperäinen kirjoittaja Velv:
kielletty Miten mulle tuli fiilis, ett sun ukko on tehnyt jotain.... TAI että luulet sen tehneen jotain? tai joku muu? Oli miten oli, anna tulla vaan ihan täysillä. Kyllä me kestetään.

Velv
Joo, sama ajatus tuli mullekin mieleen. Meille voit kyllä tilittää. Omassa päässä ne asiat vaan kasaantuu mustaksi möykyksi. Parempi päästää pihalle sellaiset ajatukset. Ja me ainakin ollaan puolueettomia, kun ei "oikeesti" ees tunneta teitä kumpaakaan. :hug:

Äp:n haalari täälläkin käyttöön, kun sen aika on.

Mulle tuli tänään Kaksplus näytelehti postissa ja ukko tokas "ai oot tilannu lehdenkin, eikö se riitä, kun päivät roikut siellä palstalla?!" Pitääköhän yks päivä jättää ruuat tekemättä, pyykit pesemättä ja vauva hoitamatta, niin se tajuu taas, mitä kaikkee saan kuitenkin vasemmalla kädellä (oikeakätinen siis oon) tehtyä täs palstailun ohessa :kieh: Tää on tietenki se ykkösjuttu.

kielletty :hug: anna palaa vaan, eikö me kaikki täällä vuorotellen vähän päästellä höyryjä, kuka mistäkin. Ja ollaanhan me melko puolueettomia, tai sun puolella korkeintaan ja sehän ei oo huono juttu...eihän?Kerro tädeille, mikä painaa...

Tää palstailu taitaa olla meitin kotiäitien pelastus...miesten pitäisi vaan olla iloisia, että täällä saamme asioita purkaa. Tukea ja kannustusta kun varmasti kaipaamme kukin vuorollaan...täältä kun sitä ei puutu.

Itseni oloa ainakin helpotti kun sain tietää ettei muidenkaan menkat kellon mukaan tikitä....kai sekin vain kuuluu asiaan. Mulla tosiaan jo kolmas lapsi....kahdella edellisellä kerralla menkat alkaneet vasta vuoden kuluttua synnytyksestä. Nyt ihmetyttää kun yhdet menkat kuiteskin tulivat....mutta kai se sit näinkin voi mennä.

Yhteistyössä